Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Orthanc  (Read 28279 times)

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Orthanc
« on: 18 October 2010, 04:43:51 »
Voor future reference zal ik even beginnen met een korte geschiedenis van het project:

We waren op het idee te komen om de Orthanc van Isengard na te maken. Voor degenen die niet weten wat dit is: Het is de toren van Saruman uit de boeken/film serie 'The Lord of the Rings'. Hij ziet er ongeveer zo uit:




Gezien de hoogte limitaties van Minecraft betekende dit dat er een gat gegraven moest worden om de toren in te zetten. Als we dit niet deden werd de schaal te klein en konden we niet het juiste detail er in maken (de schaal is nu ongeveer 1.3 op 1, de toren is officieel zo'n 150 meter hoog, in minecraft blocks is hij 123).



Nadat het gat gegraven was begonnen we de basis van de toren te maken. We hadden besloten de toren van Obsidian te maken gezien hij zwart hoort te zijn en obsidian daar het meest op lijkt. Dus dat betekende dat we de toren ter plekke gingen gieten (want zoveel obsidian minen kost veel meer tijd).



Een mal maken van dirt, lava in het gat gieten en afblussen met water = instant obsidian \o/. Het maken van de complete mal voor de basis toren heeft ons ongeveer een dag gekost (met meestal 3 man, en af en toe wat meer).




Daarna het bovenste plateau en de 'pieken' er op en de bouwput verder uitgraven:



De volgende stap was de bouwput uitbreiden naar een ronde vorm waar overigens extreem veel mensen bij hebben geholpen ;D <333



De laatste stap van het graafwerk is om de ronde bouwput stapsgewijs af te graven zodat het minder lijkt alsof het een 'toren in een put' is. Ik heb hiervoor bedacht om 4 verschillende niveaus te hebben (een '1 voor 1 trap' zou simpelweg te groot worden) die opgevuld gaan worden met bomen, riviertjes en ander groenspul. De uitlijning hiervoor is al uitgezet en het graven is al begonnen:



en hier even een upscaled versie van het referentieplaatje wat ik heir gebruik voor de layout zodat men een idee kan krijgen hoe het nou precies in elkaar steekt, het bevat een gedeeltelijk zij en boven aanzicht.


De omgeving van de Orthanc in de film is iets anders als hier, hij staat midden in isengard dat omringd is door een grote ronde muur, maar als we dat op schaal zouden willen maken zou er een put met een radius van 200 blocks tot aan het bedrock gegraven moeten worden, wat een beetje overkill is. De trapsgewijze opzet aan de buitenkant bespaart een hoop graafwerk en hopelijk als het eenmaal vol staat met bomen enzo lijkt het alsof de toren in een 'dal' staat.

Nadat het graafwerk klaar is (of misschien al eerder, hangt er even van af) moet de toren zelf ook nog afgemaakt worden, aan de buitenkant komen de sleuven en balkonnetjes die op de referentie plaatjes te zien zijn nog, de binnenkant word een beetje improviseren aangezien daar in de film weinig van te zien is (qua layout) behalve dan dat er een ruimte is die vrijwel geheel de hoogte van de toren bespant, dit idee willen we wel graag behouden, maar ook zouden we toch graag een aantal verdiepingen er in maken, hoe dat precies er uit gaat zien word nog even wat puzzel werk.

Het doel van deze thread is om iedereen een beetje te informeren wat nou het idee is, omdat het vaak gevraagd word.

Ook neem ik graag de kans om wederom iedereen die tijd heeft gestoken om een handje te helpen met graven en ander spul episch hard te bedanken, zonder jullie hulp had dit nooit mogelijk geweest :)

Als laatste nog even dit extreem epische plaatje samengesteld door rvdm88 _o_:



edit: mocht er iemand nog referentiemateriaal nodig hebben als die de cirkel lagen wil afmaken enzo; hier is de originele 1:1 ontwerp plaat met even wat referentiepunten toegevoegd
« Last Edit: 19 October 2010, 18:37:54 by Wussie »

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #1 on: 18 October 2010, 10:52:33 »
:O geweldig mooi:)
Heb zelf een klein beetje geholpen:P Wou wel meer helpen maar had niet zoveel tijd:(
Maar nu zie ik dat er nog meer gedaan moet worden dus zodra ik tijd heb help ik met afgraven:)
Voornamelijk 's avonds maar ja alle beetjes helpen:)

Pyro

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #2 on: 18 October 2010, 11:37:24 »
Damn ^^
Jup, ook redelijk wat aan meegegraven :P
Tijd om de schep er maar weer eens bij te pakken ^^

Eeverion

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #3 on: 18 October 2010, 13:39:08 »
When will we ever be free?  :(


 :P
Ingame: Eeverion
GoT: Red Lion

Zolcon

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #4 on: 20 October 2010, 01:43:26 »
Mooi project. Sinds vandaag pas buildrights. maar de komende dagen ga ik zeker even helpen met het afgraven!

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #5 on: 23 October 2010, 16:27:41 »
episch, ben gister heel de dag afk geweest, kwam vandaag terug om even te checken hoe of wat en er was vet veel gegraven en al een flink gedeelte van de finnen gegoten! Geweldig! _o_. Bedankt aan iedereen die heeft geholpen  :-*.
Vandaag zal ik weer een goed gedeelte van de dag even pleite zijn, morgen hoop ik te kunnen helpen het graafwerk af te maken  8)

<333

Zolcon

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #6 on: 23 October 2010, 16:38:10 »
Dit is ook wel 'het' project van de server geworden! Het begint er ook steeds mooier uit te zien. Zolang jij in je crypte zit gaat het prima :P

Een mooi uitgewerkt plan voor LotR op de nieuwe server is ook echt echt een top idee. Ik denk dat iedereen graag zou helpen aan dat project.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #7 on: 24 October 2010, 06:54:04 »
Ik heb vanavond echt een enorm groot gedeelte van de cobble vinnen vervangen met obsidian. Was er ook mee bezig van 20:00u tot 05:00u 's nachts ofzo, maar dan schiet 't ook op. :)

Eeverion

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #8 on: 24 October 2010, 11:55:06 »
Wussie, ik wilde gisteren de laatste laag uitzetten toen ik er achter kwam dat er maar 14 blocks tussen de bodem en de huidige, tweede laag zitten ipv 20 lagen. Wordt het verschil dan 7 + 7 hoog ipv 10 + 10 hoog? Of wil je een andere verhouding?
Ingame: Eeverion
GoT: Red Lion

Wussie

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Orthanc
« Reply #9 on: 24 October 2010, 14:08:46 »
jah, dat is waarschijnlijk een misrekening geweest aan mijn kant - het zou 10+10 moeten zijn - maar dat komt dus niet helemaal lekker uit :P, maar geeft niet zo veel gelukkig, ik denk dat het handigste is om de laatste laag maar gewoon tot bedrock uit te graven.

Ik heb vanavond echt een enorm groot gedeelte van de cobble vinnen vervangen met obsidian. Was er ook mee bezig van 20:00u tot 05:00u 's nachts ofzo, maar dan schiet 't ook op. :)

ik zag het _o_!

Forum » Tweakcraft » Projecten » Orthanc