Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: wave535 on 26 January 2015, 20:08:41

Title: (AFK) Farm beleid
Post by: wave535 on 26 January 2015, 20:08:41
Lieve mede TweakCrafters,

Zoals de titel van dit topic al suggereert, zou ik graag eens gebruik van ons forum willen maken om het over de farms te hebben. Uiteraard verkondig ik hier slechts mijn mening, ik zou graag in t topic de (onderbouwde) mening van jullie allemaal willen horen. Lang leve democratie en vrijheid van meningsuiting.

Zoals jullie allemaal weten, is TweakCraft een server die gericht is op het handmined verkrijgen van items. Alle items worden eerlijk verkregen door handmatige, vanilla, survivalmodus arbeid, met enkele hulpfactoren om dit toch zo snel mogelijk te laten gaan. Denk hierbij aan verschillende plugins, godmode etc.
Zoals sommigen, de wat langer spelende onder jullie, weten, is dat er tijden waren waarin AFK-farms niet getolereerd werden op TweakCraft. De reden: je kon te snel items krijgen, het handmined karakter ging eraf en de items verloren hun waarde. Dit was toendertijd met bijvoorbeeld gunpowder het geval. Ook maakten de AFK-farms gebruik van plugins om goed te kunnen werken, omdat afkfarms zoals we die nu kennen toen nog niet mogelijk waren.
Zoals jullie allemaal weer weten, wordt er tegenwoordig wél weer gebruik gemaakt van AFK-farms. Denk hierbij aan IronTrench. De reden dat het nu wel getolereerd wordt: het is mogelijk AFK-farms te maken op vanilla wijze. Plugins not required. Om een (toendertijd) admin te vrij te parafraseren: "minecraft maakt AFK-farms nu mogelijk, dus maken we er gebruik van."
Het gevolg: elke user die maar lang genoeg zijn pc aan staat en af en toe twee minuten op zijn scherm wat klikt bezit over kisten vol iron. Iron dat vroeger als erg kostbaar werd gezien. Een metaal waarvoor je moeite moest doen, waarvoor je moest minen en ores moest smelten. Nu heeft het amper waarde. Hier valt niet veel meer aan te doen, iedereen heeft al minstens een kist van het spul (sommigen zelfs 10 kisten). Iron is al reddeloos.
Ik schrijf dit topic echter niet ten behoeve van Iron, maar ten behoeve van Gold. Uiteraard is het mogelijk om een fullautomatic golddrop te maken. Er worden zelfs al plannen gemaakt om dit te doen. Ik kan dit niet met lijdzame ogen toezien en heb dus besloten dit topic te maken.
Mijn mening:
Golddrop moet niet full-automatic worden, gold moet enigszins waarde houden en irontrench moet de enige full-automatic farm worden. Maak van gold niet het nieuwe iron, laat het in haar waarde. Als er steeds meer dingen zo makkelijk te krijgen zijn, wat is er dan nog bijzonder aan het "handmined" van TweakCraft? De afkfarms gaan tegen het beleid dat we jaren lang aangehouden hebben in.

Is dit echt wat jullie willen?

Groeten,
Wave

TL:DR Laat Gold in haar waarde, en laat TweakCraft's motto in haar waarde. Ik pleit ervoor geen full-automatic golddrop te maken, ivm met het "handmined"-karakter van TweakCraft en de ernstige ontregeling van waardes.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 26 January 2015, 20:12:41
EENS
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: bReChThOu on 26 January 2015, 20:15:26
Eens. Mobdrop moet je nog wel moeite voor doen en is een leuk alternatief voor. Voor gun powder moet je nog aardig wat moeite doen bv.

Maar de iron farm bv devalueert alleen maar de waarde van iron.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Giordino on 26 January 2015, 20:21:59
Beetje zombies meppen voor wat goud klompjes, waardeloze troep en xp is altijd leuk vind ik zelf.
Idem met mobdrop.

Ik vind dat je niet alles moet automatiseren omdat het mogelijk is, mensen mogen van mij nog altijd wat moeite doen voor hun stuff.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: mhirr on 26 January 2015, 20:32:12
Helemaal eens met Wave. Ik ben altijd tegen welke farm dan ook geweest. Zelfs 'hulpjes' als snow- en sandmine hoeven voor mij NIET. Durf te kiezen: òf bouwen is stoer zònder hulpmiddeltjes òf bouwen is makkelijk, zoals in SmallWorld.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Giordino on 26 January 2015, 20:41:29
nou mhirr ik vind toch dat er toch een groot verschil is tussen smallworld en de "echte" wereld, met of zonder farms  ;)
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: FlutterShy on 26 January 2015, 20:49:46
Ik mis de optie "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*".

Je wil "moeite doen", maar niet zelf door de nether/world heen lopen voor mobs te killen.
Ik ben persoonlijk voor "laat de optie open, en als je het niet wil gebruiken gebruik je het niet".

Op zich is gold, iron e.d. nu al niets meer waard. Net als bv clay indertijd.
Clay was ten tijde alpha echt een schaarse resource, nu is/was het overal te vinden.

Ik heb in de alpha dagen ook wel veel clay gemined, en zag ook ineens de value zakken als zot.
Hetzelfde met pumpkins, die waren ook eerst niet te planten. Dus als je daar meer dan een stack van had was het ook "wow".

Het is een beetje proberen je vast te hangen aan een moving target, wat minecraft is. "Vroegah was dit veel waard".
"Verandering" is het mooie woord om te gebruiken hier :p.

EDIT: Het was toen ook zeg maar een beetje geluk hebben met wanneer we de worlds genden toen, wie er eerst was kon toen de meeste clay minen/vinden.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 26 January 2015, 20:51:56
Ik mis de optie "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*".

Je wil "moeite doen", maar niet zelf door de nether/world heen lopen voor mobs te killen.
Ik ben persoonlijk voor "laat de optie open, en als je het niet wil gebruiken gebruik je het niet".

Het gaat om de waarde, en gold heeft nog waarde, maar die is dan helemaal weg.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: FlutterShy on 26 January 2015, 20:55:36
Gold heeft zijn waarde al jaren geleden verloren hoor. We wouden ijdertijd als admin team zelfs golddrop verbieden, al moest je manueel slagen, maar jullie wouden het net behouden.

De enige waarde die gold nu heeft is hoe lang iemand daar AFK kan staan en op z'n muis staan klikken.
Items kan je afvoeren en autocraften zelfs al is jouw inv vol.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Giordino on 26 January 2015, 20:56:39
wat betreft de waarde; Ikzelf merk al tijden op TC dat als men iets nodig heeft de gever er niets voor terug hoeft dus in dat opzichte hebben blocks al niet veel waarde meer op TC zelf.
Neemt niet weg dat niet alles maar geautomatiseerd hoeft te worden omdat het kan, klein beetje moeite voor je stuff kan geen kwaad vind ik.

en "ik gebruik het niet maar ik weet dat de mogelijkheid er is in *100% vanilla*" vind ik hetzelfde als het argument bij privacy discussies "je hebt toch niets te verbergen" .  :+
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: FlutterShy on 26 January 2015, 20:58:56
Hoezo kom je daarbij gio, zit je nu echt iets een in virtueel iets te vergelijken met het echte leven dat je hele leven lang je kan achtervolgen?
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Suiker on 26 January 2015, 21:00:55
2x TEGEN van Suiker en Lunitone. Alhoewel, schaf irontrench maar af. Kunnen wij onze iron lekker gaan verkopen. :yes

Ik denk dat het weinig verschil zal gaan uitmaken. Ik doe zelf helemaal niets met onze iron, het klinkt alleen wel leuk dat je 10 kisten hebt. Gold hebben wij bijna niet, so what? Gold, iron en dia zijn zo'n beetje de lelijkste materialen die je kan gebruiken.

Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Hsheepypx on 26 January 2015, 21:04:04
Ik vind deze hele discussie wat over de top we waren wat aan het "proberen" of het werkte, ennu willen we dat dit totaal verboden wordt zelfs helemaal geen gold drop, ironfarm.
Ik vind als ik iets wilt bouwen wat mij leuk lijkt, ik het toch echt gewoon wilt maken.
Heb nu al meerdere farms gemaakt. Blazefarm mijn eerste <3.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Marterino on 26 January 2015, 21:04:53
Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.

Jij en Luni hipsters... gewoon nee.

Maar zolang diamond geen auto farm krijgt ben ik happy.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 26 January 2015, 21:07:47
Ik vind deze hele discussie wat over de top we waren wat aan het "proberen" of het werkte, ennu willen we dat dit totaal verboden wordt zelfs helemaal geen gold drop, ironfarm.
Ik vind als ik iets wilt bouwen wat mij leuk lijkt, ik het toch echt gewoon wilt maken.
Heb nu al meerdere farms gemaakt. Blazefarm mijn eerste <3.

Het zal de server slopen.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Hsheepypx on 26 January 2015, 21:08:34
Dat doet gold drop nu ook al als 2 vloeren aan staan heb er denet 1 uit gezet omdat er 3000mobs waren met butcher
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Suiker on 26 January 2015, 21:09:58
Waarom ben je tegen? Zullen jullie dan willen weten. Nou, Luni en ik zijn hipsters + je komt er wel erg laat mee.

Conclusie: Gebruik nooit gold, iron of dia in je bouwsel.

Jij en Luni hipsters... gewoon nee.

Maar zolang diamond geen auto farm krijgt ben ik happy.

Dat dikgedrukte was eigenlijk het belangrijkste, de rest was maar vulling.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 26 January 2015, 21:10:14
Dat bedoel ik niet
Ik bedoel dat het minder leuk zal worden, maybe zijn de farms ook wel een reden waarom het vroeger drukker op TC was.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: FlutterShy on 26 January 2015, 21:11:02
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 26 January 2015, 21:13:11
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

Ink is gewoon niet zo populair, niemand probeert er meer van te hebben dan anderen. IK bekijk het van een ANDERE KANT
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Marterino on 26 January 2015, 21:14:27
En gold is wel populair?
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Original_Dutch on 26 January 2015, 21:15:55
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Marterino on 26 January 2015, 21:17:19
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s

Gelijk AE erbij doen, en ender IO dan is vanilla ook helemaal top.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Original_Dutch on 26 January 2015, 21:17:43
Ik denk dat we het beste MFR kunnen installeren. Dan kan iedereen zijn eigen farm maken. problem solved. /t /s

Gelijk AE erbij doen, en ender IO dan is vanilla ook helemaal top.

+1
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: FlutterShy on 26 January 2015, 21:18:12
Punt is ook wel dat deze hele topic compleet van de pot gerukt is en eigenlijk op niets slaat.

Laat me even uitleggen wat er gebeurde voor hij deze hele post maakte.

Ik zat al een tijdje met het idee van te kijken wat er mogelijk zou zijn met craftbook/vanilla van wat allemaal makkelijker (of zoals jullie het noemen AFK) te maken.

Ik had dus enkele setups gemaakt in de worlds om wat uit te proberen, en te zien hoe ik bepaalde setups kon ineen boksen. "Proof of concepts" dus gewoon.
Ik weet dat volautomatisch nog verboden is op de server. Ik had het jelmar deze nacht al laten zien.

Deze avond zei ik dan tegen sheep om eens te komen kijken van wat ik van plan was van te proberen en wat er al stond (in golddrop dan bv). Dit was volledig onder admin chat/TS.

Vrij toevallig tp't wave, en ziet dus alles totaal uit context. Daarna gaat ie helemaal los en krijgen we dus deze topic.
Het was helemaal nog nieteens beslist of we daarvoor zouden gaan, het waren hele setups die niet toegangkelijk waren voor "gewone" spelers, laat staan dat dat de definitieve setups waren. Het waren gewoon tryouts, meer niet.

Het was niet het idee van "kijk, dit is het nu, nu is alles AFK-able".
Je zou kunnen denken dat ik dit best gewoon in de admin world had kunnen maken en daar zou je gelijk in hebben. Echter spawnen er in de admin world geen mobs en zou het nog extra lag meebrengen anders als de setup uitstaat :p.

Alsnog vind ik het raar dat jullie dit ivm gold vinden, maar setups als bv squidfarm weer totaal OK vinden?

Ink is gewoon niet zo populair, niemand probeert er meer van te hebben dan anderen

Je mist even de intonatie van de discussie VOLLEDIG.
Dus ink mag wel want het is niet "populair". Ga toch een eind lopen man. (mijn eerst nederlandse tryout :+).
Dat heeft er totaal niets mee te maken.

Inksacs zijn net VEEL handiger dan gold. Met gold kan je tools/blocks maken en daar stopt het. Van ink heb je net tonnen nodig wil je wat pixelart maken.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Giordino on 26 January 2015, 21:34:44
Even een post namens het adminteam

Even voor de duidelijkheid mensen er waren een aantal test opzetjes gemaakt puur om te zien of iets werkt of niet.
Er is op dit moment totaal geen sprake zo'n opzet de huidige opzet zal vervangen.
Het e.a. is misschien door Wave verkeerd opgevat.

Mochten er wijzigen komen in de opzet dan zal dit van te voren aangegeven worden op het forum, en zal er t.z.t. naar eventuele bezwaren gekeken worden.

TL;DR
Was test opzet en geen vervaningen. storm in glas met water

Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: AlexMedia on 26 January 2015, 21:36:51
Op persoonlijke titel:

Ik denk niet dat gold en iron veel waarde hebben in onze bouwwerelden. Het "handmined" aspect van beide soorten blokken is jaren geleden al verloren gegaan toen het spul vrij verkrijgbaar werd als drops van pigmen en iron golems.

Is dat heel erg? Dat vind ik niet. In plaats van iron en gold zijn er andere materialen die nog steeds relatief zeldzaam zijn. Denk aan emerald, nether quartz, prismarine, sea lanterns, andesite, clay, enzovoorts. Voor dit soort blokken moet je alsnog moeite doen om ze te krijgen (voor sommige meer dan andere) waarna je weer die 'eer' van je harde minewerk hebt.

Als bouwmaterialen vind ik goud en ijzer trouwens ook niet echt heel mooi. Een ijzerblokje her en der is misschien nog wel leuk, maar met tientallen kisten vol iron zie ik geen mooie gebouwen weggezet worden. Met de juiste mix van allerlei andere soorten blokken (verkregen op verschillende manieren) zie ik veel mooiere bouwsels verschijnen.

P.S. In een 1.8-snapshot had Mojang de beperking opgelegd dat de items alleen nog gedropt werden als een speler een mob doodde, maar bij de snapshot van een week later is het dus weer teruggedraaid. Mojang kiest er dus doelbewust voor om het mogelijk te maken dat spelers volautomatisch grote hoeveelheden gold en iron kunnen verzamelen, zonder dat ze hiervoor iets hoeven te doen.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: wave535 on 26 January 2015, 22:47:59
Ik ben het eens met FlutterShy dat ik wellicht wat overhaast gereageerd heb. Het waren slechts tryouts, meer niet. Ik wilde echter zeker zijn dat er goed over dit onderwerp werd nagedacht, voordat er daadwerkelijk iets door individuen ondernomen werd. Als het voorwerp eenmaal een tijdlang makkelijk verkrijgbaar is, is dat niet meer terug te draaien. Dus het is niet zo dat het hele topic "nergens op slaat" (-FlutterShy).

Ik ben daarom blij met de opmerking van het adminteam (geschreven door Giordino):
"Mochten er wijzigen komen in de opzet dan zal dit van te voren aangegeven worden op het forum, en zal er t.z.t. naar eventuele bezwaren gekeken worden."

Ik denk niet dat m'n post een nutteloze "shitstorm" of een storm in een glas water is. Het is weldegelijk een relevante discussie die enige aandacht verdient.

Qua discussie zelf ga ik het hier zelf verder bij laten. Van beide kanten lijkt het er niet op dat iemand iets toe geeft, wat denk ik te maken heeft met dat de argumentatie compleet langs elkaar heen loopt en dat mensen elkaars ideëen niet begrijpen. Maar ondanks dat mijn argumentatie misschien niet duidelijk was, is in ieder geval mijn standpunt duidelijk en dat is dan maar waar we het mee doen.
Het adminteam bepaald (zoals al 5 jaar) de regels en ik heb vertrouwen dat ze dit op een weloverwogen manier doen. Wat de uitkomst ook is.

Groet,
Wave
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: AlexMedia on 26 January 2015, 22:51:29

Van beide kanten lijkt het er niet op dat iemand iets toe geeft, wat denk ik te maken heeft met dat de argumentatie compleet langs elkaar heen loopt en dat mensen elkaars ideëen niet begrijpen.
Die indruk krijg ik niet, als ik de discussie zo lees. Mensen lijken elkaars ideeën en standpunten goed te begrijpen, maar blijven wel bij hun eigen standpunten. Daar is in mijn optiek niks mis mee.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Jelmar on 26 January 2015, 23:01:36
Ik denk dat een groot deel van deze discussie gebaseerd is op een misverstand. Het lijkt me dan ook beter, om de gemoederen te bedaren, dat we het hier bij laten.

Er zijn geen officiele plannen om de golddrop farm te automatiseren met craftbook. Wel is het zo dat deze gewoon geautomatiseerd / afk-baar gemaakt mag worden als dit op een vanilla manier mogelijk is. Voorlopig zijn we niet van plan om van dit principe af te stappen. Het totale 'afk farms mogen niet' standpunt van vroeger is, zoals aangegeven in de topic van de beleidswijziging, niet meer te handhaven nu er manieren zijn om op vanilla wijze te verwerkelijken. Dit schrijven is wat dat betreft het eindoordeel over dit onderwerp.

Ik wil het topic wel open laten, maar hou het netjes als er verder over gepraat wordt.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Freaker5005 on 27 January 2015, 03:52:35
ik wil wel even zeggen dat een Vanilla gold farm mogelijk is. Maar deze niet mag aangezien ik niet op de nether mag bouwen. (anders was deze er al geweest)

Maar als je dan de drop rates gaat vergelijken met wat we nu hebben, dan zijn deze vele malen lager dan wanneer je de huidige gold drop gebruikt. Omdat je meer mobs kunt killen dan deze AFK farms en omdat je waarschijnlijk looting3 gebruikt.

In andere woorden wil ik zeggen Gold al zou het geautomatiseerd worden(in de zin van AFK-farm).
Dan word het waarschijnlijk zelfs meer waard dan dat het nu is.

p.s.
Hangt er wel vanaf of je een giga AFK-farm maakt vergeleken met een normale.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: robinhierr on 27 January 2015, 14:56:36
ik wil wel even zeggen dat een Vanilla gold farm mogelijk is. Maar deze niet mag aangezien ik niet op de nether mag bouwen. (anders was deze er al geweest)

Maar als je dan de drop rates gaat vergelijken met wat we nu hebben, dan zijn deze vele malen lager dan wanneer je de huidige gold drop gebruikt. Omdat je meer mobs kunt killen dan deze AFK farms en omdat je waarschijnlijk looting3 gebruikt.

In andere woorden wil ik zeggen Gold al zou het geautomatiseerd worden(in de zin van AFK-farm).
Dan word het waarschijnlijk zelfs meer waard dan dat het nu is.

p.s.
Hangt er wel vanaf of je een giga AFK-farm maakt vergeleken met een normale.

Huh? Een AFK farm kun je gebruiken wanneer je dus AFK bent, dan kost het dus geen tijd, en als je deze golddrop gebruikt moet je er dus ook echt iets voor doen, en dat kost wel tijd. Dus het maakt niet uit wat sneller gaat, AFK kan altijd.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: mhirr on 28 January 2015, 02:45:48
Vanille-ijs. En dat iedereen elkaar wil afkondigen. Weet je wat het -voor mij- ook vooral is? Ik snap er de ballen van. Van dit hele gedoe.

Oepz... sorry.
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Suiker on 28 January 2015, 19:36:14
[...]

Mhirr, wees niet bang. We houden nog wel van je! <3
Title: Re: (AFK) Farm beleid
Post by: Gazeebo on 2 February 2015, 17:35:59
Weet je, dit is min of meer on-topic/off-topic. Maar toch mijn persoonlijke visie op dit alom terugkerende topic.

Zelf speel ik nog maar amper "vanilla"(ook al is onze server alles behalve vanilla), omdat ik vind dat we toch eens met de tijd mee moeten gaan. Ik ben begonnen met modded MC omdat je meer speeltijd hebt, meer tijd om echt iets te doen met je resources ipv dagen/weken lang dingen te moeten verzamelen om dan toch dat ene raam of die vloer in je gebouw te kunnen stoppen.
Het "vanilla" karakter van MC is niks meer dan iets moois bouwen. Waarom moeten we dan toch nog altijd moeilijk blijven doen om "waardes" van blocks en hoe moeilijk het is om ergens veel van te krijgen.

Ik snap dat veel mensen het oneerlijk vinden dat zij 100 uur hebben gespendeerd om een kist van X te krijgen en dan kan een ander het ineens in 10 uur doen, maar zo gaat dat in het leven.
Mijn opa kocht een liter benzine voor een dubbeltje, kijk wat je er nu voor betaald.
Hij moest een week werken voor 10 gulden, je krijgt nu het veelvuldige per uur.

Ja ik zat "vroeger" ook steen en been vol te houden dat we ons "vanilla" karakter moeten behouden, maar als ik dan kijk naar de leegloop van de server dan kan ik me toch niks anders indenken dan dat spelers verder kijken naar andere servers waar meer mogelijkheden zijn en waar ze meer echte speeltijd hebben.

Anyway.. genoeg van mij, zoals ik zei het is niet 100% on topic :P