Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Jelmar

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 15
31
Tweakcraft / Lage tickrate en plugins
« on: 12 May 2014, 04:00:42 »
Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben, hebben we de laatste tijd af en toe te kampen met enorme lag. Dit wordt veroorzaakt door een bijna gehalveerde tickrate van de server (deze hoort 20 ticks/sec te zijn, maar valt steeds naar ca. 11 ticks/sec). We zijn aan het uitzoeken welke server plugin deze problemen veroorzaakt. De plugins die we bekijken zijn Craftbook, TweakCart en NoCheat.
  • CraftBook: staat op het moment aan.
  • TweakCart: staat op het moment aan.
  • NoCheat: staat op het moment uit; we gaan ervan uit dat niemand hier misbruik van zal maken (zo wel, ga je bij mij over de knie).
Het uitschakelen van TweakCart zal voor velen (ik vermoed bijna iedereen) even heel vervelend zijn, maar het zou van korte duur moeten zijn. We zullen deze post aanpassen wanneer er veranderingen zijn.

32
Al die kleuren zijn gewoon niet te krijgen in mesa biomes. Maar de gewone hardened clay kun je elke kleur geven die je wilt, dus zo'n custom recipe lijkt me voorlopig overbodig.

33
Lijkt me niet nodig. Over een tijdje hebben we gewoon mesa biomes, en dan is er clay genoeg in die andere kleuren. Je kunt de hardened clay toch gewoon kleuren naar wens?

34
Support / Re: 1.7.2 Tweakcraft client
« on: 21 March 2014, 16:31:06 »
Opening post aangepast met optionele mods.

35
Support / Re: 1.7.2 Tweakcraft client
« on: 16 March 2014, 20:13:55 »
Rar en zip weer updated; enkele benodigde files van Forge die de client downloadt wanneer je hem launcht zijn schijnbaar niet meer beschikbaar op minecraftforge.net, dus die heb ik nu bijgevoegd.

36
Support / Re: 1.7.2 Tweakcraft client
« on: 15 March 2014, 17:46:17 »
rar/zip even geupdate; er zaten nog overbodige files in. Ze kunnen als t goed is geen kwaad, maar als je issues hebt met mods, delete even je /mods/ folder en vervang hem met die uit de rar/zip.

37
Support / 1.7.2 Tweakcraft client
« on: 14 March 2014, 19:52:55 »
In dit topic vind je de files en uitleg die nodig zijn voor het maken van een client met onze gewoonlijke mods.

Bijgevoegde mods:
  • Forge Modloader - nodig voor meeste mods
  • Liteloader - nodig voor macromod
  • OptiFine - minecraft graphics optimalisatie mod
  • Zan's Minimap - spreekt voor zich
  • InventoryTweaks - optimalisatie van inventory management
  • Macromod - voor het maken van keybinds e.d.
  • WorldEdit CUI - zichtbaar maken van WE selecties (ingame /we cui typen om hem te activeren)
  • Dynamic Lights - Lichtgevende items die je in je hand houdt geven dynamisch licht. Torches, glowstone, etc.

Als je van dropbox download met de dropbox client: kopieer de files, verplaats ze niet.

Stap 1
Zorg dat je een cleane minecraft installatie hebt, en launch die minimaal één keer. Als je je minecraft folder delete, vergeet niet eventueel je screenshots, resource packs, servers.dat e.d. te backuppen om later terug te kunnen zetten.

Stap 2
Download 1.7.2-TC-22-5-14.rar (of de zip als je dat liever hebt: 1.7.2-TC-22-6-14.zip)

Stap 3
Open de .rar (of de .zip) en zet de mappen die er in zitten in je .minecraft folder. Zorg er in ieder geval voor dat de bestanden in dezelfde folders komen te staan in .minecraft als waar ze in de .rar staan. Meestal moet je gewoon voor samenvoegen kunnen kiezen.

Stap 4
Open de Minecraft Launcher en log in

Stap 5
Kies links onderin de launcher 'New Profile' (of pas je bestaande profile aan met 'Edit Profile'). Geef het profile een naam (of laat hem zoals hij is).

Stap 6
Kies bij 'Use version' 'release 1.7.2-TC'

Stap 7
Vink 'JVM Arguments' aan en plak het volgende in het veld:

-Xmx1G -Dfml.ignorePatchDiscrepancies=true -Dfml.ignoreInvalidMinecraftCertificates=true

Meestal staat -Xmx1G er al, die kun je dus laten staan en de rest er achter plakken.

Stap 8
Klik op Save Profile

Stap 9
Als het goed is zou je het spel moeten kunnen starten met het profiel dat je gemaakt/aangepast hebt, en zouden de mods moeten werken.

Als je zelf mods hebt die je graag gebruikt, kunnen de meeste daarvan gewoon in de /mods/  folder gezet worden.



Optionele mods

  • Shadermod - maakt gebruik van je videokaart om geavanceerde licht- en schaduweffecten weer te geven. Gebruikt in combinatie met 'shaderpacks'. Alleen te gebruiken als je zonder de mod hoge framerates haalt!

    Installatie: pak de .rar uit in je .minecraft folder, en voeg samen met de bestaande mappen. Bijgevoegd is SEUS shaderpack. Extra shaderpacks deponeer je in de shaderpacks folder.

  • Schematica - Hiermee kun je client side schematics maken en inladen, om bijvoorbeeld schetsen uit smallworld makkelijker te kunnen nabouwen in de andere worlds.

    Installatie: pak de .rar uit in je .minecraft folder, en voeg samen met de bestaande mappen.
    Schematics die je maakt of van anderen krijgt, deponeer je in de schematics folder.
    Gebruikte keys staan in de Controls (default /, * en - op het numpad).

38
Algemeen / Re: De maps & 1.7 / 1.8
« on: 28 January 2014, 01:23:04 »
Ze zijn idd schijnbaar te craften, maar het is toch wel een gemis misschien als ze niet in de wereld voorkomen. Voegt toch wel wat toe dat je iets kunt minen ipv tevoorschijn kunt toveren.

39
Algemeen / Re: De maps & 1.7 / 1.8
« on: 27 January 2014, 21:07:23 »
Dan moeten alle farms weer overgezet worden, ja.

40
Algemeen / De maps & 1.7 / 1.8
« on: 27 January 2014, 18:29:17 »
Zoals jullie weten heeft het updaten van minecraft nogal wat voeten in de aarde de laatste tijd. Forge, Bukkit... ze laten allemaal nogal lang op zich wachten. Wat de reden is voor het trage ontwikkelen is niet duidelijk, maar het heeft als gevolg dat wij verlaat over zijn gegaan op 1.7.2, dat we nog niet overkunnen op 1.7.4. en dat er nog steeds niet of nauwelijks client mods beschikbaar zijn.
Het is ook de reden dat we nog steeds niet de beschikking hebben over de nieuwe map, die we eigenlijk in de eerste week van januari wilden introduceren. De resource map is een stuk vergroot, zodat er wel enkele nieuwe materialen te verkrijgen zijn, zoals Podzol. Maar gezien het feit dat sommige van de nieuwe biomes nogal schaars zijn, is er helaas nog geen Mesa biome bijgekomen.

Nu zit het als volgt; met de release van minectraft 1.8 zullen er weer nieuwe blocks toegevoegd worden. Drie verschillende soorten stone, Andesite, Diorite en Granite (vanaf nu voor het gemak collectief even Granite genoemd). Deze zullen ongeveer zoveel voorkomen als gravel en dirt, over de hele world. Als we nu een nieuwe map maken, betekent dit dat we een world hebben zonder Granite wanneer 1.8 uit komt. Dit is een van de redenen dat er nog geen nieuwe map is.

Door bovenstaande poll kunnen we eens kijken wat we samen het beste idee vinden. Hou in gedachten dat met name het veranderen van de resourceworld het meeste werk met zich meebrengt. Naast stemmen kun je je keuze natuurlijk ook beargumenteren in een post.

41
Tweakcraft / Re: Tweakcraft en 1.7
« on: 14 January 2014, 15:02:21 »
Guntherbos is wel alvast uitgebreid met Acacia trees, zodat die er alvast is.
Voor dark oak trees moet ik nog even kijken, aangezien die 2x2 saplings vereist om te groeien.

42
Tweakcraft / Re: Tweakcraft en 1.7
« on: 13 January 2014, 17:05:06 »
Nee, want er zijn al nauwelijks mods voor 1.7.2, laat staan 1.7.4. Blame Bukkit en Forge.

43
Tweakcraft / Re: Tweakcraft en 1.7
« on: 13 January 2014, 16:09:00 »
Ik krijg geen voorlopige 1.7.2 modded client aan de praat. Ik heb geen flauw idee waarom.
Daarnaast zijn veel mods er niet voor 1.7.2, dus dat zal voor een groot deel wachten worden tot Bukkit eindelijk 1.7.4 pusht.

44
Tweakcraft / Tweakcraft en 1.7
« on: 12 January 2014, 23:57:29 »
Het is dan eindelijk zo ver, we gaan Tweakcraft deze nacht updaten naar 1.7. De update heeft nogal lang op zich laten wachten, met name door dat Bukkit er rustig te tijd voor lijkt te nemen tegenwoordig.

Ons plan is ook om binnen korte tijd een nieuwe 1.7 map er bij te genereren, zodat we gebruik kunnen maken van de nieuwe biomes, maar dat moeten we even goed uitplannen. Het is namelijk ook de bedoeling dat we tegelijk met een 1.7 world de resourceworld en starterworld een resetje geven. Om die goed in te delen, moeten er wat tests gedaan worden.

We wilden met 1.7 zelf echter niet langer wachten dan we al gedaan hebben, dus die update draaien we alvast. Daarnaast zal ik zo snel mogelijk wel weer een custom client verzorgen, zodra ik daar een momentje voor gevonden heb.

Flutter edit: De server draait 1.7.2, echter is het ook gewoon mogelijk om met 1.7.4 te connecten. Als je mods wil voor je client zal je echter (meestal) 1.7.2 moeten gebruiken, omdat forge er enkel voor 1.7.2 momenteel.

45
Tweakcraft / Re: Tweakcraft in 2014
« on: 1 January 2014, 07:33:46 »
Het is ook ons streven om ergens in de komende week over te gaan op 1.7. Dat lijkt me een mooi begin van 2014 voor Tweakcraft. :)

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 15