Forum

Tweakcraft => Support => Topic started by: NitroX infinity on 31 August 2011, 14:58:09

Title: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 31 August 2011, 14:58:09
Ik zou het op prijs stellen als er een (statische) afbeelding beschikbaar is van de 'flat map' met daarop een overlay van de zone's. Het is zonder namelijk verdraaid moeilijk om te kunnen zien waar je eventueel een groot project zou kunnen starten.

Deze afbeelding hoeft uiteraard niet iedere dag geupdate te worden zoals de reguliere map, enkel wanneer er een nieuwe zone bij is gekomen.
Title: Re: Zonemap
Post by: Jelmar on 31 August 2011, 16:20:19
Deze afbeelding hoeft uiteraard niet iedere dag geupdate te worden zoals de reguliere map, enkel wanneer er een nieuwe zone bij is gekomen.

Er komen vrijwel dagelijks meerdere zones bij ;)
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 31 August 2011, 16:27:57
Okee, 1 update per week dan. Maar geef ons in ieder geval iets om te zien welke gebieden niet meer beschikbaar zijn. :-*
Title: Re: Zonemap
Post by: Gh0stT4il on 31 August 2011, 16:36:36
I see potential in this as well :3
Title: Re: Zonemap
Post by: Maddox on 31 August 2011, 16:51:29
Ik had dit ook al eens voorgesteld, maar mij werd verteld dat dit niet kon?
Title: Re: Zonemap
Post by: wakcs on 31 August 2011, 17:54:40
ze waren vast lui :P
Title: Re: Zonemap
Post by: Serendipity on 31 August 2011, 18:23:54
Mogelijk: Ja, makkelijk: nee.

Dat is het meer, het vergt een shitload aan werk om alle zones er goed op te krijgen, alle sub-zones er uit te halen, alle zones die elkaar overlappen goed zichtbaar te krijgen, etc. etc.
Title: Re: Zonemap
Post by: wakcs on 31 August 2011, 19:38:41
was misschien makelijker geweest als het vanaf het begin van de server was gedaan
Title: Re: Zonemap
Post by: Gazeebo on 31 August 2011, 20:09:43
Dit lijkt mij ook iets super tofs. Dan kan je gemakkelijk rekening houden met bouwafstand bijvoorbeeld. En zo zie je super gemakkelijk hoeveel van de map nog vrij is voor nieuwe bouwwerken en hoeveel van de zones onbebouwd zijn en mogelijk kleiner kunnen gemaakt worden.

Alle zones staan in de database met co-ordinaten toch ? Hoe zit het bijvoorbeeld met de vlaggetjes van de warps op de map, staan die op co-ordinaten of worden die op een andere manier geplaatst?

Subzones hoeven er toch niet uit gehaald te worden ? Zolang men kan zien wat bezet is lijkt het mij al voldoende. Dat i.c.m. een toggle overlay van de flat render en dan heb je precies wat de mensen hier lijken te willen.
Title: Re: Zonemap
Post by: windwarrior on 31 August 2011, 21:19:41
Opzich is het mogelijk, er wordt een render gemaakt, en het is mogelijk daar coordinaten naar te "mappen" als het ware. Dan moet er een koppeling zijn tussen de database en die extra renderer, om zo een plaatje te kunnen maken.

Mogelijke problemen zijn:

1) De map is neit vierkant, als er ooit expantion is dan gaat die renderer stuque
2) De database gaat het NIET leuk vinden als je alle zones eens opvraagt voor die render.
Title: Re: Zonemap
Post by: Maddox on 31 August 2011, 22:26:48

2) De database gaat het NIET leuk vinden

Als in; het gaat laggen? Of iets anders?
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 31 August 2011, 22:30:53
Opzich is het mogelijk, er wordt een render gemaakt, en het is mogelijk daar coordinaten naar te "mappen" als het ware. Dan moet er een koppeling zijn tussen de database en die extra renderer, om zo een plaatje te kunnen maken.

Mogelijke problemen zijn:

1) De map is neit vierkant, als er ooit expantion is dan gaat die renderer stuque
2) De database gaat het NIET leuk vinden als je alle zones eens opvraagt voor die render.

Gewoon 1 keer per week zo'n kaart genereren en dan als afbeelding opslaan op de server en die tonen als de kaart zonemap wordt opgevraagd.
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 1 September 2011, 01:09:37
Extra Png transparant overlay, en alleen de nieuwe generere waneer zone toegevoegd is of geupdate. Zou niet zon load op de server moeten zijn, je zou het zelfs snachts kunnen laten doen. Technies cker haalbaar, maar kostgewoon even werk/tijd.


Bier int systeem maakt typen lastig, soory.
Title: Re: Zonemap
Post by: MoondustNL on 1 September 2011, 01:23:21
Extra Png transparant overlay, en alleen de nieuwe generere waneer zone toegevoegd is of geupdate. Zou niet zon load op de server moeten zijn, je zou het zelfs snachts kunnen laten doen. Technies cker haalbaar, maar kostgewoon even werk/tijd.


Bier int systeem maakt typen lastig, soory.

Niet zoveel drinken dat t filter kapot gaat hé :P
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 1 September 2011, 12:45:58
Quote
Niet zoveel drinken dat t filter kapot gaat hé
'
En ik ben weer bij kennis...., filter is nog prima, normaal drink ik niet zo veel.  ;D
Soms heb je gewoon van die gezellige feestjes die er op vragen.  :D
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 1 September 2011, 13:40:45
Hoeveel zones zijn er eigenlijk?
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 1 September 2011, 14:13:09
zo'n 700 :P
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 1 September 2011, 14:36:30
Mwa, weekje of 3 werk? Wil ik wel doen hoor. Als jullie mij een lijst met de coordinaten geven (eventueel met namen en eigenaren) dan maak ik wel een transparante png.

Liefst wel ff in een excel (of ooo variant) want dan kan ik met formules de coordinaten corrigeren.
afbeelding van de kaart met de zones.
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 1 September 2011, 15:18:09
Ik heb het vermoeden dat het ook automatisch moet kunnen, zoals ook met de warps gebeurt. Gunther heeft op het moment nog tentamens, maar mogelijk wil hij er daarna eens naar kijken, daar hij de warps ook heeft toegevoegd? Bouncer is er volgens mij ook wel handig in, die heeft me nog geholpen om de projectpagina goed de map te tonen.
Title: Re: Zonemap
Post by: Serendipity on 1 September 2011, 15:19:22
Alleen staan de coords wel verkeerd, zowel die van de projecten als die van de warps, misschien dat daar eerst eens naar gekeken moet worden?
Title: Re: Zonemap
Post by: Aardappelsap on 2 September 2011, 12:00:00
Laat me dit nog eens duidelijker uitleggen:

Het is erg lastig, niet omdat wij lui zijn (zoals velen denken), maar omdat het allerlei complicaties met zich mee brengt. Ten eerste, maakt de C10-T render geen 'heel plaatje' uit zichzelf, maar splitst het op in meerdere kleine plaatjes. Admins zouden een one-image render kunnen maken, maar dit gebeurd standaard niet. Ten tweede, de coördinaten op de map kloppen niet met de coördinaten van de zones: op de map zit het coördinaat (0,0) ongeveer in het midden, terwijl bij de meeste imagelibraries (0,0) linksboven zit. Dit is niet het grootste probleem, dat kan wel omgerekend worden. Een groter probleem is de rendersize. Als er ook maar een klein stukje land bijkomt, omdat de borders b.v. fuxxored zijn o.i.d., dan kunnen we opnieuw gaan zoeken naar het (0,0) coördinaat, óf we zouden een systeem moeten maken wat automatisch het (0,0) punt zoekt, maar dit is lastiger omdat je dan image-sections moet gaan vergelijken. Daarbij komt nog het probleem van sub-zones, die er uit gefilterd moeten worden, en overlappende zones, die duidelijk te onderscheiden van elkaar moeten zijn. Als laatste is het zo dat we qua CPU-usage niet te veel bloated programmatjes willen draaien, en dat je dit dus eigenlijk in C/C++ wil hebben (om de load zo licht mogelijk te houden).

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de hoeveelheid werk die het kost versus de moeite om even goed om je heen te kijken/lopen als je een nieuwe zone wil is imo gewoon te groot. En over Gunther: die heeft het al druk zat met alle plugins geupdate houden en de server draaiende houden, en hij wil zelf ook nog een beetje kunnen bouwen, dus ik zou deze taak niet op hem afschuiven.

@Nitro, als je dit met de hand om de week wil gaan updaten dan wens ik je veel succes; dat gaat hem echt niet worden :P.
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 2 September 2011, 12:41:03
een export van zone coords maken.
tooltje maken om van de coords een transparent png oid te maken
map downloaden, aan elkaar plakken, de zone png er overheen gooien
map weer in stukken knippen.
uploaden.

ook voor de coords is wel een rekensom te maken als het vanaf midden is of vanaf linksboven.

kan allemaal met 1 tool, op een pc van een admin. niks server cpu etc.



map downloaden 1 images van maken, layers er overheen plakken
Title: Re: Zonemap
Post by: Aardappelsap on 2 September 2011, 15:16:11
een export van zone coords maken.
tooltje maken om van de coords een transparent png oid te maken
map downloaden, aan elkaar plakken, de zone png er overheen gooien
map weer in stukken knippen.
uploaden.

ook voor de coords is wel een rekensom te maken als het vanaf midden is of vanaf linksboven.

kan allemaal met 1 tool, op een pc van een admin. niks server cpu etc.



map downloaden 1 images van maken, layers er overheen plakken

Trust me, it ain't that easy...
Title: Re: Zonemap
Post by: aacoba on 2 September 2011, 19:25:13
zo'n 700 :P
zelfs 800...
ik heb zelf 800 en 802 ::)
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 2 September 2011, 23:20:28
Er zijn inmiddels ook al veel zones verwijderd he :) Teller staat nu op 690 met 896 als volgende zone-id.
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 7 September 2011, 11:42:47
zoiets kan ik wel maken ja, heb je een lijst voor me milenco met zone+punten?
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 7 September 2011, 16:03:48
Als je me even aanspreekt op IRC Bouncer zorg ik dat je zo'n export krijgt :)
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 11 September 2011, 23:31:50
En het is af.

http://map.bouncer.nl/zones/

Misschien wel nog even toevoegen dat je de naam van een zone kan zien.
Title: Re: Zonemap
Post by: wakcs on 11 September 2011, 23:38:41
wat is die o-zo grote zone in het midden?
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 11 September 2011, 23:51:37
wat is die o-zo grote zone in het midden?

Waarschijnlijk zones van andere worlds. Daar moeten we nog even naar kijken.
Title: Re: Zonemap
Post by: Gazeebo on 11 September 2011, 23:53:25
Bouncer je bent geweldig :D
En inderdaad, die grote zone is waarschijnlijk de skyworld zone.
Namen lijken mij niet super belangrijk, alleen handig.
En natuurlijk de verschillende worlds gescheiden houden.
Maar in elk geval, tof dat het je gelukt is en dat je er tijd in gestoken hebt.
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 12 September 2011, 00:30:33
Ziet er accuraat uit! Goed Bezig!
Kheb mijn zones effe gecheckt en die staan er allemaal pixel perfect op.

Alleen zit het nog over een oude map heen.
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 12 September 2011, 08:48:31
Ziet er goed uit, alleen wat is die hele lange strook van losse vierkantjes map zonder zone aan de rechterkant?
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 12 September 2011, 11:24:48
Renderfout, zit ook in de non-zone map.

Ik dacht overigens dat ik een aardig grote zone had, maar nu ik dit zo zie moet ik zeggen dat ie hooguit gemiddeld is. :D
Title: Re: Zonemap
Post by: Serendipity on 12 September 2011, 16:32:07
Kun je voor mij nu nog iets doen?

De namen van de zone-admins in die zones laten weergeven (indien de zones groot genoeg zijn) of doormiddel van een mouse-over (alt-tag)? Dat zou voor admins een goede tool zijn om te kijken van wie zones zijn (onder adere die belachelijk grote aan de rechterkant, die is ongeveer 1000 bij 1000, even groot als Citadel, alleen staat er geen zak ¬¬)
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 12 September 2011, 16:34:43
Dat is ook makkelijk voor de non-(S)GO's/SA's die in contact willen komen met de eigenaren van die zones.
Title: Re: Zonemap
Post by: Gazeebo on 12 September 2011, 17:37:22
Is die zone rechts onderin niet het "reservaat" gemaakt met als enige doel dat er niks gebouwd kan worden ?
Ik hoop trouwens wel dat er nu ook op gelet gaat worden wat er met zones gebeurd. Aangezien er vrij veel zones zijn die naar mijn mening te leeg zijn en tegelijkertijd erg groot.
Misschien dat er nu op gelet kan worden of er ook echt iets met die zones gedaan word of dat ze er gewoon zijn en de spelers er niks meer mee doen.
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 12 September 2011, 18:21:38
Ik denk het niet, want mijn project ligt direct naast een sone die Reservaat heet (die is van Rhan).
Dus tenzij er 2 zones zijn met dezelfde naam is het denk ik niet reservaat.
Title: Re: Zonemap
Post by: Rhan21 on 12 September 2011, 18:38:36
Is die zone rechts onderin niet het "reservaat" gemaakt met als enige doel dat er niks gebouwd kan worden ?
Ik hoop trouwens wel dat er nu ook op gelet gaat worden wat er met zones gebeurd. Aangezien er vrij veel zones zijn die naar mijn mening te leeg zijn en tegelijkertijd erg groot.
Misschien dat er nu op gelet kan worden of er ook echt iets met die zones gedaan word of dat ze er gewoon zijn en de spelers er niks meer mee doen.

Nope, dat is een zone van mij en Serendipity die binnenkort verwijderd gaat worden. We waren van plan daar iets te bouwen maar de plannen gaan over.

Het 'reservaat' waar jij het over hebt is de zone in het midden, aan de rechterkant. Met een hoop kleine zones erboven. De zone die landcross bedoelt ligt aan de linkerkant, hier staan een aantal villa's en de zone is van M1ke en mij, maar die is verder niet zo groot.
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 12 September 2011, 18:54:27
Bouncer stuurt me binnenkort zijn final code op en dan ga ik die verwerken voor de website.
Bedankt voor je hulp Bouncer! :)
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 14 September 2011, 15:56:09
De zonemap is inmiddels te vinden op de flatmap (http://www.tweakcraft.net/map-flat)

Als je in zoomed kun je de eigenschappen van een zone zien.
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 14 September 2011, 16:08:26
Nu nog met live-view voor vips :D, dan is die hellemaal perfect :D
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 14 September 2011, 16:57:36
De zonemap is inmiddels te vinden op de flatmap (http://www.tweakcraft.net/map-flat)

Als je in zoomed kun je de eigenschappen van een zone zien.

Hoe zie je de zones dan, ik zie alleen een normalen flatmap  ???
Title: Re: Zonemap
Post by: Loev on 14 September 2011, 16:58:16
De zonemap is inmiddels te vinden op de flatmap (http://www.tweakcraft.net/map-flat)

Als je in zoomed kun je de eigenschappen van een zone zien.
In één woord. Fantastisch!
Title: Re: Zonemap
Post by: Gh0stT4il on 14 September 2011, 17:02:54
vraagje... er wordt aangegeven op de zone map dat mijn zone op de volgende coordinaten begint:
X=3636
Y=1371

en eindigt op:
X=3736
Y = 1471

en 10.000m² groot is.

Alleen er kloppen 2 dingen niet:
de Y begint op 1370 en eindigt op 1470.

ook de grootte klopt niet omdat mijn zone 101 x 101 = 10201m² is.

klopt de berekening voor de zones wel?
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 14 September 2011, 23:19:56
vraagje... er wordt aangegeven op de zone map dat mijn zone op de volgende coordinaten begint:
X=3636
Y=1371

en eindigt op:
X=3736
Y = 1471

en 10.000m² groot is.

Alleen er kloppen 2 dingen niet:
de Y begint op 1370 en eindigt op 1470.

ook de grootte klopt niet omdat mijn zone 101 x 101 = 10201m² is.

klopt de berekening voor de zones wel?

Fixed in volgende release :P
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 15 September 2011, 01:21:01
En doorgevoerd. Je kan nu de warps en zones tegelijk zien en deze aan of uit zetten.
Title: Re: Zonemap
Post by: Gh0stT4il on 15 September 2011, 12:51:36
kwil niet miereneuken, maar de Y zit er nog steeds 1 naast (er moet er 1 af bij het begin en eind punt) :P
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 16 September 2011, 16:32:45
kwil niet miereneuken, maar de Y zit er nog steeds 1 naast (er moet er 1 af bij het begin en eind punt) :P

Het is een vage bug. Ik heb het opgelost maar sommige zones wijken nog 1 af. Dat neem ik dan maar even voor lief.

Hoeveel animo is er om player locaties te zien op de map?
Title: Re: Zonemap
Post by: Maddox on 16 September 2011, 16:38:40


Hoeveel animo is er om player locaties te zien op de map?
Dit lijkt mij wel heel leuk om te kunnen zien!
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 16 September 2011, 19:03:59
Dat lijkt me ook wel leuk.
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 16 September 2011, 20:42:45
Bug? Je houdt er toch wel rekening mee dat er daadwerkelijk een nul-lijn van zowel noord naar zuid als oost naar west loopt (die dus 0 als coordinaat hebben) ?
Title: Re: Zonemap
Post by: Maddox on 16 September 2011, 22:09:41
Even een vraag uit interesse, is het ook mogelijk om een soort map te maken voor homes van spelers? Dus dat je een speler opzoekt / uit een lijst kiest en dan kan zien waar zijn/haar homes zijn? Of zou dit een beetje te openbaar zijn?
Title: Re: Zonemap
Post by: WouterH on 16 September 2011, 23:47:03
Even een vraag uit interesse, is het ook mogelijk om een soort map te maken voor homes van spelers? Dus dat je een speler opzoekt / uit een lijst kiest en dan kan zien waar zijn/haar homes zijn? Of zou dit een beetje te openbaar zijn?

Het kan natuurlijk altijd, maar of je het wil is een andere vraag. Persoonlijk vind ik dat net iets te openbaar. Homes zijn in principe prive heb ik zoiets. Wij admins kunnen ze wel inkijken al gebeurd dat ook alleen als we bijvoorbeeld een griefer home oid zoeken.

Mbt playerlokaties: Dat kwam al een keer een half jaar geleden ofzo ter sprake, toen werd door een aantal spelers gevonden dat het ook wel redelijk tegen de privacy grens aan loopt. Persoonlijk vind ik het ook niet zo heel nodig. Maargoed, dat is natuurlijk ook maar gewoon mijn mening.

We moeten dus denk ik wel even goed kijken of we het implementeren.
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 17 September 2011, 00:13:19
Op het moment staat de optie in je UserCP (http://www.tweakcraft.net/usercp-change) om het wel of niet zichtbaar te maken op de map (als die optie er komt). Standaard ben je in ieder geval niet zichtbaar.
Title: Re: Zonemap
Post by: Scriptor on 17 September 2011, 00:18:49
Mensen kunnen er zelf idd voor kiezen om onzichtbaar te zijn, dat kan standaard met de plugin ook al met user commands. Mij lijkt het iig wel nice.
Title: Re: Zonemap
Post by: WouterH on 17 September 2011, 00:26:09
Als er idd een opt-in is dan vind ik het helemaal prima!
Title: Re: Zonemap
Post by: Gazeebo on 17 September 2011, 01:00:41
privacy? op een public server? waar je overal gewoon vrij heen kunt lopen? :P
maar inderdaad.. er is gewoon die opt-in.
Title: Re: Zonemap
Post by: freeman21 on 20 September 2011, 12:46:44
zonemap is er dus topic locked
Title: Re: Zonemap
Post by: vistu on 20 September 2011, 12:54:26
zonemap is er dus topic locked
Niettus! Ook niet locked dus.
Title: Re: Zonemap
Post by: freeman21 on 20 September 2011, 12:56:27
hij is er wel :) want kijk maar bij flatmap en dan kun je zones aanvinken :) maar wil hem best open laten
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 20 September 2011, 12:57:14
graag, want ik ben nog met de player map bezig en er zitten nog wat bugs in
Title: Re: Zonemap
Post by: Gazeebo on 20 September 2011, 13:18:03
hij is er wel :) want kijk maar bij flatmap en dan kun je zones aanvinken :) maar wil hem best open laten
Misschien eerst even overleg met de maker van de map zelf voordat je conclusies trekt ;)
Title: Re: Zonemap
Post by: Rhan21 on 20 September 2011, 18:51:38
Is er wel, dus alsnog closed.

Ik dacht dat vistu en gazeebo het punt duidelijk genoeg had gemaakt, maar blijkbaar niet.
Topic unlocked voor Bouncer om updates over de player map te posten en bugs/features te bespreken.
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 21 September 2011, 01:10:16
dank rhan. Ik ben druk aan het testen met de playermap. Kan bijna live zien waar iemand loopt :)
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 21 September 2011, 13:57:15
Mijn zone zou 256x256 moeten zijn maar als ik de info op de map bekijk staat er 246x257.

Overigens zou dat informatie icoontje in de linkerbovenhoek wel wat groter mogen als je verder inzoomt.
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 27 September 2011, 17:16:54
Is de zone map weer van de site af, of ligt dat aan mij?
Ik zie bij de zone map alleen een normale map, zonder zones.
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 27 September 2011, 18:49:24
Moet je even crtl+f5 doen. Bouncert is nog bezig met de playermap, so stay tuned..
Title: Re: Zonemap
Post by: landcross on 27 September 2011, 20:10:40
Dat werkt niet hoor, ik zie niet eens zo'n vakje waar je zones en warps kn aankruisen. Ik zie gewoon een normale flatmap.
Title: Re: Zonemap
Post by: NitroX infinity on 27 September 2011, 20:19:18
Hier ook geen zonemap meer.
Title: Re: Zonemap
Post by: Milenco on 27 September 2011, 20:24:28
Dan is het kapot :D
Title: Re: Zonemap
Post by: Bouncer on 30 September 2011, 19:15:56
Dan is het kapot :D

Ja ik dacht dat de render alleen de warp data overschreef, maar blijkbaar wordt alles overschreven. wordt opgelost!