Tweakcraft > Support

TUTORIAL: Subzones maken

(1/4) > >>

Jelmar:
Binnen een zone die voor je is aangemaakt door een GO+, is het mogelijk om subzones te creƫren. Dit kan soms handig zijn; bijvoorbeeld om je storage heen, wanneer je spelers wel toegang wilt geven tot je hoofdzone maar niet tot je storage. Onderstaand is een kleine uitleg hoe dit werkt.

Create: Een subzone maken
Om subzones mogelijk te maken, moet de zone class eerst op ZoneInherit gezet worden.
Momenteel kunnen alleen GO+ de class van een zone aanpassen.
Zodra je zone op ZoneInherit staat, gaat het als volgt te werk:

Eerst moet je de zone waarin je je subzone wilt maken selecteren. Dit doe je met /zselect als je in de zone staat. Sta je er buiten, kan het met /zselect <id of naam>. En daarna:

Met de ingebouwde engine van Zones:

* Start je selectie met /zcreate [zone naam]
* Duid de twee hoekpunten aan met right en left clicken met een stokje (stick)
* Pas de diepte en hoogte aan met /zsetz [min hoogte] [max hoogte] als de standaard hoogte niet goed is. De standaard diepte en hoogte staat op het minimum en maximum [0-260] (dit is iets boven maxhoogte).
* Sla de wijzigingen op met /zsaveMet WorldEdit:

* Maak een WorldEdit selectie aan met een wooden axe. Voor WorldEdit is het handig om WEcui in je client te hebben. De Milenco Client heeft WEcui. Voor hulp met selecteren, zie de World Edit tutorial.
* Kortgezegd is het //expand en //contract [hoeveelheid blocks] [richting N E S W up, down] of hoekpunten selecteren met de wooden axe
* Sla deze selectie nu op als een nieuwe zone met /zdefine [zone naam]Toegang: Eigenaars toevoegen
Je hebt nu een zone aangemaakt en hoeft alleen nog maar een eigenaar of eigenaren (Zone Admins) toe te voegen. De zone is al automatisch geselecteerd dus de Zone Admins voeg je toe met: /zaddadmin [Zone Admin naam].

Edit: een subzone aanpassen

Eerst moet je de zone die je wilt aanpassen selecteren. Dit doe je met /zselect als je in de zone staat. Sta je er buiten, kan het met /zselect <id of naam>. Vervolgens:

Met de ingebouwde engine van Zones:

* Open zone edit modus met /zedit
* Verander de hoekpunten met left / right clicken met een stokje (stick)
* Pas de hoogte aan met /zsetz [min hoogte] [max hoogte] als de standaard hoogte niet goed is
* Sla de wijzigingen op met /zsaveMet WorldEdit:

* Open zone edit modus met /zedit
* Exporteer de geselecteerde zone naar WorldEdit met /zexport
* Pas de selectie aan met de wooden axe of //expand en //contract [hoeveelheid blocks] [richting N E S W up, down]
* Importeer de nieuwe selectie terug naar Zones met /zimport
* Sla de wijzigingen op met /zsaveDelete: een subzone verdwijderen

* Je kunt een subzone verwijderen door /zdelete <zone ID of naam> te typen.

AlexMedia:
Ik probeer een bestaande subzone aan te passen met de WorldEdit-methode. Dit lijkt echter niet te lukken, ik krijg de volgende foutmelding wanneer ik /zconfirm doe: "All your points need to be in your currently selected zone."

Ik heb eerder de juiste zone gekozen, /zedit en /zexport gedaan. Vervolgens ben ik met WE aan de slag gegaan (//hpos1, //hpos2, //expand vert) om de juiste zone te kiezen. Daarna /zimport, /zsave.

Ook wanneer ik met de stokjesmethode probeer om de zone aan te passen krijg ik dezelfde foutmelding.

Doe ik iets fout?

Milenco:
Misschien werkt het met /zredefine beter? Ipv /zimport && /zsave

AlexMedia:
Als ik /zredefine doe krijg ik de melding dat ik daarvoor geen rechten heb.

WouterH:
Even zien: Misschien maak je je subzone groter dan de hoofdzone of iets dergelijks?

Heb je wel volledige admin rechten in de hoofdzone? Ik weet namelijk niet zeker of je wel een subzone kan aanpassen als je alleen in de subzone admin bent.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version