Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: Teutates on 23 December 2011, 16:42:20

Title: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 23 December 2011, 16:42:20
Pas geleden is de xp van main en survival los gekoppeld. ( we wisten dat het ging gebeuren jammer maar helaas :P  O-)

Maar we hadden ons al voorbereid door spawners te markeren op onze mini map.

We zullen wel rekening moeten houden dat de mobs niet doodvallen / gaan zonder ons natuurlijk
a) mag niet van de regels ;) 
b) omdat we geen exp krijgen.

Grote mobtoren.

Die komt ergens op de map staan en zal alle mobs op een plek brengen om te killen zonder dat de meeste mobs je kunnen raken.
nadeel:
skelleten kunnen je wel raken.
spiders komen door de gleuf heen
huidige ontwerp laat alleen killen door pijlen toe.
nacht = mobtoren wat niet werkt xD 

Spawners:
skel farm (vlak bij gc) (coords volgen nog) (onbebouwd)
cave spiders:X: -416 Y: 23 Z: 812 (onbebouwd)
blaze spawner (nether) +91, +391, H:74 (bebouwd)

nadeel:
1 mobspawner dus traag.
werkt misschien niet in huidige ontwerp in multiplayer ( http://www.youtube.com/watch?v=zF3Tv4scsaA )

Bouwers/hulp mobtoren.

aacoba
teutates
roerlepeltje
daz bones

TODO:
Kijken hoe we ze makkelijk beschikbaar maken voor iedereen.
kaart met locatie mobtoren

vragen/opmerkingen / aanmeldingen om te helpen  *O*

Hoor ik graag.

Indien eigen spawners die je wild delen doe dat ook vooral ;)

ps: mobtoren word sowieso verwerkt in een net gebouw was niet van plan om het een rechthoek te houden. gewoon wat moois maken :)
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Roerlepeltje on 23 December 2011, 17:56:44
Om een mobspawner actief te maken moet je binnen een straal van 15 of 16 blocks zitten. Dus als mensen spawners met een afstand van 30/32 hebben eventjes melden :)

Ik heb een aantal spawners opgespoord, maar nog niet als xp farm gemaakt:

X: -353
Y: 9
Z: 770

X: -356
Y: 10
Z: 798

X: -395
Y: 20
Z: 838

X: -281
Y: 57
Z: 635

X: -393
Y: 21
Z: 785

X: -399
Y: 19
Z: -914

X: -187
Y: 25
Z: 656

X: -187
Y: 30
Z: 784

X: -380
Y: 12
Z: 831

X: -587
Y: 44
Z: 410

X: -334
Y: 16
Z: 807

X: -409
Y: 24
Z: 817

X: -421
Y: 19
Z: 807

X: -425
Y: 23
Z: 804


De bovenste 2 zitten 32 blocks bij elkaar vandaan. Dus even kijken of ik daar wat mee kan doen.

En de laatste 3 zitten ook allemaal bij elkaar!
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: 88bram on 23 December 2011, 18:00:02
dit design werkt bij mij in sp er goed -> http://www.youtube.com/watch?v=Igfru8OsrS4&feature=g-user-u. En: http://www.youtube.com/watch?v=xdTVld0E5MY&feature=g-user-a&list=PLC2F778AABFB7556D&context=G22eb659UCGXQYbcTJ33byGsD_upbI_mu6SUKsTSltmKAD8Lee4H8.
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Alphadog_NL on 23 December 2011, 18:02:19
Er zit ook nog een skeleton spawner in de tunnel richting mijn huis vanaf GC. Daar zit nog een mijnschacht aan vast, geen idee wat daar nog te vinden is. Verder nog een aantal spawners bij mijn huis, maar niet echt vlakbij elkaar.

Skeleton Spawner zit op  +216 +155 50
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Roerlepeltje on 23 December 2011, 20:57:23
Oke ik heb eindelijk een farm gevonden met 3 spawners.. ze zitten op de locatie
X: -416
Y: 23
Z: 812

Dat is bij mijn huis. Kan met de trein via GS richting Roerlepeltje.
Het zijn helaas wel alle 3 Cave Spider spawners.
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Daz Bonez on 24 December 2011, 16:10:30
Was exp tussen main en survival niet gescheiden????? T.T !

Magoed in survival nether in de buurt van +91, +391, H:74 zit een blaze spawner. Heb daar al een farm van gemaakt. Je krijgt er best veel exp mee. Let wel goed op de gebruiksaanwijzing!
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 24 December 2011, 17:18:18
@roer een flinke lijst.  :P  zijn deze bijna allemaal vlak bij je huis ? en wat voor spawners zijn het ? zombie,skel,spiders,gif spiders ?

Oke ik heb eindelijk een farm gevonden met 3 spawners.. ze zitten op de locatie
X: -416
Y: 23
Z: 812

Dat is bij mijn huis. Kan met de trein via GS richting Roerlepeltje.
Het zijn helaas wel alle 3 Cave Spider spawners.
http://www.youtube.com/watch?v=di-bcJ6W4cg  misschien heb je hier wat aan ?


Was exp tussen main en survival niet gescheiden????? T.T !
Sinds kort wel ja ;) vandaar ook dit topic.


Quote
Magoed in survival nether in de buurt van +91, +391, H:74 zit een blaze spawner. Heb daar al een farm van gemaakt. Je krijgt er best veel exp mee. Let wel goed op de gebruiksaanwijzing!
Thanks ik zet hem in de lijst.
En zal eventjes kijken hoe we die makkelijk beschikbaar kunnen maken :)

Ik zit er aan te denken om ergens een station aan te maken en die een verbinding te geven met grand central. dan kan je van grand central naar een van de spawners toe ( indien er geen spawners vlak bij bestaande aansluitingen tevinden zijn.)
Anders maken we een bulletin board met locaties van de spawners (bv ga naar roer huis)
En geven we alleen mobdrop survival ( die nog gebouwd moet worden ) een aansluiting met grand central

alphadog: +216 +155 50 skel spawner
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: dolcaer on 24 December 2011, 17:34:22
Klinkt prima! Een goeie XP farm mis ik op het moment ook wel, wij hebben er zelf wel een maar dan met 1 spawner.
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Daz Bonez on 24 December 2011, 17:34:59
Was exp tussen main en survival niet gescheiden????? T.T !

Ik bedoelde daarmee eigenlijk te zeggen dat ik baalde dat ik niet wist dat het niet gescheiden was xD (cryface)
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: aacoba on 25 December 2011, 11:04:15
-802 +690 - Vandaag was het zo ver, de werkzaamheden aan de Survival Mobdrop zijn begonnen.
We beginnen met een 20*20 gebied in de zee te drainen, daarvoor hebben we veel gravel en sand nodig.
Als je sand/gravel wil doneren stop het dan aub in de kist op -790,691, als je wil helpen met bouwen meld je dan aan bij aacoba of teutates *O*
(http://i.imgur.com/Ii4d2h.png)
(http://i.imgur.com/mOhMNh.png)
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 26 December 2011, 12:42:04
mobdrop groeit gestaagd :)
We hebben ook al een snelle aansluiting liggen.

Van roer naar mobdrop ligt nu een rails :)

Naar alle waarschijnlijkheid komen er 2 lijnen naar gc te liggen (heen en terug net zoals bij spawn)
donaties qua rails en andere resources zijn gewenst (ook helpende hand is erg gewenst :) )
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: duvelke666 on 26 December 2011, 20:06:36
hier bij meld ik mij aan om mee te helpen indien het nog nodig is  7(8)7 7(8)7
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 27 December 2011, 18:12:29
hier bij meld ik mij aan om mee te helpen indien het nog nodig is  7(8)7 7(8)7

Alle hulp is welkom :)
Voornamelijk hebben we resources nodig op het moment.
redstone / redstone torches/ pistons / repeaters. /
Ook hoop ik dat we alvast kunnen beginnen met verzamelen van resources om het mooi te laten lijken. (smooth / coal ) 

heel veel (char)coal (we moeten flink stuk grotten gaan verlichten om mopdrop spawn rate te verbeteren)
Bovendien heb ik besloten dat survival mobdrop een enchantmentroom kan gebruiken dus hout zou ook erg fijn zijn. (boeken heb ik zelf genoeg)

Voor het echte hulp qua bouwen kan je het best aacoba aanspreken :)
 
Van roer naar mobdrop ligt nu een rails :)
sinds vandaag ligt er nu een directe lijn vanaf gc naar mobdrop met dank aan roerlepeltje!
gewoon de juiste sign kiezen en gaan met die banaan ;)

Ander nieuws.
Er is nu een werkende skeleton (exp) farm vlak bij grand central.
Aan de zijkant zit een deur naar buiten en dan de rode weg volgen.
dit zorgt voor exp en voor pijlen ( die we in huidige ontwerp nodig hebben voor mobdrop levelen)



Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Roerlepeltje on 28 December 2011, 09:30:31
sinds vandaag ligt er nu een directe lijn vanaf gc naar mobdrop met dank aan roerlepeltje!
Geen dank, geen dank. :p

Ik wil er nog een dubbel spoor van maken, aangezien ik verwacht dat het een vrij populair project wordt. Daar heb ik dus nog veel spoor voor nodig. Voor verlichting in de tunnels wil ik glowstone gaan gebruiken. Er mag gedoneerd worden!:) (Iron/Coal/Glowstone)

De tripple spiderfarm is inmiddels af. Er moet nu alleen nog een duidelijke verwijzing komen en wellicht wat optimalisatie. Je kan in ieder geval uitstappen bij Roerlepeltje en van daar achter de sheepfarm in het ravijn gaan en kijken voor de ingang. Naar deze ingang wil ik ook nog even een klein spoor leggen vanaf mijn eigen station.
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: QuantumQ on 29 December 2011, 23:55:44
Owh ik zie dit topic een beetje laat.
Dolcaer en ik hebben (schuin) onder onze berg een zombiespawner zitten. Hij is omgebouwd naar xp farm maar kan (volgens mij) nog wel verbeterd worden.
We zitten op (-249,365).
Naja... dat was het wel eigenlijk  :yes
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 30 December 2011, 02:27:30
Mobdrop is officeel af.

Moet nog wel duidelijke stappenplan komen op de signs.

drukt op knop op groene wol
monsters vallen en worden gecrushed.
gaat weer open.  je schiet monsters dood met pijlen uit je boog ( blijf voor de lijn !!)
druk op de flush knop wanneer monsters dood zijn.
pak de items + exp zet flush uit.
Zie stap 1

Er is ook nog een knop op rode wol dit is om te voorkomen dat er mobs vallen (nood switch)
daaronder zit een reset knop voor nood switch.
indien nood switch aanstaat is er een geluidje en na reset duurt het eventjes voor dat er mobs komen.

Bij grand central is er een farm voor je pijlen :)

Enjoy.

We hebben wel een naam nodig voor onze mobdrop.
A) is duidelijker met betrekking andere mobdrop xD
B) wat meer handelingen nodig als andere mobdrop :)

ideen: xprange
xparchery
Iemand andere ideeen voor naam ? :)


PS:De regels voor de lijn (slabs) blijven is om mobdrop te beschermen tegen skeletons die terugschieten en dan creeper raken. ( creeper doet BOEM ) en beschadigd daarmee de mobdrop en dit zien we liever niet.

Zal later hoofd topic updaten. ( ook met info hoe skel farm gemaakt is ... is een simpel maar handig ontwerp)




   
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: WouterH on 30 December 2011, 12:58:48
1 tip, doe de volgorde van de signs met nummers. Dus op de eerste button die je moet indrukken: 1. Mobs vallen.

De 2e stap wordt dan: 2. Mobs gaan dood

Ofzo :P
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Gazeebo on 30 December 2011, 16:27:17
Noem het survivaldrop ofzo :P

Mobdrop lijkt me handiger om exclusief voor de "gewone" mobdrop te houden op de main map(eigenlijk resource map) aangezien de meeste mensen met mobdrop naar die refereren.

De nether mobdrop bijv. word veelal "golddrop" genoemd.

Oh en over die creepers die exploderen, ik weet niet hoe anderen er over denken maar mogelijk kan je een zone aanvragen voor de survivaldrop zodat de creeper-explosie-flag uitgezet kan worden. Maar goed, dan moet wel iedereen het daar over eens zijn :P
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: dolcaer on 24 January 2012, 03:57:52
Vindt dat soort uitdagingen zelf wel het grote verschil tussen surv en main, dus voor mij hoeft het niet perse. Verder ben ik het eens met de volgorde in nummers :)
Title: Re: [survival]xp farms
Post by: Teutates on 26 January 2012, 13:18:23
Oh en over die creepers die exploderen, ik weet niet hoe anderen er over denken maar mogelijk kan je een zone aanvragen voor de survivaldrop zodat de creeper-explosie-flag uitgezet kan worden. Maar goed, dan moet wel iedereen het daar over eens zijn :P

Dat zou kunnen :) maar op het moment werkt zonder ook :P
Deze iets ingewikkeldere systeem is juist om creeper explosies te voorkomen.
Anders hadden we iets veel simpeler kunnen maken ;)