Forum

Tweakcraft => Support => Topic started by: Vorrion on 9 August 2013, 13:07:42

Title: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Vorrion on 9 August 2013, 13:07:42
Ik ben net even op bezoek geweest in een andere Efteling en daar gebruikte ze de volgende plugin:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/tc-hangrail/

Deze werkte automatisch zonder dat er iets aan de client kant hoeft te gebeuren :)

Dit zou extreem helpfull zijn in Droomvlucht

Het zelfde geld voor:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/traincarts/

in combinatie met:

http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/tc-actionblocks/

Eigenlijk zijn alle problemen opgelost met deze drie plugins vanuit Bukkit voor alle attracties. Alles is dan volledig geautomatiseerd zonder furnace carts etc. *O*
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Freaker5005 on 9 August 2013, 13:33:58
i like maar waar kun je de snelheid bepalen? kon ik niet zo snel vinden.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Vorrion on 9 August 2013, 13:37:14
JA je kan de snelheid aanpassen:

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Bukkit/TrainCarts/TrainProperties
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: freeman21 on 9 August 2013, 19:55:32
super goed idee :D
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: windwarrior on 9 August 2013, 22:10:05
De plugins zien er heel tof uit, maar nemen heel veel libraries en code mee die onderhouden moet worden. Daarom lijkt me het beter om de meest essentiele delen in tweakcart op te nemen, daarvoor is tweakcart immers bedoeld. Als voorbeeld van wat tweakcart kan doen heb ik het volgende geprogrammeerd, en hoop dit binnenkort op TC te mogen zetten:

(http://expedit.student.utwente.nl/media/images/2013-08-09_21.59.19.png)
Dit zorgt ervoor dat carts versneld (of vertraagd!) worden met een bepaald percentage (natuurlijk tot de maximum snelheid behaald is), en dan wordt die snelheid voor een bepaald aantal blocks behouden.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: freeman21 on 9 August 2013, 22:11:51
nice werk wind :) complimenten
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Hsheepypx on 9 August 2013, 22:19:47
Netjes.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: AlexMedia on 10 August 2013, 00:22:10
Ziet er goed uit, windwarrior, maar ik heb wel een verzoek :)

Zou het mogelijk kunnen zijn om dat booster-block en de bijbehorende IC ergens anders te plaatsen, zodat het mooier weg te werken is (bijvoorbeeld een block onder de track)? Ik leg mijn rails het liefste op cobble weg, een goldblock midden in die baan ziet er dan ineens heel vreemd uit.

Andere functies die ik graag zou willen zien:
- Players ejecten wanneer een bepaald punt wordt gepasseerd, helemaal ideaal zou zijn als de player dan niet op de track maar naast de track terecht komt (implementatiesuggestie: zet een windrichting op een bordje)
- Carts aan elkaar kunnen linken om zo een treintje te kunnen maken
- De maximumsnelheid van carts kunnen limiteren of opvoeren op een bepaald traject
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Gazeebo on 10 August 2013, 02:43:28
Is het duurder of goedkoper om carts sneller te laten rijden dan met booster rails? Lijkt mij namelijk niet zo gewenst als het goedkoper is om te maken, omdat dan niemand meer de booster rails maakt :+
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Uberdude on 10 August 2013, 02:48:57
Met deze toevoeging kan je de minecart sneller dan normaal en langzamer rijden. Als het te goedkoop is kan je het dan niet zo maken dat er naar een emerald block wordt gekeken in plaats van een gold block?
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Jelmar on 10 August 2013, 02:52:54
Het moge duidelijk zijn dat wat windwarrior aan het maken is een experimentje is. Of het op de server geïnstalleerd wordt zal de tijd ons leren. Dat is afhankelijk van de precieze implementatie en de impact dat het zal hebben op het spel.

De plugins die in de opening post worden genoemd zitten op zodanige manier in elkaar dat de kans niet heel groot is dat die op Tweakcraft gedraaid zullen worden ben ik bang.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: windwarrior on 10 August 2013, 03:02:54
Is het duurder of goedkoper om carts sneller te laten rijden dan met booster rails? Lijkt mij namelijk niet zo gewenst als het goedkoper is om te maken, omdat dan niemand meer de booster rails maakt :+

Dit was dus precies mijn angst, maar een goldblock is ongeveer even duur als 9 powered rails he, vergeet dat niet. Dus de manier waarop ik het probeer te balancen is dat deze methode iets duurder is dan powered rails, maar met voordeel dat de carts met constante snelheid rijden. Experimenting some more.. :p
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Gazeebo on 10 August 2013, 03:08:08
Ah wel een gold block dus :P
Dan denk ik dat het wel wat duurder moet als je het goed wilt balancen.

9 powered rails maak je met 9 ingots, redstone en stick.
1 block maak je met 9 ingots.

Ipv gold een duurder blokje of een kleinere afstand dan 9 zou een goede balans zijn dan.
Verder snap ik dat je aan het experimenteren bent, ik denk gewoon met je mee :+
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Vorrion on 10 August 2013, 11:21:36
Ik vind het idee van windwarror ook goed. Ik zoek zelf alleen naar een manier om powered rails langzamer te laten rijden met een constante snelheid. Geen power verhoging dus. Liefst met een bordje onder de rails met iets van [20%].
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: windwarrior on 10 August 2013, 16:43:54
Je kan ze denk ik zelfs stopzetten door 0% op het bordje te zetten, het is zowel versnelling als vertraging :). Zoals ik het nu heb behoud een cart snelheid voor maximaal 16 blocks (instelbaar met @getalletje). Dus de cart wordt na x blocks losgelaten en heeft weer wrijving.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: AlexMedia on 10 August 2013, 16:55:25
Ik heb nog een paar dingen op het wensenlijstje staan. :D

1- Unpowered powered rails een cart geheel stil laten zetten, zelfs als de cart met maximumsnelheid aan komt rijden (normaal gedrag: de cart wordt vertraagd).
2- Samen met 1: de richting waarin een cart reed onthouden, zodra de rails powered wordt de cart die richting op sturen. (normaal gedrag: de cart blijft staan als er geen solid block is)
3- Een rijrichting afdwingen voor carts die op powered rail rijden of erop geplaatst worden. Als de rails powered is/wordt, wordt een stilstaande cart in de op het bordje gespecificeerde richting gestuurd. Een rijdende cart wordt teruggestuurd als de rijrichting niet volgens de op het bordje gespecificeerde richting is.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: wave535 on 10 August 2013, 17:18:41
He het is nog geen sinterklaas he Alex! Vind het overigens wel echt heel tof dat windwarrior al tijd in wat expirimentjes heeft gestoken en we het hele ding misschien wel op TC krijgen :) You rock windwarrior! :D
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Giordino on 10 August 2013, 18:09:36
He het is nog geen sinterklaas he Alex!

Nog maar 117 dagen hoor !
Het is dus Sinterklaas voor je het weet en dan kan je beter maar je lijstje klaar hebben  ;)
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Freaker5005 on 11 August 2013, 08:36:01
Erg nice! wind ^,^

maar zou je het ook zo kunnen maken dat die de 1e volgende rail boven het blokje pakt ipv dat die er dicht bij moet staan. zou erg helpen voor achtbanen en de weg omhoog ;).
kan m meestal daarna gewoon laten gaan ;)
en die richting onthouden vind ik ook wel nice idee van alex maar misschien kun je hier voor een powerd en unpowerd verzie maken :P zoals nu tweakcart het bordje negeert als je er redstone opzet :P
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: freeman21 on 13 August 2013, 11:31:30
ik zag dat ze bij eftelingcraft gebruik maken van stairs als verticale rails voor loopings zou dit echt een uitvinding zijn
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: Original_Dutch on 13 August 2013, 11:48:21
Oh my. Don't get us started about eftelingcraft. you silly.
Title: Re: [Plugin] Bukkit attractie rails
Post by: harm27 on 22 August 2013, 19:19:59
dat met die ladders zit dacht ik in traincarts.