Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [WIP] Atlanta  (Read 20624 times)

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #15 on: 25 January 2013, 09:32:18 »
Jongens, ik wil geen discussie uitlokken.
Voor mij is de maat gewoon even vol voorlopig, het is een persoonlijke beslissing. Ik zeg nergens dat ik zelf onschuldig ben, noch noem ik concrete namen of incidenten; daar bereikt niemand iets mee buiten nog meer gezeik.

Ik vind het gewoon zonde wat er gebeurt. Er wordt onder de vip's heel veel gepraat en de meningen lijken redelijk in rechte lijn te liggen, alleen wordt/werd daar niks mee gedaan, en gebeurt nu alles achter de mensen hun rug, waardoor er mensen weggaan die vroeger niet liever wouden dan op Tweakcraft spelen.

Verder is het aan de CM om onder andere aan de community te vragen/pollen wat ze van de huidige admins én sfeer vinden en welke invloed dit heeft op de sfeer en de dienstverlening. 

Wil je als CM (die toch wel een soort eindverantwoordelijk heeft vind ik) dat je spelers massaal ontevreden zijn en vertrekken? Nee toch.

Wat mij betreft wordt er te weinig community gemanaged.
En dat vind ik oprecht jammer, maar geen vingerwijzing.

Brecht

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #16 on: 25 January 2013, 09:45:13 »
Bij deze dan een tip. Dit geld voor iedereen, niet allen brechthou.

Er word vaak geklaagd over communicatie. Je geeft zelf aan dat er te weinig gedaan word aan community managing.
Misschien is het dan een idee om het admin team eens aan te spreken met wat jij vind dat er gedaan moet worden, ipv alles op Milencos schouders te gooien. Gedeeltelijk waarom ik een CM rank geen succes vind, te veel verantwoordelijkheid voor 1 persoon : Vistu, Serendipity, Rhan, ik neem aan dat iedereen weet dat hun er genoeg van hadden en 2 ervan hebben nogal op een vervelende manier TC verlaten.

Om terug te komen op het punt dat ik hier wil maken : Niemand is te beroerd om over dingen te praten en als dingen openlijk besproken kunnen worden zal er denk ik meer gebeuren dan wanneer alles zoals je nu zegt achter de rug om gebeurd.
Zo heb ik bijvoorbeeld het idee dat wanneer iemand een klacht heeft over een andere speler, dat men direkt naar Milenco gaat in plaats van met de betreffende speler eens om tafel te gaan zitten om dingen duidelijk te maken.

Ik wil net als jij liever geen namen noemen dus ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik weet dat er veel geklaagd word over mij, dat is geen geheim. Maar ik heb nog maar 1 keer iemand gehad die even met mij in gesprek is gegaan. Die persoon heeft, naar mijn inziens, veel duidelijkheid gekregen over hoe en wie ik ben en het lijkt alsof hij nu beter met mij om kan gaan.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je veel dingen zelf kunt oplossen als je maar genoeg geduld en respect voor elkaar hebt en dat niet alles via een CM of zelfs een admin hoeft te gaan.

Panorama

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 400
  • It's not real life!
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #17 on: 25 January 2013, 12:51:35 »
Ga heen mijn zoon! en kom terug als die tijd er na is!




bReChThOu jammer dat je weggaat :'(
Panini~

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #18 on: 25 January 2013, 16:21:27 »
bReChThOu, wat ik ff wil zeggen is: FUCK GA NIET WEG!!!!!!!! serieus, het is je eigen keuze, en die kan ik hier begrijpen. heb zelf ook een tijdje overwogen om op te stappen. maar please, denk er even overna eerst, wegen de dingen die er nu gebeurd zijn voor je vertrek, even zwaar als alle leuke dingen op de server? niet alles loopt perfect, daar is niets aan te doen. maar, er zijn toch genoeg leuke dingen om voor te spelen? andere spelers, projecten, trollmomenten? ik hoop echt dat je niet weggaat omdat je een hekel hebt aan een/ een paar personen, die de boel voor je verzieken.
mocht je toch besluiten om weg te gaan, vind ik dat echt jammer :( het was leuk om met je te spelen en ik hoop je heeeeeeeel snel terug te zien.

@gazeebo:
Ik hoop dat je de tijd neemt om ook eens aan wat zelf reflectie te doen.

Tot ziens.
fijne manier van je punt duidelijk maken gazee. je hebt gelijk in wat je zegt, maar op zo'n manier lijkt me niet erg volwassen. nu schrijf je: 'jij bent het probleem, doei', en ik hoop dat dat niet je intentie is met deze post te zeggen?

Marterino

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #19 on: 25 January 2013, 18:12:44 »

Zo maar vertrekken en doen alsof hij onschuldig is vind ik nogal opmerkelijk.

En ik ben het er absoluut mee eens dat ik en de andere admins moeten proberen om de sfeer hoog te houden, maar als je op alles wat je doet word tegen gewerkt dan gaat dat nogal moeilijk he ;)

Ten eerste: ik zie nergens staan dat brecht zegt dat hij er niks mee te maken heeft?

Ten tweede: Dus wij leden werken de admins tegen, leg mij dan eens uit wat wij verkeerd doen?


Om terug te komen op het punt dat ik hier wil maken : Niemand is te beroerd om over dingen te praten en als dingen openlijk besproken kunnen worden zal er denk ik meer gebeuren dan wanneer alles zoals je nu zegt achter de rug om gebeurd.

Zo heb ik bijvoorbeeld het idee dat wanneer iemand een klacht heeft over een andere speler, dat men direkt naar Milenco gaat in plaats van met de betreffende speler eens om tafel te gaan zitten om dingen duidelijk te maken.


Op je eerste punt: Met sommige mensen kan je nou niet een discussie voeren blijkt vaak genoeg in de tweakcraft chat.
En dus als wij problemen hebben met admins moeten wij dat direct tegenover de admin in persoon zelf doen? Met sommige mensen heb ik als ik een klacht over ze heb weinig zin om een discussie met ze aan te gaan.

bReChThOu, wat ik ff wil zeggen is: FUCK GA NIET WEG!!!!!!!! serieus, het is je eigen keuze, en die kan ik hier begrijpen. heb zelf ook een tijdje overwogen om op te stappen. maar please, denk er even overna eerst, wegen de dingen die er nu gebeurd zijn voor je vertrek, even zwaar als alle leuke dingen op de server? niet alles loopt perfect, daar is niets aan te doen. maar, er zijn toch genoeg leuke dingen om voor te spelen? andere spelers, projecten, trollmomenten? ik hoop echt dat je niet weggaat omdat je een hekel hebt aan een/ een paar personen, die de boel voor je verzieken.
mocht je toch besluiten om weg te gaan, vind ik dat echt jammer :( het was leuk om met je te spelen en ik hoop je heeeeeeeel snel terug te zien.


Tot ziens.

+1


mimix

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 53
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #20 on: 25 January 2013, 21:34:31 »
neeeeeeee brecht  :'( :'( :'(

atlanta is mijn favo projekt

bazkara

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 256
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #21 on: 25 January 2013, 22:21:22 »
Wat een discussie weer. Dat maakt me niet blij op een avond als deze. Net nu ik weer lekker aan het bouwen ben nadat Don_Craft me geholpen heeft mijn project te verzetten lees ik dit topic. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en waarom mensen niet blij zijn. Eerlijk gezegd kan me dat ook niet zoveel boeien. Echter vind ik het wel kwalijk als een speler besluit te stoppen met spelen op tweakcraft vanwege problemen met users/admins/of andere zaken. Ik wil iedereen er even op wijzen dat communicatie via forum, irc of andere chat geen toonhoogte of gezichtsuitdrukkingen kan geven. Mocht je dus al een beetje negatief over iemand denken dan zal je bepaalde opmerkingen ook snel negatief opvatten terwijl ze misschien alleen maar kritisch of misschien zelfs als grap bedoelt waren.

Een half jaar geleden hadden we ook een grote groep mensen "groep Rhan" die niet zo blij waren met admin team van toen. Daarvoor was er de groep "craftbox" beide groepen zijn weggegaan en we zien soms nog een enkeling online. Dit is toch niet wat we met zijn allen willen toch? We willen toch gewoon gezellig met mekaar bouwen. Ik heb zelf ook de geregelde gelegenheden gehad met een admin. Ik ben zelf ook wel eens onredelijk geweest ten opzichte van het admin team door dingen extra te benadrukken. Dit soort dingen komen alleen maar in een negatieve spiraal terecht en dat wil je echt niet.

Ik hoop dat brecht zijn beslissing wil herzien en toch gezellig op tweakcraft wil blijven spelen. Als het moet wil ik wel neutraal persoon spelen en van beide kanten het verhaal aanhoren om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Want zoals gezegd een speler verliezen is niet leuk.

Quote
Ik wil net als jij liever geen namen noemen dus ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik weet dat er veel geklaagd word over mij, dat is geen geheim. Maar ik heb nog maar 1 keer iemand gehad die even met mij in gesprek is gegaan. Die persoon heeft, naar mijn inziens, veel duidelijkheid gekregen over hoe en wie ik ben en het lijkt alsof hij nu beter met mij om kan gaan.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je veel dingen zelf kunt oplossen als je maar genoeg geduld en respect voor elkaar hebt en dat niet alles via een CM of zelfs een admin hoeft te gaan.

Daar doel je volgens mij op mij ofniet :) ?

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #22 on: 25 January 2013, 22:36:46 »
Wat een discussie weer. Dat maakt me niet blij op een avond als deze. Net nu ik weer lekker aan het bouwen ben nadat Don_Craft me geholpen heeft mijn project te verzetten lees ik dit topic. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en waarom mensen niet blij zijn. Eerlijk gezegd kan me dat ook niet zoveel boeien. Echter vind ik het wel kwalijk als een speler besluit te stoppen met spelen op tweakcraft vanwege problemen met users/admins/of andere zaken. Ik wil iedereen er even op wijzen dat communicatie via forum, irc of andere chat geen toonhoogte of gezichtsuitdrukkingen kan geven. Mocht je dus al een beetje negatief over iemand denken dan zal je bepaalde opmerkingen ook snel negatief opvatten terwijl ze misschien alleen maar kritisch of misschien zelfs als grap bedoelt waren.

Een half jaar geleden hadden we ook een grote groep mensen "groep Rhan" die niet zo blij waren met admin team van toen. Daarvoor was er de groep "craftbox" beide groepen zijn weggegaan en we zien soms nog een enkeling online. Dit is toch niet wat we met zijn allen willen toch? We willen toch gewoon gezellig met mekaar bouwen. Ik heb zelf ook de geregelde gelegenheden gehad met een admin. Ik ben zelf ook wel eens onredelijk geweest ten opzichte van het admin team door dingen extra te benadrukken. Dit soort dingen komen alleen maar in een negatieve spiraal terecht en dat wil je echt niet.

Ik hoop dat brecht zijn beslissing wil herzien en toch gezellig op tweakcraft wil blijven spelen. Als het moet wil ik wel neutraal persoon spelen en van beide kanten het verhaal aanhoren om te kijken of er een oplossing gevonden kan worden. Want zoals gezegd een speler verliezen is niet leuk.

Quote
Ik wil net als jij liever geen namen noemen dus ik neem mijzelf als voorbeeld. Ik weet dat er veel geklaagd word over mij, dat is geen geheim. Maar ik heb nog maar 1 keer iemand gehad die even met mij in gesprek is gegaan. Die persoon heeft, naar mijn inziens, veel duidelijkheid gekregen over hoe en wie ik ben en het lijkt alsof hij nu beter met mij om kan gaan.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat je veel dingen zelf kunt oplossen als je maar genoeg geduld en respect voor elkaar hebt en dat niet alles via een CM of zelfs een admin hoeft te gaan.

Daar doel je volgens mij op mij ofniet :) ?


baz, je legt perfect uit waar ik aan denk :D oh en gazeebo heeft het over jou of over mij denk ik :p

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #23 on: 26 January 2013, 00:08:41 »
Ik had het inderdaad over wave omdat hij uit eigen initiatief naar mij toe is gestapt om eens een gesprek aan te gaan. Ik heb het gevoel dat dat ons beide goed heeft gedaan.
Jij, bazkara, hebt het via een tussen persoon gedaan. Niet dat dat erg is, maar ik wou toch even een punt maken dat wanneer je even met iemand apart in gesprek gaat je toch vaak een compleet ander gesprek zal krijgen dan wanneer je maar tegen elkaar loopt te roepen in de minecraft chat.

Verder zal ik niet meer op dit topic in gaan voordat het, zoals bazkara zegt, in een negatief spiraal beland(Al zal het daar al grotendeels inzitten).
Wat er nu gebeurd is namelijk woorden in andermans mond leggen en zoeken naar het kleinste foutje om daar een groot ding van te maken.
Als je vind dat ik in dit topic iets gezegd heb dat echt niet door de beugel kan, spreek mij er dan eens persoonlijk op aan en vraag eens wat ik precies bedoelde. Ik kan je namelijk verzekeren dat ik niet de intenties heb/had zoals hier door een aantal mensen omschreven staat.

Arnold

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 495
  • I fap you
    • View Profile
Re: [WIP] Atlanta
« Reply #24 on: 3 March 2013, 19:50:22 »
Doorbouwen, bReChThOu!
Hi

Forum » Tweakcraft » Projecten » [WIP] Atlanta