Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: [spoiler]minecraft feature discussie  (Read 53285 times)

wave535

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 566
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #60 on: 3 June 2012, 10:32:49 »
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-

denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een  hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #61 on: 3 June 2012, 10:36:38 »
Ik niet, heb zoveel moeite moeten doen om zo veel keer level 50 te behalen, en dan zou straks alles 10x makkelijker gaan, no thx :P

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #62 on: 3 June 2012, 10:45:53 »
daar heb je het al :+

ik heb ook nog geen silk/eff5 maar ik zou het niet erg vinden om makkelijker te krijgen.
60x bout enchant maakt het voor mij aantrekkelijker om het tedoen zoals het in 1.3 bedoeld is :P

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #63 on: 3 June 2012, 10:46:21 »
Wat mij betreft komen er geen vergaderingen over mobdrops waarbij je nu dus enorm snel levels vergaard.
"Vroeger" was klei super zeldzaam en toen maakte notch het overal beschikbaar waar water is.
Dat vond ik dus ook niet super leuk maar zag wel de algemene vooruitgang van het spel, het werd meer toegangbaar voor de gemiddelde speler waardoor iedereens plezier beter werd ipv alleen de selectie van clay hunters.

Hetzelfde doet hij nu met experience, het is overal beschikbaar. Moeten wij daarom mobdrops aanpassen tot een tergend langzaam niveau? Of gewoon accepteren dat het spel vooruitgang boekt en voor de verandering eens niet met krampachtige vingertjes vasthouden aan het verleden.

Zo denk ik persoonlijk trouwens ook over mobdrops en golddrops ( ja ook golddrops ;) meningen veranderen nou eenmaal  ;))

@ brechthou, 9x makkelijker :P
« Last Edit: 3 June 2012, 10:49:18 by Gazeebo »

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #64 on: 3 June 2012, 10:50:42 »
dat is idd best een ommezwaai @ gazeebo

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #65 on: 3 June 2012, 10:52:43 »
Wat mij betreft komen er geen vergaderingen over mobdrops waarbij je nu dus enorm snel levels vergaard.
"Vroeger" was klei super zeldzaam en toen maakte notch het overal beschikbaar waar water is.
Dat vond ik dus ook niet super leuk maar zag wel de algemene vooruitgang van het spel, het werd meer toegangbaar voor de gemiddelde speler waardoor iedereens plezier beter werd ipv alleen de selectie van clay hunters.

Hetzelfde doet hij nu met experience, het is overal beschikbaar. Moeten wij daarom mobdrops aanpassen tot een tergend langzaam niveau? Of gewoon accepteren dat het spel vooruitgang boekt en voor de verandering eens niet met krampachtige vingertjes vasthouden aan het verleden.

Zo denk ik persoonlijk trouwens ook over mobdrops en golddrops ( ja ook golddrops ;) meningen veranderen nou eenmaal  ;))


golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #66 on: 3 June 2012, 10:53:52 »
Tja ik ben gewoon gaan inzien dat je niet altijd moet vasthouden aan hoe het in het verleden was, dat is namelijk de grootste tegenstander van innovatie en vooruitgang.
Tuurlijk moet er enigzins een balans blijven qua hoe makkelijk iets te doen is, maar overal restricties opleggen haalt voor veel mensen het plezier uit het spel, helemaal als iets vanilla mogelijk is zonder enige vorm van plugins.

bReChThOu

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 417
  • Schaapherder
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #67 on: 3 June 2012, 10:53:57 »
Ik zeg, alle mobtorens sluiten. :+

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #68 on: 3 June 2012, 10:55:36 »
golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.

Als je echt hardcore wilt spelen dan bouw je toch geen mob grinder :+
jij vind dat enchanten moet rekening houden met manier van "misbruik" die door de spelers zelf gebouwd kan worden ?

 

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #69 on: 3 June 2012, 10:57:53 »
Dat is een beetje wat ik bedoel Teut :P
Notch (Mojang) maakt het te makkelijk, wie zijn wij dan om het voor de spelers alsnog lastig te maken als ze het op elk willekeurig andere server wel op de makkelijke manier kunnen doen. Dat is niet echt wenselijk als je een beetje community wilt behouden :P (Zoals inmiddels ook al te merken is helaas)

Prail

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 351
  • Are you one of my Compadre's?
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #70 on: 3 June 2012, 11:11:49 »
golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.

Als je echt hardcore wilt spelen dan bouw je toch geen mob grinder :+
jij vind dat enchanten moet rekening houden met manier van "misbruik" die door de spelers zelf gebouwd kan worden ?

Ik ken genoeg mensen die dat doen. En ook zonder grinder, je hebt het gewoon te snel. Als je dus hardcore speelt kan je heel makkelijk een goede tool met bijv. fortune+eff krijgen. dit haalt het 'hardcore' element weg aangezien je dit ook veel makkelijker kan doen met bows, swords, armor etc. dan wordt je beetje een one man army
Useful idiot, Annoying Spamming Brony, Pendulum Fanboy and more :)

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #71 on: 3 June 2012, 11:18:12 »
Ik ken genoeg mensen die dat doen. En ook zonder grinder, je hebt het gewoon te snel. Als je dus hardcore speelt kan je heel makkelijk een goede tool met bijv. fortune+eff krijgen. dit haalt het 'hardcore' element weg aangezien je dit ook veel makkelijker kan doen met bows, swords, armor etc. dan wordt je beetje een one man army
Dat is een heel ander argument als je de net maakte ;) zonder grinder.

Zou kunnen. spel is nog volledig onder ontwikkeling :3 helemaal niet gezegd dat ze er nu mee stopen met aanpassen van enchanten. 1.3 is nog niet uit ;)
Zou best kunnen dat de balans verbeterd word.
mogelijkheden in balans brengen is iets van het moeilijkste onderdelen van gamedesign.

arcania85

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 46
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #72 on: 3 June 2012, 14:22:06 »
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-

denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een  hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*

De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #73 on: 3 June 2012, 17:20:03 »
resultaat wanneer je een creeper egg gebruikt:

Teutates

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 221
    • View Profile
Re: [spoiler]minecraft feature discussie
« Reply #74 on: 3 June 2012, 19:20:58 »
resultaat wanneer je een creeper egg gebruikt:

staat niks in de snapshots update hierover. + je .gif is broken.

Weet je zeker dat het niet een plaatje is van een van de baby creeper mods ?

Forum » Tweakcraft » Algemeen » [spoiler]minecraft feature discussie