Forum

Tweakcraft => Support => Topic started by: AlexMedia on 21 February 2012, 21:46:46

Title: world_no_build_zone
Post by: AlexMedia on 21 February 2012, 21:46:46
Sinds een paar dagen ligt er een zone om de hele oude wereld heen, genaamd world_no_build_zone, met rechten EH. Naar ik begrijp is dat omdat men wil ontmoedigen dat er buiten de reeds bestaande zones wordt gebouwd in de oude wereld.

Deze zone heeft echter een onbedoeld bij-effect: de zonechat-functionaliteit is nu worldchat geworden. Iets wat zeer onhandig is, omdat chats van verschillende projecten nu door elkaar heen lopen. Dit is onwenselijk en onoverzichtelijk. Localchat is een mogelijk alternatief, maar niet handig bij grote zones.

Daarom wil ik de admins verzoeken om een andere oplossing te bedenken dan de world_no_build_zone. :)
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: Gazeebo on 21 February 2012, 23:26:48
Vond je het niet leuk dat ik je onderonsje met Pim zat te volgen?  7(8)7 _O-
Ook al ben ik het wel met je eens dat het nut van zonechat nu weg is in de archive world.
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: appel on 21 February 2012, 23:28:10
kom maar met een oplossing :)
wij staan er voor open.
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: AlexMedia on 21 February 2012, 23:28:49
Vond je het niet leuk dat ik je onderonsje met Pim zat te volgen?  7(8)7 _O-
Ik weet niet eens meer waar dat over ging joh. Maar dat maakt me ook helemaal niet uit. ;)
Quote
Ook al ben ik het wel met je eens dat het nut van zonechat nu weg is in de archive world.
:)
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: Gazeebo on 21 February 2012, 23:59:08
Dat ging over het winnen van stemmen om er voor te zorgen dat golddrop niet gelimiteerd word qua droprate ;)
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: AlexMedia on 22 February 2012, 01:29:19
Ach, boeiend. Ik denk dat we daarvoor inmiddels wel een mooie oplossing hebben gevonden met z'n allen.

Ontopic:
kom maar met een oplossing :)
wij staan er voor open.
Ik ben niet geheel op de hoogte van de technische implementatie van jullie werelden, maar kun je niet bijv. WorldGuard instellen dat er niet gebouwd mag worden, behalve in de zones? Of als dat niet haalbaar is, de zonechat-plugin zodanig aanpassen dat bepaalde zones genegeerd worden bij de ZC?
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: Milenco on 22 February 2012, 13:10:59
Ach, boeiend. Ik denk dat we daarvoor inmiddels wel een mooie oplossing hebben gevonden met z'n allen.

Ontopic:
kom maar met een oplossing :)
wij staan er voor open.
Ik ben niet geheel op de hoogte van de technische implementatie van jullie werelden, maar kun je niet bijv. WorldGuard instellen dat er niet gebouwd mag worden, behalve in de zones? Of als dat niet haalbaar is, de zonechat-plugin zodanig aanpassen dat bepaalde zones genegeerd worden bij de ZC?

Worldguard instellen op no-build zorgt er ook voor dat er in zones niet meer gebouwd kan worden. Het is op het moment inderdaad niet de meest ideale situatie m.b.t. zonechat. Ik zal Gunther eens vragen hoe/of we dit kunnen oplossen. :)
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: remie on 22 February 2012, 21:11:50
lijkt mij trouwens sowieso een goed idee om de enter/leave message van de zone uitzetten.
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: Prail on 22 February 2012, 21:28:58
lijkt mij trouwens sowieso een goed idee om de enter/leave message van de zone uitzetten.

Dat mag toch niet sinds de VIPmeet? Alleen voor Adminonly dingen I think.
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: AlexMedia on 22 February 2012, 22:24:31
lijkt mij trouwens sowieso een goed idee om de enter/leave message van de zone uitzetten.

Dat mag toch niet sinds de VIPmeet? Alleen voor Adminonly dingen I think.
Dit gaat over de message die je krijgt wanneer je de zone binnentreedt of verlaat. Niet over het daadwerkelijk Enteren ;)
Title: Re: world_no_build_zone
Post by: appel on 22 February 2012, 22:27:23
ik heb tijden terug eens wg + zones tegelijk gedraait.
zones is zo'n plugin die zich overal boven stelt qua prio.
werkte iig niet lekker, hoop dingen falen en niets is meer zeker.