Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Rhan21

Pages: [1] 2
1
Algemeen / Mijn stem telt niet meer
« on: 7 June 2012, 19:54:05 »
Hallo,

Ik vraag me ten zeerste af of er uberhaupt nog topics worden gemaakt waarin de afwezige VIPs hun stem en mening kunnen geven over een aantal onderwerpen van de afgelopen VIP-meeting en de admin vergadering. Een tijdje geleden was het namelijk zo dat we naast het posten van de notulen (wat nu gewoon prima in orde is) ook een aantal topics wordt gemaakt waarin discussie mogelijk is (desnoods een aantal polls).

Ik zie nu wel een poll over vouchsystemen, maar die is er alleen omdat er op de meeting geen duidelijke uitkomst was. Ik meen me te herinneren dat het team altijd heeft gezegd dat de VIP vergadering er was om te discussieren, ideeen op te brengen en de meningen te peilen. En dus niet om direct ook beslissingen te nemen, zoals nu het geval is geweest.

Ik vind dit erg jammer, omdat ik (net als veel andere VIPs) niet bij de meeting aanwezig kon zijn. Zoals ik ook al in een ander topic op het VIP forum had aangegeven was de datum een beetje onhandig gekozen (natuurlijk wel netjes met een poll geregeld, niks mis mee, maar vervolgens komt 60% van de VIPs simpelweg niet opdagen) en heb ik dus mijn stem en mening niet kunnen geven. Nu zie ik dat er ineens allemaal beslissingen worden doorgevoerd. Ik vind het mooi dat er wat initiatief genomen is, maar je kunt hier ook mee doorschieten. Een aantal wijzigingen in het beleid kan ik persoonlijk nou niet echt positief noemen en ik vind het jammer dat dit soort dingen dan zonder de actieve VIPs zijn besloten.

Dit heb ik bovendien laatst ook al in het in-game IRC kanaal gezegd, maar dit werd blijkbaar niet gewaardeerd. Ik kreeg direct van een admin te horen dat ik maar eens moest gaan leren lezen, omdat er een aantal notulen op het forum stonden, terwijl dit totáál niet was wat ik bedoelde. Heck, ik maakte de notulen vroeger zelf hier. Allemaal prima hoor, maar als ik als VIP een simpele heads-up geef over het (blijkbaar) ontbreken van deze discussietopics en daarna "de grond in wordt geboord" door een admin, dan weet ik echt van verbazing niet meer wat ik moet zeggen. Petje af hoor, mij in ieder geval niet meer gezien hier.

Namens een aantal VIPs,
Rhan

2
Projecten / Episch helden pimp-paleis van Rhan
« on: 22 May 2012, 12:56:03 »
Dus.

Ik ga een episch heldenpaleis bouwen van goud en diamond om mijn welvaart aan te tonen. Of ik ga Dagobert's kluis massief vullen met goud. Ben er nog niet helemaal uit.

xoxox

3
Tweakcraft / Staff wijzigingen
« on: 9 March 2012, 20:37:38 »
Hallo allemaal,

Gisteravond heeft er weer een adminvergadering plaatsgevonden, naar aanleiding daarvan zullen er een paar wijzigingen in het adminteam doorgevoerd worden.

Benoemingen en promoties
Vanaf heden zal Maddox als Game Operator (GO) aan de slag gaan, Edoxile zal terugkeren als Super Game Operator (SGO) en ook Don_Craft gaat als SGO aan de slag. Windwarrior is benoemd tot Server Admin (SA). Allen zullen een proefperiode van 4 weken hebben en op de volgende vergadering besproken worden.

Aankondingen m.b.t afwezigheid
Ik zal in april vertrekken naar Oxford (een periode van 3 maanden) voor een deel van mijn opleiding en zal hierdoor weinig tot niet in Minecraft aanwezig kunnen zijn (op IRC wel). Ik zal als CM aanblijven en mijn taken achter de schermen voortzetten, maar in-game taken worden door de rest van het team opgevangen. Verder is Mondeus (GO) de laatste- en komende tijd afwezig, dit in verband met persoonlijke zaken buiten Minecraft; binnenkort zal hij waarschijnlijk weer voor ons beschikbaar zijn.

Namens het hele team wil ik de admins met hun benoemingen en promoties van harte feliciteren en succes wensen!

Overige punten
Op de adminvergadering zijn natuurlijk een hoop andere dingen besproken, die komen binnenkort in de vorm van notulen ook hier op de frontpage te staan. Houd het forum dus goed in de gaten voor de laatste veranderingen! :)


Een overzicht van alle admins: http://www.tweakcraft.net/admins

4
Tweakcraft / Bukkit team sluit zich aan bij Mojang
« on: 29 February 2012, 13:14:16 »
Minecraft API
Mojang heeft het Bukkit team ingehuurd om een officiële API (application programming interface) te bouwen voor de Minecraft gemeenschap.

Bukkit, de servermod die Tweakcraft ook gebruikt, is een tool waarmee je simpel een server op kunt zetten voor Minecraft en er ook heel makkelijk andere mods of plugins kunt op installeren. Dit is natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gegaan en Mojang heeft besloten de vier mensen achter Bukkit op te nemen in hun team om hun code te gaan integreren met hun populairste game tot nu toe.

Mojang wil op die manier Minecraft aantrekkelijker maken voor mensen die meer uit de game willen halen. Tot op heden was dit niet altijd een makkelijke klus, maar daar zou nu dus verandering in moeten komen. Ze zullen hun servertechnologie opnieuw beginnen te schrijven waarbij ze rekening gaan houden met Bukkit. Mojang zal proberen om de huidige servers, zover mogelijk, compatibel te houden met wat ze van plan zijn. Er zijn echter geen garanties dat dit zal lukken (of we op onze server hier veel of weinig van zullen merken is op dit moment nog niet te zeggen). Het is wel al een goed teken dat Mojang een hand uitreikt naar de mod community!



Grum
Namens het hele admin team kan ik met trots mededelen dat onze serveradmin Grum (aka Grumm) één van de vier leden van het Bukkit team is die vanaf heden voor Mojang aan Bukkit werkt. We willen Grum van harte feliciteren en veel succes wensen bij de periode bij Mojang die voor hem in het verschiet ligt!



Originele artikelen:
- EuroGamer
- Mojang
- Official Bukkit

5
Support / Suggestiebox
« on: 19 February 2012, 20:46:13 »
Hallo allemaal,

Vaak hoor ik in-game suggesties langs komen waarbij soms ook erg goede ideeën tussen zitten. Graag ontvang ik deze in mijn inbox op het forum of via een PM op IRC. Mocht je dus een leuk idee hebben ter verbetering van onze server, laat het dan weten! Ik bekijk elke toevoeging vanuit de community dus houd je vooral niet in als je een goede suggestie hebt.

Aangezien een behoorlijk deel van de leden het forum in principe niet leest, hoop ik dat jullie deze boodschap willen overbrengen als iemand een suggestie in de chat gooit in-game.

Alvast bedankt!

Rhan

6
Tweakcraft / Notulen VIP-meeting 12-02-2012
« on: 13 February 2012, 12:24:19 »
VIP bijeenkomst
12-02-2012
20:30 tot 22:30
#minecraft.vipmeet



Organisator: Rhan21

Voorzitter: Rhan21

Notulist: Rhan21

Type vergadering: VIP bijeenkomst

Deelnemers: AlexMedia, appeltje, Bazkara, Comgenie,
Dolcaer, Edoxile, Freaker, Gazeebo, iProBrown, Jelmar,
Kimioni, Lamschaap, lappro, Maddox, Marked_madness,
Nexzey, Pim, Prail, Quazyx, Remie, Rhan21, Roerlepeltje,
 Spanko, StampVoet, Suiker, TheSec, windwarrior, Wouter



Agendapunt: Timelapse world

Presentator: Maddox

Voorstel: Maddox geeft in een korte introductie aan dat het idee voor de timelapse world is dat men hierin timelapses kan maken. Het idee is dat er een speciale wereld voor gemaakt gaat worden waarbij creative aanstaat en dat men dan grote gebouwen kan maken. Om zoiets mogelijk te maken moet men wel aan verschillende eisen voldoen, zoals een strak plan, van te voren al geoefend hebben met bouwen en een goed team hebben wat ook op dezelfde tijd kan bouwen aan één stuk door.

Discussie: Over het algemeen is er onder de VIPs weinig interesse voor een aparte world, maar het idee van timelapses maken wordt goed ontvangen. Het overgrote deel van de VIPs is het met Rhan's voorstel eens om eerst in de main world een 'test' te houden, om te kijken of het überhaupt haalbaar is in de praktijk. Mocht dit een succes zijn, kunnen de geïnteresseerden een aparte world (smallworld) ter beschikking krijgen. Het is aan de timelapse spelers om iets te organiseren.



Agendapunt: Balans van droprates bij 'mobtower' related projects

Presentator: Gazeebo & Remie

Voorstel: Het uitbalanceren van de droprates van golddrop en mobdrop. Het doel is om een redelijke droprate vast te stellen voor de mobtowers.

Discussie: De meningen zijn behoorlijk verdeeld onder de aanwezigen. Er is een groep die voor het behouden van de oorspronkelijke droprate is, zoals Notch het heeft geimplementeerd. Een andere groep wijst op het punt dat er op Tweakcraft altijd gereguleerd is qua mobtowers om de droprates een beetje in toom te houden. Na een lange discussie is er nog geen consensus bereikt door de omvang van het onderwerp. Er is besloten een topic te maken op het VIP-forum waar alle VIPs hun mening kunnen geven. Ook zal er een poll bij komen met meerdere opties om op te stemmen (verbieden, toestaan, toestaan mits 'normale', gereguleerde droprate, etc).



Agendapunt: Pixelart world

Presentator: Edoxile

Voorstel: Edoxile geeft aan een (al dan niet creative) pixelart world te maken, die gegenereerd is met de FlatGen world generator. Hierdoor zal het een platte world zijn op een laag niveau (om server resources te sparen). Van deze world zal dan bijvoorbeeld om de X aantal uur een render van worden gemaakt en die zal op de website te zien zijn. De world is alléén bedoeld voor pixelarts, dus niet voor storages, huisjes en andere projecten. Deze zullen dan ook zonder pardon worden verwijderd. Het idee voor deze world kwam oorspronkelijk omdat er een aantal mensen met pixelarts bezig waren, waardoor de main map 'vervuild' begon te raken. Een pixelart van 300x300 over de main world is namelijk niet wenselijk.

Discussie: Er worden voorstellen gedaan om een pixelart/test/contest world in één te maken. Een aantal VIPs zijn hier tegen omdat handmined en handbuilt op Tweakcraft altijd centraal heeft gestaan. Aangezien er niet echt een duidelijke beslissing kan worden bereikt zal Rhan een poll maken, waarin de VIPs kunnen stemmen om verscheidene opties. Bijvoorbeeld: De pixelart world creative of niet, voor iedereen beschikbaar of VIP+, enzovoort. Deze world zal in de plaats komen voor world_nether. Ook zal survival_old verwijderd worden.



Agendapunt: Spelen met nicks

Presentator: Maddox

Voorstel: Het heeft een aantal mensen geirriteerd dat de admins zaten te spelen met nicknames. Nu is de vraag, in welke mate vinden de VIPs dit acceptabel? De admins hebben het hier onderling ook al over gehad, maar toch is de staff erg benieuwd naar de meningen van de users.

Discussie: Over het algemeen zijn de VIPs het met elkaar eens dat een dolletje moet kunnen, maar het moet daarna wel weer hersteld worden. Abuse van nicknames (bijvoorbeeld iemand die op IRC de nickname van een ander persoon aanneemt) moet worden gestraft. Volledige nickchanges mogen alléén worden toegepast als de speler een vervelende, aanstootgevende of politiek getinte nickname heeft. Permanente, volledige nickchanges worden dus niet gedaan als iemand simpelweg een andere nickname wil. De reacties komen over het algemeen vrij overeen met die van de admins tijdens de admin vergadering, een dolletje mag, zolang het maar normaal en herkenbaar blijft na afloop.



Agendapunt: Audiostream plugin voor TC

Presentator: Morse

Voorstel: Morse had een idee om voor TC een plugin te maken waardoor we onze eigen audiostream kunnen luisteren. Ook zouden hier bepaalde links kunnen worden gelegd met zones, zodat je in een bepaalde zone dus een thema zou kunnen draaien qua muziek.

Discussie: De VIPs zijn het met elkaar eens dat het an sich een leuk idee is, maar dat het eigenlijk weinig praktisch nut heeft. Ook zou het betekenen dat onze SA's meer werk moeten doen om dit te implementeren en te updaten (bij nieuwe bukkit versies, etc). Wel is er besloten om voor TeamSpeak 3 (TS3) zoiets op te zetten in de vorm van een audiostream. Ook zal TS3 vaker gepromote worden zodat dit weer wat 'drukker' zal worden. Een tijdje geleden zat het Tweakcraft TS3 channel (tweakcraft.net:5555) 's avonds namelijk vaak vol, wat erg gezellig was.



Agendapunt: Minimale leeftijd invoeren, vouchproces moeilijker maken

Presentator: Roerlepeltje

Voorstel: Roerlepeltje geeft aan dat het nu vaak zo is dat newbies zonder nadenken snel gevouched worden. Later blijkt dan dat zo'n iemand aan het grieven is en kinderachtige taal gebruikt. Het brengt het niveau van de server omlaag. De admins hebben al eens een keer over zo'n systeem nagedacht. Hieruit kwam als conclusie dat de leeftijd controleren erg moeilijk is. Een aangepast vouch-systeem is wel goed mogelijk.

Discussie: Over het algemeen zijn de aanwezigen het er over eens dat een leeftijdslimiet instellen geen zin heeft. Als er verbeteringen toegepast moeten worden, zal dit in het vouchproces zelf moeten gebeuren. Ook moet men nieuwe spelers niet meer 100% begeleiden door het vouch proces, ze moeten zelf hun registratie kunnen voltooien.

Er worden verscheidene voorstellen gedaan, bijvoorbeeld in de vorm van vouchcredits (als iemand gevouched is en de regels niet overtreed in de komende periode of de builder gaat doneren, krijgt iemand vouchcredits erbij, waardoor hij/zij weer nieuwe mensen dan vouchen. Als iemand wél de regels aan zijn of haar laars lapt, gaan er bij de voucher credits af, waardoor ze een tijdje niet meer kunnen vouchen (elke maand krijgt een user X aantal credits er weer bij). Gazeebo wijst terecht om een groot nadeel van deze aanpak, namelijk dat de voucher afgerekend wordt op de daden van zijn vouches. Dit moet eigenlijk niet kunnen, aangezien sommige newbies zich voorbeeldig gedragen, terwijl ze kort daarna toch de fout in gaan wat betreft de server regels.

Een ander voorstel is het vouchen moeilijker maken door middel van een systeem op de website waardoor er meerdere mensen nodig zijn om iemand te vouchen. Er komt dan een lijst van newbies op de website, waar builders en VIPs dan hun stem kunnen uitbrengen. Bij de newbies kun je dus een +1 geven, maar ook een -1. Zo worden spelers die zich goed gedragen snel gevouched en spelers die vervelend zijn zullen dan lang newbie zijn. Kortom: voor en tegenstemmen, met minimaal een X aantal positieve vouches en redenen voor elke voor of tegen. De admins zullen kijken of er eerlijk gevouched wordt. Dus niet dat iemand bij elke newbie standaard -1 geeft zonder redenatie. Spelers die het systeem niet gebruiken zoals het bedoeld is zullen hun vouchrechten voor onbepaalde tijd kwijtraken.

De admins zullen deze voorstellen bekijken qua haalbaarheid en effectiviteit. Hier over zullen jullie binnenkort meer te horen krijgen.



Agendapunt: Het spawnen van bepaalde monsters, het maken van haxtools en het opruimen laten en het slingeren hiervan

Presentator: Gazeebo

Voorstel: De admins moeten beter opletten bij het spawnen van items en mobs. Alles moet netjes worden opgeruimd. Ook moeten de admins in kwestie de users niet afstraffen omdat ze zelf hun spullen niet hebben opgeruimd.

Discussie: Dit punt heeft niet echt een discussie gehad, maar was meer een aandachtspuntje voor de admins. Nieuwe features zijn leuk om te testen maar ga in je excitement niet vergeten om het ook op te ruimen. Admins mogen een beetje spelen maar als ze dan fouten maken of iets vergeten zijn de admins aansprakelijk, niet de spelers.



Agendapunt: Zones met E (enter) rechten

Presentator: Gazeebo

Voorstel: Alle zones (behalve speciale gevallen zoals admin zones) moeten E rechten aan hebben staan, zodat niemand de toegang ontzegd kan worden. Vrijheid heeft altijd hoog in het vaandel gestaan op Tweakcraft. Dat moet ook in dit geval zo blijven (bewegingsvrijheid).

Discussie: VIPs en admins zijn het er met elkaar over eens dat zones met E rechten alleen door admins aan- of uitgezet mogen worden. Zones die op dit moment E rechten uit hebben staan worden gewijzigd.



Agendapunt: WorldEdit in survival

Presentator: TheSec

Voorstel: WorldEdit moet in survival beschikbaar zijn (door SGO+) om kleine foutjes gemaakt door users op te lossen. Als een huis bijvoorbeeld een block te ver naar het zuiden staat, moet deze kunnen worden verplaatst. Grote fouten worden niet veranderd.

Discussie: Zoals altijd het beleid is geweest zal WorldEdit in survival niet toegestaan worden. Een grote meerderheid van de VIPs is het hier mee eens. Survival moet vanilla blijven.



Agendapunt: Hard difficulty voor survival

Presentator: Dolcaer

Voorstel: Het idee is om de survival moeilijkheidsgraad wat op te schroeven. Survival staat op het moment op normal difficulty, maar veel survivalspelers vinden dit te makkelijk. Ook komen er in de nieuwe updates features die alleen van toepassing zijn op hard difficulty in survival (zombies die deuren slopen, enz).

Discussie: Sinds er een meerderheid van de survival VIPs vóór is, zal deze mogelijkheid besproken worden binnen het admin team. Meer informatie volgt spoedig op het forum.



Agendapunt: LogBlock in newbieworld en survival voor builders en VIPs

Presentator: Edoxile & Gazeebo

Voorstel: LogBlock moet in beperkte mate voor VIPs en builders beschikbaar komen in newbieworld. De spelers kunnen dan controleren of een bouwwerk daadwerkelijk van de newbie in kwestie is. Ook kunnen ze kisten controleren om te kijken of hun vouch kandidaat zich niet al heeft misdragen. In survival is het voor spelers ook handig om LogBlock te krijgen. Hierdoor kunnen ze van te voren vaststellen of er daadwerkelijk iets is gebeurd met hun eigendommen, voordat ze een admin roepen.

Discussie: De VIPs zijn het grotendeels met elkaar eens dat dit handige features kunnen zijn, maar dat er nog niet erg veel prioriteit bij zit. Het zal eerst door de staff worden behandeld, waarna we het gaan implementeren (mits alles goedgekeurd is).



Een datum voor een volgende VIP bijeenkomst is nog niet gekozen. Waarschijnlijk zal er in de komende twee maanden nog een keer een vergadering worden georganiseerd. Rhan bedankt iedereen voor hun aanwezigheid en sluit na een korte vragenronde de vergadering.

Notulen gemaakt door: Rhan21
Datum: 13-02-2012, 12:15
IRC logs: http://pastebin.com/Tv4VnxPS

7
Tweakcraft / Contests
« on: 11 February 2012, 14:03:39 »
Hallo allemaal,

Aanstaande dinsdag en donderdagavond zullen er weer een aantal contests georganiseerd worden. Op het moment zijn we bezig een paar verschillende nieuwe concepten uit te werken die de komende weken ook gebruikt kunnen worden (wedstrijden met schapen en wheat bijvoorbeeld, daarover later meer info).



Dinsdag 14 februari - 20:30     BUILD CONTEST

Nu er nog wat ijs op de Nederlandse wateren ligt leek het me leuk een ijs-theme wedstrijd op te zetten in de vorm van een ijssculptuur contest. Er zullen teams gemaakt worden van 1 of 2 personen die een plot krijgen met een blok ijs. Je mag dus ook in je eentje een plot gaan bewerken. Het ijs kunnen ze dan weghakken of terugplaatsen om zo een leuk sculptuur te maken. Ik laat jullie volledig vrij in de keuze die je maakt, of je nu een persoon, gebouw, etc wil maken, ga je gang! Wel lijkt het me verstandig om alvast teams te maken. Zorg dat je partner aanwezig is tijdens de wedstrijd (mocht je een team gemaakt hebben laat het dan even weten in-game of via dit topic)!

RULES:

- Deelnemende teams mogen alleen op hun eigen plot bouwen.
- Er mag niet buiten het plot gebouwd worden (er is geen hoogtelimiet)
- Hulp van buitenaf is niet toegestaan.
- Er mag alleen gebouwd worden met de blocks die door de jury beschikbaar worden gesteld.
- Creative mode staat voor de bouwers aan.

Er zal een jury uitgekozen worden die van te voren NIET weet wie wat gemaakt heeft. Zo sluiten we partijdigheid en 'vriendjespolitiek' uit. De jury zal tijdens het bouwen dan ook niet in-game te vinden zijn. Pas zodra iedereen klaar is met bouwen is de jury weer aanwezig. De tijd om iets op je plot te bouwen zal circa 45 minuten bedragen.

PRIZES:
Eerste plaats: 50 blocks naar keuze (op admin blocks na) en twee admin suprise blocks.
Tweede plaats: 30 blocks naar keuze (op admin blocks na).
Derde plaats: 15 blocks naar keuze (op admin blocks na).

Elk team dat meedoet aan het BUILDCONTEST ontvangt sowieso: 10 iron blocks.



Donderdag 16 februari - 20:30     TC GRAND PRIX

Een race van punt A naar punt B. Iedereen start op hetzelfde moment. Wie het eerst de finishlijn passeert - zonder gebruik te hebben gemaakt van QP, warping, teleporting of speedhacks - wint. Het te gebruiken parcours zal nog later vastgesteld worden.

RULES:
- Er mag geen gebruik worden gemaakt van QP, homes, warps, teleporting.
- Iedere vorm van speedhacking is verboden.
- Sprinten is toegestaan.
- Het is toegestaan het elkaar moeilijk te maken, bijvoorbeeld door middel van cobwebs voor iemand neer te dumpen (alle geplaatste blocks tijdens de race ruimen we naderhand weer op).
- Tip: neem bootjes mee.

PRIZES:
Eerste plaats: 50 blocks naar keuze en een admin suprise block.
Tweede plaats: 35 blocks naar keuze.
Derde plaats: 15 blocks naar keuze.

Iedereen die meedoet (dat wil zeggen over de startlijn én finishlijn gaat) met de GRAND PRIX ontvangt sowieso: 5 iron blocks.

8
Tweakcraft / VIP Vergadering
« on: 4 February 2012, 19:11:18 »
Beste VIPs,

De VIP vergadering zal gehouden worden op zondag 12 februari 20:30. De meeting zal plaatsvinden op IRC (te bereiken in de browser http://irc.tweakers.net), in het kanaal #minecraft.vipmeet (te bereiken door /join #minecraft.vipmeet te typen).

Agendapunten:

- Timelapse world (Maddox)
- Balans van droprates bij 'mobdrop' related projects (Gazeebo en Remie)
- Pixelart world / creative world (Edoxile)
- Spelen met nicks (Maddox)
- Audiostream plugin voor TC (Morse)
- Minimale leeftijd invoeren, vouchproces moeilijker maken (Roerlepeltje)
- Het spawnen van bepaalde monsters, het maken van haxtools en het opruimen laten + slingeren hiervan (Gazeebo)
- Zones met E rechten (Gazeebo)


We hebben een beetje gesneden in de agenda voor de vergadering, zodat we alleen de discussiepunten overhouden die er toe doen. Het zijn zo veel punten dat we haast wel moeten snijden, willen we de meet in 2-3 uur klaar krijgen. De volgende punten zullen niet tot weinig besproken worden:

- Bootjes die niet kapot kunnen, 'bootlift' (Remie)
We gaan zorgen dat gesloopte bootjes nu echt bootjes droppen i.p.v planks en sticks. We hebben besloten ze niet onverwoestbaar te maken doordat je dan overal random bootjes krijgt want je kan ze niet goed meer slopen. Ook zijn bepaalde contests niet meer te doen met onverwoestbare bootjes.

- Telelifts door VIPs laten maken (Remie)
We gaan hier duidelijke regels voor opstellen. Bijvoorbeeld als je een verhaallijn wilt maken in je project en dan van de ene locatie naar een andere moet. Of je hebt een groot gebouw en je wilt spelers bovenin een klokkentoren bijvoorbeeld teleporteren maar je kan moeilijk lifts gebruiken (moeten onder elkaar). Ze blijven door admins (GO+) geplaatst, die kunnen dan kijken of het goed is of niet. Dit is om abuse tegen te gaan. Dus bijvoorbeeld een telelift om sneller van project naar storage te komen is niet de bedoeling. Ze komen alleen in speciale gevallen beschikbaar.

- Delen van CraftBook beschikbaar stellen in survival (Teutates)
Met pistons kun je ook veel van de dingen bewerkstelligen die je normaal met CraftBook zou doen (zoals geheime deuren en gangen bouwen). Bovendien is dit hele punt al een keer op zowel een admin vergadering als een eerdere vipmeet besproken. Waarom dan nu weer en opnieuw ter sprake brengen? Er is toen namelijk al een beslissing genomen.

- Cauldron-recipe voor nether brick (AlexMedia)
Dit is makkelijk te verwezenlijken door middel van 4x netherrack en 4x stone brick in een cauldron te doen voor nether brick. Er zal binnenkort een recipe in-game beschikbaar komen.

Zie hier een aantal topics van VIP vergaderingen:

Topic VIP meeting 11 maart 2011

Topic VIP meeting 28 maart 2011

Topic VIP meeting 11 oktober 2011

Aanstaande VIP vergadering:

Topic VIP meeting 12 februari 2012

Oorspronkelijk topic VIP vergadering

Topic Datum VIP meeting


9
Tweakcraft / Wijzigingen adminteam en overige veranderingen
« on: 3 February 2012, 22:33:01 »
Omdat het al weer een tijdje geleden is dat we onze nieuwe GO's hebben geintroduceerd werd het tijd om hun prestaties tot dusver te beoordelen. Daarnaast zijn er nog een aantal punten besproken om de admin vergadering, zoals het introduceren van jungle biomes op Tweakcraft.

Wijzigingen adminteam
Voor zowel Mondeus als Quazyx hebben we besloten dat ze een permanente positie krijgen binnen de staff. Meeloow zal vanaf heden zijn admintaken uitbreiden als SGO.

1.2 en mogelijke veranderingen
Aangezien 1.2 weer een aantal nieuwe features introduceert (zoals bijvoorbeeld een jungle biome) hebben we overlegd wat het plan van aanpak moet zijn.

- Bepaalde onbebouwde regio's in survival en resource gaan we re-gennen tot een jungle biome. Hierdoor is het mogelijk de nieuwe blocks te verkrijgen en is er geen world-uitbreiding nodig. Ook lijkt het niet de moeite waard om een nieuw gedeelte aan de bestaande worlds toe te voegen alleen voor jungle biomes. Deze zullen na verloop van tijd toch verdwijnen door projecten die hier gebouwd worden. Een bestemmingsplan met daarin de locaties voor de jungle biomes lijkt dan een betere oplossing. Ook zou er mogelijk een gedeelte in Guntherbos voor jungle trees kunnen worden ingericht.

We zullen eerst grondig het genereren van de biomes testen, mocht dat werken gaan we het toepassen in de resource en survival worlds (jungle biomes genereren in plaats van een world-uitbreiding).

Website veranderingen
Jullie hebben het waarschijnlijk al gemerkt, maar er is nu door Wouter en Milenco een vertaling gemaakt voor een groot deel van de website. Deze pagina's zijn nu in het Nederlands en Engels te bekijken. Dit doe je door middel van de taalknop die je onder de menubalk kunt vinden (niet op forum).

Verder zullen er nog een aantal dingen besproken worden in de VIP vergadering die ook tijdens de admin vergadering al deels besproken zijn. Hierover volgt na de VIP vergadering meer.

10
Tweakcraft / Tweakcraft 1.1
« on: 14 January 2012, 14:01:05 »
De Tweakcraft server is ook over naar 1.1, dus als je op de server wilt spelen kun je gerust updaten. Houd er wel rekening mee dat bepaalde client-mods outdated kunnen zijn en dus niet naar behoren functioneren.

Have fun!

Prerelease 1.1 Essentials Client

11
Tweakcraft / Tweakcraft Spleefing
« on: 5 January 2012, 17:15:25 »
Hallo allemaal,

Sinds kort is spleef aardig populair aan het worden op de server (/warp blauw of /warp oranje om in de arena te komen) Het leek ons een leuk idee om een systeem te maken waarin je op de website kunt zien wie vaak gewonnen heeft en vaak verloren heeft.  Dit hebben we gedaan door middel van een rating systeem dat ook bij schaken wordt gebruikt.

Het concept
Arena's zijn gebieden waarin teams van spelers het tegen elkaar kunnen opnemen in deathmatch-stijl. In plaats van deel te nemen aan een objectieve basis van PvP, staan deze wedstrijden centraal rond het vermogen van je team om het andere team te verslaan.

Iedere speler begint met een standaard rating van 1500. Als je wedstrijden wint, gaat je rating omhoog. Verlies je, dan gaat je rating weer omlaag. Een hoger rating getal geeft dus een betere speler aan, beoordeeld op basis van hun resultaten tegen andere spelers. Je kunt je rating overigens hier vinden. Op dit moment zie je jezelf er waarschijnlijk nog niet tussen staan omdat je nog geen wedstrijden hebt gespeeld. Zodra er een verandering in je rating komt verschijn je op die pagina.

De winnaar van een wedstrijd tussen twee teams krijgt een bepaald aantal punten in zijn rating en de verliezende speler verliest dezelfde hoeveelheid punten. Het aantal punten gewonnen of verloren in een wedstrijd is afhankelijk van het verschil in de ratings van de spelers, dus een team dat een team met een hogere rating verslaat krijgt meer punten als een team dat een team met een lagere rating verslaat. Een teamrating wordt gemaakt door de individuele ratings van de spelers te combineren en daar een gemiddelde van te maken. Je hoeft dus geen vaste teams te maken, je kunt het gewoon met een willekeurig iemand opnemen tegen een ander team. Wel is het zo dat we (de scheidsrechters) gaan letten of het team een beetje eerlijk is opgezet (dus niet alleen ervaren spelers tegen nieuwe spelers e.d).

Je kunt dus alleen een ranked battle spelen als er een admin aanwezig is die voor scheidsrechter kan/wil spelen (wat meestal wel het geval is). Mocht dit niet het geval zijn kun je altijd een potje voor de lol spelen, we zijn op het moment nog naar een auto-restore knopje aan het kijken voor de arena zodat users het ook zelf kunnen klaarzetten voor de volgende match. Abuse hiervan zal worden gestraft.

De regels
- Alleen een iron schep gebruiken (geen enchants!), die wordt meegeleverd in de kisten. Terugleggen na gebruik.
- Je mag sneeuw boven je wegslaan. Er zijn namelijk 5 niveau's met sneeuw.
- Wie als laatste in de lava valt of overblijft is de winnaar.
- Blijf je alleen op een hogere laag over, dan ben je verplicht om naar beneden te springen.
- Het betreden van de arena terwijl er een match bezig is is verboden.
- De toeschouwers blijven op de tribunes en gaan niet rondlopen over de randen van de arena.
- Er is één scheidsrechter die aftelt en de wedstrijd start.

Bij het overtreden van de regels krijg je een diskwalificatie. Als een toeschouwer de regels aan zijn/haar laars lapt wordt desbetreffende persoon uit de arena gezet. Bij herhaaldelijk overtreden van de regels/irritant zijn tijdens een wedstrijd krijgt de overtreder een korte, passende straf.

Ik wil graag Milenco, Jelmar, Wouter en alle andere spelers die aan dit project meewerken bedanken voor hun inzet.

Smaakmakertjes
2 Video's opgenomen door Milenco als smaakmakertje. Klik op het plaatje om naar de Youtube video te gaan!





12
Algemeen / Server Informatie
« on: 17 December 2011, 20:50:15 »
De volgende informatie is zoals het hoort te zijn, klopt dit niet neem dan zo snel mogelijk contact op met een SGO, SA of de CM.

Server:
Intel Quad-Core i7-2600
16GB DDR3
2x 3TB HDD (7200 rpm)

IP: tweakcraft.net
PlayerLimit: 75
Versie: 1.0
Teamspeak: Tweakcraft.net:5555
IRC kanaal: irc.tweakers.net/minecraft (#minecraft.chat voor in-game chat)
Worlds:


   world (original):
      Size: ~2GB
      Type: Normale wereld
      Health: Disabled
      Gamemode: Survival
      Doel: Oude bouwwereld
      Toegankelijk: Ja
      Border:
         Center: 80, -131
         Radius: 4700
         X: [-4620, 4780]
         Z: [-4831, 4569]
         
   main:
      Size: 1< GB
      Type: Normale wereld
      Health: Disabled
      Gamemode: Survival
      Doel: Nieuwe bouwwereld
      Toegankelijk: Ja

   resource:
      Size: 1< GB
      Type: Normale wereld
      Health: Disabled
      Gamemode: Survival
      Doel: Wereld om resources te verzamelen
      Toegankelijk: Ja

   portaal:
      Size: ~100MB
      Type: Normale wereld
      Health: Disabled
      Gamemode: Survival
      Doel: Oude bouwwereld
      Toegankelijk: Ja
      Border:
         Center: 80, -131
         Radius: 4700
         X: [-4620, 4780]
         Z: [-4831, 4569]

   world_nether:
      Size: ~100MB
      Type: Hellwereld
      Health: Disabled
      GameMode: Survival
      Doel: Nether resourcewereld voor de bouwwereld.
      Toegankelijk: Ja

   newbieworld:
      Size: ~100MB
      Type: Normale wereld
      Health: Disabled
      GameMode: Survival
      Doel: Bouwwereld voor newbies om te 'wachten' op een vouch
      Toegangkelijk: Ja (note: Alleen newbies en admins kunnen er bouwen)
      Border:
         Center: 0, 0
         Radius: 1000
         X: [-1000, 1000]
         Z: [-1000, 1000]

   testwereld:
      Size: ~100MB
      Type: Flatworld
      Health: Disabled
      GameMode: Creative
      Doel: Admin experimenteer world, hier worden ook
WorldEdit 'trainingen' gegeven
      Toegangkelijk: Nee (note: Alleen voor admins of op verzoek)
      Border: Geen
      
   sky:
      Size: ~250MB
      Type: Sky wereld (Notch sky generator v0.1)
      Health: Disabled
      GameMode: Survival
      Doel: Themabouwen en sky-gerelateerd bouwen
(Vraag admins voor nieuwe projecten)
      Toegangkelijk: Ja (note: Rechten krijg je van een admin)
      Border:
         Center: -112, -36
         Radius: 1500
         X: [-1612, 1388]
         Z: [-1536, 1464]

   survival:
      Size: ~200MB
      Type: Normale wereld
      Health: Enabled
      GameMode: Survival
      Doel: 100% survival
      Toegangkelijk: Ja (mits VIP-rank of eerder rechten verkregen)

   survival_old:
      Size: ~230MB
      Type: Normale wereld
      Health: Enabled
      GameMode: Survival
      Doel: Oude survivalwereld
      Toegangkelijk: Ja (mits VIP-rank of eerder rechten verkregen)
      Border:
         Center 0, 0
         Radius: 1250
         X: [-1250, 1250]
         Z: [-1250, 1250]
         
   survival_nether
      Size: ~30MB
      Type: Hellwereld
      Health: Enabled
      GameMode: Survival
      Doel: Survival nether (gate travel, resources)
      Toegangkelijk: Ja (note: Alleen met nether gates
bereikbaar via survival)

    smallworld:
      Size: ~100 MB
      Type: Flatworld
      Health: Disabled
      Gamemode: Survival
      Doel: Wereld voor contests
      Toegangkelijk: Ja
      


Plugins


   TeleConfirmLite
      Doel: Faciliteren van /tpchere en /tpc
      Toegang:
                        /tpca
         /tpchere voor vips+
         /tphere voor GO+
   
   EasyBind
      Doel: Faciliteren van easy tool binding dmv /bind
      Toegang: Iedereen
      
   Cleaner
      Doel: Een tool om inventories op verkeerde items te kunnen controleren.
      Toegang: GO+
   
   Growbie
      Doel: Extra functionaliteit toevoegen aan bonemeal.
         - Bonemeal op cobblestone = Mossy cobblestone
         - Bonemeal op flowers = Meer flowers
         - Bonemeal op pumpkin = Meer pumpkins
         - etc...
      Toegang: Iedereen
   
   BetterMechanics
      Doel: Faciliteren van bridges/doors/gates/hidden switches/pen tool
         Pen Tool: Handige tool om veel signs tegelijk mee aan te passen
      Toegang:
         Survival, survival_nether: Alleen hidden switches.
         Andere werelden: Alles.
   
   LogBlock
      Doel: Faciliteren van makkelijk opzoeken van
block veranderingen.
      Toegang: GO+
   
   MultiInv
      Doel: Faciliteren van gescheiden inventories.
         - Inventory voor world, nether, sky, resource, main, portaal
         - Inventory voor survival, survival_nether
         - Inventory voor testwereld
      Toegang: SA+
   
   Homes
      Doel: Faciliteren van meerdere homes (/homes).
      Toegang:
         Survival, survival_nether: N.V.T
         Andere werelden: Iedereen.
   
   CraftBookCircuits
      Doel: Faciliteren van handige redstone
circuit utilities
      Toegang:
         Basic Circuits: Iedereen.
         Item/Block/Mob spawning circuits: SA+
   
   JSONAPI
      Doel: Faciliteren van communicatie tussen de
server en de website (vouchen e.d.)
      Toegang:
         SA+
         Webmasters
   
   Noon
      Doel: Faciliteren van een verkorte dag tijd
op de main world.
      Toegang: N.V.T.
   
   BananaChunk
      Doel: Faciliteren van tijdelijke fix voor missende
chunks d.m.v /chunkme
      Toegang: Iedereen
   
   LogBlockQuestioner
      Doel: Faciliteren van weergave van informatie
in de logblock database aan players.
      Toegang:
         Zone admins (binnen eigen zones)
         GO+
   
   WorldGuard:
      Doel: Sponges, weather control, godmode.
      Toegang: N.V.T
   
   TweakWarp
      Doel: Faciliteren van /warp en /listwarps.
      Toegang: Iedereen
   
   CraftIRC
      Doel: Faciliteren van de communicatie tussen
in-game chat en IRC irc.tweakers.net #minecraft.chat
      Toegang: N.V.T
   
   TweakFurnace
      Doel: Gebruiksvriendelijker furnacegebruik
(tik een furnace met een verwerkbaar blockje en hij stopt het erin)
      Toegang: Iedereen
   
   LocationRecorder
      Doel: Slaat elke 10 seconden de locaties van de
players op
      Toegang:
         Via website voor GO+
         Vanuit database voor SA+ en webmasters
   
   WorldEdit
      Doel: Restoren van griefs d.m.v van snapshots,
moven van bouwwerken
      Toegang:
         Selecties maken: Builder+
         Up, snow en thaw: GO+
         Moven/restoren/etc: SGO+
   
   CraftBookCommon
      Doel: Basis plugin voor CraftBookCircuits
      Toegang: N.V.T
      
   NoCheat
      Doel: Voorkomen van speedhack/flyhack
      Toegang: N.V.T.
      
   Zones
      Doel: Anti grief features, area-protection tool en
border protection.
      Toegang:
         Zones gebruiken: Iedereen
                        Zones aanpassen: Zone admins en GO+
         Zones maken: GO+
         Geen zones voor: survival, survival_nether,
survival_old, newbiewereld
   
   Permissions
      Doel: Regelen van permissies binnen de server
      Toegang: N.V.T
   
   TweakcraftUtils
      Doel: Faciliteren van veel basis commands /tp, /spawn, /world, /ban, /kick, etc
      Toegang:
         Basis: Iedereen
         /tp: Vips+
         Admin commands: GO+
      Let op:
         Veel dingen staan in de survival worlds uit
(alleen world en main toegangkelijk)
   
   SnowBalls
      Doel: Ice minebaar maken, verschillende items
stackbaar maken, extra crafting recipes toevoegen.
      Toegang: Iedereen
      
   PermissionsSQL
      Doel: Regelen van het database gedeelte van het
permissions systeem.
      Toegang: N.V.T.

        TweakCart
      Doel: Uitgebreide minecart functionaliteit toevoegen
      Toegang: Builder+


NB: Mis je informatie of klopt er iets niet? Post een reactie of stuur
een PM naar de SGO's/SA's of de CM.

13
Projecten / MOVED: [Poll]SPAWN nieuwe main
« on: 13 December 2011, 19:32:50 »

14
Tweakcraft / Minecraft 1.0 Update
« on: 19 November 2011, 15:06:41 »
Aangezien de 1.0 versie van Minecraft nu officieel gelanceerd is en je client deze ook wil downloaden post ik bij deze de links naar Svardskampe's 1.8.1 client en zijn handleiding om twee versies van Minecraft op één computer te draaien.

De Tweakcraft server is op dit moment nog versie 1.8.1 en we raden je dan ook aan op nog niet je Minecraft te updaten. Mocht je wel hebben geupdate dan wil dit zeggen dat je met een 1.0 client NIET kunt verbinden met onze server! Heb je al geupdate en mocht je toch willen spelen, dan zul je een oudere 1.8.1 jar in je appdata/.minecraft folder moeten zetten.

We moeten eerst wachten tot dat Bukkit zijn zaakjes op orde heeft en dan moeten we zelf nog onze eigen plugins daarop aanpassen. Hierna zal Tweakcraft ook overgaan op 1.0.

Client: http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=718.0

Handleiding: http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=632.0

Hopelijk zal dit een hoop vragen en problemen voorkomen.

15
Tweakcraft / Wijzigingen adminteam
« on: 15 November 2011, 19:12:42 »
Nog een aanvulling op het vorige topic (http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=938.0).

Aftreden huidige CM
Serendipitynl heeft aangegeven te willen aftreden als community manager (CM) op Tweakcraft. Dit vooral vanwege een gebrek aan beschikbare tijd.

Serendipity, ik wil je namens het hele admin team ontzettend bedanken voor je inzet hier op Tweakcraft. Gedurende de tijd dat jij CM bent geweest was het toch een moeilijke periode. Ondanks het feit dat er soms vervelende dingen moesten gebeuren, deed je dat, en ook bijzonder goed. Zonder jou waren dingen waarschijnlijk anders gelopen.

Wijzigingen adminteam
Om ons niet zonder CM te laten zitten, heeft Serendipity besloten om Rhan als CM aan te stellen. Serendipity zal Rhan de komende tijd de nodige instructies geven om zijn taak als CM over te kunnen nemen. Omdat er dan nog maar 1 SGO overblijft, zal Edoxile als SGO aan de slag gaan. Van harte gefeliciteerd en alvast veel succes toegewenst!

Houd allemaal de komende tijd het forum goed in de gaten! Met de komst van onder andere de 1.0 update van Minecraft zullen er een hoop nieuwe features komen. Daarover later meer. :)

Pages: [1] 2