Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Launcher + 1.5.2 Mods  (Read 16476 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Launcher + 1.5.2 Mods
« on: 27 April 2013, 17:07:54 »
Zoals de meesten van jullie weten is de Milenco Client vanaf 1.5 niet meer beschikbaar. Er komt ook geen op zichzelf staande client meer vanuit Tweakcraft. In plaats daarvan heb ik ter vervanging op dropbox een folder aangemaakt met daarin alles wat je nodig hebt om zelf een client met mods samen te stellen. Deze methode maakt gebruik van een launcher, namelijk SKMCLauncher, die het installeren van mods zeer vereenvoudigt. Je hoeft niet meer te prutsen met de minecraft.jar; de meeste mods kun je gewoon in de modsfolder zetten en enkele andere inladen en aanvinken.

Mods bijgevoegd in deze uitleg:
  • Forge Modloader - nodig voor meeste mods
  • Liteloader - nodig voor InventoryTweaks en WorldEdit CUI
  • OptiFine - minecraft graphics optimalisatie mod
  • Rei's Minimap - spreekt voor zich
  • InventoryTweaks - optimalisatie van inventory management
  • Macromod - voor het maken van keybinds e.d.
  • WorldEdit CUI - zichtbaar maken van WE selecties
  • Infinite Durability - Tools hebben geen durability bar meer
  • Channel Shower - Laat zien in welke chatmode je zit (local, zone, etc.).

Je kunt alle files van dropbox ook via de dropbox client downloaden natuurlijk, maar kopieer de files, verplaats ze niet.

Stap 1
Download SKMCLauncher, en zet hem op je bureaublad.

Stap 2
Download alle mods uit de 'In mods folder' map van dropbox, en zet ze in %appdata%/.minecraft/mods. Als de mods folder niet bestaat, kun je die aanmaken.

Stap 3
Download alle mods uit de 'Inladen met launcher' map van dropbox, en zet ze eveneens in %appdata%/.minecraft/mods.

Stap 4
Download alles uit de 'In coremods folder' map van dropbox, en zet ze in %appdata%/.minecraft/coremods.

Stap 5
Start SKMCLauncher door erop te dubbelklikken. Het volgende scherm zal in beeld komen:
 
.
 
Vul linksonder in je login credentials in (wees gerust, dit is volledig safe). Klik daarna op 'Addons'. In het window dat geopend wordt, klik je vervolgens linksboven op 'Install'. Zoek de /mods/ folder op waar je in stap 2 en 3 de modfiles hebt neergezet, en selecteer één voor één alleen de volgende mods in deze volgorde en zorg dat ze aangevinkt zijn:
 
.

De screenshot laat oudere versies van de mods zien; uiteraard gebruik je hier de huidige versies. Als je een error krijgt over "multiple folders with .class files.", moet je gewoon een paar keer op 'ok' klikken. De rest van de mods die je in stappen 2, 3 en 4 hebt gedownload hoef je niet te installen, de launcher detecteert die automatisch. Klik vervolgens onderin op 'Test...' en kijk of de client wil draaien zonder errors.

Stap 6
Als de client zonder errors wilde starten, kun je de client en SKMCLauncher helemaal afsluiten, en opnieuw opstarten. Als het goed is ben je dan klaar om mét mods op Tweakcraft te spelen door gewoon op 'Play' te klikken. Vergeet niet dat je minecraft vanaf dat moment altijd moet opstarten met SKMCLauncher, en niet met minecraft.exe.

Opmerkingen
Als je zelf mods hebt die ik hier niet heb bijgevoegd, kun je zelf proberen deze te installeren. Sommige mods kunnen gewoon in de /mods/ folder gezet worden, andere moet je inladen in het 'Addons' window. Hier moet je zelf dus even mee experimenteren. Let er wel op dat mods die puur afhankelijk zijn van ModLoader niet zullen werken, aangezien deze uitleg gebaseerd is op Forge. Als er mods bij zitten die je niét wilt, kun je ze gewoon weglaten, behalve Forge en Liteloader (aangezien andere mods daar gebruik van maken).

Helaas zijn sommige Gunthermods tot op heden nog niet beschikbaar door de verschuiving van ModLoader naar Forge. Wanneer er updates zijn van de individuele mods, zal ik deze op dropbox updaten en er hier een opmerking over plaatsen. Mocht je zelf zien dat een mod outdated is, mag je hem ook vervangen op dropbox en er hier over posten.
« Last Edit: 2 June 2013, 21:57:08 by Jelmar »

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.1 Mods
« Reply #1 on: 5 May 2013, 16:30:37 »
Beschikbare client mods updated naar 1.5.2 op dropbox.

WECui heb ik nog niet kunnen vinden, dus die ontbreekt.
« Last Edit: 5 May 2013, 17:34:08 by JelmarG »

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #2 on: 29 May 2013, 15:29:05 »
Forge_ImprovChat_ChannelShower_MCFINAL1.5.2.zip toegevoegd. Dit is een klein onderdeel uit de vroegere ImprovedChat, namelijk de chat mode indicator ([Z], [L]). Typ je nooit meer per ongeluk iets in local terwijl je 't in global wilt typen. Kan gewoon in de mods folder gezet worden.
Met dank aan Gunther/FlutterShy!
« Last Edit: 29 May 2013, 15:34:39 by JelmarG »

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #3 on: 29 May 2013, 18:58:30 »
 (Y)
Panini~

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #4 on: 1 June 2013, 17:48:19 »
Minecraft Forge updated naar 7.8.0.716.

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #5 on: 2 June 2013, 16:22:36 »
Met dank aan Gunther is er weer een Infinite Durability mod. Staat op dropbox.

Belangrijk: om de mod te gebruiken moet je Forge updaten naar de nieuwste versie (7.8.0.716 staat op dropbox). De mod bestaat uit twee files: InfDuraMod.zip moet in /mods/, en TweakcraftCoreMod.jar moet in /coremods/.
« Last Edit: 2 June 2013, 16:26:03 by Jelmar »

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #6 on: 28 June 2013, 13:32:26 »
komt er nog een improved chat?

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #7 on: 28 June 2013, 15:34:00 »
Denk het niet, met de macromod kan je keybinds aanmaken en Mojang heeft de chat al dusdanig verbeterd dat improved chat niet veel extras bied heb ik het idee.
Maar Gunther zou de beste persoon zijn om dat te vragen.

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #8 on: 28 June 2013, 15:46:31 »
tis voor mij idd vooral voor macro's.
maar eens kijken wanneer ik mn client mod.

Uberdude

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 110
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #9 on: 28 June 2013, 15:53:58 »
er is een improved chat op de dropbox alleen hij is anders dan dat we gewend zijn namelijk, er zit alleen nog maar een aanduiding voor zonechat e.d in geen kleurtjes meer.

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #10 on: 10 July 2013, 17:37:59 »
Heeft iemand voor 1.6.2 al een goede launcher gevonden? ik zoek er namelijk nog 1. Ik wil graag namelijk minecraft 1.6.2 launchen met optifine.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #11 on: 10 July 2013, 17:48:04 »
De nieuwe originele launcher is ook flink verbeterd: https://s3.amazonaws.com/Minecraft.Download/launcher/Minecraft.exe

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #12 on: 11 July 2013, 00:07:55 »
Ik heb ook eerst geprobeerd om het te doen met de minecraft eigen launcher, maar die bied geen mogelijkheid tot toevoegen van mods.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #13 on: 11 July 2013, 13:38:07 »
Ah, ik dacht dat die nieuwe launcher optioneel was maar je hebt m sowieso nodig voor 1.6 dus. :P

harm27

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Launcher + 1.5.2 Mods
« Reply #14 on: 18 July 2013, 17:12:29 »
Jep. MultiMC wat ik vaak gebruik en ook SKMC launcher zijn allebei nog niet in de fase dat 1.6 werkt in die launchers.

Forum » Tweakcraft » Support » Launcher + 1.5.2 Mods