Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Openlucht Museum  (Read 8065 times)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Openlucht Museum
« on: 2 September 2014, 12:20:56 »
Nu Minecraft 1.8. een feit is, zal ongetwijfeld Tweakcraft volgen. Niet in de laatste plaats omdat dan misschien een nieuwe 1.8.-wereld beschikbaar zal zijn met alle verbeteringen en uitbreidingen. Het moment waarop we allemaal zaten te wachten...

Wat te doen met de 'oude' werelden? Er gaan verhalen dat afbreken of verkleinen van Main en Original noodzakelijk is om zo ruimte vrij te maken op de server voor de nieuwe wereld. Ik heb begrepen dat dit vooral onzin is omdat de server voldoende capaciteit heeft. Toch zullen na de realisatie van de nieuwe 1.8.-wereld Main en Original steeds minder en minder bezocht worden, zullen er op die twee werelden geen nieuwe gebouwen of projecten gestart worden. Wanneer Tweakers enthousiast de 1.8.-wereld gaan bebouwen, worden Main en Original spook-werelden, werelden waarop niets meer gebeurd. Terwijl er zoveel moois staat...

Ik stel voor om stapje voor stapje, blokje voor blokje, alle mooie en aangewezen projecten en gebouwen te verhuizen naar het Openlucht Museum in een hoekje op de nieuwe 1.8.-wereld. Ik weet dat het moeilijk is om bijvoorbeeld Citadel, Plotcity of m'n eigen Nedderz te verhuizen, maar het kàn wel. Toch?

Zodat straks wij èn nieuwe spelers !!! kunnen genieten van de mogelijkheden van 1.8. terwijl alle 'mooie oude' projecten niet hoeven te verdwijnen. Projecten waaraan nog volop gebouwd wordt, krijgen op de nieuwe 1.8.-wereld een mooi plekje, veel andere projecten worden verhuisd naar het Openlucht Museum. Ik wil het inventariseren van projecten en gebouwen op Main wel op me nemen. Zodat duidelijk wordt welke een plekje in het Openlucht Museum verdienen. Vanzelfsprekend zal zonder vóóraf overleg met de bouwer, nog geen blockje verdwijnen.

Via dit forum en/of via e-mails probeer ik er achter te komen of een project/gebouw:
1) nog in ontwikkeling is en dus sowieso verhuisd moet worden,
2) eigenlijk wel 'af' is maar de moeite waard om te bewaren in het Openlucht Museum,
3) verlaten is terwijl de bouwer het prima vindt dat het wordt afgebroken of
4) verlaten is en de bouwer niet reageert, zodat het wordt 'opgeslagen'.

Is zo'n Openlucht Museum een goed plan?

« Last Edit: 3 September 2014, 00:24:26 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Openlucht Museum
« Reply #1 on: 2 September 2014, 14:31:55 »
Het idee spreekt mij wel aan! Maar ik denk dat het jammer is van de ruimte op de nieuwe map. Misschien eerder een mogelijkheid om dit op de oude map te doen en desnoods die map te verkleinen? Hierdoor hou je wel nogsteeds de nieuwe ruimte op de nieuwe map.
Panini~

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Openlucht Museum
« Reply #2 on: 4 September 2014, 00:55:51 »
ik denk dat je misschien de warps een moet na kijken en die dan in een aparte map zetten en de rest resetten. Desnoods de mappen die dan gereset worden als download aanbieden zodat mensen die hun bouwsels willen laten zien nog altijd de map er bij kunnen pakken ;)
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Forum » Tweakcraft » Algemeen » Openlucht Museum