Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [Plugin] Bukkit attractie rails  (Read 26456 times)

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
[Plugin] Bukkit attractie rails
« on: 9 August 2013, 13:07:42 »
Ik ben net even op bezoek geweest in een andere Efteling en daar gebruikte ze de volgende plugin:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/tc-hangrail/

Deze werkte automatisch zonder dat er iets aan de client kant hoeft te gebeuren :)

Dit zou extreem helpfull zijn in Droomvlucht

Het zelfde geld voor:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/traincarts/

in combinatie met:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/tc-actionblocks/

Eigenlijk zijn alle problemen opgelost met deze drie plugins vanuit Bukkit voor alle attracties. Alles is dan volledig geautomatiseerd zonder furnace carts etc. *O*

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #1 on: 9 August 2013, 13:33:58 »
i like maar waar kun je de snelheid bepalen? kon ik niet zo snel vinden.
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #2 on: 9 August 2013, 13:37:14 »
« Last Edit: 9 August 2013, 16:26:38 by Vorrion »

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #3 on: 9 August 2013, 19:55:32 »
super goed idee :D

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #4 on: 9 August 2013, 22:10:05 »
De plugins zien er heel tof uit, maar nemen heel veel libraries en code mee die onderhouden moet worden. Daarom lijkt me het beter om de meest essentiele delen in tweakcart op te nemen, daarvoor is tweakcart immers bedoeld. Als voorbeeld van wat tweakcart kan doen heb ik het volgende geprogrammeerd, en hoop dit binnenkort op TC te mogen zetten:


Dit zorgt ervoor dat carts versneld (of vertraagd!) worden met een bepaald percentage (natuurlijk tot de maximum snelheid behaald is), en dan wordt die snelheid voor een bepaald aantal blocks behouden.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

freeman21

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 219
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #5 on: 9 August 2013, 22:11:51 »
nice werk wind :) complimenten

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #6 on: 9 August 2013, 22:19:47 »
Netjes.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #7 on: 10 August 2013, 00:22:10 »
Ziet er goed uit, windwarrior, maar ik heb wel een verzoek :)

Zou het mogelijk kunnen zijn om dat booster-block en de bijbehorende IC ergens anders te plaatsen, zodat het mooier weg te werken is (bijvoorbeeld een block onder de track)? Ik leg mijn rails het liefste op cobble weg, een goldblock midden in die baan ziet er dan ineens heel vreemd uit.

Andere functies die ik graag zou willen zien:
- Players ejecten wanneer een bepaald punt wordt gepasseerd, helemaal ideaal zou zijn als de player dan niet op de track maar naast de track terecht komt (implementatiesuggestie: zet een windrichting op een bordje)
- Carts aan elkaar kunnen linken om zo een treintje te kunnen maken
- De maximumsnelheid van carts kunnen limiteren of opvoeren op een bepaald traject
We are shaping the future

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #8 on: 10 August 2013, 02:43:28 »
Is het duurder of goedkoper om carts sneller te laten rijden dan met booster rails? Lijkt mij namelijk niet zo gewenst als het goedkoper is om te maken, omdat dan niemand meer de booster rails maakt :+

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #9 on: 10 August 2013, 02:48:57 »
Met deze toevoeging kan je de minecart sneller dan normaal en langzamer rijden. Als het te goedkoop is kan je het dan niet zo maken dat er naar een emerald block wordt gekeken in plaats van een gold block?

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #10 on: 10 August 2013, 02:52:54 »
Het moge duidelijk zijn dat wat windwarrior aan het maken is een experimentje is. Of het op de server geïnstalleerd wordt zal de tijd ons leren. Dat is afhankelijk van de precieze implementatie en de impact dat het zal hebben op het spel.

De plugins die in de opening post worden genoemd zitten op zodanige manier in elkaar dat de kans niet heel groot is dat die op Tweakcraft gedraaid zullen worden ben ik bang.

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #11 on: 10 August 2013, 03:02:54 »
Is het duurder of goedkoper om carts sneller te laten rijden dan met booster rails? Lijkt mij namelijk niet zo gewenst als het goedkoper is om te maken, omdat dan niemand meer de booster rails maakt :+

Dit was dus precies mijn angst, maar een goldblock is ongeveer even duur als 9 powered rails he, vergeet dat niet. Dus de manier waarop ik het probeer te balancen is dat deze methode iets duurder is dan powered rails, maar met voordeel dat de carts met constante snelheid rijden. Experimenting some more.. :p
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #12 on: 10 August 2013, 03:08:08 »
Ah wel een gold block dus :P
Dan denk ik dat het wel wat duurder moet als je het goed wilt balancen.

9 powered rails maak je met 9 ingots, redstone en stick.
1 block maak je met 9 ingots.

Ipv gold een duurder blokje of een kleinere afstand dan 9 zou een goede balans zijn dan.
Verder snap ik dat je aan het experimenteren bent, ik denk gewoon met je mee :+

Vorrion

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 60
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #13 on: 10 August 2013, 11:21:36 »
Ik vind het idee van windwarror ook goed. Ik zoek zelf alleen naar een manier om powered rails langzamer te laten rijden met een constante snelheid. Geen power verhoging dus. Liefst met een bordje onder de rails met iets van [20%].

windwarrior

  • Poweruser
  • Senior
  • ****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
« Reply #14 on: 10 August 2013, 16:43:54 »
Je kan ze denk ik zelfs stopzetten door 0% op het bordje te zetten, het is zowel versnelling als vertraging :). Zoals ik het nu heb behoud een cart snelheid voor maximaal 16 blocks (instelbaar met @getalletje). Dus de cart wordt na x blocks losgelaten en heeft weer wrijving.
(An unmatched left parenthesis creates an unresolved tension that will stay with you all day. - xckd.com/859

Forum » Tweakcraft » Support » [Plugin] Bukkit attractie rails