Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: DjThase on 13 December 2011, 17:14:06

Title: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: DjThase on 13 December 2011, 17:14:06
Stemmen op de nieuwe stijl van de mainworld spawn.
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: Gazeebo on 13 December 2011, 17:16:14
In de veronderstelling dat Wild West betekend het bouwen van een wild western stadje heb ik daar voor gestemd.
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: DjThase on 13 December 2011, 18:19:53
Degene die willen helpen kunnen zich hier btw ook aanmelden  :yes
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: zombie01 on 13 December 2011, 18:20:33
ik donate wel wat spullen
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: landcross on 13 December 2011, 18:38:56
Ik vindt de quiz wel een goed idee, maar niet als spawn. Als je dan voor het eerst op de server komt en gaat naar de main world, dan kom je in een quiz terecht :P
Stationshal is ook wel leuk, maar persoonlijk vindt ik het (als ik de titel zo lees) niet erg "spawnwaardig" klinken. Maarja, je weet nooit wat het uituindelijk wordt :)
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: zombie01 on 13 December 2011, 19:31:27
k heb op nieuwe citadel gestemt.. maare ik wil me vote veranderen naar romeinse stad
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: Gazeebo on 13 December 2011, 19:31:35
Tevens vind ik romeins ook wel een goede keuze. Maar ja, mag niet op 2 dingen stemmen :P
Title: Re: [Poll]SPAWN nieuwe main
Post by: Maddox on 13 December 2011, 19:33:00
Tevens vind ik romeins ook wel een goede keuze. Maar ja, mag niet op 2 dingen stemmen :P

Ik kon op 2 dingen stemmen?
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Gazeebo on 13 December 2011, 19:33:47
Je hebt gelijk. Heb even remove vote gedaan en nu mn vote op 2 dingen gedaan.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: wuppieigor on 13 December 2011, 20:51:08
romeinse stad lijkt me het beste maar ik zpu de spawn dan in een soort arena doen  dat zou redelijk epic zijn :)
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Meeloow on 13 December 2011, 21:35:58
Waarom zit al qasr 2 er niet bij :<
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: quintenv on 13 December 2011, 23:20:31
ik ben voor romeinse stad. wil ik ook wel aan mee helpen
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Loev on 14 December 2011, 10:24:01
ik ben voor romeinse stad. wil ik ook wel aan mee helpen
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: DjThase on 14 December 2011, 12:28:09
Waarom zit al qasr 2 er niet bij :<

is niet gesubmit in t pre-topic... :P
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Meeloow on 14 December 2011, 14:43:56
 :'(
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: MinecrafterII on 14 December 2011, 18:31:10
Ik ben voor de stationhal gegaan, ik heb zelf al eens een werkend station gemaakt, en ik wil wel meewerken als het station als winnaar uit de bus komt. Ook vanwege deze video:

http://www.youtube.com/watch?v=FxPsrOmm4mQ
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Loev on 15 December 2011, 14:43:27
Citadel, Skyworld, Qasr(2) zijn allemaal ongelofelijk prachtige projecten.  Ik loop er doorheen met open mond. Zo fantastisch gemaakt, er is alleen één maar. Ze voelen allemaal doods aan. Er is helemaal niemand op straat te vinden, er is niks te beleven. Het wordt uit de grond gestampt en men vertrekt weer naar een volgend project. Het project komt er verlaten bij te liggen en alleen de nieuwe mensen bezoeken het. Zonde, toch?

Ik heb het idee om een project zoals Citadel of Skyworld te combineren met een plotproject maar dan een kleine twist. Plotproject zien er vaak als los zand. Overal staat wat en niks sluit op elkaar aan. Mineville vind ik persoonlijk ook erg lelijk. De meeste bewoners hebben niet de moeite genomen om een woonwijk van te maken.

Ik stel daarom het volgende voor. We kiezen het thema (keuze maakt niet uit) in dit topic. Hierna wordt er net zoals bij Skyworld richtlijnen bedacht die de bouwstijl kenmerken. De grote gebouwen worden gezamelijk gebouwd, een architect zal aan het roer staan. Daarnaast komen er rondom "eye cathers" plotprojecten. Spelers kunnen hier een huis bouwen maar daar houdt het niet op. Ze zijn verplicht om samen met de buren de omgeving rond hun huis aan te kleden. Dus: (binnen)pleintjes, parkjes, steegjes, schuurtjes, wat dan ook, de grond moet bebouwd worden. Hiermee voorkom je dat niks bij elkaar past en wordt de omgeving mooi aangekleed. Daarnaast leer je ook direct de buren kennen en hou je bedrijvigheid omdat praktisch iedereen een huis in het project heeft.

Mocht het plot vol zitten dan hang je er nieuwe aan vast. Bijvoorbeeld eentje buiten de stadsmuren met een nieuwe thema. Nieuwe spelers kunnen zo een bijdrage leveren aan het project en sneller het gevoel krijgen van: "Ik hoor erbij"  O+ :+

Een nadeel is misschien de vele kleine zones die admins moeten creëren voor elk huis en niet iedereen wil zich aan het thema houden.

Uitdagingen:
* De huidige plotprojecten hebben kaarsrechtenwegen, dit moet natuurlijk anders. Er moet speelsheid inkomen. Alsof het natuurlijk is gegroeid. Dit vereist een stuk planning over de ligging en grote van de plots.
* De bouwstijl moet worden nageleefd. Dit moet natuurlijk ook gecontroleerd worden en dat kan wel eens veel tijd kosten.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Maddox on 15 December 2011, 14:45:51
Als we een stad bouwen kunnen we er eventueel ook een paar NPC's in laten spawnen?
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: landcross on 15 December 2011, 16:07:12
Zo verlaten is de Citadel niet hoor, er is zelf kerstversiering aangebracht :D
En als ik me niet vergis lopen er al enkele npc's rond in de Citadel :/
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: WouterH on 15 December 2011, 16:09:22
Tja loev, het probleem van citadel als "doods" project is dat je natuurlijk niet kan dwingen dat mensen er in rond moeten lopen. Dat ga je toch nooit voor elkaar krijgen. Wat je wel kan doen, en daar zijn we in de citadel ook mee bezig, is allemaal clutter (bijv chests) plaatsen. Dat maakt het al minder strak en meer chaotisch en dus levendiger.

Een andere optie is idd NPC's, alleen moet je wel rekening houden met het feit dat het wel wat server load extra geeft. Het is dus wel zaak om dit niet echt toe te passen, behalve in uitzonderlijke situaties zoals bijv nu even in de citadel als onderdeel van het winterthema.

Wat ik wel denk Loev is dat ook jou idee wel potentie heeft, maar ook erg veel kans om te mislukken omdat er veel factoren mee spelen die kunnen mislukken. Verder denk ik dat het het fundamentele probleem niet oplost. Als alles eenmaal gebouwd is, en dat is vaak na max 1-2 weken, dan loopt het weer leeg. Dit komt omdat het dan klaar is, de boel is af, dus ga je verder met andere dingen. Er is geen reden om terug te komen naar het project.

Zou je dus echt iets heel levends willen maken dan moet je een reden maken om mensen terug te laten komen. Dan moet je dus denken aan verplichte dingen die alleen op 1 plek te vinden zijn. Of bijv een handelsplaats met iconomy dingen die op 1 plaats staat. Dan moeten mensen echt ergens naar toe en blijven ze terugkomen. Alleen dan heb je natuurlijk de vraag of je dit soort dingen op TC wil hebben. En persoonlijk (en met mij zijn er aardig wat) denk ik dat iig iconomy en iets verplichts geen opties zijn.

Dus ja, als je iets minder doods wil maken, aankleden die hap met bijv clutter enzo. Of een systeem bedenken waardoor users terug willen komen naar die plek.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Loev on 15 December 2011, 16:36:54
lang verhaal ;)

Er moet inderdaad een reden zijn dat mensen willen terug keren. Een handelsplaats is best een goed idee, of bijvoorbeeld een farms voor wool, wheat of sugercane. Verder kan je beginnende spelers er de kans geven hun eerste huis er te bouwen. Leeg staande plots kan je bebouwen met iets tijdelijks. Dit kunnen ze de slopen en daarna hun eigen huis erop bouwen, hebben ze ook direct start materialen :) Zo blijft er steeds vernieuwing binnen het project.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Rhan21 on 15 December 2011, 17:03:57
Als je een stad gaat maken is dit misschien wel een toffe bouwstijl:

(http://www.mauricesnip.nl/etc/screenshots/downtown-66.jpg)

(http://www.mauricesnip.nl/etc/screenshots/downtown-2-66.jpg)
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Mondeus on 15 December 2011, 17:08:57
Als je een stad gaat maken is dit misschien wel een toffe bouwstijl:

(http://www.mauricesnip.nl/etc/screenshots/downtown-66.jpg)

(http://www.mauricesnip.nl/etc/screenshots/downtown-2-66.jpg)

GTA altijd +1
ik zeg bouwen Rhan
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Quazyx on 15 December 2011, 17:53:48
het is en blijft natuurlijk minecraft, ik weet niet waarom jij speelt, maar ik speel om gewoon mooie dingen te bouwen, ik zou niet weten wat ik de hele tijd in citadel zou moeten doen. In survival is zo iets als jij voorstelt al bezig, misschien moet je daar kijken, het enige probleem van survival is ofcourse dat het moeilijk bouwen is en mensen er niet makkelijk kunnen kijken, maar in survival woon je wel echt.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: DjThase on 20 December 2011, 12:04:13
Het blijkt dus dat de voorkeur is gevallen op een Romeinse stad en op de tweede plaats het Tweakcraft Museum, ik denk dat we dit heel leuk kunnen combineren door bijvoorbeeld het museum in verschillende romeinse gebouwen te zetten.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Alphadog_NL on 20 December 2011, 14:08:37
 *O*

Iets als dit lijkt me fantastisch:

(http://www.computergame.com.au/userimages/user1166_1157975536.jpg)
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: Rhan21 on 20 December 2011, 16:29:40
Nu een kaart/layout maken en de algemene bouwstijl (soorten blocks e.d) kiezen lijkt me.
Title: Re: [Poll]SPAWN Nieuwe Mainworld
Post by: wave535 on 20 December 2011, 16:59:30
mij lijkt de combinatie van de romeinse stad met een museum inderdaad een leuk idee,
ik wil graag meehelpen (Y)