Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Freaker5005 on 25 October 2013, 20:54:24

Title: New Spawn 1.7
Post by: Freaker5005 on 25 October 2013, 20:54:24
Er komt een nieuwe wereld zover ik weet voor de 1.7 biome change.
Nu vroeg ik me af hoe gaan we de spawn daar doen.
Hebben mensen hier al ideeèn voor?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Freaker5005 on 25 October 2013, 20:56:03
Ik zelf ik als het even kan een soort plot systeem voor mensen die al andere mooie dingen hebben gebouwt en dan extra grote plots.
(wil me toekomstige Casino namelijk vlakbij spawn hebben)
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: theempire37 on 25 October 2013, 21:40:10
New new vegas? :P
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Freaker5005 on 26 October 2013, 00:23:44
nja meer dat er wat te doen is rond spawn inplaats van alleenmaar kijken dat je daar spleef neer zet en andere games en dat de je niet echt weg hoeft van de spawn. Dat lijkt me wel nice zeg maar
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Panorama on 26 October 2013, 10:50:54
er is al wel iets besproken op teamspeak over een nieuwe spawn. Niks is zekers. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet verstandig om met een plot systeem te gaan werken. Aangezien er een nieuwe wereld komt met de nieuwe world gen. Ik denk dat de admins hier maar over moeten gaan worstelen  ;)
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Gazeebo on 27 October 2013, 02:34:09
Als speler zijnde en kijkend naar hoe het in het verleden gegaan is zou ik echt nee tegen een plot systeem zeggen. De spawn is meestal een trekpleister waar nieuwe spelers als eerste terecht komen, dus je wilt dit er tip top uit laten zien en dat valt haast niet te controleren als je een plot systeem gebruikt.
Citadel is altijd een perfecte spawn plek geweest, mede dankend aan de filmpjes van Cocoia.
Mogelijk zouden we iets soortgelijks kunnen doen met de nieuwe world, een episch iets opzetten en daar wat leuke filmpjes in opnemen en deze verspreiden op de diverse minecraft fora.
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Goofff on 27 October 2013, 13:52:22
Komt er nu een nieuwe (3e) bouwwereld aan? Wat gebeurt er dan met World en Main?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Suiker on 27 October 2013, 15:39:51
Komt er nu een nieuwe (3e) bouwwereld aan? Wat gebeurt er dan met World en Main?
- Selecteer van hoek tot de hoek tegenover.
- //set air
- ???
- Crash
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: wave535 on 27 October 2013, 15:49:09
Als speler zijnde en kijkend naar hoe het in het verleden gegaan is zou ik echt nee tegen een plot systeem zeggen. De spawn is meestal een trekpleister waar nieuwe spelers als eerste terecht komen, dus je wilt dit er tip top uit laten zien en dat valt haast niet te controleren als je een plot systeem gebruikt.
Citadel is altijd een perfecte spawn plek geweest, mede dankend aan de filmpjes van Cocoia.
Mogelijk zouden we iets soortgelijks kunnen doen met de nieuwe world, een episch iets opzetten en daar wat leuke filmpjes in opnemen en deze verspreiden op de diverse minecraft fora.


Daar ben ik het mee eens, bij een plot-project heb je al snel dat de gebouwen/projecten niet goed bij elkaar passen, dat de kwaliteit er verschilt en dat de spawn niet echt een heel overtuigende en uitnodigende indruk maakt. Ik stem er daarom ook voor om gewoon een paar mensen bij elkaar de spawn te laten maken, en dan zorgen dat het ook echt af komt. Daardoor heb je tenminste dat de spawn ook echt één project.
Overigens doet dit me denken aan de spawn van de portaalwereld, daar zou nog iets mee gebeuren :+?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: mhirr on 27 October 2013, 17:20:15
En dan een 'straat' van de nieuwe spawn naar de àndere projecten... hoe verzin ik het!
*count me in*
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Goofff on 28 October 2013, 08:57:04
Je zou de spawn ook kunnen gebruiken om wat meer structuur aan de nieuwe bouwwereld te geven. Een middelpunt (toren/tempel/plein) met vier grote wegen naar thema's. Bijvoorbeeld: naar het noorden Industriele projecten, naar het oosten moderne projecten, naar het zuiden futuristische projecten en naar het westen historische projecten.
Dan inspireert mensen wellicht om hun projecten meer aan elkaar te koppelen.
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Giordino on 28 October 2013, 09:52:03
Wat je zou kunnen doen bij spawn is via de de kleine kaarten één grote maken wat nu in 1.7 kan.
Aan de zijkanten zet je dan b.v. nummers en bovenlangs letters (of andersom), en zo kan je dan aangegeven wat waar staat, in de nieuwe wereld.

En dan eventueel welke weg erheen leidt.
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Suiker on 28 October 2013, 13:25:24
Gaan mensen dan niet gewoon warps gebruiken?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Jelmar on 28 October 2013, 13:29:00
Hoewel ik de discussie hier aanmoedig, ben ik wel een beetje huiverig over een specifiek gebouwd spawn project. In het verleden is er nooit een spawn project afgebouwd. Er waren altijd genoeg geïnteresseerden, maar het is voor zover ik weet nooit iets geworden.

We kunnen hier natuurlijk gewoon door brainstormen, wellicht komt er iets leuks uit voort, maar de reden dat de spawns tot nu toe altijd gewoon in een bestaand project zijn gezet, is dus dat er nooit iets gekomen is uit spawn-projecten.
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Loev on 29 October 2013, 09:32:24
Is er al een tijdslijn bekend wanneer 1.7 live gaat op TC?

Over spawn, Jelmar heeft wel een beetje gelijk. Al Qasr is helaas een stille dood gestoven maar Citadel is nog springlevend. (vergeet ik een spawn project?) We willen allemaal een mooie spawn op de nieuwe wereld maar hoe zorgen we er voor dat het ook echt af komt?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Gazeebo on 29 October 2013, 14:49:30
Vergeet niet dat een spawn altijd verplaatst kan worden. Dat is al meermalen gebeurt op world world en world main. Het hoeft mijns inziens ook niet iets permanents te zijn, af en toe door roteren naar andere epische projecten kan geen kwaad doen lijkt mij
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Panorama on 29 October 2013, 16:42:05
Daar ben ik het zeker mee eens. Alhoewel vindt ik dat Citadel wel een beetje het middelpunt van tweakcraft is dus zou ik die spawn laten staan. In world main kan denk ik beter geroteerd worden met projecten.
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Loev on 6 November 2013, 11:10:53
Waar moeten we op wachten voordat we overstappen op 1.7.2?
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: windwarrior on 6 November 2013, 11:15:17
Bukkit is nog niet geupdate naar 1.7, en veel clientmods ook nog niet :)
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Suiker on 7 November 2013, 21:02:03
Jullie mogen stoppen met discusieren. Er is al officieel besloten dat de spawn een mega grote penis word. Juist voor dit bouwwerk is gekozen omdat dat het uitgangspunt van de server is. 'Alles met de hand'

<3 Suikjes
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Panorama on 7 November 2013, 22:49:39
Jullie mogen stoppen met discusieren. Er is al officieel besloten dat de spawn een mega grote penis word. Juist voor dit bouwwerk is gekozen omdat dat het uitgangspunt van de server is. 'Alles met de hand'

<3 Suikjes
RT
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: mhirr on 8 November 2013, 00:22:15
omdat dat het uitgangspunt van de server is. 'Alles met de hand'

 _O-
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: wave535 on 22 January 2014, 16:20:11
*schopt*
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Loev on 24 January 2014, 11:18:13
En nog een schop
Title: Re: New Spawn 1.7
Post by: Suiker on 26 January 2014, 13:20:12
*schopt*
En nog een schop

Wat doen jullie nou stom? Alles is toch al besloten... Het word een enorme penis!