Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Gazeebo

Pages: [1] 2
1
Projecten / Manhattan project
« on: 10 May 2014, 20:23:11 »
Manhattan project discussie.

2
Algemeen / Nieuwe main map voor TC ? :P
« on: 5 April 2014, 06:00:22 »
https://www.youtube.com/watch?v=rR_BieASCug

Vanaf 2:20 ongeveer word er in rond gelopen.
Deze kerel heb ik ooit gevonden op Youtube omdat hij hele toffe custom bomen maakt, maar hij heeft nu een publieke map gemaakt (15k bij 15k) met hoge kwaliteit terrein.

http://www.planetminecraft.com/project/solum---15k-15k-map/
Hier kan je een screenshot zien van de gehele map.

Natuurlijk ben ik niet serieus als ik zeg dat het nieuwe main map voor TC kan zijn :P (Al zou het stiekem wel tof zijn als we dit voor een community project gebruiken.. :P)

3
Algemeen / Discussie Survival beleid
« on: 6 July 2013, 16:04:02 »
Naar aanleiding van het "survival drama" topic, hier een opsomming van de huidige regelgeving in de survival wereld. Plaats hier je voorstel voor een eventueel nieuw survival beleid zodat we er binnen aanzienlijke tijd een stem over kunnen uitbrengen.

--------------------

 - Je mag grieven zolang je iemand zijn basis niet compleet vernietigd/onklaar maakt. Dit houd dus in dat je wel hier en daar een boobytrap mag plaatsen en/of een paar gaten graven op zoek naar geheime kistjes of toegang te verkrijgen tot een basis.

 - Stelen uit kisten mag en als je iemand dood mag je deze items ook houden.

4
Projecten / Van wie is dit?
« on: 25 June 2013, 14:44:07 »
Zie je hier iets staan wat van jou is of van iemand die je kent, geef het dan aan als het moet blijven staan. Zo niet, dan zullen de inactieve projecten (2+ maanden) die niet af zijn binnenkort in een schematic gestopt worden en verwijderd van de map om ruimte te maken voor nieuwe projecten.





Van wie zijn deze gebouwen die hier staan? Veel van deze gebouwen zijn niet helemaal af of van spelers die niet meer actief spelen.
Deze plek neemt redelijk wat ruimte in beslag en misschien kunnen we het opruimen om plaats te maken voor nieuwe bouwwerken. Als ze van jouw zijn en je wilt ze houden dan is dat natuurlijk ook gewoon een optie.

5
Algemeen / Just married
« on: 14 June 2013, 17:01:14 »

6
Tweakcraft / Main world reset
« on: 1 April 2013, 11:17:06 »
In verband met hoe vol de main world is en het feit dat er ontzettend veel projecten gebouwd zijn die maar half af zijn en/of gemaakt zijn door mensen die niet meer actief zijn op TC hebben we besloten na lang beraad om de main world te resetten.

Iedereen krijgt de keuze om 1 project mee te nemen naar de nieuwe wereld die we vanavond zullen aanmaken. Zodra de wereld gereset is kunnen we niet meer terug, wees er dus snel bij anders loop je het risico dat je bouwwerken verloren gaan.

Hopelijk zal op de volgende wereld weer vol met passie gebouwd worden aan nieuwe projecten.

- Het admin team.

7
Algemeen / Donatie kisten
« on: 31 January 2013, 14:04:14 »
Er zijn een aantal projecten waar donatie kisten aanwezig zijn, waar mensen BRUIKBAREmaterialen kunnen doneren zodat de bouwers van het project zich iets minder zorgen hoeven te maken over de beschikbaarheid van materialen.
Hierdoor kunnen ze zich meer concentreren op het bouwen en krijgt de server meer bezienswaardigheden.

Het is echter nu al zeer lang het geval dat mensen allemaal TROEP doneren, waardoor donatiekisten vol komen te zitten en er geen BRUIKBARE materialen meer gedoneerd kunnen worden. Dus bij deze, hou alsjeblieft op met het doneren van materiaal dat op geen enkele manier gebruikt kan worden om mee te bouwen, tenzij men hier specifiek om vraagt.

Bij de sheepfarm is een donatie kist waar op staat "Wol donaties", dat betekend dus niet 100 (beschadigde) gold swords.
Bij de ironfarm is een donatie kist voor iron en een voor bloemen, dat betekend dus niet 9000 rotten flesh en andere TROEP
Bij citadel zijn donatie kistjes waar vaak een sign bij hangt met een BRUIKBAAR materiaal waar op dat moment groot belang voor is, dat betekend dus niet dat je dan maar TROEP in de kisten moet stoppen omdat er niet staat dat ze dat niet willen.

Een voorbeeld van enkele materialen die onder de categorie TROEP vallen : tools, wapens, armors, rotten flesh, etc.

Een voorbeeld van materialen die onder de categorie BRUIKBAAR vallen : ALLES wat geplaatst kan worden en dus gebruikt kan worden als bouw materiaal.

8
Algemeen / Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
« on: 17 June 2012, 20:06:41 »
Ik zou graag met dit stukje wat opheldering willen geven over de functie GO en SGO binnen Tweakcraft. Dit naar aanleiding van een aantal gesprekken waaruit blijkt dat er nogal wat mensen in de veronderstelling zijn dat wij een soort van wonderwerkers zijn die met een knip van onze vingers alle problemen op magische wijze kunne oplossen.

De dingen die ik hier op schrijf zijn dingen die wij als individuele GO/SGO kunnen uitvoeren zonder eerst in overleg met elkaar te gaan. Oftewel, alles wat direkt kan en niet een week of 2 duurt qua overleg en implementatie etc.

Begeleiding, controleren en uitvoering
Een van de belangrijkste functies is uiteraard ervoor zorgen dat men zich aan de opgezette regels houdt. Dat houd dus in dat waar nodig, wij een gepaste straf zullen toepassen wanneer wij er van op de hoogte komen dat iemand de regels overtreden heeft.
Wanneer er een ruzie is tussen spelers komen wij tussen beide en proberen we samen een oplossing te vinden. Dit om een grote chaos te voorkomen waar natuurlijk niemand belang bij heeft.

Het aanbieden van in-game hulp bij het maken en beheersen van zones.
Het aanmaken van warps.
De algemene WE functies zoals iets een paar blocks opzij schuiven of complete bouwwerken opslaan in een .schematics bestand en vervolgens verwijderen om ruimte te maken voor andere bouwwerken.
En natuurlijk ook de kleinere dingen zoals het dag/nacht maken, regen uitzetten en af en toe een bliksem op iemand zijn hoofd mikken ( heel belangrijk! )

Wat kan een GO/SGO NIET individueel?

Dit soort topics aanmaken gebeurd alleen na goedkeuring en eventuele verbeteringen en/of aanpassingen. Maar, omdat het lijkt dat men op het moment liever communicatie heeft in kwantiteit dan in kwaliteit, lap ik deze regel aan mijn spreekwoordelijke laars(want ik hou niet van laarzen). Waarom? Omdat ik er op het moment erg flauw van word dat er steeds individueel GO/SGO's worden aangesproken (ook door ex-admins die juist zouden moeten weten hoe het admin team werkt) op dingen die fout gaan, wat in principe een goede zaak is aangezien wij nu ook als aanspreekpunt fungeren, maar ga alsjeblieft niet lopen eisen dat wij op dat moment direkt alles kunnen oplossen.

Ik wil persoonlijk alle suggesties van de laatste tijd behandelen en eventueel implementeren op Tweakcraft, maar voordat ik ook maar iets kan doen ben ik afhankelijk van een meerderheid aan stemmen binnen het admin team. Het hele admin team is dus min of meer afhnakelijk van het hele adminteam. En de een is nou eenmaal actiever dan de ander dus soms duren dingen langer dan nodig zou zijn.

Aangezien er steeds gevraagd word om een discussie topic, al geloof ik nog steeds dat men die heel goed zelf kunnen aanmaken, zou ik jullie willen vragen om in dit topic in discussie te gaan over de besluit vormings methode van het admin team. Als er vragen zijn zal ik en hopelijk andere admins en eventueel ex-admins hier mijn best op doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Als er naast dit ook nog andere discussiepunten zijn plaats het dan hier zodat we met zijn allen wat kunnen doen aan de huidige situatie van Tweakcraft.

Mijn persoonlijke inbreng voor een discussie punt is dat we weer een vorm van CM nodig zijn. Ik wil niet perse een discussie over het nodig zijn of niet, maar wie we eventueel zo'n functie willen zien invullen. Dus ken jij iemand, eventueel jezelf, stel die persoon dan voor met de reden waarom jij denkt dat die persoon geschikt is.
Let wel, het gaat hier niet om de CM zoals wij het kennen van vroeger(qua financiele verantwoordelijkheid etc.) maar het idee van Vera1991. Dus iemand die dient als aanspreekpunt/vertrouwens persoon en helpt met contests bedenken en opzetten en van alles en nog wat om de algemene sfeer op een prettig niveau te houden. Eventuele betere uitleg is zeer welkom (hint hint, Vera *O*)

Ik hoop dat er zowel vanuit de community als het admin team op een positieve manier gereageerd word op dit bericht. Niet dat ik straks een of andere doodssteek in mijn rug ontvang vanuit het admin team omdat ik dit niet in overleg geplaatst heb. Ik ben gewoon erg moe van de huidige besluiteloosheid en soms zelf inactiviteit die heerst in het adminteam, terwijl er nu juist enorm veel te doen is om Tweakcraft weer een beetje op niveau te krijgen. Ik kan niet alles alleen doen en ook niet met het kleine groepje dat zich nog wel actief bezig houd met de huidige gang van zaken. Dus wat ik ook in het admin forum geplaatst heb : Als jij je niet voldoende kan of wil inzetten, dan ish et misschien tijd om plaats te maken voor mensen die wel gepassioneerd bezig willen voor Tweakcraft in het adminteam om Tweakcraft weer in een tijd van glorie terug te brengen.
Nog 1 mededeling aan bepaalde ex-admins, jullie weten heel goed hoe het admin team te werk gaat dus ga alsjeblieft niet expres dwars liggen enkel en alleen om te kunnen zeggen "dan weet je ook eens hoe dat voelt", want daar doe je echt niemand een plezier mee. Jullie zouden JUIST een beetje begrip moeten hebben voor de situatie en eventueel hier en daar een beetje bij springen omdat jullie weten hoe alles in zijn werk gaat. Aan de andere kant zie ik jullie punt ook wel dat je vind dat het niet goed gaat en dat je met hints en raadsels probeert de dingen voor elkaar te krijgen, maar dat is echt niet handig in onze huidige situatie.

Als afsluitend woord, ik hoop dat men dit bericht goed zal herinneren voordat ze weer klakkeloos lopen te klagen over van alles en nog wat. En misschien nog wel het allerbelangrijkste, een individuele admin is zo goed als machteloos in de huidige vorm van het admin team. Alles word in samenwerking gedaan, houd hier alsjeblieft rekening mee. Dank je wel.

NB: Als je iets niet begrijpt of je wilt ergens wat uitleg over, vraag het dan alsjeblieft. Aannames maken veroorzaakt 9 van de 10 keer enorme verwarring waaruit weer chaos ontstaat etc. etc.

9
Support / MC3101 - Counter
« on: 24 March 2012, 10:40:57 »
Kan het kloppen dat deze IC niet werkt? Hij update bij mij totaal niet en vroeg me af of het bekend was of niet of deze IC (al dan niet tijdelijk) stuk is ?

10
Support / Growbie
« on: 21 March 2012, 13:06:23 »
Of welke plugin er ook verantwoordelijk voor is.
Als je met bonemeal op een log drukt dan krijg je leaves. Iedereen weet dat als het goed is.
Maar het maakt niet uit op welke soort log je het drukt, je krijgt altijd de gewone leaves.
Is er een mogelijkheid dat je de leaves krijgt die bij de specifieke log horen?

11
Algemeen / Een paar "polls" over TC
« on: 14 February 2012, 12:56:43 »
Wat vind jij het mooiste project op TC ?
Wat vind jij het meest handige project op TC ?
Wat vind jij het leukste om te doen op TC ?
Waar spendeer jij het meeste tijd aan op TC ?

12
Projecten / [Nether] Golddrop
« on: 15 January 2012, 11:37:41 »
De golddrop is laatst aangepast om de droprate significant te verhogen en nu is de droprate echt HOOG.
Toen ik mobdrop gebouwd had kreeg ik het bericht mee dat ik de droprate niet te hoog mocht maken omdat het anders niet erg gebalanceerd zou zijn qua gameplay. Het moest zeg maar niet te makkelijk worden omdat je anders net zo goed een /give kan doen en dan verplicht even 10 minuten afken ofzoiets.
Daarom heeft deze maar 10 verdiepingen en is er nog steeds een redelijk hoge droprate. Niet te laag wat irritatie veroorzaakt maar ook niet te hoog om qua gameplay niet meer gebalanceerd te zijn.

Nou vind ik dus dat de droprate bij de golddrop veel te hoog is om 2 redenen.
Je levelt nu ERG snel en je krijgt ERG veel gold nuggets waardoor gold straks minder waard is dan een cobbleblokje. (En ja dat is overdreven maar je snapt wat ik bedoel). Ik was ongeveer een minuut bij de golddrop aanwezig en had in totaal 7 stack gold nuggets wat omgerekend goed is voor 5 en halve gold block en de enige reden dat ik niet meer had was omdat mijn inventory vol zat.

Zou het admin team hier eens naar willen kijken ? Aangezien 1 van de redenen waarom mobtowers toendertijd verboden werden was omdat ze te snel spawnden. En de golddrop zit daar nu toch erg dicht tegenaan vind ik.

Disclaimer : Ga alsjeblieft niet roepen dat ik niet moet zeuren en dat dit weer een of andere Gazeebo rant is. Nee, ik heb geprobeerd alles goed te beargumenteren en ik wil alleen maar weten of dit wel helemaal de bedoeling is. In andere woorden, of we straks na het bouwen van een mechanisme echt helemaal geen moeite meer hoeven te doen voor bepaalde resources.

13
Projecten / [Resource] Sheep farm
« on: 14 January 2012, 21:01:03 »
Ik ben begonnen met het bouwen van een sheep farm. Dit leek me ontzettend handig nu dat schapen hun wol regenereren door middel van het eten van gras.
Om over de hele server sheep farms een beetje tegen te gaan ( beesten / monsters genereren lag als er veel van zijn ) wou ik dit graag op 1 plek verzamelen.
Bij deze dus mijn ontwerp voor een sheep farm. Als je wilt mee helpen met het uitgraven/bouwen van het begin dan zou ik dat wel waarderen.

Een paar beginnende regels voor de sheep farm
1. Vermoord de schapen niet
2. Maak niet meer dan 15 schapen per hok aan, wit is een uitzondering op de regel en mag wat meer.
3. Gebruik geen dye, behalve in het rainbow hok

Open het bestand in een programma als paint/paint.net en zoom in. Elke pixel is 1 blokje. Er staan al een aantal kamers dus het is in principe vrij simpel wat er nu nog moet gebeuren.
Een kamer is 15*15 met daarom heen de muur. Tussen de muren zit een ruimte van 1.
Het midden gebied waar het grote witte hok zit en het rainbow hok is 3 blokken lager geplaatst dan de rest. Dit zodat er een brug of iets dergelijks gemaakt kan worden zodat je snel vanuit het midden naar de andere plekken kan komen zonder dat je door de middelste 2 hokken heen hoeft. Dit zal ik zelf waarschijnlijk gaan bouwen.


De kleuren zijn als volgt

1 - white
2 - light gray
3 - gray
4 - black
5 - red
6 - orange
7 - yellow
8 - lime
9 - green
10 - light blue
11 - cyan
12 - blue
13 - purple
14 - magenta
15 - pink
16 - brown
rainbow - dit is een plek waar je schapen kan dyen in het geval je grotere hoeveelheden wol van een bepaalde kleur nodig bent.

14
Projecten / Orbis Arcis
« on: 31 December 2011, 18:53:27 »
Op de nieuwe map ben ik ook met een nieuw project begonnen en ben nu wel op een punt gekomen dat ik er een forum topic over maak.
Het grootste doel van dit topic is om input te krijgen van de community over hoe ik het project verder kan uitbreiden.

Het idee van het project is een soort van middeleeuwse stad te maken op zee door veel gebruik van pilaren etc.
Dus als je een idee hebt wat eventueel mooi zou staan bij het project, laat het me weten.

Hier een paar screenshots.

http://img94.imageshack.us/img94/8610/20111231184932.png


http://img594.imageshack.us/img594/1869/20111231184655.png


http://img684.imageshack.us/img684/73/20111231184705.png


http://img72.imageshack.us/img72/4372/20111231184727.pn

15
Projecten / Kingdom of Lur
« on: 22 December 2011, 15:12:09 »
Geinspireerd door het filmpje van Wouter en Jelmar heb ik besloten om een filmpje te maken van mijn eigen project Kingdom of Lur. Het is mijn eerste keer dat ik een filmpje gemaakt heb in-game dus er zullen ongetwijfeld hier en daar dingetjes beter kunnen :P


http://youtu.be/Zx9GkAdjgVw

Pages: [1] 2