Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Suggestiebox  (Read 53328 times)

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #15 on: 29 April 2012, 14:44:52 »
Oke, even voor de duidelijkheid @ alle mensen die hier 'leuke' voorstellen doen voor TweakCart.

1) Dit topic is niet bedoeld om features aan te vragen. Daar is de github voor.
2) Niet alle functionaliteit is even makkelijk uit te werken
3) Wij gaan niet 10000 losse features implementeren
4) Als het niet kan met de native bukkit API (zoals die 'tntcarts') dan gebeurt het niet. Daar is geen discussie over mogelijk.

Daarbuiten, die tntcarts zijn onhandig want er zijn een hoop dingen waar je dan rekening mee moet gaan houden. Ik zelf vind het niet zo'n heel geweldig idee. Voor het idee met de snelheid van carts instellen, daar wordt nog naar gekeken en ALS het netjes kan, dan doen we het implementeren, maar pas NADAT we de functionaliteit die we nu voor ogen hebben helemaal af is.

Edoxile

AlexMedia

  • Admin
  • Senior
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #16 on: 29 April 2012, 22:39:54 »
Maar beste Edoxile, dit topic heet "Suggestiebox", wat gestart is door de voormalige community manager. Het komt op mij over dat de Suggestiebox dan ook een prima plek is om een suggestie te doen. Of deze suggestie daadwerkelijk haalbaar is zal onderzoek moeten uitwijzen, dat iets gevraagd/voorgesteld wordt betekent niet dat het gedaan moet worden.

Waar het om gaat is dat de suggestie in ieder geval wordt gedaan. Het enige domme idee is immers een idee dat niet wordt gedeeld. ;)
We are shaping the future

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #17 on: 30 April 2012, 07:03:52 »
misschien een idee, om custom recipes voor bottle o' enchanting (flesjes waar je level van omhoog gaat), saddles en lily pads te maken?
« Last Edit: 30 April 2012, 08:18:41 by wave535 »

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #18 on: 30 April 2012, 12:58:49 »
Maar beste Edoxile, dit topic heet "Suggestiebox", wat gestart is door de voormalige community manager. Het komt op mij over dat de Suggestiebox dan ook een prima plek is om een suggestie te doen. Of deze suggestie daadwerkelijk haalbaar is zal onderzoek moeten uitwijzen, dat iets gevraagd/voorgesteld wordt betekent niet dat het gedaan moet worden.

Waar het om gaat is dat de suggestie in ieder geval wordt gedaan. Het enige domme idee is immers een idee dat niet wordt gedeeld. ;)

Dat was dus precies mijn punt, helaas werd dat niet gewaardeerd. Een suggestie betekend niet dat je het moet doen. Maak het zoals je het zelf voor ogen ziet en ga dan, als het af is, kijken wat van de suggesties haalbaar is.

Vandaar dus ook mijn argument "Het domste wat een developer imo kan doen is het niet luisteren naar feedback van de userbase." En dat gaat dus voor ALLES op, niet alleen tweakcart.
« Last Edit: 30 April 2012, 13:01:17 by Gazeebo »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #19 on: 30 April 2012, 15:03:30 »
Het grappige is dat als mensen hier onnozele dingen neerzetten dat ze dan automatisch denken dat hun ideeën geïmplementeerd gaan worden, wat niet zo is.

Quote
"Het domste wat een developer imo kan doen is het niet luisteren naar feedback van de userbase."

Als bepaalde users uit die userbase constant lopen te zeiken over dat het zo lang duurt met de plugins en dat veel dingen bagger zijn (maar het zelf niet beter te kunnen of te lui zijn om zelf hulp te bieden) dan krijg je als vrijwillig developer al snel de neiging om diezelfde userbase dan ook maar lekker te laten zwetsen. Deels wel begrijpelijk dus.

Aardappelsap

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 165
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #20 on: 30 April 2012, 15:10:57 »
Maar beste Edoxile, dit topic heet "Suggestiebox", wat gestart is door de voormalige community manager. Het komt op mij over dat de Suggestiebox dan ook een prima plek is om een suggestie te doen. Of deze suggestie daadwerkelijk haalbaar is zal onderzoek moeten uitwijzen, dat iets gevraagd/voorgesteld wordt betekent niet dat het gedaan moet worden.

Waar het om gaat is dat de suggestie in ieder geval wordt gedaan. Het enige domme idee is immers een idee dat niet wordt gedeeld. ;)

Dat klopt, en ik verbied het ook niet om suggesties te maken, ik raad het alleen af (wat mijn goed recht is, we kunnen ook gewoon zeggen dat we uberhaupt niets doen van wat de users vragen). Suggesties kunnen nog steeds gemaakt worden, alleen dan gelieve niet hier, maar op github. Ik zal speciaal voor jullie hier het linkje neerzetten, goed zichtbaar, zodat je het niet kan missen:
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2/issues/new

Dit ook, omdat wij geen zin hebben om op 4 verschillende plaatsen te gaan kijken of er nog mogelijke ideeën zijn die wij kunnen implementeren. Wij willen het graag overzichtelijk houden, dat is voor ons ook prettig.



<knip>

Dat was dus precies mijn punt, helaas werd dat niet gewaardeerd. Een suggestie betekend niet dat je het moet doen. Maak het zoals je het zelf voor ogen ziet en ga dan, als het af is, kijken wat van de suggesties haalbaar is.

Vandaar dus ook mijn argument "Het domste wat een developer imo kan doen is het niet luisteren naar feedback van de userbase." En dat gaat dus voor ALLES op, niet alleen tweakcart.

Hoewel ik je argument snap, ben ik het in dit geval niet helemaal met je eens. Om niet teveel tekst hier neer te zetten zal ik het gemakkelijk maken, en je een linkje geven naar het topic van BetterMechanics op het bukkit forum. Lees daar eens wat mensen voordragen. Buiten het feit dat de helft gewoon een slecht idee is, is het veel werk om alles te implementeren waarom gevraagd wordt. Daarbij komt nog, dat als ik een request wel vervul zonder uitleg waarom ik dat wel of niet doe, en het andere niet (zonder deze uitleg), dan krijg ik daar gelijk commentaar op. Ook is het zo, dat er van je "verwacht" word dat je al deze feature-requests ook implementeerd. Ik wil zo'n situatie niet bij TweakCart. Buiten het feit dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden dan uitleggen waarom het voorgestelde idee niet kan of ronduit idioot is, zijn er genoeg dingen die er op de server nog moeten gebeuren die een hogere prioriteit hebben dan nieuwe (niet veel gebruikte) features in TweakCart implementeren.

Ik wil nog even zeggen dat als er een goed idee is, dat wij ook niet de beroerdste zijn. We zullen dan gewoon kijken hoe we dat kunnen implementeren.

Edoxile
« Last Edit: 30 April 2012, 15:17:52 by Edoxile »

Freaker5005

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
    • Pixelarts en stuff
Re: Suggestiebox
« Reply #21 on: 2 May 2012, 01:40:08 »
wat betreft github is het niet handiger als deze linkjes in de begin post worden gezet voor elke plugin zodat mensen gelijk bij de maker zijn...
I dig, you dig, we dig. Its not a beautiful poem, but it's very deep.

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #22 on: 4 May 2012, 11:47:54 »
Het grappige is dat als mensen hier onnozele dingen neerzetten dat ze dan automatisch denken dat hun ideeën geïmplementeerd gaan worden, wat niet zo is.

Quote
"Het domste wat een developer imo kan doen is het niet luisteren naar feedback van de userbase."

Als bepaalde users uit die userbase constant lopen te zeiken over dat het zo lang duurt met de plugins en dat veel dingen bagger zijn (maar het zelf niet beter te kunnen of te lui zijn om zelf hulp te bieden) dan krijg je als vrijwillig developer al snel de neiging om diezelfde userbase dan ook maar lekker te laten zwetsen. Deels wel begrijpelijk dus.

Daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Maar als iemand het gewoon 1 of 2 keer (normaal) vraagt, vind ik nog wel dat je moet luisteren. Dit is denk ik ook wel de reden waarom ik op geen enkel spel haat... Iedereen noemt het bagger, terwijl ze zelf niet beter kunnen.
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

jamy015

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #23 on: 23 June 2012, 01:28:46 »
Jongens, even een compleet ander idee dan minecarts: Een economy. Ik heb nu heel veel materialen liggen waar ik (in ieder geval momenteel) niks mee kan. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je iets wilt bouwen maar niks in huis hebt het wel handig zou zijn als je de betreffende materialen at short notice beschikbaar kan hebben. Met een economy zouden er shops gemaakt kunnen worden (allemaal individuele shops of een centrale shop die ook alles inkoopt, maar dat zou dan nog nader bepaald moeten worden), zodat mensen zoals ik al hun onnodige materialen kwijt kunnen en de mensen die die materialen nodig hebben er makkelijk aan kunnen komen (als ze genoeg geld hebben dan natuurlijk :P)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #24 on: 23 June 2012, 01:52:30 »
Ben er persoonlijk niet zo'n fan van. Liever vraag je het in de chat, er is altijd wel iemand die het wil geven/ruilen :)

Maddox

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 726
  • Meester der Swagger
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #25 on: 23 June 2012, 12:08:16 »
Jongens, even een compleet ander idee dan minecarts: Een economy. Ik heb nu heel veel materialen liggen waar ik (in ieder geval momenteel) niks mee kan. Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat als je iets wilt bouwen maar niks in huis hebt het wel handig zou zijn als je de betreffende materialen at short notice beschikbaar kan hebben. Met een economy zouden er shops gemaakt kunnen worden (allemaal individuele shops of een centrale shop die ook alles inkoopt, maar dat zou dan nog nader bepaald moeten worden), zodat mensen zoals ik al hun onnodige materialen kwijt kunnen en de mensen die die materialen nodig hebben er makkelijk aan kunnen komen (als ze genoeg geld hebben dan natuurlijk :P)
Wat je ook kan doen is dat mensen zelf een shop kunnen maken en hun spul daar verkopen icm met een plugin.

HellMilky

  • Junior
  • **
  • Posts: 57
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #26 on: 24 June 2012, 14:39:47 »
Maar in de volgende versie van minecraft komt er toch ook een vanilla betaalmiddel, zou daar niks mee gedaan kunnen worden?

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #27 on: 24 June 2012, 15:26:46 »
Is het een idee om survival world elke 2 maand te resetten? Imo is survival vooral leuk aan het begin en gaat het om het survivallen.. En dan beginnen we ook eens allemaal weer op 0 :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #28 on: 24 June 2012, 15:28:27 »
Als het goed is zijn er mensen bezig met een suggestie opzetje te maken om Survival weer wat aantrekkelijker te maken voor oude en nieuwe spelers.

Vera1991

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 70
    • View Profile
Re: Suggestiebox
« Reply #29 on: 24 June 2012, 15:30:58 »
Wanneer dan uitsluitsel over?

Forum » Tweakcraft » Support » Suggestiebox