Forum
Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Teutates on 11 February 2012, 00:42:35
-
Topic om de aankomende features te bespreken ;)
Nog geen topic gevonden :) dus maar een nieuwe
[spoiler] in onderwerp heb ik gedaan voor wie niet wil weten wat er in de volgende update zit :P
- Doors have been changed to properly detect if they are open or closed. Double Doors in existing maps will need to be updated.
- Placing two Pressure Plates directly in front of doors and stepping on them will open them correctly.
- When stepping on a single Pressure Plate only the door on that side will open.
- When stepping on both Pressure Plates both doors will open.
- Villager's AI has been improved.
- Villagers socialize with each other and passive mobs.
- Villagers go inside for shelter when it's raining.
- Villagers run away from Zombies.
- When a player is targeted by a hostile mob, it will continue to track the player despite being attacked by other mobs.
- Zombie's AI has been improved.
- On Hard difficulty and Hardcore Mode, zombies break down Doors.
- On normal and easy Difficulty, zombies attack but will not break down Doors.
- Zombies chase and attack Villagers.
- Zombies attack doors when attempting to escape sunlight.
- Added new sounds.
- Cats meow, cry, howl, purr and hiss.
- Doors make banging sounds when Zombies attack them.
- Better movement for mobs in Water.
- Most Mobs move slower.
- Cave spiders swim extremely fast with the water stream towards the player, but seem to be almost not moving against the water stream.
- Zombie Pigmen swim fast in water.
- Added rare Item drops for mobs.
- Zombies have a rare chance to drop a Iron Ingot, Iron Helmet, Iron Shovel, or an Iron Sword.
- Skeletons have a rare chance to drop a Bow or an Enchanted Bow.
- Zombie Pigmen have a rare chance to drop a Golden Helmet, Gold Ingot, Golden Sword, or an Enchanted Golden Sword.
- Pressing F1 to hide the HUD additionally disables hitbox outlines on blocks.
- Monster Spawners now show correct mobs in multiplayer.
Notable Bugs: (Complete bug list)
- Wolf AI can completely break, causing them to freeze. You can still tame them and make them sit. But they will not follow or teleport to player. (details below, tested on a fresh world on SSP)** Wolves not always follow the player after tamed.
- Wolves teleport and attack mobs when the player is hit, even if the wolfs are sit or far away. After that they follow the player normally. Some wolf may not attack, as they teleport to the player and remain sit.
- Wolves breeding, eating, taming and path finding looks ok
- Zombies break down iron doors on hard difficulty.[3]
- In the Canadian English Language file there are some items ", ay" after it. (Example: Diamond Boots, ay)
allerbelangrijkste punten (ook nog andere week updates :P )
betere ai voor meeste (neutral) mobs
jungle biome (nieuwe wereld)
Nieuwe neutral mob ( kat wanneer getemd )
zombies breken houten deuren af (hard en hardcore)
Wat vinden jullie handige ? irritante of opmerkingen over de functies bespreek het hier :)
-
dat zombies deuren breken op hard difficulty lijkt me wel uitdagend :o
Verder weinig opvallende features, dat die deuren gefixt zijn is wel handig maar ook weer geen wereld van verschil :P
-
Die nieuwe Villager AI wordt hopelijk wel leuk. Krijgen we weer wat leven in de brouwerij zeg maar. :)
Zombies die deuren openbreken wordt wel een grote uitdaging, zeker als je een groot huis met veel deuren hebt. En tot slot: Die Jungle Biome lijkt me echt nice.
-
cats.....?????
-
Jungle biome is idd wel leuk met hoge bomen en dikke stammen en die katten zijn lief alleen na een tijdje wordt je er helemaal gek van hun gemiauw
-
Jungle biome is idd wel leuk met hoge bomen en dikke stammen en die katten zijn lief alleen na een tijdje wordt je er helemaal gek van hun gemiauw
Katten zijn eigenlijk gewoon bijna hetzelfde als wolven, maar dan meer voor huisdier geschikt. Er zouden echt manden voor wolven en katten moeten komen, dat ze daar in gaan zitten.
En wat me ook wel iets leuks zou lijken is meubels, zoals 'echte' stoelen en tafels: Niet een trap met 2 signs of een fence met een pressure plate. Clocks zouden ook ophangbaar moeten woorden, net als Maps.
-
Net gezien: Cats scare Creepers! Dus je kan je katten met wolven meenemen, en dan ben je veilig voor Creepers, terwijl Wolven je niet beschermen.
Hier kan je dit zien: http://www.youtube.com/watch?v=2yi595JPkfk&feature=relmfu
-
Zombies have a rare chance to drop a Iron Ingot, Iron Helmet, Iron Shovel, or an Iron Sword.
Skeletons have a rare chance to drop a Bow or an Enchanted Bow.
Zombie Pigmen have a rare chance to drop a Golden Helmet, Gold Ingot, Golden Sword, or an Enchanted Golden Sword.
Ik zie wat potentiele balans issues in deze update m.b.t. mobdrops :P
-
Zombies have a rare chance to drop a Iron Ingot, Iron Helmet, Iron Shovel, or an Iron Sword.
Skeletons have a rare chance to drop a Bow or an Enchanted Bow.
Zombie Pigmen have a rare chance to drop a Golden Helmet, Gold Ingot, Golden Sword, or an Enchanted Golden Sword.
Ik zie wat potentiele balans issues in deze update m.b.t. mobdrops
Here we go again!! *O*
-
cats.....?????
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Cats 8)
-
Ok leuk dat die katten kippen doen aanvallen...
Dus heleboel katten bij elkaar en dan een eitje erbij gooien :D
-
En wat me ook wel iets leuks zou lijken is meubels, zoals 'echte' stoelen en tafels: Niet een trap met 2 signs of een fence met een pressure plate. Clocks zouden ook ophangbaar moeten woorden, net als Maps.
jup, ik had dat eerlijkt gezegt toen al verwacht toen er dorpjes kwamen mja dus niet :(
ik hoop wel dat dat ooit komt
-
jup, ik had dat eerlijkt gezegt toen al verwacht toen er dorpjes kwamen mja dus niet :(
ik hoop wel dat dat ooit komt
blijven hopen :)
Andere note
http://www.mojang.com/2012/02/14/new-minecraft-map-format-anvil/
- Maximum build height has been increased to 256 (was 128)
- Empty sections of the world are not loaded into memory
- Block ids have been increased to 4096 (was 256) by adding a 4 bit data layer (similar to how meta data is stored)
- Block ordering have been changed from x/z/y to y/z/x in order to improve compression
- Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
- Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools
Had ik het een tijdje geleden nog over met dolcaer en fluttershy
Over de build hight en hoe het dan anders zou moeten :)
-
Had ik het een tijdje geleden nog over met dolcaer en fluttershy
Over de build hight en hoe het dan anders zou moeten :)
Ach als de grond hetzelfde blijft, maar de bouwhoogte wordt hoger, dan is het geen probleem toch? Ik kan begrijpen wanneer je dieper kunt graven, dat dit wel problemen op levert voor de server. Dan wordt namelijk de map veel groter, lucht neemt zover ik het goed begrijp geen extra ruimte in.
-
Had ik het een tijdje geleden nog over met dolcaer en fluttershy
Over de build hight en hoe het dan anders zou moeten :)
Ach als de grond hetzelfde blijft, maar de bouwhoogte wordt hoger, dan is het geen probleem toch? Ik kan begrijpen wanneer je dieper kunt graven, dat dit wel problemen op levert voor de server. Dan wordt namelijk de map veel groter, lucht neemt zover ik het goed begrijp geen extra ruimte in.
Nu nog wel ;) volgende update niet meer :P
(http://i.imgur.com/nyxrj.png)
-
Ach als de grond hetzelfde blijft, maar de bouwhoogte wordt hoger, dan is het geen probleem toch? <knip> ... lucht neemt zover ik het goed begrijp geen extra ruimte in.
[/quote]
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...
-
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...
Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
-
Lucht neemt weldegelijk extra ruimte in. Of het nu opgeslagen wordt of niet (moet eigenlijk wel), het gaat erom dat het volgebouwd KAN worden. De server zal het waarschijnlijk zwaarder krijgen, en dat betekend dat het nog maar net de vraag is of TC wel mee gaat doen aan de nieuwe hoogte. Zou goed kunnen van niet...
Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
On a sidenote: Packets worden over het inet geramt. Er staat hier niets over RAM-usage van chunks met veel lege ruimte, en ook niets over HDD-space van chunks met veel lege ruimte. Het is mooi dat het netwerk minder belast wordt, maar dat is op dit moment niet waar de server over struikelt...
-
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?
-
Ik ga het nodig hebben voor mijn bouwproject :) gewoon lekker afwachten. jeb zal het heus wel getest hebben van te voren
-
Van wat ik begrepen en gelezen heb zou TC het prima aan moeten kunnen ;) Lege blocks worden gewoon niet meer geladen, en het werkt niet meer per chunk maar per blok van 16x16. Dus alle lege lucht die hij nu geladen heeft verdwijnt. Zolang we TC niet volledig volbouwen zal het dus waarschijnlijk zelfs lichter worden :)
Zoals teut al zei, we hadden het hier laatst nog over. Toen was de conclusie dat ze eerst alles een stuk efficienter zouden moeten maken voordat het kon. Zo'n beetje alle punten die wij als vereiste bedacht hadden hebben ze nu doorgevoerd :3
-
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?
Bergen worden niet hoger I think?
-
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?
Bergen worden niet hoger I think?
In mijn huidige 1.2 server is gewoon de lucht verhoogt :3 de grond is gewoon op normale hoogte :3
maar in neiuwe maps kunnen wel hogere max bergen verschijnen / gebouwd worden natuurlijk
-
nu is het wachten op de bukkit plugin :)
-
die vergrote bouw hoogte lijkt me wel echt ontzettend gaaf.
krijg je tenminste echte bergen en echte flats.
jammer dat het idee hier al langzaam afgeschoten lijkt te worden :?
Bergen worden niet hoger I think?
Ik gok niet in de standaard generator, maar misschien komt er een world type met extra hoge bergen.
-
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.
-
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Programs_and_editors/Mapping#Map_Generators
Daar zitten al een aantal leuke features bij.
-
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.
Zekers! Gaan wel komen in de toekomst denk ik, de mogelijkheid ligt er nu :)
-
Meer WorldGenerator Types mogen er wel komen idd. Maybe een eiland, of een gigantische woestijn of zo? Dat zou leuk zijn.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Programs_and_editors/Mapping#Map_Generators
Daar zitten al een aantal leuke features bij.
Ik bedoel dat ze gewoon vanilla in de game moeten worden implemented, het lukt mij om een of andere reden nooit om zoiets te installeren.... -O-
-
Ik bedoel dat ze gewoon vanilla in de game moeten worden implemented, het lukt mij om een of andere reden nooit om zoiets te installeren.... -O-
Zoveel dingen uit mods enz komen uiteindelijk in de game ;)
Nieuwe snapshot
Added Iron Golem
Removed some Canadian English stereotypes.
Multiplayer no longer says "Go camping with your buddies, eh?"
Added up-side-down stairs.
Many changes to the world and lighting system
Fixed caves generation
The End now generates
Redstone torches and Torches can be placed ON Glass and Glowstone
Added camera controls (These were accidentally added. Jeb noted them as "deadmau5 camera" controls and will likely be removed again in an upcoming snapshot.)
Pressing F6 causes the player to get "stuck" to the camera until F6 is pressed again. This allows players to appear to phase into blocks.
Pressing F9 causes the camera to freeze in its position, allowing to see the player model rotating in third person view.
Scrolling the mouse wheel (which also scrolls the inventory) rotates the forward, left, right, and back directions
Pressing Y, H, U, O, I, K, J, L, N and M change the camera positioning in a variety of ways, While pressing two functionally connected keys at the same time (example: Y + H) will revert that view back to normal.
Notable Bugs: (Complete bug list)
Birches and Pines spawn only very rarely (a rare example can be found in seed "12w08a" at x and z coordinates 300).
Spawning Zombies that are spawned on half-Steps will not burn in daylight until they step on a block
Camera Controls aren't bindable and trigger when you have one of your keybinds set on theirs.
Blacksmiths in villages are much more rare
When you enter the portal placed above clouds level and you go in and then back you find yourself at a different place at 64th y level.
Draait ook alweer op mijn server :)
stairs is heel erg handig :D nieuwe stylen mogelijk nu :)
-
TL;DR.
Nee grapje, ziet er wel leuk uit allemaal.
-
Morgen released Mojang 1.2 :)
-
TL;DR.
....
Ik zie die afkorting altijd als.
TD DR
Too Dumb Didn't Read
Morgen released Mojang 1.2 :)
nice dan begint het aftellen ;) naar een geupdate tweakcraft ;)
-
TL;DR.
....
Ik zie die afkorting altijd als.
TD DR
Too Dumb Didn't Read
Nope, het betekent toch echt 'too lazy didn't read' ;)
-
Minecraft 1.2.4 is uit.
The 1.2.4 update is now available for Minecraft! Mojang has been hard at work squashing bugs, and the inclusion of the Bukkit team has allowed a larger list of items to be covered in a short time. The changelog is listed below. To update your game, simply run Minecraft normally, and when prompted to update, allow it to do so. What was fixed for this update?
Fixed:
Chat history and much better chat editing
A few new decoration blocks
“Back” and “Quit” buttons to OutOfMemoryScreen
Made cats more realistic (read: probably annoying). I hope it’s enough to cancel out any joy you may receive from the previous feature!
Added a “minimal” debug menu for testing with. Shift+F3 to hide the graphs.
Made placing half blocks on existing half blocks (to make a full block) easier
Limit framerate on menu screens, no longer uses 100% cpu and make my computer melt
Fixed fatal crash for converted worlds to anvil, when there’s blocks at max height
Fixed an old bug with signs clearing text while you’re editing them in SMP
Fixed crash when logging in while there are blocks at maxheight at spawn
Fixed TNT ghosts in multiplayer
Fixed storage minecarts dropping enchanted items
Fixed crashes on invalid server addresses when joining a server
Fixed entities being uninteractable if they existed at login (Multiplayer)
Fixed dupe exploit with paintings
Fixed furnaces and dispensers dropping enchanted items
Fixed the “flickering” of chat as it vanishes off the screen
Fixed text rendering over items in the container screens
Fixed exploit with jungle saplings (turns other saplings into jungle ones)
Fixed launcher opening minecraft dir if the path contains a space
Fixed an off-by-one lighting bug
Fixed block transmuting (turning one block into another via pistons)
Fixed placing mushrooms in daylight, where they can’t survive
Fixed redstone lamps dropping powered block items when destroyed while on
“save-all” (server) now works even when you have toggled “save-off”
Fixed turning half-blocks into full-blocks while you’re standing on them
Fixed seed displaying in F3 debug when the seed is unknown (multiplayer)
Fixed villager texture changing clientside per profession
Fixed falling off ledge corners while holding shift
Fixed players falling when reconnecting to servers where they were previously flying
Special thanks to the new hires from Bukkit for this huge list of fixes!
Grum staat in Jeb zijn commentaar. =D
-
Minecraft 1.2.4 is uit.
The 1.2.4 update is now available for Minecraft! Mojang has been hard at work squashing bugs, and the inclusion of the Bukkit team has allowed a larger list of items to be covered in a short time. The changelog is listed below. To update your game, simply run Minecraft normally, and when prompted to update, allow it to do so. What was fixed for this update?
Fixed:
Chat history and much better chat editing
A few new decoration blocks
“Back” and “Quit” buttons to OutOfMemoryScreen
Made cats more realistic (read: probably annoying). I hope it’s enough to cancel out any joy you may receive from the previous feature!
Added a “minimal” debug menu for testing with. Shift+F3 to hide the graphs.
Made placing half blocks on existing half blocks (to make a full block) easier
Limit framerate on menu screens, no longer uses 100% cpu and make my computer melt
Fixed fatal crash for converted worlds to anvil, when there’s blocks at max height
Fixed an old bug with signs clearing text while you’re editing them in SMP
Fixed crash when logging in while there are blocks at maxheight at spawn
Fixed TNT ghosts in multiplayer
Fixed storage minecarts dropping enchanted items
Fixed crashes on invalid server addresses when joining a server
Fixed entities being uninteractable if they existed at login (Multiplayer)
Fixed dupe exploit with paintings
Fixed furnaces and dispensers dropping enchanted items
Fixed the “flickering” of chat as it vanishes off the screen
Fixed text rendering over items in the container screens
Fixed exploit with jungle saplings (turns other saplings into jungle ones)
Fixed launcher opening minecraft dir if the path contains a space
Fixed an off-by-one lighting bug
Fixed block transmuting (turning one block into another via pistons)
Fixed placing mushrooms in daylight, where they can’t survive
Fixed redstone lamps dropping powered block items when destroyed while on
“save-all” (server) now works even when you have toggled “save-off”
Fixed turning half-blocks into full-blocks while you’re standing on them
Fixed seed displaying in F3 debug when the seed is unknown (multiplayer)
Fixed villager texture changing clientside per profession
Fixed falling off ledge corners while holding shift
Fixed players falling when reconnecting to servers where they were previously flying
Special thanks to the new hires from Bukkit for this huge list of fixes!
Grum staat in Jeb zijn commentaar. =D
Nice Grum!
-
als aanvulling :)
2 screenshots van het nieuwe hout en de nieuwe sandstone :)
(http://www.minecraftwiki.net/images/thumb/f/f7/1.2.4_Wooden_Planks.png/800px-1.2.4_Wooden_Planks.png)
(http://www.minecraftwiki.net/images/thumb/1/10/2012-03-22_22.14.26.png/800px-2012-03-22_22.14.26.png)
-
12w16a
Added a demo mode for non-premium users (won’t be available until the full update).
Added bonus chest option to create world screen.
Added bonus chests, which, when enabled, start the user off with a chest nearby containing tools, items, and blocks helpful to starting a survival game. It can contain:
Logs
Wooden Planks
Sticks
Stone and Wooden Pickaxe
Stone and Wooden Axe
Bread
Red Apples
Added option to enable single-player commands to create world screen.
Added several cheats: /gamemode, /toggledownfall, /time, /give, /xp, /kill.
Typing / then pressing Tab ⇆ will show a list of available commands.
These commands are enabled in previously generated creative mode-worlds.
While using commands, the world around the player is frozen, unlike in multiplayer.
Updated language files.
Bug fixing and tweaks.
12w15a
officeel
Censored
Censored
Censored
Some improvements
Stackable items now stack outside inventory when thrown to the ground individually.
"Pick Block" button now gives the correct block when used; when clicking on a mob, it gives the appropriate spawn egg.
⇧ Shift+clicking can now be used to wear armor.
Brewing stands allow use of shift clicking to put items in it.
Dispensers will deploy boats on water, and minecarts on rails. Powered minecarts and storage minecarts are also deployed similar to minecarts.
Right clicking a powered minecart in Creative Mode will act as if you would give it coal.
Decreased slime spawning rate in superflat worlds
de afgelopen 2 snapshots :)
Vooral in de nieuwste week zitten een aantal leuke dingen.
bv de demo versie vind ik wel interessant :) weer een excuus minder van de crackt spelers :P niet dat ze niet door zouden gaan zonder excuses maar ja :P
Wat denken jullie over die censored list ?
Gok de grondwerk voor de api waar nu aangewerkt word.
die bonus chest kan wel grappig zijn. wss als je op hardcore speelt dat het wel handig kan zijn.
-
Er kan een feature uit TweakCart zo te zien! Minecarts op rails neerzetten door dispencer.
-
zei ik de dag nadat ie uitkwam al :P
-
Just pics... (uit 12w17a)
(http://files.kefje.com/hoerenboek_.png)
(http://files.kefje.com/hoerenboek.png)
[EDIT]
(http://files.kefje.com/faalcreep.png)
Bugje?
-
Just pics... (uit 12w17a)
(http://files.kefje.com/hoerenboek_.png)
(http://files.kefje.com/hoerenboek.png)
[EDIT]
(http://files.kefje.com/faalcreep.png)
Bugje?
Dus je kan nu zelf books invullen? Dat is best awesome. Op wat jij hebt ingevuld na dan...
Hier is een link met een video over alles van de update: http://www.youtube.com/watch?v=DK9-na1VCO4&feature=player_embedded
Added editable books
Wooden half slabs in four colors (and they act as wood instead of stone)
Bug fixing and tweaks, notably about entity collisions, “picking blocks” (creative mode), and chat
Some other, censored stuff
-
Ik denk dat ik wel weet wat voor boekje ik voor Edox ga schrijven..
-
Wat is er nu weer mis met mijn hoerenboek?
-
Cocoa Plants!
(http://i.imgur.com/d1yU3.png) (http://i.imgur.com/d1yU3.png)
-
Nieuwe snapshot is er: http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/u2ny2/minecraft_snapshot_week_21/
Onder andere:
-Trading van alle items/blocks met villagers
-Nieuwe ore (Emerald)
-Ender-chests, die effectief werken als een verdubbeling van je inventory
-
nog wat andere dingen.
- Added Ender Chest.
- Added Emerald.
- Added Emerald Ore.
- Added Villager Trading.
- Made Buckets Stackable.
- Added snow to Creative Inventory.
- NPC Villages change style acoording to their biome.
- Stars are more realistic.
- Changed Gravel texture to less noisy one.
- Improved Options menu.
- Added Pyramids.
- Added a second Golden Apple made with Block of Gold.
- After being consumed, Player receives 30 second Regeneration IV, Resistance and Fire Resistance for 5 minutes.
- Added Sandstone Stairs
-
Wow,cool :D
-
Die sandstone stairs is het beste van de hele snapshot 8)7
-
Lol die ender chest. Stop daar al je stuf die jij niet kan gebruiken maar een ander misschien wel in?
-
Snapshot Week 22 is uit!
Link naar Redstonehelper's post is hier!
http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/udmvp/minecraft_snapshot_week_22/c4ugrgj (http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/udmvp/minecraft_snapshot_week_22/c4ugrgj)
Deze lijst is inclusief nieuwe bugs, bugfixes, foto's en dingen die mojang niet officieel heeft gemeld
-
trip wires, jungle tempels, bovengrondse dungeons :D
-
tijd dat ze de snapshots stable maken :9~
-
Enchantment system has been rebalanced
The maximum enchantment level has been lowered from 50 to 30.
As a result enchantment tables now require only 15 bookcases around them to allow maximum level enchantments.
With a full enchantment table set with bookshelves, at the bottom of the 3 enchantments, it always shows you the highest number possible
Using level 30 enchantments, the player has a lot more luck; almost all items get at least 2 enchantments
Various actions will now reward the player with Experience Orbs, such as mining ores (except Gold Ore and Iron Ore), using furnaces, and getting achievements
Levels are now awarded linearly. It takes 17 Experience to go up one level.
Zou dit betekenen dat level 50 nu, straks lvl 30 is of verlagen ze algeheel de Cap?
en kun je dus moeilijke silktouch eff 5/4 e.d. krijgen?
http://pernsteiner.org/minecraft/enchant/leveltables/Diamond_Tool_30.html
http://pernsteiner.org/minecraft/enchant/leveltables/Diamond_Tool_50.html
-
Levels are now awarded linearly. It takes 17 Experience to go up one level.
Damn, dan heb je maar 510 XP nodig (of 102 dode mobs) om level 30 te hebben. Nu is dat nog 1725 XP (345 mobs) ...
-
een fatsoenlijke coal vein is zoon 7 levels volgends minecraft forum.
-
Heb je een bron brechthou, dat alle levels 17 exp benodigd zijn?
Misschien dat die gekke zweden iets anders bedoelen met lineair? Kan het me haast niet voorstellen dat er maar zo weinig exp nodig is om level 30 te behalen. En dan ook nog dat het de max cap voor enchanting word.
Level 50 is 4625 experience
Dat zou dus betekenen, 9 keer zo weinig exp benodigd om een kans op een max enchant te hebben :O Ik ga mobdrop niet aanpassen hoor!! :P
-
Het is inderdaad linear geworden, daarnaast kan je ook experience vergaren door ores te minen of door items te smelten. Er zit nog een bug in de snapshot; als je nu de Enderdragon slayed, word je level 1100 door de experience 8)7
Bron:
http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/udmvp/minecraft_snapshot_week_22/c4ugrgj
http://i.imgur.com/xuzfs.jpg
http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/udxe0/notes_about_enchanting/
-
eindelijk is enchanten goed getrokken met 100% vanilla :3 word in vanilla nu veel bruikbaarder dat enchanten :)
In servers zoals tc word het nu nog wat overpowered als het al was.
met betrekking tot niet dood gaan en mob drops en tools die niet kapot gaan.
Maar ja daar heeft notch tuurlijk niks mee te maken :3 die gaat over vanilla ;)
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
-
Ik niet, heb zoveel moeite moeten doen om zo veel keer level 50 te behalen, en dan zou straks alles 10x makkelijker gaan, no thx :P
-
daar heb je het al :+
ik heb ook nog geen silk/eff5 maar ik zou het niet erg vinden om makkelijker te krijgen.
60x bout enchant maakt het voor mij aantrekkelijker om het tedoen zoals het in 1.3 bedoeld is :P
-
Wat mij betreft komen er geen vergaderingen over mobdrops waarbij je nu dus enorm snel levels vergaard.
"Vroeger" was klei super zeldzaam en toen maakte notch het overal beschikbaar waar water is.
Dat vond ik dus ook niet super leuk maar zag wel de algemene vooruitgang van het spel, het werd meer toegangbaar voor de gemiddelde speler waardoor iedereens plezier beter werd ipv alleen de selectie van clay hunters.
Hetzelfde doet hij nu met experience, het is overal beschikbaar. Moeten wij daarom mobdrops aanpassen tot een tergend langzaam niveau? Of gewoon accepteren dat het spel vooruitgang boekt en voor de verandering eens niet met krampachtige vingertjes vasthouden aan het verleden.
Zo denk ik persoonlijk trouwens ook over mobdrops en golddrops ( ja ook golddrops ;) meningen veranderen nou eenmaal ;))
@ brechthou, 9x makkelijker :P
-
dat is idd best een ommezwaai @ gazeebo
-
Wat mij betreft komen er geen vergaderingen over mobdrops waarbij je nu dus enorm snel levels vergaard.
"Vroeger" was klei super zeldzaam en toen maakte notch het overal beschikbaar waar water is.
Dat vond ik dus ook niet super leuk maar zag wel de algemene vooruitgang van het spel, het werd meer toegangbaar voor de gemiddelde speler waardoor iedereens plezier beter werd ipv alleen de selectie van clay hunters.
Hetzelfde doet hij nu met experience, het is overal beschikbaar. Moeten wij daarom mobdrops aanpassen tot een tergend langzaam niveau? Of gewoon accepteren dat het spel vooruitgang boekt en voor de verandering eens niet met krampachtige vingertjes vasthouden aan het verleden.
Zo denk ik persoonlijk trouwens ook over mobdrops en golddrops ( ja ook golddrops ;) meningen veranderen nou eenmaal ;))
golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.
-
Tja ik ben gewoon gaan inzien dat je niet altijd moet vasthouden aan hoe het in het verleden was, dat is namelijk de grootste tegenstander van innovatie en vooruitgang.
Tuurlijk moet er enigzins een balans blijven qua hoe makkelijk iets te doen is, maar overal restricties opleggen haalt voor veel mensen het plezier uit het spel, helemaal als iets vanilla mogelijk is zonder enige vorm van plugins.
-
Ik zeg, alle mobtorens sluiten. :+
-
golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.
Als je echt hardcore wilt spelen dan bouw je toch geen mob grinder :+
jij vind dat enchanten moet rekening houden met manier van "misbruik" die door de spelers zelf gebouwd kan worden ?
-
Dat is een beetje wat ik bedoel Teut :P
Notch (Mojang) maakt het te makkelijk, wie zijn wij dan om het voor de spelers alsnog lastig te maken als ze het op elk willekeurig andere server wel op de makkelijke manier kunnen doen. Dat is niet echt wenselijk als je een beetje community wilt behouden :P (Zoals inmiddels ook al te merken is helaas)
-
golddrop is eigenlijk gewoon een handigere versie van mobdrop. Je krijgt Gold en xp en soms nog een mooi presentje. Ik vind dat die enchanting-manier een beetje TE easy is. Het had van mij gwn 30 mogen worden, maar niet dat die altijd onderaan staat. Maak het in mijn mening te makkelijk. Zo kun je in Hardcore met 1 mob grinder al binnen 5 mins. een mooie Silk+Eff+Unbreak(Die handig is in hardcore) hebben.
Als je echt hardcore wilt spelen dan bouw je toch geen mob grinder :+
jij vind dat enchanten moet rekening houden met manier van "misbruik" die door de spelers zelf gebouwd kan worden ?
Ik ken genoeg mensen die dat doen. En ook zonder grinder, je hebt het gewoon te snel. Als je dus hardcore speelt kan je heel makkelijk een goede tool met bijv. fortune+eff krijgen. dit haalt het 'hardcore' element weg aangezien je dit ook veel makkelijker kan doen met bows, swords, armor etc. dan wordt je beetje een one man army
-
Ik ken genoeg mensen die dat doen. En ook zonder grinder, je hebt het gewoon te snel. Als je dus hardcore speelt kan je heel makkelijk een goede tool met bijv. fortune+eff krijgen. dit haalt het 'hardcore' element weg aangezien je dit ook veel makkelijker kan doen met bows, swords, armor etc. dan wordt je beetje een one man army
Dat is een heel ander argument als je de net maakte ;) zonder grinder.
Zou kunnen. spel is nog volledig onder ontwikkeling :3 helemaal niet gezegd dat ze er nu mee stopen met aanpassen van enchanten. 1.3 is nog niet uit ;)
Zou best kunnen dat de balans verbeterd word.
mogelijkheden in balans brengen is iets van het moeilijkste onderdelen van gamedesign.
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?
-
resultaat wanneer je een creeper egg gebruikt:
(http://static.fjcdn.com/gifs/Baby+Creepers_8dbef5_3753603.gif)
-
resultaat wanneer je een creeper egg gebruikt:
(http://static.fjcdn.com/gifs/Baby+Creepers_8dbef5_3753603.gif)
staat niks in de snapshots update hierover. + je .gif is broken.
Weet je zeker dat het niet een plaatje is van een van de baby creeper mods ?
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?
Volgens mij blijft het staan. Dat is dus mijn probleem @ teut
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?
Volgens mij blijft het staan. Dat is dus mijn probleem @ teut
Wat ik ervan begrepen heb is 30 in 1.3 hetzelfde als 50 in 1.2.5, alleen is de max van 5 voor eff, sharpness etc weg, de max is dan 4.
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?
Volgens mij blijft het staan. Dat is dus mijn probleem @ teut
Wat ik ervan begrepen heb is 30 in 1.3 hetzelfde als 50 in 1.2.5, alleen is de max van 5 voor eff, sharpness etc weg, de max is dan 4.
dat is mooi balen, geen eff 5 meer met silk/fortune, hopelijk bedenken ze daar nog wat op :'(
-
Ik ben er wel blij mee, in survival gaat het toch wat anders :P
-
Nieuwe ronde, nieuwe snapshot, nieuwe kansen.
So here’s the new snapshot! This week got interrupted by the Swedish National Day, and we are focusing on finishing up stuff in order to release Minecraft 1.3. Also, we’re moving to our new office! Pics should be on this blog soon. So, in other words, this snapshot doesn’t have as many news as the previous weeks’, but here you go:
* Enchantment levels are slightly exponential again
* Added Ender Portal frame to creative inventory
* A lot of smaller changes and fixes
-
verdomme breng die update nou uit xD
-
Nieuwe ronde, nieuwe snapshot, nieuwe kansen.
So here’s the new snapshot! This week got interrupted by the Swedish National Day, and we are focusing on finishing up stuff in order to release Minecraft 1.3. Also, we’re moving to our new office! Pics should be on this blog soon. So, in other words, this snapshot doesn’t have as many news as the previous weeks’, but here you go:
* Enchantment levels are slightly exponential again
* Added Ender Portal frame to creative inventory
* A lot of smaller changes and fixes
Ze luisteren gewoon naar me. *O*
-
Zullen we straks wel een berg vip vergaderingen krijgen om enchanting... _O-
denk dat dat wel mee gaat vallen, bijna iedereen heeft ondertussen wel een silk, een fortune of een hoge eff. nu wordt het alleen makkelijker om echt eff 5 met bijvoorbeeld silk of fortune te krijgen, waar ik persoonlijk erg blij mee ben *O*
De vraag was nou juist, Bestaat Eff 5 silktouch nog wel? ze verlagen de max lvl naar 30, maar schalen ze wat je ermee krijgt ook naar beneden of blijft dat staan?
Volgens mij blijft het staan. Dat is dus mijn probleem @ teut
Wat ik ervan begrepen heb is 30 in 1.3 hetzelfde als 50 in 1.2.5, alleen is de max van 5 voor eff, sharpness etc weg, de max is dan 4.
dat is mooi balen, geen eff 5 meer met silk/fortune, hopelijk bedenken ze daar nog wat op :'(
In de snapshot van 12w22a staat dit nog onder mogelijke bugs, mischien fixen ze het nog:
Notable Bugs (Complete bug list):
Because the max enchantment level is now 30, it is only possible to get some enchantments such as Sharpness V or Efficiency V with Golden Sword or Golden Tools. (Don't know if this is a bug.)
-
En het is weer donderdag dus een nieuwe snapshot!
Complete changelog:
• Allowed LAN friends to join SP games
• Use /publish to open your SP game
• Some necessary settings such as what game mode your friends will get, and if they should be able to use cheats or not are still missing
• Will be GUI-based in the future instead of relying on a cheat-worlds only command
• Open texturepack folder button works on OS X now
• Improved ender chests
• Are per player now
• Unless mined using a Silk Touch-enchanted pickaxe , they drop 8 obsidian now
• Updated language files
• Added tooltip for End Portal Frame
• Fixed some bugs
• Fixed ender pearls and eyes of ender not being aligned in the inventory
• Fixed the enderdragon not dealing any damage to the player after it has been hit once
• Fixed explosions not pushing back players
• Maybe Fixed pistons not pushing back players
• Fixed the double chest GUI having the caption ''Large Chest'' in all languages
• Fixed the "destroy item" tooltip appearing on other pages in the creative inventory under certain circumstances
• Fixed a few tabs in the creative inventory glitching visually while holding a map
• Fixed emeralds left in a villager's trading slots not dropping when closing the trading GUI
• Fixed right-clicking stacked trading outputs causing you to lose half of it
• Fixed shift-clicking an item stack into the enchantment table GUI destroying all but one item in the stack
• Fixed using the pick block with middle button whilst left-clicking on a block causing a crash
• Fixed being unable to use items by right-clicking if you are looking directly at a mob
• Fixed mining wooden double slabs with Silk Touch-enchanted pickaxes dropping just one slab
• Fixed buckets not picking up or placing water within the spawn protection
Stolen van http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/v1od4/minecraft_snapshot_week_24/c50i3la
-
Ok, the plan is to get 1.3 out on August 1, with pre-releases a week prior to that. #ValveTime
van jeb_'s twitter.