Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: Jelmar on 12 January 2014, 23:57:29

Title: Tweakcraft en 1.7
Post by: Jelmar on 12 January 2014, 23:57:29
Het is dan eindelijk zo ver, we gaan Tweakcraft deze nacht updaten naar 1.7. De update heeft nogal lang op zich laten wachten, met name door dat Bukkit er rustig te tijd voor lijkt te nemen tegenwoordig.

Ons plan is ook om binnen korte tijd een nieuwe 1.7 map er bij te genereren, zodat we gebruik kunnen maken van de nieuwe biomes, maar dat moeten we even goed uitplannen. Het is namelijk ook de bedoeling dat we tegelijk met een 1.7 world de resourceworld en starterworld een resetje geven. Om die goed in te delen, moeten er wat tests gedaan worden.

We wilden met 1.7 zelf echter niet langer wachten dan we al gedaan hebben, dus die update draaien we alvast. Daarnaast zal ik zo snel mogelijk wel weer een custom client verzorgen, zodra ik daar een momentje voor gevonden heb.

Flutter edit: De server draait 1.7.2, echter is het ook gewoon mogelijk om met 1.7.4 te connecten. Als je mods wil voor je client zal je echter (meestal) 1.7.2 moeten gebruiken, omdat forge er enkel voor 1.7.2 momenteel.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: AlexMedia on 13 January 2014, 01:14:59
Yay!
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: FlutterShy on 13 January 2014, 07:06:42
So far lijkt het process goed verlopen te zijn.

Let echter wel op dat dit nog geen recommended build is, en we dus ook met veel "alpha" rommel werken at the moment.
Meld dus als je wat bugs tegenkomt wat bij de etmiens (of via /a {msg}) als er iets opeens niet meer werkt of niet goed meer functioneert.

Dan kunnen we er zo snel mogelijk iets aan doen.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Suiker on 13 January 2014, 07:18:23
[Bazenpraat]

(http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/44811785.jpg)
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Giordino on 13 January 2014, 09:00:10
Goed bezig geweest heren !

@Suiker
inb4 ban (waarvan wij zeggen is bug  }) )
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Hsheepypx on 13 January 2014, 09:05:42
1.7 vaag is meer vaag goto options hit as many as you want secret mode like its getting you crazy  *O*
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: harm27 on 13 January 2014, 09:07:55
Super leuk dat tweakcraft over is naar 1.7. En ik kan niet wachten tot er weer een werkende tweakcraft client is voor 1.7 is namelijk veel handiger.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: mhirr on 13 January 2014, 15:35:11
oh oh oh... als dàt maar goed gaat, bij mij.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Jelmar on 13 January 2014, 16:09:00
Ik krijg geen voorlopige 1.7.2 modded client aan de praat. Ik heb geen flauw idee waarom.
Daarnaast zijn veel mods er niet voor 1.7.2, dus dat zal voor een groot deel wachten worden tot Bukkit eindelijk 1.7.4 pusht.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: harm27 on 13 January 2014, 17:03:32
Kun je niet een 1.7.4 modded client maken? ik speel namelijk ook nu gewoon op de server met minecraft 1.7.4.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Jelmar on 13 January 2014, 17:05:06
Nee, want er zijn al nauwelijks mods voor 1.7.2, laat staan 1.7.4. Blame Bukkit en Forge.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: harm27 on 13 January 2014, 17:06:36
Jammer. Dan maar wachten dus. :p
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: wave535 on 13 January 2014, 17:07:13
Applausje voor onze lieve admins  *O* *O* *O* helden <3
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: merijnh on 13 January 2014, 17:48:28
Arme mhirr :)

maare goed bezig heren Admins!  *O*
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Maddox on 14 January 2014, 01:23:58
 8)
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Jelmar on 14 January 2014, 15:02:21
Guntherbos is wel alvast uitgebreid met Acacia trees, zodat die er alvast is.
Voor dark oak trees moet ik nog even kijken, aangezien die 2x2 saplings vereist om te groeien.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: robinhierr on 14 January 2014, 15:35:25
nice
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Suiker on 14 January 2014, 16:09:41
[Bazenpraat]
Jelmar heeft guntherbos gefixt? inb4 guntherbos is nu piemelvormig.
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Freaker5005 on 25 January 2014, 22:11:59
Wat de nieuwe wereld betreft...

Ik vroeg me af of we niet een zone buiten de borders kunnen maken like 2000 blokjes veder dan waar de map nu eindigt en daar nieuw terein genereren.
Dan lijkt mij dat je niet 1 extra wereld draait die de server zover ik weet niet aan kan?
Title: Re: Tweakcraft en 1.7
Post by: Suiker on 26 January 2014, 13:37:21
World world is volgens mij de zwaarste wereld. Moet er niet over na gedacht worden dat ding te archiveren en dingen over te plaatsen naar main. Of dingen binnen world world te verplaatsen naar een centraal punt en de rest te archiveren en dan van de server halen?