Tweakcraft > Projecten

Pigrace / paardenrace

<< < (2/7) > >>

Uberdude:
Kan je mooi  die gekleurde klei voor de baan gebruiken.  Lijkt me leuk om de baan te gebruiken  *O*

merijnh:
Ok ik heb wat zitten spelen met de paarden in de nieuwste snapshot.
Ze kunnen niet door een 1 brede gang, fence gates willen ze helaas ook niet doorheen.
Het moet een gat zijn van 2x2. toch maar piston doors voor de starthokken dus ?

Paarden kunnen met een aanloop over 2 blokken hoge muren heen springen, 3 hoog lijkt niet te lukken. zonder aanloop is 2 vrij lastig. Paarden kunnen ook over 1 block + fence daar boven op springen.
Ze lopen over 1 hoge blokken heen alsof het slabs zijn, zonder te springen dus, ze verliezen geen snelheid als ze omhoog lopen. Varkens moeten echt springen om op 1 blok te komen, 2 hoog lukt sowieso niet met varkens.

De snelheid van een paard valt me nog wel mee eigenlijk, ze zijn ook vrij goed bestuurbaar in bochten, ze vliegen sowieso niet zo makkelijk uit de bocht. Varkens hebben daar wat meer moeite mee, het is een beetje alsof je op ijs rondrent.

De varkens kan je even "boosten" met de wortel maar dat duurt niet lang voordat ze moe worden en terugvallen naar normale snelheid. Op tweakcraft was me dat nog niet opgevallen, misschien omdat de tools niet kapot gaan ?

Dus, de muren moeten 3 hoog zijn, anders kan men uit de baan springen.

Nouja voor zover even mijn bevindingen uit de snapshot :)
nog meer dingen die we moeten testen ??

merijnh:
ff brainstormen :P

Mogelijke hindernissen:

Hooibalen (verstelbaar 1 of 2 hoog)
Waterbak (alleen voor paarden)
Woestijn met cactussen (slalom)
Lava bak met 1 brede strook er boven.
Tunnel/ondergronds deel
Ijsbaan + bocht na lang recht stuk ;)
Hairpin
1 brede weg boven water met random bewegende pistons die je er af duwen (wipeout style)
... ?

Prail:
Wat je kan doen voor pigs, is dat je twee levers neer zet voor de hooibalen, en dat ze verlaagd worden met 1 blocks door pistons als je met pigs wil spelen? Gewoon twee signs met 'Horse Run' en 'Pig Race' misschien?  ;)

Leuk idee trouwens!  (Y)

merijnh:

--- Quote from: Prail on 16 May 2013, 16:20:27 ---Wat je kan doen voor pigs, is dat je twee levers neer zet voor de hooibalen, en dat ze verlaagd worden met 1 blocks door pistons als je met pigs wil spelen? Gewoon twee signs met 'Horse Run' en 'Pig Race' misschien?  ;)

Leuk idee trouwens!  (Y)

--- End quote ---

Yup, dat is wel het idee, een soort "Race control" van waaruit we het parcours kunnen aanpassen met piston muren etc.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version