Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - FlutterShy

Pages: 1 [2] 3 4 5
16
Algemeen / Oude functie porten van oude client?
« on: 22 January 2015, 21:06:41 »
Hoi vriendjes en vriendinnetjes!

Ik heb een lange tijd terug (in midden 2012) met het fiddlen van mijn client een bepaalde feature in die client gegooid die toen wel wat "sought after" was.
Ik had toen al beloofd van het te proberen porten naar een "officiele" ImprovedChat, maar het is er eigenlijk nooit echt van gekomen.

De functie waar ik het over heb is een "Custom FontRenderer", now, what the hell is een FontRenderer? Het makkelijkst toon je dat met enkele screenshots, die ik toen met die client gemaakt had.
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-06_19.36.37.png hier was hij bijna op z'n final stage)
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-15_20.57.02.png hier was het vrijwel "done"

Nu, voor je zegt "bah dat font is lelijk laat maar", de hele kracht achter die "Custom FontRenderer" was dat je eenders welk (geinstalleerd) fontje kon gebruiken om te tonen.
Zo bijvoorbeeld ook het welbekende "Comic sans" of eenders welke andere font
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-06_23.12.55.png
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-10_00.24.41.png
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-10_00.46.38.png (Background color was hier niet bugged, was een config in ImprovedChat, kon je ook instellen)

Echter zou je kunnen vragen "waarom doe je het niet gewoon, en waarom wil je onze mening eerst.", en dat zou een goede vraag zijn :p.
Hiervoor zijn 2 redenen. De eerste is dat het oude code is (lees: 1.2.5 tijdperk), en in de tussentijd is de chat wel best wel al wat veranderd.
De 2de reden is dat het toen vrij slechte en sloppy code was. Het was niet echt "up to snuff" met de echte code, en dit was mede ook dé reden dat ik het toen niet wou releasen.
Het renderen van "ASCII" characters, dus A-Z, cijfers en all that gaat prima. Maar van zodra je rare characters wou renderen die niet tot dat schema behoorden ging het soms vrij hard mis.

Nu hebben wij op Tweakcraft niet zo bijster veel characters die dat zouden kunnen veroorzaken, maar nontheless was dat een doorn in mijn oog.
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-18_12.21.58.png
Daarop zie je bijvoorbeeld hoe het nog min of meer mooi kon, maar als je zag hoe breed die string maar was op de "legit" chat, was dat om te wenen. Alsook kreeg ik die tekst maar pas mooi met ontelbare hacks en quirks :P.

Mede door dit gaat dit me denk ik gewoon opzadelen met veel echte RAGE momenten. Maar het kan echter ook weer de totaal andere kant op gaan, who knows, it's minecraft :p.

Nu wil ik dus jouw mening horen als community. Willen jullie zoiets zien (no promises trouwens of het echt af gaat raken), of zeggen jullie "ach, no real need for anything like that".

- Your friendly neighbourhood admin, GuntherDW (AKA FlutterShy)

17
Tweakcraft / Re: Donatieronde 2015
« on: 21 January 2015, 13:35:34 »
*obligatory random post over dat ik 20.00 via de paypal van het gezin gestuurd heb omdat jelmar dat wou en niet wou updaten tot ik dit gepost had*

* FlutterShy kijkt naar jelmar...

18
Tweakcraft / Re: Adminwijziging
« on: 20 January 2015, 21:43:02 »
Oei, een oeitownert die SGO is. Oppassen allemaal :+.

19
Tweakcraft / Re: Donatieronde 2015
« on: 20 January 2015, 06:14:39 »
Ik moet ook nog eens wat geld richting TC gooien, als ik maar eens eraan denk als m'n ouders thuis zijn :p (want als het via paypal moet is het met de visa/mastercard van et gezin, dus moet checken of het mogelijk is)

20
Support / Re: 1.8 Custom client
« on: 19 January 2015, 23:30:39 »
HD Skins is trouwens ook toegevoegd aan de TCUtils liteloader mod, dus als je dit update, kan je een skin instellen in je User CP.

Dan kan je dingen als dit doen -> http://wrongplace.be/files/2015-01-19_21.28.22.png
Best kan je hiervoor tenminste b44 gebruiken, er zijn deze nacht namelijk nog wat bugs gefikst.
Er zit wel in de nieuwe builds nog hopen debug logging, ik moet deze nog eens dmv een checkbox instelbaar maken...

21
Support / Re: 1.8 Custom client
« on: 18 January 2015, 15:03:38 »
Ik zeg er wel best (welja, eerder alex) dat het installeren van forge ervoor kan zorgen dat je clientmods niet meer deftig sync'en met de Tweakcraft server. Dit omdat hij weigert door te geven aan de server dat je de betreffende mods geinstalleerd hebt bij het joinen (de befaamde "REGISTER" packet).

Alsook, is die villagermod zo zwaar voor je client dan? Ik weet dat mijn OpenGL code vrij sloppy was, maar ZO sloppy? :P.

Alsook, best zorg je dat je 1.8.45 neemt als liteloader versie als je die nog niet hebt, want zorgt ervoor dat je niet per reconnect meerdere keren dezelfde packets richting je clientmods stuurt.
Ging hem over deze ticket : https://www.assembla.com/spaces/liteloader/tickets/72#/activity/ticket:

EDIT: Alsook heb ik nog wat dingen te fixen voor TCUtils Client, zo bijvoorbeeld wat betere nametag rendering zodat het ook zichtbaar is in het donker, en wat bugfixes daarin (bv dat je nametag ook goed zichtbaar is als je croucht. Nu zie je dan de playername ipv de Nick).

Alsook kan ik kijken of het mogelijk is van een "HD Skin" soort feature te maken voor wie dat wil. No promises though :p.

22
Tweakcraft / Re: 1.8!
« on: 4 January 2015, 21:03:19 »
Ik heb het deze ochtend bekeken met milenco en ik zal zorgen voor een kleine extra plugin/mod/functionaliteit waarin mensen een WE selectie kunnen maken en dan iets als /fixICs doen ofzo voor alle IC's in de WE selectie te fixen.
Dit zal ik ergens deze nacht proberen in elkaar te boksen.

Zo, die draait.
Als je een admin te pakken kan krijgen, laat hem een WE selection maken (want /we sel is nog niet overgeport) en "/selectionfixic" meppen. Dit zal alle signs in die selection afgaan en zonodig fixen.
Let echter wel best op met de grootte van de selection. Deze staat gecapped op max ongeveer 67 miljoen blocks, maar blijf best rond 50 miljoen als "maximum".

Als je een zone hebt maakt het het nog simpeler, dat is /zsel, /zexp en dan /selectionfixic (al kan je zonodig ook eerst //shift .. down doen ofzo als de zone tot 256 hoog is :P.

WorldEditCUI is er al voor 1.8(.0), maar daarvoor moet je een development versie van liteloader installeren. Deze in MultiMC installeren vereist wat maatwerk echter. Er zitten dan ook nog wat kleine foutjes in, maar deze zijn grotendeels "te aanvaarden" totnogtoe.

Liteloader 1.8 development versie (installer) : http://jenkins.liteloader.com/job/LiteLoaderInstaller/
WorldEditCUI : http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-modding/minecraft-mods/1292886-worldeditcui

23
Tweakcraft / Re: 1.8!
« on: 3 January 2015, 10:18:45 »
Also, ik kan in theorie wel een auto fixer maken met de onChunkLoad() event, maar dat doe ik liever niet want ik kan niet met zekerheid weten of iemand een IC met rede heeft uitgezet of dat het met de move gebeurd is. Ik kan het alleen minder lastig maken voor dingen over te zetten.

24
Tweakcraft / Re: 1.8!
« on: 3 January 2015, 00:14:58 »
Nota toegevoegd in de OP ivm "/pen toggle"

25
Tweakcraft / Re: 1.8!
« on: 2 January 2015, 04:09:00 »
We zijn er trouwens achter gekomen hoe het komt dat "craftbook" signs zo raar deden.
Het ligt helemaal niet aan craftbook, en al helemaal niet aan een andere plugin ofzo.

Blijkbaar is het een "feature" van 1.8 waar spigot maar matig mee omging :p.
https://hub.spigotmc.org/jira/browse/SPIGOT-60

En ziende dat we al een paar dagen draaien nu heeft het weinig zin denk ik van even de hele zooi terug te draaien.
Spijtig genoeg moet je dus signs die "[text]" hadden zonder spatie in, (dus "[text hier]" werd niet aangepast) herplaatsen.

Hiervoor kan je trouwens de BetterMechanics "/pen" tool gebruiken.
Als je met coal rclickt op een sign laadt hij de sign in en kan je met "/pen setline 1 [MCXXXX]",
waarna je rclickt op de sign alles terug goed zetten. (vergeet niet /pen clear te doen erna of je zet andere signs ook in op die "in memory" :p)
Het kost wel wat  tijd inderdaad though, sorry voor de overlast is denk ik het best wat ik kan zeggen.

26
Tweakcraft / 1.8!
« on: 31 December 2014, 03:17:01 »
Nota: Ik heb vandaag een kleine modificatie aan BetterMech gedaan. Ik heb /pen toggle toegevoegd met een soort "FixIC" mode. Als je "/pen toggle" kan je signs die met MC/Bridge/Lift/Gate beginnen en "uncapped" zijn door de spigot problemen fixen zonder de omslachtige /pen setline 1 ...... De pen zal dat irritante werk voor jou dan doen, zodat jij enkel maar hoeft te rclicken op de signs.
Dus /pen toggle en rclick in het rond voor je IC's  *O*

TL;DR met /pen toggle switch je van copy / paste naar fixed mode welke de IC"s fixt je hoeft alleen maar coal tegen je gebroken IC sign plaatsen

Beste tweakcrafters

(late) Heugde, we zijn eindelijk over naar 1.8 mede dankzij het zware werk van het spigot team. Het heeft me een paar dagen geduurd aan coding en testing, maar we zijn over. Net op tijd voor nieuwjaar ook  *O*

De console loopt nog een hoop te errorren, maar je kan op zich al naar je favoriete server verbinden met je 1.8 client! 1.8.0 of 1.8.1 maakt niet uit, ze werken alle2.

Meld de bugs die je vind bij het admin team zodat deze zo snel mogelijk gefixt kunnen worden aub.

EDIT: PermissionEx doet nog wat funky momenteel. Als je merkt dat je permissions niet echt zijn wat ze zouden moeten zijn kan je best een admin notify'en. Het updateproces van PEX is nog wat iffy en moet soms manueel...

27
Support / Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« on: 1 June 2014, 09:00:27 »
Die deuren zijn inderdaad het belangrijkste, maar eenders welke deur is eigenlijk goed voor een villager. Al is er geen plaats achter/naast/voor :P.

28
Support / Re: iron golemfarm / villager trading vraag
« on: 1 June 2014, 08:49:31 »
Het aantal blocks hangt af van hoe groot minecraft je "farm" ziet als "village". Zonder mods kan je dit niet zomaar bekijken ingame.
Ik kan wel eens kijken of er al Bukkit plugins voor zijn, maar alles hangt af van je "village". Als je nieuwe villagers te dicht zijn gaat het eigenlijk zeg maar je 2 villages "menden" en heb je maar 1 grote village :P.

Er zit een hele technische uitleg achter die ik denk ik best achterwege laat buiten de "hangt allemaal af van hoe groot de server je "Village" ziet"" :P.

Het is allemaal zeg maar guesswerk tot je echt exact de achterliggende code kent, en zelfs dan is het maar wat "proberen".

Simpel gezegd : Niet in de naburige 2-3 chunks :P.

29
Tweakcraft / Tweakcraft en hetzner
« on: 13 February 2014, 17:26:38 »
Deze ochtend kreeg ik een SMS die ik eigenlijk nooit zou willen krijgen: "Help, alles van tc ligt plat, site, bukkit, ...".

Half uurtje nadien kwam ik dus op IRC en werd mijn angst bevestigd, de bak ligt neer.
Na wat checks en vistu te hebben gecontacteerd (die dan onze server bij hetzner even liet rebooten, bye bye 500-600 dagen uptime :() leek alles terug in orde te zijn.

Er bleken wat geplande werkzaamheden te zijn bij Hetzner, en onze bak had daar (denken we) wat last van gekregen. Hierna werd echter een 2de ding duidelijk, onze hele server liep in tegenstelling tot wat we dachten op de harde schijf te draaien, in plaats van onze ramdisk.
Ik heb dus alle data en links naar de ramdisk teruggezet. Dit zou als toegevoegde waarde moeten hebben dat de backups vrijwel niet merkbaar zouden moeten zijn. Als je ooit op *:00, *:15, *:30 of *:45 ineens een paar blocks teruggegooid werd, kwam dit hierdoor. Dit zou nu opgelost moeten zijn.

Ziende dat vistu er aanwezig was, konden we meteen een ander probleem oplossen. Als jullie onze gesprekken op IRC de laatste tijd wat gevolgd hebben, zag je dat we vrij vraak klaagden over de snelheid van de bak. Die leek gecapped te zijn op 1.5 a 1Mbit download. Na een paar mails van Vistu, hebben we nu gratis en voor niets (:D) een Gbit lijn gekregen. Nu zitten we dus op een 1000/1000 connectie, in plaats van onze "oude" 100/100.

Onderzoek moet echter nog uitwijzen of dit onze andere problemen oplost mbt latency issues.

TL;DR server liep vast deze ochtend, vistu duwde op reboot knop, backup teruggezet, performance omhoog.

30
Tweakcraft / Re: Tweakcraft en 1.7
« on: 13 January 2014, 07:06:42 »
So far lijkt het process goed verlopen te zijn.

Let echter wel op dat dit nog geen recommended build is, en we dus ook met veel "alpha" rommel werken at the moment.
Meld dus als je wat bugs tegenkomt wat bij de etmiens (of via /a {msg}) als er iets opeens niet meer werkt of niet goed meer functioneert.

Dan kunnen we er zo snel mogelijk iets aan doen.

Pages: 1 [2] 3 4 5