Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Gazeebo on 17 June 2012, 20:06:41

Title: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 17 June 2012, 20:06:41
Ik zou graag met dit stukje wat opheldering willen geven over de functie GO en SGO binnen Tweakcraft. Dit naar aanleiding van een aantal gesprekken waaruit blijkt dat er nogal wat mensen in de veronderstelling zijn dat wij een soort van wonderwerkers zijn die met een knip van onze vingers alle problemen op magische wijze kunne oplossen.

De dingen die ik hier op schrijf zijn dingen die wij als individuele GO/SGO kunnen uitvoeren zonder eerst in overleg met elkaar te gaan. Oftewel, alles wat direkt kan en niet een week of 2 duurt qua overleg en implementatie etc.

Begeleiding, controleren en uitvoering
Een van de belangrijkste functies is uiteraard ervoor zorgen dat men zich aan de opgezette regels houdt. Dat houd dus in dat waar nodig, wij een gepaste straf zullen toepassen wanneer wij er van op de hoogte komen dat iemand de regels overtreden heeft.
Wanneer er een ruzie is tussen spelers komen wij tussen beide en proberen we samen een oplossing te vinden. Dit om een grote chaos te voorkomen waar natuurlijk niemand belang bij heeft.

Het aanbieden van in-game hulp bij het maken en beheersen van zones.
Het aanmaken van warps.
De algemene WE functies zoals iets een paar blocks opzij schuiven of complete bouwwerken opslaan in een .schematics bestand en vervolgens verwijderen om ruimte te maken voor andere bouwwerken.
En natuurlijk ook de kleinere dingen zoals het dag/nacht maken, regen uitzetten en af en toe een bliksem op iemand zijn hoofd mikken ( heel belangrijk! )

Wat kan een GO/SGO NIET individueel?

Dit soort topics aanmaken gebeurd alleen na goedkeuring en eventuele verbeteringen en/of aanpassingen. Maar, omdat het lijkt dat men op het moment liever communicatie heeft in kwantiteit dan in kwaliteit, lap ik deze regel aan mijn spreekwoordelijke laars(want ik hou niet van laarzen). Waarom? Omdat ik er op het moment erg flauw van word dat er steeds individueel GO/SGO's worden aangesproken (ook door ex-admins die juist zouden moeten weten hoe het admin team werkt) op dingen die fout gaan, wat in principe een goede zaak is aangezien wij nu ook als aanspreekpunt fungeren, maar ga alsjeblieft niet lopen eisen dat wij op dat moment direkt alles kunnen oplossen.

Ik wil persoonlijk alle suggesties van de laatste tijd behandelen en eventueel implementeren op Tweakcraft, maar voordat ik ook maar iets kan doen ben ik afhankelijk van een meerderheid aan stemmen binnen het admin team. Het hele admin team is dus min of meer afhnakelijk van het hele adminteam. En de een is nou eenmaal actiever dan de ander dus soms duren dingen langer dan nodig zou zijn.

Aangezien er steeds gevraagd word om een discussie topic, al geloof ik nog steeds dat men die heel goed zelf kunnen aanmaken, zou ik jullie willen vragen om in dit topic in discussie te gaan over de besluit vormings methode van het admin team. Als er vragen zijn zal ik en hopelijk andere admins en eventueel ex-admins hier mijn best op doen om ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Als er naast dit ook nog andere discussiepunten zijn plaats het dan hier zodat we met zijn allen wat kunnen doen aan de huidige situatie van Tweakcraft.

Mijn persoonlijke inbreng voor een discussie punt is dat we weer een vorm van CM nodig zijn. Ik wil niet perse een discussie over het nodig zijn of niet, maar wie we eventueel zo'n functie willen zien invullen. Dus ken jij iemand, eventueel jezelf, stel die persoon dan voor met de reden waarom jij denkt dat die persoon geschikt is.
Let wel, het gaat hier niet om de CM zoals wij het kennen van vroeger(qua financiele verantwoordelijkheid etc.) maar het idee van Vera1991. Dus iemand die dient als aanspreekpunt/vertrouwens persoon en helpt met contests bedenken en opzetten en van alles en nog wat om de algemene sfeer op een prettig niveau te houden. Eventuele betere uitleg is zeer welkom (hint hint, Vera *O*)

Ik hoop dat er zowel vanuit de community als het admin team op een positieve manier gereageerd word op dit bericht. Niet dat ik straks een of andere doodssteek in mijn rug ontvang vanuit het admin team omdat ik dit niet in overleg geplaatst heb. Ik ben gewoon erg moe van de huidige besluiteloosheid en soms zelf inactiviteit die heerst in het adminteam, terwijl er nu juist enorm veel te doen is om Tweakcraft weer een beetje op niveau te krijgen. Ik kan niet alles alleen doen en ook niet met het kleine groepje dat zich nog wel actief bezig houd met de huidige gang van zaken. Dus wat ik ook in het admin forum geplaatst heb : Als jij je niet voldoende kan of wil inzetten, dan ish et misschien tijd om plaats te maken voor mensen die wel gepassioneerd bezig willen voor Tweakcraft in het adminteam om Tweakcraft weer in een tijd van glorie terug te brengen.
Nog 1 mededeling aan bepaalde ex-admins, jullie weten heel goed hoe het admin team te werk gaat dus ga alsjeblieft niet expres dwars liggen enkel en alleen om te kunnen zeggen "dan weet je ook eens hoe dat voelt", want daar doe je echt niemand een plezier mee. Jullie zouden JUIST een beetje begrip moeten hebben voor de situatie en eventueel hier en daar een beetje bij springen omdat jullie weten hoe alles in zijn werk gaat. Aan de andere kant zie ik jullie punt ook wel dat je vind dat het niet goed gaat en dat je met hints en raadsels probeert de dingen voor elkaar te krijgen, maar dat is echt niet handig in onze huidige situatie.

Als afsluitend woord, ik hoop dat men dit bericht goed zal herinneren voordat ze weer klakkeloos lopen te klagen over van alles en nog wat. En misschien nog wel het allerbelangrijkste, een individuele admin is zo goed als machteloos in de huidige vorm van het admin team. Alles word in samenwerking gedaan, houd hier alsjeblieft rekening mee. Dank je wel.

NB: Als je iets niet begrijpt of je wilt ergens wat uitleg over, vraag het dan alsjeblieft. Aannames maken veroorzaakt 9 van de 10 keer enorme verwarring waaruit weer chaos ontstaat etc. etc.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bReChThOu on 17 June 2012, 20:36:51
Mooie post Gazeebo, ik kan me er wel in vinden:)
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 17 June 2012, 20:54:05
Ik onthoudt me nog even van commentaar totdat het adminteam een reactie heeft gegeven op deze 1 mans actie. Neemt niet weg dat ik me in enkele punten wel kan vinden maar ook in een aantal compleet niet.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Milenco on 17 June 2012, 23:56:40
Zoals ik het lees: We doen hartstikke ons best, probeer niet continue te lopen klagen en help meedenken (in dit geval voor een nieuwe CM). Kan me hier helemaal in vinden :)

Om concreet antwoord te geven: Op het moment dat Jelmar wat meer tijd kan vinden voor Minecraft (hij is nu erg druk op persoonlijk vlak) lijkt dat me een geschikte CM. :)
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 00:08:09
Zoals ik het lees: We doen hartstikke ons best, probeer niet continue te lopen klagen en help meedenken (in dit geval voor een nieuwe CM). Kan me hier helemaal in vinden :)

Om concreet antwoord te geven: Op het moment dat Jelmar wat meer tijd kan vinden voor Minecraft (hij is nu erg druk op persoonlijk vlak) lijkt dat me een geschikte CM. :)

Milenco, heb je dat voorstel van mij gezien? Zo ja, wat vind je daar dan van? Want dan denk ik dat het niet iemand moet worden die ook admin is (ivm vertrouwen).
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 00:21:33
oke even off the record vera... wil niet te raar overkomen etc, maar ik was toch echt de eerste die het opperde om de cm op de andere manier te doen. (op manier zoals wij hem in andere community ook gebruikte) jij bent degene die het op papier heeft gezet maar neem niet iedere keer de credits ervoor.. ik heb het niet bedacht daar. jij hebt het niet bedacht hier d-koi die jij niet kent :) die heeft het bedacht. Oke dat moest er echt even uit nadat ik het nu al 3 keer op rij gelezen had.:) sorry als het beetje picky overkomt. 7(8)7

Milenco, we hebben laatst op irc een behoorlijk gesprek gehad met vistu. zijn de bevindingen daarvan al bekend bij de rest van de admins? zoniet dat lopen we een heleboel werk nog een keer te doen. Zelfde geld voor jouw gazeebo aangezien jij bij dat gesprek half aanwezig was. Dit is nog niet eens een week geleden. laten we nu niet alles weer dubbel gaan doen.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 00:26:25
oke even off the record vera... wil niet te raar overkomen etc, maar ik was toch echt de eerste die het opperde om de cm op de andere manier te doen. (op manier zoals wij hem in andere community ook gebruikte) jij bent degene die het op papier heeft gezet maar neem niet iedere keer de credits ervoor.. ik heb het niet bedacht daar. jij hebt het niet bedacht hier d-koi die jij niet kent :) die heeft het bedacht. Oke dat moest er echt even uit nadat ik het nu al 3 keer op rij gelezen had.:) sorry als het beetje picky overkomt. 7(8)7

Milenco, we hebben laatst op irc een behoorlijk gesprek gehad met vistu. zijn de bevindingen daarvan al bekend bij de rest van de admins? zoniet dat lopen we een heleboel werk nog een keer te doen. Zelfde geld voor jouw gazeebo aangezien jij bij dat gesprek half aanwezig was. Dit is nog niet eens een week geleden. laten we nu niet alles weer dubbel gaan doen.

Bazkara, bij deze: 'jij verdient de credits'. Daarnaast vind ik dit hele topic bullshit. Ga nou eerst eens een vergadering houden en dingen doorhakken. Besluiten maken en alles wat wij tegen vistu hebben kunnen zeggen, bespreken en besluiten erdoor nemen.
Daarnaast, de enige admin die ik als VIP zou vertrouwen en naartoe zou gaan is: Edoxile. En ik denk dat sommigen het daarmee eens zijn.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Rhan21 on 18 June 2012, 00:36:31
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1419.msg12897#msg12897

http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=1449.msg12867#msg12867

En verder, zie de logs van #tc.input !

Ik ga toch niet continu dezelfde problemen aangeven, hallo zeg. In mijn ogen is er nu al een tijdje hier een aaneenschakeling van blunders en daarnaast is er al veel input gegeven waar 80% van het admin team zijn ogen voor dicht doet.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 00:37:08
bedankt vera, ik geef ze toch door aan d-koi :)

Maar ben het met je eens. Doorhakken die knopen. Ik som een aantal vragen op en hopelijk kunnen de admins ze beantwoorden. Misschien dat jullie sommige antwoorden eerst intern willen houden maar dat kan ik denk ik wel begrijpen.

1.) Hoe gaat de nieuwe CM funtie er nu uitzien? Wanneer wordt deze geimplementeerd?

2.) Gaat de procedure van de VIP meet veranderen in de toekomst? Zoja hoe en wanneer wordt deze geimplementeerd?

3.) Wat zijn volgens de admins de grootste problemen van de tweakcraft community? Hoe worden deze aangepakt?

4.) Niet persoonlijk opvatten deze maar waarom worden er nieuwe admins gepromote zonder de community daarvan van te voren op de hoogte te stellen en de mogelijkheid te geven gegronde bezwaren in te dienen in geval deze er zouden zijn?

Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Maddox on 18 June 2012, 01:04:59
Aangezien er heel veel verdeelde meningen zijn en er blijkbaar stiekem om elkaars rug om gepraat wordt, lijkt het mij slim om weer een "kleine schoonmaak" te houden. Ik denk dat het slim is als we een neutraal persoon(Grum) een lading logs geven en hij vanuit zijn neutrale positie veel beter kan kiezen wat we moeten doen in onze huidige situatie, waar we blijkbaar niet uit kunnen komen.

(Dit is mijn persoonlijke mening, dit is niet in overleg met adminteam gepost).
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 18 June 2012, 01:05:36
1. Kan ik je niks over vertellen want dat weet ik niet. Volgens mij weet niemand het aangezien er nog steeds een discussie over is. Wat mij betreft zoals ik het al aangaf in mijn eerste post. En wanneer? Het liefst deze week nog. Zal het deze week gebeuren? Waarschijnlijk niet, want ik kan dat niet in mijn eentje regelen.

2. Ook hier kan ik weinig over vertellen behalve mijn persoonlijke input : Ruim van te voren aan kondigen zodat men vrij kan nemen/tijd vrij maken. Een minimale aanwezigheid van X aantal vips(als je je opgeeft gaan wij er van uit dat je er bent). Na afloop discussie topics openen zodat de afwezigen hun input kunnen geven en deze input meegenomen kan worden in een beslissing.

3. Weer, naar mijn persoonlijke mening, het constante gezever. Er word van ons verwacht dat wij alles maar oplossen. Help eens een handje mee en hou op tegengas te geven als men met mogelijke oplossingen komt.

4. Ook mijn mening en van ik begrepen heb uit het verleden : Omdat het admin team mensen wil hebben waar ze mee kunnen opschieten en waar ze mee samen kunnen werken. Ben  ik het hier mee eens? Ja en nee. Je bent naar mijn mening mensen nodig die door de community gekozen worden en die competent genoeg zijn om zo'n functie te vullen.
1 kant tekening, elke admin heeft een proefperiode waarin de community de kans heeft om eventuele bezwaren in te dienen. Als je hier niet gebruik van maakt moet je dus, naar mijn mening, niet naderhand klagen dat er een promotie is geweest zonder overleg.

Ja, alles is MIJN persoonlijke mening, niet die van het team. Je wilt antwoorden? Hier heb je ze van 1 persoon uit het admin team.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 01:11:31
had eigenlijk gehoopt dat ik antwoorden van iemand namens het admin team zou krijgen.. niet gelijk nu vanavond maar het liefst wel deze komende week :) maar nu hebben ze jouw mening al nu nog die van de andere admins erbij en je kan een aantal knopen doorhakken :)
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 01:12:42
owja had nog een 5e vraag :)

5) Is er ook 1 admin die namens het adminteam de communicatie met de community verzorgt?
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 18 June 2012, 01:15:24
Als mijn woord als lid van het admin team niet waardig bevonden word, dan moet ik misschien maar gelijk mijn aftreden hier aankondigen? Er word gevraagd om communicatie, nou krijg je communicatie en dan is het nog niet goed.
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Rhan21 on 18 June 2012, 01:21:20
Als mijn woord als lid van het admin team niet waardig bevonden word, dan moet ik misschien maar gelijk mijn aftreden hier aankondigen? Er word gevraagd om communicatie, nou krijg je communicatie en dan is het nog niet goed.
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Hij bedoelt dat je nu namens jezelf spreekt en niet namens het team in het geheel. :*
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 01:21:37
Als mijn woord als lid van het admin team niet waardig bevonden word, dan moet ik misschien maar gelijk mijn aftreden hier aankondigen? Er word gevraagd om communicatie, nou krijg je communicatie en dan is het nog niet goed.
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Hier begrijp je me nu helemaal verkeerd.. wat ik bedoelde is of er 1 iemand is aangewezen die nadat de admins vergaderd hebben het antwoord geeft aan de community. Het is in mijn ogen het meest duidelijk als 1 persoon dat zou doen ipv 3 admins die hun mening posten en erbij zetten dit is mijn mening en niet die van het adminteam. Hiermee haal je je eigen argumenten al omlaag. Omdat je niet zeker weet of je support kunt krijgen vannuit het team. Dit komt denk ik weg bij het feit dat er geen standaard visie op papier staat of dat er geen soort van draaiboek is.

Tevens slaat je laatste reactie kant nog wal vanwege 3 redenen. A) ik ben volledig serieus in dit topic. B) ik ben niet aanwezig op teamspeak. C) Ik heb de vraag niet met anderen besproken maar stel hem vanuit mijzelf.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Aardappelsap on 18 June 2012, 01:24:18
Ik hoop trouwens dat jullie hier een hoop plezier om hebben op TeamSpeak. Ik kan er in elk geval niet om lachen.

Als je die bronnen van je eens gebruikt had, had je geweten dat we niet meer op TeamSpeak zitten.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: napo on 18 June 2012, 08:47:27
Vanwaar zou een SGO/GO iets met dag/nacht setting doen. Dit kan een speler/GO/SGO toch gewoon in zijn eigen client aanpassen indien men dat wenst.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 18 June 2012, 09:38:25
Dat klopt napo, maar er zijn ook spelers die weigeren de zombe plugin te installeren of er zijn mensen die met day/night sensors bezig zijn. Hoe dan ook, het was een minder serieus puntje van de dingen die een GO/SGO individueel doet.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: TheSec on 18 June 2012, 10:08:54
Heren, heren en dames :P

Het lijkt me verstandig als het admin team een datum prikt om wat dingen door te spreken.

Ik denk dat het admin team nu de gevolgen merkt van een missende CM in zijn oude vorm. Deze zorgt er namelijk voor dat zo nu en dan knopen doorgehakt moeten gaan worden(vergaderingen). Blijkbaar is er ook niemand binnen het admin team die momenteel zegt jongens dan gaan we een vergadering houden. Misschien zaak als we een nieuwe CM in nieuwe vorm willen(dank bazkara). Dat er dan binnen het admin team een voorzitter komt. Om zo nu en dan wat dingen op de rails te houden.

Heb nu het idee dat alles beetje naast het spoor rijd. Maar das mijn mening in deze. Teminsten zo komt het over.

Ik stel voor dat iemand uit het admin team de leiding op zich neemt en zorgt dat er een vergadering komt. Denk dat iedereen wel in kan zien dat deze zeer nodig is gezien het ontstaan van dit topic.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 18 June 2012, 12:01:37
Ik zou nog even willen aankaarten dat er nog steeds geen antwoord is gegeven op de vraag wie men in een dergelijke CM functie zou willen zien. Als het echt zo belangrijk is om zo'n functie te herintroduceren lijkt het mij ook wel dat jullie, de community, een idee hebben wie zo'n functie kan invullen?
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 12:08:20
--
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: TheSec on 18 June 2012, 12:18:40
Edoxile vindt ik geschikt...  *O*  edox for president *O*

Wel apart dat er eerst gezegd word dat het niet iemand van het admin team moet zijn en dat je dna iemand uit het admin team kiest ?
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 12:22:18
Ze willen iemand uit et admin team. Daar ben ik al achter. Ik heb het liever niet. Maar als att moet vertrouw ik alleen edoxile
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: vistu on 18 June 2012, 12:25:02
Ze willen iemand uit et admin team. Daar ben ik al achter. Ik heb het liever niet. Maar als att moet vertrouw ik alleen edoxile

Dat is je goed recht, maar het is wel verdomd bot voor een heel team dat zich al anderhalf jaar inzet om er hier een leuke plek van te maken.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 12:28:14
Het is niet zo bedoeld. Maar ik zou hem het meest vertrouwen. Komt wass ook omdat ik met hem veel praat.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Gazeebo on 18 June 2012, 12:31:49
Op het moment dat Edoxile zelf al aangeeft dat hij te weinig doet voor het admin team lijkt hij mij juist niet een geschikte keuze om op te treden als CM.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: vistu on 18 June 2012, 12:33:50
Ik kan niet anders dan me daar bij aan te sluiten. Dat zal jullie zelf ook niet ontgaan zijn, waarom zou hij dan volgens jullie toch de meest geschikte persoon in de community zijn (omdat jullie zelf al aangaven dat het iemand buiten het admin team zou moeten zijn).
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: wave535 on 18 June 2012, 12:36:10
ik zou zelf zeggen: Kimioni, JelmarG of Don_Craft, en imo boeit het niet of ze in het admin team zitten of niet, want nu lijkt het nogal haat aan het adminteam, wat compleet nergens op slaat.
Het adminteam bestaat ook maar uit mensen en die mensen doen het vrijwillig. De hele tijd op ze zeiken is echt onzin. Doordat iedereen maar op het adminteam loopt te zeuren zou ik als admin helemaal niet meer gemotiveerd zijn.

Minecraft is overigens een spelletje, mensen, en de bedoeling is dat je plezier hebt door samen wat te bouwen en trollen. Niet om constant ruzie te maken over alles wat niet perfect is. Natuurlijk, er zijn wat problemen op tweakcraft, maar als je alleen maar daarheen kijkt, en andersmans fouten bekritiseerd, wordt het er echt niet leuker op. voor niemand.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 18 June 2012, 13:02:32
Als het dan perse een admin moet zijn maakt het mij niet zoveel uit wie. Ik heb met geen enkele huidige of oude admin vertrouwens issues of iets dergelijks :) Zolang de cm maar communicatief vaardig is, vertrouwen van de community draagt, actief is op de door de tweakcraft community gebruikte communicatie middelen, luisterend oor heeft, objectief kan blijven en verder ook gewoon lekker mee bouwt dan vind ik het prima.

Maar dit komt gewoon weer terug bij vraag 1

1.) Hoe gaat de nieuwe CM funtie er nu uitzien? Wanneer wordt deze geimplementeerd?

Als we het huidige admin team nu is even de tijd geven dit naar ons te communiceren dan kunnen we daarna gaan kijken wie dat zou kunnen of zou willen proberen. Laten we nu niet alles overhaast gaan doen.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 18 June 2012, 15:22:48
Bazkara daar heb je een goed punt.

De admins weten hoe ik graag de CM wil zien, voor de VIP's zet ik het hieronder neer hoe ik graag zie wat de toekomstige CM wordt. En het maakt mij dan niet uit wie het wordt, zolang hij/zij daar maar aan voldoet.

In plaats van een CM die zich bezig houdt met financiele dingen maar ook communicatieve dingen, lijkt het mij een stap voorwaarts om een PR te hebben. Of wat voor naam je er ook aan gaat geven. Deze persoon krijgt maar een taak. Hij/zij wordt de secetaresse/voorzitter van MC. Hij/zij gaat zich bezighouden met maar alleen communicatieve zaken. Zodra er issue’s zijn kan iedereen dat zeggen tegen de PR. De PR wordt een vertrouwenspersoon voor vips, admins en builders. Bij klachten, ideeën en andere communicatie dingen, ga naar de PR. Verder zal de PR  bij de admins horen maar ook weer niet. De PR zal bij iedereen horen. Verder voor orde tijdens vergaderingen zal de PR dit op zich nemen. Als er een post gemaakt worden namens het admin-team, stelt de PR dit op. Is er een issue namens alle VIP’s gaan die naar de PR en de PR legt het voor aan het adminteam.  Op deze manier krijg je een persoon die vertrouwt word, weet men waar je heen moet en krijg je minder ‘klachten’ posts op het forum wat nieuwe users er van weerhoudt hier te joinen.
De PR moet dus wel een persoontje zijn die communicatief erg vaardig is.

Dit idee heb ik uitgeschreven, maar het idee zelf kwam van Bazkara. Tnx daarvoor.

Na deze post zal ik me niet meer met de discussie bemoeien. Ik hoop snel dat er een CM/PR komt, waar we heen kunnen met problemen. Want hier verder zeuren helpt toch niks. En worden de admins veel minder actief en gemotiveerd door, wat we natuurlijk niet willen helpen.

Ik wil gazeebo bedanken voor zijn gesprek met mij. Want een ding ben ik wel achter gekomen daardoor en dat is dat we ipv te zeuren ook kunnen denken hoe zorg IK dat het hier op TC leuker wordt. Dat betekend voor mij, dat we niet meer moeten schoppen naar de admins, waar ik dan ook sorry voor wil zeggen als het bot over komt. Niet meer zo ongeduldig zijn, wat betreft zaken, want dat verziekt alleen maar het speelgenot en wordt ik ook alleen maar chaggie van en dat willen jullie niet mee maken. :+

Desnoods wil ik mijzelf beschikbaar stellen als CM tot Jelmar of een ander er tijd voor heeft.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: napo on 19 June 2012, 13:32:37
Als "PR" moet je niet je eigen agenda willen lopen maar de agenda van derde, je moet je eigen standpunt dus buiten punten van andere kunnen laten. Er zijn naar mijn mening weinig personen actief die dat op dit moment kunnen vervullen. Al laat ik mij graag verrassen.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bReChThOu on 19 June 2012, 13:40:07
Bijna al de namen die ik hier zie passeren zie ik niet tot nauwelijks in game de laatste weken. Waarom zou zo iemand CM moeten worden? Dan krijg je weer niks resultaat imo...
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 19 June 2012, 13:55:16
Als "PR" moet je niet je eigen agenda willen lopen maar de agenda van derde, je moet je eigen standpunt dus buiten punten van andere kunnen laten. Er zijn naar mijn mening weinig personen actief die dat op dit moment kunnen vervullen. Al laat ik mij graag verrassen.

Zoals ik al zei:" je moet objectief kunnen zijn." Tevens is server activiteit wel extreem belangrijk maar niet het enige. Maar voordat we weer in de discussie komen wie het moet gaan doen laten we het nu eerst eens hebben over wat de cm moet gaan doen. Hiervan zou ik graag van de huidige admins willen zien wat ze zoeken. En dan niet weer een post van dit en dit en dit en dat is mijn mening maar kom nu is met een gezamenlijk antwoord van wat jullie nu zoeken in de cm.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: TheSec on 19 June 2012, 14:54:05
Bijna al de namen die ik hier zie passeren zie ik niet tot nauwelijks in game de laatste weken. Waarom zou zo iemand CM moeten worden? Dan krijg je weer niks resultaat imo...

even tussen door.. hoe vaak was vistu online in het begin ;) Ingame vink geen pre IRC daar in tegen wel.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bReChThOu on 19 June 2012, 14:59:07
Hoe weet je wat er zich ingame afspeelt als je er niet komt? Buiten wat verhaaltjes/forumposts?
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: aacoba on 19 June 2012, 15:05:31
Mja je kan veel dingen meekrijgen door alleen op IRC te lurken
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: wave535 on 1 July 2012, 19:43:50
is er door het adminteam al iets besloten omtrent de functie van een cm? en wie het gaat worden? of opties wie het gaat worden/wat het gaat worden?
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Milenco on 1 July 2012, 20:03:38
We zijn er druk mee bezig intern, maar het antwoord blijven we jullie nog even schuldig!

bedankt vera, ik geef ze toch door aan d-koi :)

Maar ben het met je eens. Doorhakken die knopen. Ik som een aantal vragen op en hopelijk kunnen de admins ze beantwoorden. Misschien dat jullie sommige antwoorden eerst intern willen houden maar dat kan ik denk ik wel begrijpen.

1.) Hoe gaat de nieuwe CM funtie er nu uitzien? Wanneer wordt deze geimplementeerd?

2.) Gaat de procedure van de VIP meet veranderen in de toekomst? Zoja hoe en wanneer wordt deze geimplementeerd?

3.) Wat zijn volgens de admins de grootste problemen van de tweakcraft community? Hoe worden deze aangepakt?

4.) Niet persoonlijk opvatten deze maar waarom worden er nieuwe admins gepromote zonder de community daarvan van te voren op de hoogte te stellen en de mogelijkheid te geven gegronde bezwaren in te dienen in geval deze er zouden zijn?

1: Over een nieuwe CM/PR functie wordt momenteel gesproken binnen het adminteam. Hopelijk kunnen we hierover binnenkort meer vertellen.

2: Ik kan je niet concreet aangeven hoe we het in de toekomst anders gaan doen maar ik denk wel dat we lering moeten trekking uit de vorige meet. Dit is na mijn idee niet handig verlopen; er waren te weinig mensen om beslissingen van grote invloed door te voeren.

3: Voor mij is het grootste probleem het gebrek aan sturing binnen het adminteam. Hier zal ik verder niet te diep op ingaan maar we zijn er intern mee bezig. :)

4: Admins worden door het huidige admin-team gekozen op basis van aanwezigheid, betrouwbaarheid, inzet en motivatie. Indien er bezwaren zijn over de aanstellingen kunnen jullie deze bij elke individuele admin naar keuze uitspreken zodat diegene ervoor zorgt dat het intern besproken wordt.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: bazkara on 2 July 2012, 09:57:16
Komt er dus op neer dat 2 weken nadat ik mijn vragen heb gepost er nog steeds geen duidelijkheid is.
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Milenco on 2 July 2012, 11:16:27
Dat klopt, we zijn er nog mee bezig :)
Title: Re: Go/SGO functie omschrijving + discussie topic
Post by: Vera1991 on 2 July 2012, 11:22:44
Schiet dan eens op  :+ Of moet ik komen met een zweep  O-) *O*