Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Jelmar

Pages: 1 [2] 3
16
Algemeen / Horses en bijbehorende recipes
« on: 26 July 2013, 01:10:01 »
Gezien het feit dat het 'normaal' spawnen van horses op Tweakcraft niet gaat lukken (in verband met de spawn mechanics van minecraft), hebben we besloten op random plekken op de main en world maps hier en daar wat paarden uit te zetten. Deze kunnen jullie vervolgens opzoeken, meenemen en verder zelf breeden.

Voor de paarden accessoires zullen we een uitval doen naar custom recipes. Hier onder staan enkele mogelijkheden. We willen het liefste dat de recipes een duur element bevatten. Maar, jullie suggesties zijn welkom.

Mogelijke recipes voor de verschillende Horse Armors.

Mogelijk recipe voor Saddles,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met iron blocks.

Mogelijk recipe voor de Name Tag,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met een iron block.

Dit topic is tot vrijdagavond 21:00u open voor suggesties en overleg, dan kunnen we de recipes daarna meteen implementeren en de horses uitzetten.



17
Tweakcraft / Tweakcraft over op 1.6.2
« on: 10 July 2013, 03:21:32 »
Hoi iedereen,

Met dank aan FlutterShy zijn we vanaf heden over op 1.6.2. Wellicht een beetje zonder aankondiging, maar we konden over, dus hebben we ervoor gekozen om het maar gewoon meteen te doen.

Natuurlijk is het voor clientmods even wachten tot die up to date zijn. De komende dagen zullen we dus even met grotendeels modloze clients moeten spelen. Zodra de mods die ik normaal altijd op dropbox heb staan zijn geupdate, zullen ze daar weer te vinden zijn.

Op het moment van dit schrijven zijn paarden nog niet beschikbaar op de normale worlds. We willen ze liever ook niet spawnen, omdat we ze op een normale manier beschikbaar willen stellen. Vips kunnen wel alvast met paarden experimenteren in smallworld (/warp paarden) in een omheining. Alleen in die subzone kun je paarden spawnen. Gelieve niet overdrijven met de aantallen. We zijn aan het kijken of we de spawn mechanics kunnen aanpassen zodat paarden in de gewone worlds op een normale manier te vinden zijn. De builders onder ons moeten dus nog héél even geduld hebben. :) Mocht het aanpassen van de spawn mechanics te lang op zich laten wachten, zullen we het liever niet spawnen concept herzien, maar hopelijk zal dat niet nodig zijn.


18
Algemeen / Voor de stats junkies: IRC & ingame chat stats!
« on: 4 July 2013, 05:08:02 »
Samen met Aacoba ben ik bezig om ons te voorzien van nog meer stats dan we al hebben, namelijk voor het chat-gedrag van de Tweakcrafters. Deze stats zijn zowel van IRC als de ingame chat. Uiteindelijk lijkt het me leuk om hiervan een apart kopje te maken onder het Stats menu op de website, maar hier is alvast een voorproefje (mogelijk met foutjes) over de afgelopen 60 dagen.

Minecraft.chat Stats

19
Tweakcraft / VIP-vergadering donderdag 20 juni 21:00u
« on: 19 June 2013, 02:24:07 »
Doormiddel van deze post wil ik alle VIP's er op attenderen dat de geplande VIP-vergadering zal worden gehouden op donderdag 20 juni om 21:00u. Deze zal plaatsvinden op IRC (irc.tweakers.net, kanaal #minecraft.vipvergadering).

Zie de topic op het VIP-forum voor meer informatie (zoals de irc channel pass), of om agendapunten naar voren te brengen.

20
Tweakcraft / Nieuwe SGO!
« on: 27 May 2013, 17:26:30 »
Zoals de meesten waarschijnlijk wel al hebben gezien, is Hsheepypx het SGO-team komen versterken. Op deze manier is er vrijwel op alle momenten van de dag wel een SGO aanwezig. Hij zal de komende tijd bepaalde handelingen en commands nog moeten leren, dus heb geduld tot hij alles onder de knie heeft. :)

21
Tweakcraft / Smallworld als creative schetswereld voor vips
« on: 9 May 2013, 01:50:31 »
Vanaf heden is /world smallworld open voor alle vips als creative schetswereld. Op deze manier bieden we een plek om schetsen te maken voor builds die je uiteindelijk in de main wereld wilt bouwen. Het is dus bedoeld om serieus te schetsen, niet voor permanente bouwwerken en niet om alleen maar te ouwehoeren. Om in de world te kunnen hoef je alleen een admin even om access te vragen.

De map is 800x800 en zal zo nu en dan opgeschoond al dan niet reset worden (hoe vaak en wanneer zien we wel zodra er sprake van is). In ieder geval zal iedereen daar tijdig van op de hoogte worden gebracht d.m.v. een forumpost. Alle vips hebben in smallworld beschikking tot jumpto en thru.

Tot slot; de gewoonlijke regels zijn in smallworld van kracht. Het griefen of aanpassen van andermans bouwwerken is dus niet de bedoeling.

22
Support / Launcher + 1.5.2 Mods
« on: 27 April 2013, 17:07:54 »
Zoals de meesten van jullie weten is de Milenco Client vanaf 1.5 niet meer beschikbaar. Er komt ook geen op zichzelf staande client meer vanuit Tweakcraft. In plaats daarvan heb ik ter vervanging op dropbox een folder aangemaakt met daarin alles wat je nodig hebt om zelf een client met mods samen te stellen. Deze methode maakt gebruik van een launcher, namelijk SKMCLauncher, die het installeren van mods zeer vereenvoudigt. Je hoeft niet meer te prutsen met de minecraft.jar; de meeste mods kun je gewoon in de modsfolder zetten en enkele andere inladen en aanvinken.

Mods bijgevoegd in deze uitleg:
  • Forge Modloader - nodig voor meeste mods
  • Liteloader - nodig voor InventoryTweaks en WorldEdit CUI
  • OptiFine - minecraft graphics optimalisatie mod
  • Rei's Minimap - spreekt voor zich
  • InventoryTweaks - optimalisatie van inventory management
  • Macromod - voor het maken van keybinds e.d.
  • WorldEdit CUI - zichtbaar maken van WE selecties
  • Infinite Durability - Tools hebben geen durability bar meer
  • Channel Shower - Laat zien in welke chatmode je zit (local, zone, etc.).

Je kunt alle files van dropbox ook via de dropbox client downloaden natuurlijk, maar kopieer de files, verplaats ze niet.

Stap 1
Download SKMCLauncher, en zet hem op je bureaublad.

Stap 2
Download alle mods uit de 'In mods folder' map van dropbox, en zet ze in %appdata%/.minecraft/mods. Als de mods folder niet bestaat, kun je die aanmaken.

Stap 3
Download alle mods uit de 'Inladen met launcher' map van dropbox, en zet ze eveneens in %appdata%/.minecraft/mods.

Stap 4
Download alles uit de 'In coremods folder' map van dropbox, en zet ze in %appdata%/.minecraft/coremods.

Stap 5
Start SKMCLauncher door erop te dubbelklikken. Het volgende scherm zal in beeld komen:
 
.
 
Vul linksonder in je login credentials in (wees gerust, dit is volledig safe). Klik daarna op 'Addons'. In het window dat geopend wordt, klik je vervolgens linksboven op 'Install'. Zoek de /mods/ folder op waar je in stap 2 en 3 de modfiles hebt neergezet, en selecteer één voor één alleen de volgende mods in deze volgorde en zorg dat ze aangevinkt zijn:
 
.

De screenshot laat oudere versies van de mods zien; uiteraard gebruik je hier de huidige versies. Als je een error krijgt over "multiple folders with .class files.", moet je gewoon een paar keer op 'ok' klikken. De rest van de mods die je in stappen 2, 3 en 4 hebt gedownload hoef je niet te installen, de launcher detecteert die automatisch. Klik vervolgens onderin op 'Test...' en kijk of de client wil draaien zonder errors.

Stap 6
Als de client zonder errors wilde starten, kun je de client en SKMCLauncher helemaal afsluiten, en opnieuw opstarten. Als het goed is ben je dan klaar om mét mods op Tweakcraft te spelen door gewoon op 'Play' te klikken. Vergeet niet dat je minecraft vanaf dat moment altijd moet opstarten met SKMCLauncher, en niet met minecraft.exe.

Opmerkingen
Als je zelf mods hebt die ik hier niet heb bijgevoegd, kun je zelf proberen deze te installeren. Sommige mods kunnen gewoon in de /mods/ folder gezet worden, andere moet je inladen in het 'Addons' window. Hier moet je zelf dus even mee experimenteren. Let er wel op dat mods die puur afhankelijk zijn van ModLoader niet zullen werken, aangezien deze uitleg gebaseerd is op Forge. Als er mods bij zitten die je niét wilt, kun je ze gewoon weglaten, behalve Forge en Liteloader (aangezien andere mods daar gebruik van maken).

Helaas zijn sommige Gunthermods tot op heden nog niet beschikbaar door de verschuiving van ModLoader naar Forge. Wanneer er updates zijn van de individuele mods, zal ik deze op dropbox updaten en er hier een opmerking over plaatsen. Mocht je zelf zien dat een mod outdated is, mag je hem ook vervangen op dropbox en er hier over posten.

23
Tweakcraft / Beleidswijziging farms
« on: 17 April 2013, 00:29:49 »
Hallo allen,

Een belangrijk kenmerk van Tweakcraft is altijd al het 'handgemined handgebouwd' credo geweest. We minen alles zelf en bouwen alles zelf, zonder hulp van creative mode, plugins, mods, cheats of hacks. In het verleden is er dan ook veel weerstand geweest tegen zogenaamde autofarms of afk-farms, aangezien deze niet bij het eerdergenoemde karakter van de server passen.

Wel is er aan de andere kant ook altijd vraag geweest naar het vergemakkelijken van het verkrijgen van bepaalde materialen of het doen van bepaalde handelingen. Hiervoor hebben we bijvoorbeeld de custom recipes, gaan onze tools niet kapot en hebben we plugins zoals craftbook en tweakcart.

Nu er in minecraft zelf middelen zijn om bepaalde dingen te automatiseren, wordt het tijd om ons credo een beetje vrijer te interpreteren. Daarom: vanaf heden zijn auto- en afk-farms toegestaan, mits deze geen gebruik maken van plugins (dus puur alleen minecraft methodes en niet craftbook bijv.). Wel houden we de grote mob, gold en ironfarm graag centraal, omdat deze de grootste druk zetten op de servercapaciteit. Ironfarm is op het moment van dit schrijven al aangepast en geautomatiseerd. De andere farms zullen waar nodig in de nabije toekomst volgen. Het is dus prima om afk te gaan staan bij Ironfarm, maar hou er rekening mee dat iemand anders in jouw afwezigheid de drops kan meenemen. Dit is je eigen risico. Wel is het zo vriendelijk om, als je iemand ziet staan in ironfarm, niet gauw alles mee te snaaien.

Andere autofarms mag iedereen voor zichzelf maken, mits deze geen lag veroorzaken. Hou dit vooral in het achterhoofd bij farms met dieren (dus heb een beetje common sense en overdrijf niet met hoeveelheden, anders kom ik ze persoonlijk lekker doodtikselen).

24
Tweakcraft / Tweakcraft over op 1.5.1
« on: 26 March 2013, 03:13:56 »
Minecraft 1.5.1
Zoals de meesten van jullie wel al zullen weten, zijn we sinds heden over op 1.5.1. Zoals gewoonlijk dank aan FlutterShy voor z'n werk. Als jullie bugs of andere rare dingen tegenkomen; post het maar in deze topic en dan zullen we kijken of ze te fixen zijn.

TweakCart is nog steeds een heikel punt; in de nabije toekomst zal er hopelijk een oplossing komen voor het inconsequente updaten van deze plugin. Excuses voor het ongemak!

Toekomst van de custom client
Er zal geen Milenco client meer worden gepubliceerd, aangezien Milenco hier geen tijd meer voor heeft. Wel wordt er gekeken of we een alternatief kunnen aanbieden. Gezien het feit dat er nog enkele client mods missen zal daar later nog wel over bericht worden. Het meest voor de hand liggend is een soort modpack met daarbij een launcher, zodat iedereen de mods die ze willen hebben kunnen inladen, maar de precieze vorm zal nog even bekeken worden.


25
Resource restores
De laatste tijd is er veel gediscussieerd over de beschikbaarheid van clay als bouwmateriaal. Er zijn hier en daar nog wel plukjes clay te vinden, maar echt veel is het niet. Er zijn veel suggesties gedaan en we hebben binnen het team ook zitten brainstormen over hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

Conclusie: we willen dit probleem oplossen zonder custom recipes of een of andere farm, en daarom leek het ons het beste om delen van Resource zo nu en dan te restoren naar hoe het was toen de map net gegenereerd werd. Zo zal er op een normale manier clay te minen zijn. Deze restores zullen, zodra het nodig is, op willekeurige delen van de Resource world plaatsvinden. We streven er naar om geregeld te restoren, maar kom je er achter dat er geen clay meer te vinden is kun je een SGO even een seintje geven. De eerste lichting restores hebben al plaatsgevonden.

Wel willen we iedereen erop wijzen dat clay in minecraft nu eenmaal een materiaal is dat gelimiteerd voor komt; hou hier rekening mee met het plannen van je bouwwerken.

Main expansion
Sinds vandaag is de Main world uitgebreid van 5000x5000 naar 6000x6000, om zo meer ruimte te geven aan nieuwe projecten en bestaande projecten die tegen de border aan liggen.

Survival pvp playerheads
Tot slot hebben we sinds heden een plugin voor Survival die ervoor zorgt dat je het hoofd van spelers, met hun skin, als trofee krijgt wanneer je iemand doodt. We hopen dat dit een leuke toevoeging zal zijn aan Survival pvp, en dat meer spelers eens een uitstapje maken naar deze world. Later kunnen we deze playerheads wellicht beschikbaar stellen in de Main world, maar voorlopig zal dit een element zijn dat exclusief is voor Survival. Veel plezier met koppensnellen!

26
Tweakcraft / Reset resourceworld en newbieworld
« on: 2 September 2012, 21:45:42 »
We zijn op het moment bezig met het voorbereiden van een reset van resourceworld. Op deze manier kunnen we nieuwe resources, zoals Emerald Ore, op een normale manier beschikbaar stellen. Enkele toolprojecten (zoals Guntherbos, Sheepfarm en Ironfarm) zullen worden overgezet op de nieuwe map. Andere zullen opnieuw worden ontworpen en gebouwd, waaronder Sandmine en Snowmine.

We zijn echter benieuwd of jullie ideeën hebben of specifieke dingen graag willen zien in de nieuwe resourceworld. We hebben zelf natuurlijk een bepaalde uitwerking voor ogen, maar we zijn erg benieuwd wat voor suggesties jullie hebben. Zijn er bijvoorbeeld farms voor specifieke materialen die jullie graag willen zien? Of heb je een idee voor hoe de nieuwe Sandmine en Snowmine ingericht moeten worden? Andere suggesties?

Tegelijk met resourceworld zullen we ook newbieworld resetten, zodat hier weer een frisse start kan worden gemaakt.

27
Tweakcraft / Tool om logs te draaien
« on: 1 September 2012, 23:47:53 »
Dankzij Gunther/FlutterShy is het sinds heden is mogelijk om met een wooden hoe, naast kisten, ook logs te draaien en deze zo eenvoudig te veranderen naar staande of liggende logs. Ook de block met de log-texture aan alle kanten is zo te maken.

Have fun!

28
Tweakcraft / Events en contests
« on: 26 August 2012, 17:54:47 »
Er is al langere tijd vraag vanuit de community voor meer community-gerelateerde evenementen en contests. In het verleden zijn er zo nu en dan erg leuke en gezellige evenementen georganiseerd, al dan niet vanuit het adminteam, waar best veel mensen aan mee deden. Het zou leuk zijn als dit soort dingen vaker gehouden worden. Het lijkt ons echter veel beter als dit soort evenementen georganiseerd worden dóór de community vóór de community.

Daarom wijs ik jullie erop dat het iedereen vrij staat om een evenement of een contest te organiseren. Als het een leuke contest of event is, met veel animo, dan kunnen de admins warps en zones aanmaken en bouwmaterialen of prijzen voor de winnaar(s) uit de admin-storage leveren. Ook kunnen we het bovendien als newspost op de website plaatsen en ingame broadcasts aanzetten om andere spelers te attenderen op de event. En, als er video's gemaakt worden, kunnen deze op de Tweakcraft youtube account worden geupload.

De beste plek om contests of events te pitchen, om te zien of er geïnteresseerden zijn, is natuurlijk op het forum.

29
Tweakcraft / Server data backup, reinstall en lagspikes
« on: 24 April 2012, 21:49:04 »
Zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt, hebben we sinds gisteravond last van lagspikes. Deze lag wordt veroorzaakt doordat de SA's op het moment bezig zijn met het backuppen van alle server data, ter voorbereiding van het verwijderen van de RAID-configuratie en de daaropvolgende reinstall. Het gaat om ongeveer 1,5 TB aan data, en het kopiëren zal in ieder geval nog tot en met woensdag 25 april duren. In deze periode zullen we dus nog last blijven hebben van die lagspikes.

De reinstall zal donderdag- of vrijdagnacht plaatsvinden, en gepaard gaan met enkele uren downtime. We gaan er in ieder geval van uit dat deze veranderingen een algehele performance verbetering teweeg zullen brengen.

Het precieze moment van de downtime laten we weten zodra het bekend is.

30
Tweakcraft / Huishoudelijke mededelingen
« on: 17 April 2012, 22:21:44 »
Beste Tweakcrafters,

Aan de hand van de adminvergadering van 16 april zijn hier wat huishuidelijke mededelingen.

Wijzigingen adminteam
Er is in overleg met Mondeus besloten dat hij voorlopig zal aftreden als GO. Door de drukte met zijn werk en door andere privéverplichtingen heeft hij weinig tot geen tijd om Minecraft te spelen. Bij zijn terugkeer zal worden gekeken of hij zijn functie kan hervatten. We bedanken hem in ieder geval voor zijn inzet in de periode dat hij admin was!

Verder hebben StampVoet en Meeloow beide aangegeven dat ze verminderd aanwezig zullen zijn de komende tijd. Meeloow gaat bovendien over twee maanden drie weken op vakantie, en StampVoet is druk bezig met werkzaamheden in zijn privésfeer. Beide zullen gewoon aanblijven als SGO, maar hou er dus rekening mee dat jullie ze minder ingame zullen aantreffen.

Maddox, Don_Craft en windwarrior hebben onlangs nieuwe admin-posities ingenomen en zijn hierop beoordeeld. Allen hebben naar onze mening prima gefunctioneerd; Maddox is vanaf nu definitief als GO lid van het adminteam en Don_Craft en windwarrior gaan door als respectievelijk SGO en SA.

Gold drop mobtowers
Er is besloten dat gold mobtowers qua droprate mogen uitkomen op ca. 10 goldblocks per uur. We gaan de komende periode even aanzien hoe dit in de praktijk uitpakt. De mobtowers moeten bovendien publiekelijk beschikbaar zijn, en er mag geen huur worden gevraagd.

Logblock voor builders en hoger in newbieworld
Sinds kort kan vrijwel iedereen logblock gebruiken in newbieworld. Je kan dit gebruiken door met een golden shovel in je hand met de rechtermuisknop op blocks te klikken. Je kunt de logblock tool verkrijgen door /lb tool te typen.

Pixelworld map render
De Pixelworld maprender is vanaf heden opgenomen in de website. De andere maprenders werken ook weer naar behoren.

Moven/verwijderen van onafgemaakte projecten
De regels omtrent het moven van bouwwerken die ‘in de weg staan’ voor projecten die willen uitbreiden, is iets aangescherpt. Wanneer een onafgemaakt project langer dan twee maanden stil ligt, mag deze door een admin worden verwijderd om ruimte maken voor een ander project. Het bouwwerk wordt dan of gemoved naar een andere plek, of opgeslagen als een schematic file. Dit is dus ongeacht of de eigenaar van dat bouwwerk nog speelt of niet. Als de persoon in kwestie nog op de server speelt, wordt het verplaatsen of verwijderen natuurlijk in overleg gedaan. De regel pagina hieromtrent is aangepast.

Zone toggles
Vanaf heden is het niet meer mogelijk om de ‘Allow Teleport’-toggle te veranderen in Zones. Er is op de website nu wel de mogelijkheid om ‘Ice Melting’, ‘Snow Melting’, 'Food' (hunger), 'Enderman Grief', 'Mushroomspread' en 'Flint & Steel' te toggelen, evenals ‘Vines Spread’. Die laatste is echter nog niet ingame geimplementeerd, dus zal nog geen effect hebben.


Pages: 1 [2] 3