Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Tweakcraft en hetzner  (Read 41604 times)

FlutterShy

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 194
  • Brony
    • View Profile
Tweakcraft en hetzner
« on: 13 February 2014, 17:26:38 »
Deze ochtend kreeg ik een SMS die ik eigenlijk nooit zou willen krijgen: "Help, alles van tc ligt plat, site, bukkit, ...".

Half uurtje nadien kwam ik dus op IRC en werd mijn angst bevestigd, de bak ligt neer.
Na wat checks en vistu te hebben gecontacteerd (die dan onze server bij hetzner even liet rebooten, bye bye 500-600 dagen uptime :() leek alles terug in orde te zijn.

Er bleken wat geplande werkzaamheden te zijn bij Hetzner, en onze bak had daar (denken we) wat last van gekregen. Hierna werd echter een 2de ding duidelijk, onze hele server liep in tegenstelling tot wat we dachten op de harde schijf te draaien, in plaats van onze ramdisk.
Ik heb dus alle data en links naar de ramdisk teruggezet. Dit zou als toegevoegde waarde moeten hebben dat de backups vrijwel niet merkbaar zouden moeten zijn. Als je ooit op *:00, *:15, *:30 of *:45 ineens een paar blocks teruggegooid werd, kwam dit hierdoor. Dit zou nu opgelost moeten zijn.

Ziende dat vistu er aanwezig was, konden we meteen een ander probleem oplossen. Als jullie onze gesprekken op IRC de laatste tijd wat gevolgd hebben, zag je dat we vrij vraak klaagden over de snelheid van de bak. Die leek gecapped te zijn op 1.5 a 1Mbit download. Na een paar mails van Vistu, hebben we nu gratis en voor niets (:D) een Gbit lijn gekregen. Nu zitten we dus op een 1000/1000 connectie, in plaats van onze "oude" 100/100.

Onderzoek moet echter nog uitwijzen of dit onze andere problemen oplost mbt latency issues.

TL;DR server liep vast deze ochtend, vistu duwde op reboot knop, backup teruggezet, performance omhoog.

xanquezer

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 129
    • View Profile
Re: Tweakcraft en hetzner
« Reply #1 on: 13 February 2014, 17:31:03 »
 8) duizend mbit  })

Thnx voor de info FlutterShy (GuntherDW)
O o
/¯/___________________
|BLAAAAAAAAAAAARGH!!!
\_\

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Tweakcraft en hetzner
« Reply #2 on: 13 February 2014, 18:29:49 »
Top werk!! helemaal geweldig!!!  (Y)
Panini~

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Tweakcraft en hetzner
« Reply #3 on: 13 February 2014, 19:28:08 »
Super mooi gedaan.

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Tweakcraft en hetzner
« Reply #4 on: 13 February 2014, 19:57:09 »
More power?!

Loev

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Tweakcraft en hetzner
« Reply #5 on: 14 February 2014, 09:04:14 »
 _o_ *O* (Y)

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Tweakcraft en hetzner