Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Huishoudelijke mededelingen  (Read 21948 times)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Huishoudelijke mededelingen
« on: 17 April 2012, 22:21:44 »
Beste Tweakcrafters,

Aan de hand van de adminvergadering van 16 april zijn hier wat huishuidelijke mededelingen.

Wijzigingen adminteam
Er is in overleg met Mondeus besloten dat hij voorlopig zal aftreden als GO. Door de drukte met zijn werk en door andere privéverplichtingen heeft hij weinig tot geen tijd om Minecraft te spelen. Bij zijn terugkeer zal worden gekeken of hij zijn functie kan hervatten. We bedanken hem in ieder geval voor zijn inzet in de periode dat hij admin was!

Verder hebben StampVoet en Meeloow beide aangegeven dat ze verminderd aanwezig zullen zijn de komende tijd. Meeloow gaat bovendien over twee maanden drie weken op vakantie, en StampVoet is druk bezig met werkzaamheden in zijn privésfeer. Beide zullen gewoon aanblijven als SGO, maar hou er dus rekening mee dat jullie ze minder ingame zullen aantreffen.

Maddox, Don_Craft en windwarrior hebben onlangs nieuwe admin-posities ingenomen en zijn hierop beoordeeld. Allen hebben naar onze mening prima gefunctioneerd; Maddox is vanaf nu definitief als GO lid van het adminteam en Don_Craft en windwarrior gaan door als respectievelijk SGO en SA.

Gold drop mobtowers
Er is besloten dat gold mobtowers qua droprate mogen uitkomen op ca. 10 goldblocks per uur. We gaan de komende periode even aanzien hoe dit in de praktijk uitpakt. De mobtowers moeten bovendien publiekelijk beschikbaar zijn, en er mag geen huur worden gevraagd.

Logblock voor builders en hoger in newbieworld
Sinds kort kan vrijwel iedereen logblock gebruiken in newbieworld. Je kan dit gebruiken door met een golden shovel in je hand met de rechtermuisknop op blocks te klikken. Je kunt de logblock tool verkrijgen door /lb tool te typen.

Pixelworld map render
De Pixelworld maprender is vanaf heden opgenomen in de website. De andere maprenders werken ook weer naar behoren.

Moven/verwijderen van onafgemaakte projecten
De regels omtrent het moven van bouwwerken die ‘in de weg staan’ voor projecten die willen uitbreiden, is iets aangescherpt. Wanneer een onafgemaakt project langer dan twee maanden stil ligt, mag deze door een admin worden verwijderd om ruimte maken voor een ander project. Het bouwwerk wordt dan of gemoved naar een andere plek, of opgeslagen als een schematic file. Dit is dus ongeacht of de eigenaar van dat bouwwerk nog speelt of niet. Als de persoon in kwestie nog op de server speelt, wordt het verplaatsen of verwijderen natuurlijk in overleg gedaan. De regel pagina hieromtrent is aangepast.

Zone toggles
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om de ‘Allow Teleport’-toggle te veranderen in Zones. Er is op de website nu wel de mogelijkheid om ‘Ice Melting’, ‘Snow Melting’, 'Food' (hunger), 'Enderman Grief', 'Mushroomspread' en 'Flint & Steel' te toggelen, evenals ‘Vines Spread’. Die laatste is echter nog niet ingame geimplementeerd, dus zal nog geen effect hebben.

« Last Edit: 18 April 2012, 00:28:12 by JelmarG »

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #1 on: 17 April 2012, 22:30:25 »
Bedankt voor de info :)

Logblock voor builders en hoger in newbieworld
Sinds kort kan vrijwel iedereen logblock gebruiken in newbieworld. Je kan dit gebruiken door met een golden shovel in je hand met de rechtermuisknop op blocks te klikken.

En met gescheiden inventory's en verder geen rechten in newbieworld hoe kom je dan aan een gouden shovel ?

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #2 on: 17 April 2012, 22:35:29 »
Bedankt inderdaad voor de info, Mondeus voor je werk als GO, Maddox, Don_Craft en windwarrior van harte.

En goed werk bij de map renderers :)

Jelmar

  • Jolmir
  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 652
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #3 on: 17 April 2012, 23:00:14 »
Bedankt voor de info :)

Logblock voor builders en hoger in newbieworld
Sinds kort kan vrijwel iedereen logblock gebruiken in newbieworld. Je kan dit gebruiken door met een golden shovel in je hand met de rechtermuisknop op blocks te klikken.

En met gescheiden inventory's en verder geen rechten in newbieworld hoe kom je dan aan een gouden shovel ?

Heb de post aangepast. Je krijgt de logblock tool met /lb tool.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #4 on: 18 April 2012, 10:04:44 »
810 mobs per uur voor gold drop is opzich wel wat weinig denk ik? mja houd wel de waarde van gold een beetje meer op pijl.
vedere leuke dingen voor zones =D
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #5 on: 18 April 2012, 10:07:33 »
810 mobs per uur voor gold drop is opzich wel wat weinig denk ik? mja houd wel de waarde van gold een beetje meer op pijl.
vedere leuke dingen voor zones =D

810... ?
Met een redelijk zwaard die iedereen op den duur kan hebben haal je tot wel 4 nuggets uit een pigman.
Dan kan je dus al 10 gold blocks halen met 200 mobs. Oftewel als het gebalanceerd word op de 810 die jij voorsteld dan is het voor 90% van de server alsnog een veel te hoge droprate.

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #6 on: 18 April 2012, 10:09:23 »
810 mobs per uur voor gold drop is opzich wel wat weinig denk ik? mja houd wel de waarde van gold een beetje meer op pijl.
vedere leuke dingen voor zones =D

810... ?
Met een redelijk zwaard die iedereen op den duur kan hebben haal je tot wel 4 nuggets uit een pigman.
Dan kan je dus al 10 gold blocks halen met 200 mobs. Oftewel als het gebalanceerd word op de 810 die jij voorsteld dan is het voor 90% van de server alsnog een veel te hoge droprate.
i agree
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #7 on: 18 April 2012, 13:58:59 »
810 mobs per uur voor gold drop is opzich wel wat weinig denk ik? mja houd wel de waarde van gold een beetje meer op pijl.
vedere leuke dingen voor zones =D

810... ?
Met een redelijk zwaard die iedereen op den duur kan hebben haal je tot wel 4 nuggets uit een pigman.
Dan kan je dus al 10 gold blocks halen met 200 mobs. Oftewel als het gebalanceerd word op de 810 die jij voorsteld dan is het voor 90% van de server alsnog een veel te hoge droprate.

Je haalt waarschijnlijk meer op buiten golddrop dan erbinnen, met deze achterlijk lage droprate.
We are shaping the future

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #8 on: 18 April 2012, 14:00:20 »
Als je goud nodig hebt, mag je er ook wel wat voor doen vind ik. Moet de waarde toch wat hoog houden..

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #9 on: 18 April 2012, 16:02:32 »
De droprate is vastgesteld op 10 blocks per uur per persoon. Hierover is geen discussie meer mogelijk. Dit is gewoon de regel.

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #10 on: 18 April 2012, 23:25:24 »
Lol meer dan 10 blocks per uur buiten golddrop  7(8)7 Dat is dus wel 90 ores per uur voor de goede orde he ;)
Anyway, ik vind de toegestane droprate dus eigenlijk belachelijk hoog maar goed, er is ongetwijfeld goed naar gekeken en lang over gediscussieerd en daar zullen wij als spelers naar moeten luisteren. Zoals Wouter zegt, geen discussie meer mogelijk. Ook al doe ik dat hier wel een beetje, of niet?  8)7
@golddrop bouwers : Zorg er nu eerst maar weer voor dat golddrop weer goed functioneerd :P

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #11 on: 19 April 2012, 00:06:43 »
De droprate is vastgesteld op 10 blocks per uur per persoon. Hierover is geen discussie meer mogelijk. Dit is gewoon de regel.
Ik ben wel benieuwd naar de gronden waarop die regel is gebaseerd. :)
We are shaping the future

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #12 on: 19 April 2012, 00:10:10 »
De droprate is vastgesteld op 10 blocks per uur per persoon. Hierover is geen discussie meer mogelijk. Dit is gewoon de regel.
Ik ben wel benieuwd naar de gronden waarop die regel is gebaseerd. :)

Om het ongeveer gelijk te houden met de rate waarop je ores vindt ik een cave.

appel

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #13 on: 19 April 2012, 00:15:47 »
wat ik me afvraag, hoe hoog was de droprate op zn max? (aantal goldblocks per uur dus) en hoeveel is die nu (als die weer werkt)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Huishoudelijke mededelingen
« Reply #14 on: 19 April 2012, 09:29:19 »
De droprate is vastgesteld op 10 blocks per uur per persoon. Hierover is geen discussie meer mogelijk. Dit is gewoon de regel.
Ik ben wel benieuwd naar de gronden waarop die regel is gebaseerd. :)

Om het ongeveer gelijk te houden met de rate waarop je ores vindt ik een cave.

Zou ik mogen weten waar jullie admins dan goud minen ? Ik zou graag een plek hebben waar ik 10 gold blocks per uur kan minen.
Ik heb een mijn waar ik nu 59 gold ores (en 3 stack diamond ore) gevonden heb en tegelijkertijd ook al een paar uur in gestoken heb.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Huishoudelijke mededelingen