Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: up- en downloaden  (Read 11470 times)

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
up- en downloaden
« on: 2 November 2012, 00:50:07 »
Hoera! Minecraft biedt een nieuwe versie aan: 1.4.2. Met nieuwe mogelijkheden als 'Carrots can be put on a stick to control pigs while riding'. "Dùh," denk ik dan, "mij een biet." Iets serieuzer: m'n texturepack (LB Photo Realism x128 8.0.0) ondersteunt die nieuwe Minecraft-versie (nog) niet. Sterker, ik deed het zelfs nog altijd zonder de vòrige Minecraft-update, vanwege Photo Realism.

Ik weet best dat Tweakcraft spelen met een ander texturepack dan de 'Default look of Minecraft' een klein beetje vloeken in de kerk is. Mij een biet. Geschoold en jaren werkzaam geweest als grafisch vormgever vind ik de manier waarop de blocks worden getoond van groot belang. Tweakers die mij in de gaten houden, weten dat ik 'aantrekkelijk' bouwen het leukste vind (ja ja, die knoppen haal ik wel weer weg...).

Zonder overdrijven: ik kan úren bezig zijn met de manier waarop m'n bouwwerkje er uit ziet. Niet alleen welke kleur wol, maar juist op afstand het héle plaatje. Moet dat torentje daar links één verdieping hoger zodat het hele gebouw meer in balans is? Of juist één verdieping lager? Of vier blocks naar achteren? Veel keuzes die ik op die manier maak, hangen dus zeer nauw samen met m'n texturepack. Wat -na veel geknoei- goed oogt in Photo Realism, kan er verschrikkelijk uitzien in een ander texturepack.

Na enige tijd gaat ook Tweakcraft naar 1.4.2 en ben ik dus de lul. Wil ik op Tweakcraft kunnen blijven spelen, dan moet ook ik er aan geloven. "Simpel Mhirr, gewoon uploaden en dan Optifine downloaden." De bovenste hits via Google, iLivid en iMesh, geven óók Optifine... denk ik. Dus ik klik. Ondertussen krijg ik mee dat Milenco en vooral Flutter een nieuwe 'cliënt' geschreven hebben waar Optifine al 'in' zit. "Gelukkig," lach ik, "dat iLivid en iMesh vertrouw ik voor geen meter." Milenco en Flutter dankbaar klap ik m'n klamme handen op elkaar. Te laat: het kwaad is al geschied.

Ik verwijder iLivid en iMesh, èn alle bijkomende ongevraagde software ("Nu nog meer emoticons voor uw emails"). Dat gaat niet makkelijk, het zijn blijvertjes. En bijtertjes. De eerste crashes zijn een feit. Ik hou de moed er in, blijf trouw opnieuw opstarten. "Waarom wilt u iLivid verwijderen?" vraagt iLivid. "Dùh," denk ik, "mij een biet." Maar zo makkelijk gaat het niet: ik moét iets invullen inclusief email-adres omdat ze daarover graag met mij willen communiceren. Zodra iemand alleen 'iets' wil doen zodra ze m'n email-adres hebben, krijg ik last van snel groeiende nekharen... Ondertussen crashed m'n pc voor de vierde keer.

Afijn, het lijkt uiteindelijk toch te lukken. Ik land weer op Tweakcraft en schrik me rot: het gras ziet er niet uit, op een vertrouwde plek doemen in de verte toch bergen en gebouwen op waar ik helemaal geen weet van had. Alles schokt en bibbert, zelf ben ik niet vooruit te branden. De video-instellingen moeten opnieuw ingesteld worden. Maar wat wáren m'n video-instellingen ook al weer? Al doende crashed m'n pc nog een keer.

En dan slaan de door mij goed verwijderde iLivid en iMesh keihard toe. Na een nieuwe opstart heb ik ineens een nieuwe browser, worden tabbladen geopend die ik helemaal niet ken, is m'n standaard zoekmachine een andere... Ik knijp hard in m'n arm, dat helpt niet, en start de pc nog een keer op.

Dat wil niet. M'n Windows 7 Prof. heeft z'n pijp aan Maarten gegeven: 'normaal opstarten' lukt niet, 'veilig opstarten (aanbevolen)' óók niet. Twaalf keer niet. Dertien keer niet. Na een biertje start Windows op... twijfelt... en weer crashed m'n pc voor de achttiende keer. Blokjes kaas er bij en jawel: Mhirr heeft weer een desktop. Een hele àndere desktop, maar in ieder geval kan ik naar deze site. Waar ik dit verhaal kan vertellen.

Geloof me, ik ben vóór vernieuwing, ik ben vóór innovatie.  _O-
« Last Edit: 2 November 2012, 03:05:56 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #1 on: 2 November 2012, 02:53:30 »
Als ik "Optifine" zoek op google, zie ik helemaal nergens iLivid of iMesh staan, maar dat ligt vast aan mij.

http://www.2-viruses.com/remove-ilivid

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: up- en downloaden
« Reply #2 on: 2 November 2012, 02:58:32 »
Als ik "Optifine" zoek op google, zie ik helemaal nergens iLivid of iMesh staan, maar dat ligt vast aan mij.
Neehoor, 't ligt aan mij, Google denkt met me mee hè, dan krijg je dat.
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: up- en downloaden
« Reply #3 on: 2 November 2012, 03:03:47 »
Wat is dat toch? Ik verander één woordje in m'n oorspronkelijke bericht en krijg, als nieuw bericht, m'n eigen qwoot voor m'n kiezen... dat haal ik dan snel weg en doe, ik moet iets nietwaar, dan maar dit... en de mogelijkheid om dit bericht te verwijderen, is er niet. Toch?
« Last Edit: 2 November 2012, 03:11:24 by mhirr »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #4 on: 2 November 2012, 11:23:34 »
Dan klik je op quote en niet op edit ;)

Voor je Windows-probleem: Je kan proberen een herstelpunt terug te zetten, hier staat zoiets uitgelegd :)

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #5 on: 2 November 2012, 13:08:55 »
En jij noemt jezelf een Tweaker. :'(

Hsheepypx

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 508
  • S is for Sheep
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #6 on: 2 November 2012, 13:10:14 »
Lekker ge zout commentaar.
Wordt hij niet mee geholpen.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #7 on: 2 November 2012, 13:54:41 »
Haha geweldig post :P
Mocht je nog geen (goede) virusscanner hebben: avast is zeker een aanrader, en is gratis.
Als je minecraft upgrade  moet je trouwens altijd een kopie van je map bewaren, dan kan je altijd terug. Of je vorige video settings bekijken om deze over te nemen in de nieuwe versie.


Je moet ook opletten als je mods/addons/texturepacks download, zeker als het via http://www.minecraftforum.net is. Veel van de downloadlinks gaan via ad.fly.
Ook al denk je dat je daar al kan downloaden, altijd goed opletten dat je rechtsboven op SKIP AD klikt. Je ziet bijna al meteen een grote downloadknop, maar dit is shareware/troep die je zeker NIET wilt installeren. Dus altijd goed opletten dat de downloadknop die je in druk wel de download geeft die je wilt. Als je twijfelt kan je ingame of op irc altijd wel een rechtstreekse url vragen, dan heb je dat probleem niet.

En voor nu, ofwel een systeemherstelpunt terugzetten of via veiligmodus en systeemconfiguratie alle troep uitzetten die standaard opstart die je niet wilt (geavanceerd).

Bolukan

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 177
    • View Profile
Re: up- en downloaden
« Reply #8 on: 2 November 2012, 14:17:08 »
Is het niet "gewoon" de besmetting van de wiki website over minecraft geweest. http://www.minecraftwiki.net/wiki/Minecraft_Wiki was besmet, gisteren geblokkeerd en vandaag weer gezond.

Earlier today Curse was notified by Google that there was a script known to be malicious being served though some of our sites. Upon further inspection Curse has determined the script was being served through ad placements from a 3rd party. These ads were being served as they normally would; however, due to a security breach at the 3rd party, a malicious JS was being served that was put in their passback system.

We have managed to identify the 3rd party, who is well known to be trusted, as the source of the script. They have been contacted about the compromise and have removed the malicious script being served to not only Curse, but possibly everyone with whom they work. They are still investigating the breach.

Curse takes security extremely seriously and has removed all 3rd party ad partners until the investigation is complete. We will keep you informed of the outcome of this investigation. In the meantime, we recommend you run a malware scan on your computer. You can run a free scan at http://www.malwarebytes.org/. We sincerely apologize for this inconvenience.
« Last Edit: 2 November 2012, 14:26:40 by Bolukan »

mhirr

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 373
  • daglicht is 'n keuze
    • View Profile
    • aanzee
Re: up- en downloaden
« Reply #9 on: 2 November 2012, 15:14:33 »
Volgens mij 'loopt' alles weer gezond... mocht ik toch een dag niet ingame zijn... *knip*, bij geen gehoor: 112 graag.
« Last Edit: 2 November 2012, 15:20:16 by Djmaddox »
zin in een muziekherkennisspelletje? https://www.facebook.com/wi3w3lk

Forum » Tweakcraft » Support » up- en downloaden