Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: FlutterShy on 31 December 2014, 03:17:01

Title: 1.8!
Post by: FlutterShy on 31 December 2014, 03:17:01
Nota: Ik heb vandaag een kleine modificatie aan BetterMech gedaan. Ik heb /pen toggle toegevoegd met een soort "FixIC" mode. Als je "/pen toggle" kan je signs die met MC/Bridge/Lift/Gate beginnen en "uncapped" zijn door de spigot problemen fixen zonder de omslachtige /pen setline 1 ...... De pen zal dat irritante werk voor jou dan doen, zodat jij enkel maar hoeft te rclicken op de signs.
Dus /pen toggle en rclick in het rond voor je IC's  *O*

TL;DR met /pen toggle switch je van copy / paste naar fixed mode welke de IC"s fixt je hoeft alleen maar coal tegen je gebroken IC sign plaatsen

Beste tweakcrafters

(late) Heugde, we zijn eindelijk over naar 1.8 mede dankzij het zware werk van het spigot team. Het heeft me een paar dagen geduurd aan coding en testing, maar we zijn over. Net op tijd voor nieuwjaar ook  *O*

De console loopt nog een hoop te errorren, maar je kan op zich al naar je favoriete server verbinden met je 1.8 client! 1.8.0 of 1.8.1 maakt niet uit, ze werken alle2.

Meld de bugs die je vind bij het admin team zodat deze zo snel mogelijk gefixt kunnen worden aub.

EDIT: PermissionEx doet nog wat funky momenteel. Als je merkt dat je permissions niet echt zijn wat ze zouden moeten zijn kan je best een admin notify'en. Het updateproces van PEX is nog wat iffy en moet soms manueel...
Title: Re: 1.8!
Post by: Milenco on 31 December 2014, 03:33:22
Goed werk Gunther! Mooi gedaan :)
Title: Re: 1.8!
Post by: merijnh on 31 December 2014, 03:36:57
Goed bezig :)  (Y)
Title: Re: 1.8!
Post by: AlexMedia on 31 December 2014, 04:24:33
Één van de dingen die helaas niet helemaal goed is gegaan is de migratie van vrijwel alle ICs en gates (bordjes, eventueel met levers erachter) die ons worden gebracht door Craftbook en BetterMechanics. Tijdens de migratie zijn de blokhaken van de regels verdwenen, waardoor de plugins ze nu niet meer detecteren als ICs/gates maar als gewone bordjes.

Bijvoorbeeld, het volgende bordje:
Code: [Select]
RS-NOR
[MC3030]



Na de upgrade is dit er zo uit gaan zien:
Code: [Select]
RS-NOR
 MC3030



Waardoor het niet meer werkt. Dit geldt ook voor [Gate]s, ANDs, block/item sensors, enzovoorts. Één van de weinige uitzonderingen lijkt gelukkig de self-triggered receiver ([MC1111]S) te zijn.

De enige oplossing die er op dit moment is, is het opnieuw aanmaken van al die bordjes... :(
Title: Re: 1.8!
Post by: kimioni on 31 December 2014, 08:25:03
Nice! Bedankt  :yes
Title: Re: 1.8!
Post by: Giordino on 31 December 2014, 09:15:05
Goed bezig (geweest) Gunther !  *O*
Bedankt voor je harde werk  (Y)
Title: Re: 1.8!
Post by: Loev on 31 December 2014, 10:45:47
Cool! Top werk heren!

Betekend dit dat we een nieuwe map krijgen?
Title: Re: 1.8!
Post by: Jelmar on 31 December 2014, 11:24:48
Cool! Top werk heren!

Betekend dit dat we een nieuwe map krijgen?

Het is wel altijd de opzet geweest om op een bepaald moment een 1.7/1.8 map te hebben. Ook een nieuwe survival en resource world. Maar doordat het updaten nu nogal als 'verassing' kwam (we gingen er niet van uit dat we zomaar op 1.8 over konden), is het nog niet helemaal uitgedacht hoe en wat we precies doen met nieuwe maps. Dat is iets voor het eerste stuk van 2015. :)

Title: Re: 1.8!
Post by: wave535 on 31 December 2014, 11:51:37
Goed bezig mannen! Hartelijk dank  (Y) (Y)
Title: Re: 1.8!
Post by: Jelmar on 31 December 2014, 12:00:40
We hopen dat iedereen geduld kan hebben wat betreft de issues met o.a. permissions. Dit is een probleem wat in FlutterShy zijn testomgeving niet te voorzien was, en waar de oorzaak ook nog niet meteen duidelijk van is. Ik snap dat het heel vervelend is als je niet kunt tp'en en home'en, maar heb a.u.b. geduld en blijf rustig.

Het was te verwachten dat er problemen zouden optreden, gezien de overstap van Bukkit naar Spigot (ofwel Spigots versie van Bukkit), en het feit dat de meeste van onze plugins custom zijn en dus moesten worden geport. Toch wilden we voor nieuwjaar als een soort verassing voor jullie allemaal naar 1.8 overstappen, iets waar we lang op hebben gewacht. Als we wisten dat het zoveel problemen zou opleveren, hadden we daar wellicht langer de tijd voor genomen, maar dat was helaas niet te voorzien.

Heb geduld en het komt uiteindelijk wel goed, zodat we in 2015 eindelijk gezellig met 1.8 verder kunnen bouwen aan al onze projecten. :)
Title: Re: 1.8!
Post by: harm27 on 31 December 2014, 12:41:05
Heel leuk dat we over zijn op 1.8. Heb er zeker weer zin in om weer wat te spelen als het lukt kwa vrije tijd die ik maar weinig heb.
Title: Re: 1.8!
Post by: Goofff on 31 December 2014, 15:17:04
Super leuk jongens!   :D
Title: Re: 1.8!
Post by: Goofff on 31 December 2014, 15:52:55
rare blockjes :p

(http://i.imgur.com/bwcpifq.jpg) (http://imgur.com/bwcpifq)
Title: Re: 1.8!
Post by: xanquezer on 31 December 2014, 16:08:53
(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)(http://sport.novatv.bg/img/smilies/hyper.gif)
Title: Re: 1.8!
Post by: robinhierr on 31 December 2014, 18:17:54
Joehoe het werkt, sorry voor wat hier eerst stond.

De vuurwerkshow is een week later, sorry voor de mensen die misschien al dingen afgezegd hebben of voor niets komen.
Title: Re: 1.8!
Post by: Giordino on 31 December 2014, 18:24:34
Nou nou wat zijn we weer negatief (wat ik zeer jammer vind).

In grote mate werkt het voor de meeste mensen, het kan altijd gebeuren dat er bugs zijn of dingen niet helemaal werken.
Geen dingen om het een mislukking te noemen, en hiermee de mensen die het mogelijk gemaakt hebben en nog steeds hard werken om bugs te pletten tekort doen !

Niets verhindert jou om handmatig sugercanes te oogsten.

Nogmaals er zijn bugs en wordt hard gewerkt om alles problemen en bugs op te lossen, het is heel vervelend dat jij hier last van hebt, maar noem het nou niet een mislukking (iets minder drama).
Title: Re: 1.8!
Post by: robinhierr on 31 December 2014, 18:30:33
Nou nou wat zijn we weer negatief (wat ik zeer jammer vind).

In grote mate werkt het voor de meeste mensen, het kan altijd gebeuren dat er bugs zijn of dingen niet helemaal werken.
Geen dingen om het een mislukking te noemen, en hiermee de mensen die het mogelijk gemaakt hebben en nog steeds hard werken om bugs te pletten tekort doen !

Niets verhindert jou om handmatig sugercanes te oogsten. Behalve dat ik ze niet in mijn storage kan doen omdat ik daar niet kan komen!

Nogmaals er zijn bugs en wordt hard gewerkt om alles problemen en bugs op te lossen, het is heel vervelend dat jij hier last van hebt, maar noem het nou niet een mislukking (iets minder drama).
Title: Re: 1.8!
Post by: Maddox on 1 January 2015, 02:32:44
Hiephoi 1.8
Title: Re: 1.8!
Post by: Freaker5005 on 1 January 2015, 04:08:09
ik ben blij met 1.8 en robin als je papier nodig hebt voor maps ik heb een auto farm die na 1 sign weer aan te passen weer werkt dus als je nodig hebt its free for now
Title: Re: 1.8!
Post by: AlexMedia on 1 January 2015, 04:08:35

Niets verhindert jou om handmatig sugercanes te oogsten.

Behalve dat ik ze niet in mijn storage kan doen omdat ik daar niet kan komen!
Dat is toch je eigen verantwoordelijkheid, als jij een storage bouwt die niet toegankelijk is zonder homes, warps, elevators of teleportation tools moet je er niet raar van opkijken als je op enig moment niet in staat bent om in je storage te komen.

Het is in het verleden al eens gebeurd dat spelers niet meer in hun storage konden komen omdat de [Lift]-functie niet werkte omdat BetterMechanics was uitgezet i.v.m. een mogelijke dupebug.

Wat betreft al je andere issues: het is vervelend dat je er last van hebt, maar het is allemaal oplosbaar en de admins werken er hard aan om de bugs te pletten die de kop opstaken na de livegang van 1.8. FlutterShy heeft hier al een week hard aan lopen trekken en is zelfs nu nog (4 uur 's ochtends op nieuwjaarsdag) daarmee bezig. En dat geheel vrijwillig, zonder dat hij ervoor betaald wordt.

Ietsjes meer geduld en begrip zou geen kwaad kunnen, 't is tenslotte maar een spelletje.
Title: Re: 1.8!
Post by: Gazeebo on 1 January 2015, 06:27:05
Nou, ik blijf weg, en kom terug als het weer werkt, want ik kan niets, ik weet dat er aan wordt gewerkt, sorry, maar ik baal gewoon heel erg dat dit mij heel veel tijd kost en plannen laat veranderen.


Want Gunther heeft gewoon even een klik met de muis gedaan om te updaten, alleen speciaal voor jou... :+

Eerst lopen mensen te klagen dat update naar 1.8 te lang duurt. Dan word er geupdate en ineens poef pats klagen dat het te snel gaat :+

Het is vervelend dat jij wat tijd bent kwijt geraakt en/of meer tijd moet spenderen om iets klaar te maken, maar dat is nou eenmaal hoe het gaat. Er is altijd de kans dat iets niet 100% goed gaat. Om er nou zo op te reageren is echt onnodig.
Je "bug meldingen" zijn ongetwijfeld handig, maar de manier waarop is iets minder handig.

Ik ga er van uit dat Gunther speciaal voor jou al je bugs gaat oplossen..  7(8)7
En niet geheel onbelangrijk, jij was gebanned wegens enorm hinderlijk en irritant gedrag. Begin 2015 nou alsjeblieft niet met dezelfde fouten waardoor je die ban kreeg.
Ik weet zeker dat Gunther duizend maal meer gefrustreerd is dan jou omdat alle bugs, errors en klachten op zijn dak vallen.
Title: Re: 1.8!
Post by: FlutterShy on 2 January 2015, 04:09:00
We zijn er trouwens achter gekomen hoe het komt dat "craftbook" signs zo raar deden.
Het ligt helemaal niet aan craftbook, en al helemaal niet aan een andere plugin ofzo.

Blijkbaar is het een "feature" van 1.8 waar spigot maar matig mee omging :p.
https://hub.spigotmc.org/jira/browse/SPIGOT-60

En ziende dat we al een paar dagen draaien nu heeft het weinig zin denk ik van even de hele zooi terug te draaien.
Spijtig genoeg moet je dus signs die "[text]" hadden zonder spatie in, (dus "[text hier]" werd niet aangepast) herplaatsen.

Hiervoor kan je trouwens de BetterMechanics "/pen" tool gebruiken.
Als je met coal rclickt op een sign laadt hij de sign in en kan je met "/pen setline 1 [MCXXXX]",
waarna je rclickt op de sign alles terug goed zetten. (vergeet niet /pen clear te doen erna of je zet andere signs ook in op die "in memory" :p)
Het kost wel wat  tijd inderdaad though, sorry voor de overlast is denk ik het best wat ik kan zeggen.
Title: Re: 1.8!
Post by: Loev on 2 January 2015, 14:01:47
Heren dank voor het verzette werk en dat te bedenken dat een aantal van jullie eigenlijk nooit meer op TC spelen. (Jammer)
Title: Re: 1.8!
Post by: robinhierr on 2 January 2015, 14:07:52
We zijn er trouwens achter gekomen hoe het komt dat "craftbook" signs zo raar deden.
Het ligt helemaal niet aan craftbook, en al helemaal niet aan een andere plugin ofzo.

Blijkbaar is het een "feature" van 1.8 waar spigot maar matig mee omging :p.
https://hub.spigotmc.org/jira/browse/SPIGOT-60

En ziende dat we al een paar dagen draaien nu heeft het weinig zin denk ik van even de hele zooi terug te draaien.
Spijtig genoeg moet je dus signs die "[text]" hadden zonder spatie in, (dus "[text hier]" werd niet aangepast) herplaatsen.

Hiervoor kan je trouwens de BetterMechanics "/pen" tool gebruiken.
Als je met coal rclickt op een sign laadt hij de sign in en kan je met "/pen setline 1 [MCXXXX]",
waarna je rclickt op de sign alles terug goed zetten. (vergeet niet /pen clear te doen erna of je zet andere signs ook in op die "in memory" :p)
Het kost wel wat  tijd inderdaad though, sorry voor de overlast is denk ik het best wat ik kan zeggen.

Dit is een goed werkende methode, gewoon 1 sign in memory en de andere gewoon 1 keer klikken, alleen er zijn nu wat andere probleempjes, powered signs werken niet meer en als het blok met de lever en sign tegen de lamp aan zit gaat de lamp nooit meer uit. Verder ging het top.
Title: Re: 1.8!
Post by: AlexMedia on 2 January 2015, 16:14:46
en als het blok met de lever en sign tegen de lamp aan zit gaat de lamp nooit meer uit. Verder ging het top.
Klopt, daar had ik ook last van toen ik easyHout aan het nakijken was. Daar zat het block precies boven een piston en dat werkt niet meer. Ik heb het block een blok verschoven zodat de lever boven de piston zit, en nu werkt het weer zoals het moet. :)
Title: Re: 1.8!
Post by: FlutterShy on 3 January 2015, 00:14:58
Nota toegevoegd in de OP ivm "/pen toggle"
Title: Re: 1.8!
Post by: FlutterShy on 3 January 2015, 10:18:45
Also, ik kan in theorie wel een auto fixer maken met de onChunkLoad() event, maar dat doe ik liever niet want ik kan niet met zekerheid weten of iemand een IC met rede heeft uitgezet of dat het met de move gebeurd is. Ik kan het alleen minder lastig maken voor dingen over te zetten.
Title: Re: 1.8!
Post by: FlutterShy on 4 January 2015, 21:03:19
Ik heb het deze ochtend bekeken met milenco en ik zal zorgen voor een kleine extra plugin/mod/functionaliteit waarin mensen een WE selectie kunnen maken en dan iets als /fixICs doen ofzo voor alle IC's in de WE selectie te fixen.
Dit zal ik ergens deze nacht proberen in elkaar te boksen.

Zo, die draait.
Als je een admin te pakken kan krijgen, laat hem een WE selection maken (want /we sel is nog niet overgeport) en "/selectionfixic" meppen. Dit zal alle signs in die selection afgaan en zonodig fixen.
Let echter wel best op met de grootte van de selection. Deze staat gecapped op max ongeveer 67 miljoen blocks, maar blijf best rond 50 miljoen als "maximum".

Als je een zone hebt maakt het het nog simpeler, dat is /zsel, /zexp en dan /selectionfixic (al kan je zonodig ook eerst //shift .. down doen ofzo als de zone tot 256 hoog is :P.

WorldEditCUI is er al voor 1.8(.0), maar daarvoor moet je een development versie van liteloader installeren. Deze in MultiMC installeren vereist wat maatwerk echter. Er zitten dan ook nog wat kleine foutjes in, maar deze zijn grotendeels "te aanvaarden" totnogtoe.

Liteloader 1.8 development versie (installer) : http://jenkins.liteloader.com/job/LiteLoaderInstaller/
WorldEditCUI : http://www.minecraftforum.net/forums/mapping-and-modding/minecraft-mods/1292886-worldeditcui
Title: Re: 1.8!
Post by: Loev on 5 January 2015, 09:27:22
Dank Flutter!

Kom je nu bouwen? :+