Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: Milenco on 20 November 2011, 23:31:19

Title: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 20 November 2011, 23:31:19
Omdat de onlangs uitgebrachte versie van Minecraft flink wat wijzigingen met zich heeft meegebracht en eindelijk final is, is het ook tijd voor wat vernieuwingen op Tweakcraft! Na lang intern beraad hebben we besloten de wereldindeling aan te passen en wat beleidswijzigingen door te voeren.

Het gaat om de volgende werelden:
-Main map & Main nether
-Original
-Sky
-Newbieworld
-Survival & Survival nether (en eventueel 'end')
-Testwereld (Adminworld)
-Resource wereld
-Portaal wereld

Uitleg per world:

Main map & Main nether
Dit is de nieuwe Main wereld, gemaakt met de 1.0 biome-generator. De wereld heeft in eerste instantie een oppervlak van 2500x2500 (Nether 8 keer zo klein) en zal wanneer dat nodig blijkt uitgebreid worden. Daarnaast zijn er een aantal zaken veranderd t.o.v. de vorige main map (Original): de view-distance regel zal nu dynamisch worden toegepast; hoe groter het project, hoe groter de afstand tot andere projecten. Daarnaast zullen oude, onafgemaakte projecten die langer dan twee maanden stil liggen verwijderd worden. De bouwwerken in kwestie worden opgeslagen in de database of in een schematic-file. Op deze manier zijn de bouwwerken later nog te herstellen, maar behouden we voldoende vrije ruimte op de wereld.

Original
Dit is de huidige main-world. Bouwen is nog wel toegestaan (en het is natuurlijk leuk als projecten waar aan gewerkt wordt worden afgemaakt). Het is echter alleen nog toegestaan in bestaande Zones. Er worden geen nieuwe Zones meer verstrekt.

Sky
Sky is alleen bebouwbaar door VIPs, en is opgedeeld in drie thema's: Nations, Space en Freebuild.

Newbieworld
Newbieworld wordt om de zoveel tijd gereset. Heeft een eigen inventory.

Survival & Survival nether
In Survival is het niet toegestaan om te griefen of om andere spelers onnodig te doden. Stelen is ook niet toegestaan, behalve 1 stack food per dag.

Daarnaast is survival vanaf nu VIP-only. Enkele builders die al toegang hadden tot survival hebben geluk: zij mogen hier nog blijven spelen. Nieuwe builders vallen echter buiten de boot. Alle huidige VIP's hebben per direct toegang tot de survival wereld.

Survival en Survival nether hebben een inventory die gescheiden is van de rest van de werelden.

Testwereld (Adminworld)
Creative wereld voor admins om opstellingen e.d. te testen en WorldEdit vaardigheden te oefenen of nieuwe admins daarin te trainen. Heeft een eigen inventory.

Resource wereld
Om afbraak (zoals clayhunt, geplunderde stranden, etc.) te voorkomen in Main en Original, is er een aparte resource wereld gemaakt. Hierin kan je zand/gravel/spul minen. Wanneer een gebied 'op' is zal deze opnieuw worden gegenereerd. De huidige resource-warps (gecategoriseerd onder 'tools' in de listwarps), zoals guntherbos en squidfarm, staan vanaf heden in deze wereld.

Daarnaast is het beleid met betrekking tot mobtowers aangepast: Vanaf heden is het enkel toegestaan 'drops' te collecten door monsters zelf dood te slaan. Hierbij mag je dus niet meer alleen stilstaan en de drops je inventory laten binnen stromen: Je zult eerst zelf het beest in kwestie moeten ombrengen. Afk'en is dus verleden tijd.

Portaal wereld
Deze wereld bevat portalen om naar de verschillende werelden te reizen. Voor vaste spelers is het gebruik van deze wereld natuurlijk optioneel. Voor gasten en newbies is het echter een mooie manier om de server te verkennen.

VIP only features
Om het doneren aan te moedigen, zijn er een aantal aanpassingen doorgevoerd in de commando's welke door VIP gebruikt kunnen worden:
-/tpback en /tpforward kan vanaf nu enkel door VIP+ gebruikt worden.
-/tnta om TNT pijlen te maken wordt VIP+.
-We gaan de mogelijkheid om Telelifts (met een maximale afstand) toe staan voor VIP's.
-Survival en Sky is zijn VIP-only

Dit bovenop de huidige VIP only features:
-/tp
-/tpon en /tpoff
-/tpchere
-/getpos
-Lavaspons
-Inspraak in beleid
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Maddox on 20 November 2011, 23:34:55
Ziet er goed uit, maar mogen Mobtowers ook alleen in Resource wereld?
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 20 November 2011, 23:36:17
Ziet er goed uit, maar mogen Mobtowers ook alleen in Resource wereld?

Dat klopt

Maar ik kan me voorstellen dat je in Survival ook mobdrops wilt hebben. Imo zijn daarvoor kleinschalige farms op basis van zelf doden toegestaan.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Mondeus on 20 November 2011, 23:48:45
Fijn om een nieuwe goed gegenereerde main wereld weer te hebben :)
Is het wellicht niet een idee om ook voor in de nieuwe main een regel te hebben voor het aanvragen van zone's.
Zie tegenwoordig iedereen zone's aanvragen, en/of zone's die nooit afworden gemaakt.
Idee/suggestie om zone's aan iemand toe te wijzen die:
-langer actief is op tweakcraft.
-bv nieuw plotcity/mineville etc.. zijn/haar eigen bouwwerk goedgekeurd heeft afgemaakt

Over het ontmoedigen om te bouwen op de huidige map, zou je de aanvraag van zone's niet verkorten of nu zelfs afschaffen ?

Enige waar ik me zorgen over maak is de bouw projecten in survival die daar nu staan , maar dat komt ongetwijfeld wel goed ga ik vanuit.

Verder top  (Y)
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: windwarrior on 20 November 2011, 23:51:26
@mondeus, daar hebben we over na gedacht, maar uiteindelijk gaat dat alleen maar beperkend werken, we hopen met de nieuwe aangepaste viewdistance regel een hogere dichtheid te bereiken.

Het aanvragen van zones doen we juist om mensen de kans te geven om hun projecten te behouden, zodat ze niet opeens niet meer kunnen bouwen
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 20 November 2011, 23:52:01
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Freaker5005 on 21 November 2011, 00:01:30
als builder tsjah ik gebruik /back echt heel veel. vind dat een beetje overdreven.
en wat the end betreft t lijkt me leuk als die wereld na het killen van de enderdragon word gereset samen met een nieuwe draak? want het beestje is best simpel te vermoorden als je je wapens goed kiest.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 21 November 2011, 11:07:19
Een paar dingen lijken me vrij radicaal.
Een van de dingen wat ik echt niet zie zitten is het ontmoedigen van bouwen op de huidige main world. Veel mensen, waaronder ik zelf, zijn met persoonlijke projecten bezig waar gewoon af en toe aan gebouwd word.
Door het ontmoedigen van het bouwen op de huidige main world betekend het in principe dat ze voor niks bezig zijn geweest omdat deze projecten vaak ook te groot zijn om ze naar een andere map toe te kopieren. Voor nieuwe projecten is het begrijpelijk dat je wilt aanmoedigen om dit op de nieuwe world generator te doen, maar hoe zit het met alle huidige projecten ? Men wil juist dat projecten worden afgemaakt en door dit te ontmoedigen zie ik dit niet meer gebeuren.

De nieuwe viewdistance regel is te onduidelijk vind ik.
"Hoe project het project, hoe groter de afstand tot andere projecten." Ik neem aan dat dat moet zijn "Hoe groter het project".
Dat zou dus betekenen dat je van te voren PRECIES moet weten hoe groot je project word omdat je anders best mogelijk ineens tegen een ander project aan kunt zitten bouwen of zelfs te weinig ruimte hebt uiteindelijk. Hoe moet dit met projecten waarbij mensen continu doorbouwen? Denk citadel bijvoorbeeld.


Quote
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Je mag dus geen persoonlijke gebouwen laten verplaatsen? Wut ?
Storages van survival mogen wel of niet verplaatst worden naar de nieuwe survival map ?


Resource wereld, waarom ? Met de nieuwe biome generator zijn resources er genoeg. Het gaat zoals gewoonlijk weer over klei, dat is sowieso echt overal te vinden en verneukt het landschap maar amper ivm het feit dat het onder het water oppervlak ligt.
Waarom gebruik je niet gewoon de huidige main world (aangezien daar toch niet meer gebouwd mag worden buiten zones) als resource wereld voor alles behalve klei.
En alle andere resources zoals goud / diamant etc. is sowieso ondergronds te krijgen dus dit verneukt het landschap niet.

Een dedicated resource wereld vind ik ook een beetje conflicterend met het nieuwe beleid over mobdrops. Je moet nu alles zelf killen, maar tegelijkertijd komt er een complete wereld met resources en wanneer deze resources op zijn worden ze geregenerate.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: windwarrior on 21 November 2011, 11:19:44
Een paar dingen lijken me vrij radicaal.
Een van de dingen wat ik echt niet zie zitten is het ontmoedigen van bouwen op de huidige main world. Veel mensen, waaronder ik zelf, zijn met persoonlijke projecten bezig waar gewoon af en toe aan gebouwd word.
Door het ontmoedigen van het bouwen op de huidige main world betekend het in principe dat ze voor niks bezig zijn geweest omdat deze projecten vaak ook te groot zijn om ze naar een andere map toe te kopieren. Voor nieuwe projecten is het begrijpelijk dat je wilt aanmoedigen om dit op de nieuwe world generator te doen, maar hoe zit het met alle huidige projecten ? Men wil juist dat projecten worden afgemaakt en door dit te ontmoedigen zie ik dit niet meer gebeuren.

Er is niet gezegt dat je er niet meer mag bouwen, er is alleen gezegt dat je alleen nog maar in zones kan gaan bouwen. En als het een groot project is, a la citadel, dan zullen we heus de zone wel vergroten :).

De nieuwe viewdistance regel is te onduidelijk vind ik.
"Hoe project het project, hoe groter de afstand tot andere projecten." Ik neem aan dat dat moet zijn "Hoe groter het project".
Dat zou dus betekenen dat je van te voren PRECIES moet weten hoe groot je project word omdat je anders best mogelijk ineens tegen een ander project aan kunt zitten bouwen of zelfs te weinig ruimte hebt uiteindelijk. Hoe moet dit met projecten waarbij mensen continu doorbouwen? Denk citadel bijvoorbeeld.

Je weet zelf natuurlijk ook wel of er 'een citadel' of 'een cobble huisje' staat.

Quote
Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.
Je mag dus geen persoonlijke gebouwen laten verplaatsen? Wut ?
Storages van survival mogen wel of niet verplaatst worden naar de nieuwe survival map ?

hmm, daar valt inderdaad over te argumenteren.

Resource wereld, waarom ? Met de nieuwe biome generator zijn resources er genoeg. Het gaat zoals gewoonlijk weer over klei, dat is sowieso echt overal te vinden en verneukt het landschap maar amper ivm het feit dat het onder het water oppervlak ligt.
Waarom gebruik je niet gewoon de huidige main world (aangezien daar toch niet meer gebouwd mag worden buiten zones) als resource wereld voor alles behalve klei.
En alle andere resources zoals goud / diamant etc. is sowieso ondergronds te krijgen dus dit verneukt het landschap niet.

Een dedicated resource wereld vind ik ook een beetje conflicterend met het nieuwe beleid over mobdrops. Je moet nu alles zelf killen, maar tegelijkertijd komt er een complete wereld met resources en wanneer deze resources op zijn worden ze geregenerate.

Tja, we hopen op de lange termijn van een wereld van 9300*9300 naar twee werelden van totaal 3500*3500 te gaan, en daarmee de server te ontlasten. Dus qua oneindige resources valt het wel mee, de huidige wereld bevat veel meer resources omdat hij veel groter is.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: landcross on 21 November 2011, 15:37:27
Hmm, ik moet dit nog wel even goed laten inwerken zeg. Al die werelden :/
1 ding dat ik niet kon vinden; zijn de inventories in de oude main en de nieuwe main world hetzelfde of zijn die ook apart.

Ik zit ook hiermee in mn maag: ik ben bezig met een (best wel) groot project (Unseen University), maar als je gaat ontmoedigen om in de oude main world te bouwen, dan lijkt me dat niet leuk meer dat ik dan in daar moet blijven bouwen (ik wil het natuurlijk wel graag afmaken). Is er dan een mogelijkheid om mijn zone naar de nieuwe main world te verplaatsen. Ik ben namelijk nog niet eens op de helft, niet eens een kwart denk ik.

En de nieuwe survival wereld vindt ik een beetje overbodig. De vallen zou je zo nodig uit kunnen zetten door meestla maar 1 redstone wire te slopen en als iemand niet wilt dat zijn bouwwerk onzichtbaar is voor anderen, dan had je het maar niet ondergronds meoten bouwen ofzo.

Nu lijkt het net alsof je het gaat zien als een build world met monsters.
Het is een survival wereld...
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Loev on 21 November 2011, 16:11:24
Mooie punten :)
Zodra de nieuwe main map online komt wordt er dan meteen een CT10 scan gemaakt? Het zoeken naar een mooi plekje wordt dan een stuk makkelijker.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: superferd on 21 November 2011, 17:24:36
Ik zou graag ergens een beetje pvp willen zien, dat is op surv nu ook niet meer echt mogelijk.

En /tpback is een van m'n meest gebruikte shortcuts.  -O- :'(

Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Quazyx on 21 November 2011, 18:00:05
hmmmm.... de huidige mainworld, waarom zou je niet buiten de zones om mogen bouwen?
gaat het hier dan om random huisjes? of over ook nieuwe projecten? Zou je dan ook je huidige zones in de mainworld nog wel mogen uitbreiden? Zoja, zou je die random huisjes dan weg mogen halen?

En mobtowers in de recoursworld zijn toegestaan, maar je moet die mobs wel zelf killen, wuuuut? En wordt the farm ook naar de recourswereld verplaatst?

over de rest moet ik nog even nadenken:)

verder top hoor jongens:)

Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: aacoba on 21 November 2011, 18:36:58
Vraagje
Met 1.0 kan je een 'splash potion of healing II' maken, en omdat
monsters 'undead' zijn geeft dit ze damage.
Ik weet het niet zeker maar ik heb ergens gehoord, dat dit sterk genoeg
is op met 1 potion veel monsters te killen....
Is dat dan toegestaan bij de mobtower??


ook ben ik het met landcross eens, waarom een nieuwe survival world de oude begon net leuk te worden...:(
Ik vind het eig wel een leuk idee hoe het nu is, gewoon even een ander in je trap laten lopen >:)
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: meindonk on 21 November 2011, 19:22:46
Vraagje
Met 1.0 kan je een 'splash potion of healing II' maken, en omdat
monsters 'undead' zijn geeft dit ze damage.
Ik weet het niet zeker maar ik heb ergens gehoord, dat dit sterk genoeg
is op met 1 potion veel monsters te killen....
Is dat dan toegestaan bij de mobtower??


ook ben ik het met landcross eens, waarom een nieuwe survival world de oude begon net leuk te worden...:(
Ik vind het eig wel een leuk idee hoe het nu is, gewoon even een ander in je trap laten lopen >:)

ik ben het met hem eens over de survival please reset het niet :(
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Teutates on 21 November 2011, 19:32:21

Survival & nether
Survival en bijbehorende nether zullen in de nieuwe indeling gereset worden. Reden hiervoor is de onlangs aangekondigde beleidswijziging: Griefen of stelen (anders dan 1 stack voedsel per dag) is bestrafbaar. Met deze insteek hoeven projecten niet meer veraf en overbeschermd te worden gebouwd. Bij grote huidige survival bekijken we per situatie of we deze meenemen naar de nieuwe map.

Hoe staat het met resources mogen we die meenemen ?
Bovendien zijn de meeste vallen die er nog zijn. meer voor de sier en anders voor een lach wanneer mensen er invallen  :+

Voor de huidige gebouwen in survival geldt: Als je wilt dat je gebouw mee gaat naar de nieuwe survival kan je dat aanvragen. We bekijken het per situatie. Uitgangspunt is dat het geen persoonlijke gebouw is.

De meeste gebouwen in survival zijn eigenlijk persoonlijke gebouwen :) maar dat betekend nog niet dat mensen ze niet willen houden :) want er zijn genoeg grote/mooie huizen.

Voordeel van nieuw map:
tundra is terug.
abandoned huizen worden opgeschoont.

nadelen.

Iedereen overnieuw beginnen.
alle resources gaan verloren.

Bovendien zou de nether ook nog apart verwijdert kunnen worden.   })

Random ideeën en vragen.
Melden wanneer jullie overgaan en de mensen hun spullen en of een paar kisten  laten meenemen naar de eventuele nieuwe map.

Dingen die niet overgezet kan worden zouden die dan wel ge exporteert kunnen worden ? :)

En ik heb net een gebied van 200x200 plat gemaakt + gracht om heen gelegd... >_< hoop dat die dan sowieso over gaat xD



 
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Mondeus on 21 November 2011, 20:15:11
Suggestie voor nieuwe Survival map als die mocht komen.

Om te kiezen uit t mooiste huiselijke bouwwerk en dat als spawn te gebruiken op de nieuwe map.

Maar goed, een nieuwe survival map is niet echt gewenst aangezien er op het moment aardig veel gebouwd wordt.

Wellicht is het een idee om waar niet meer aangebouwd wordt te regennen.. want volgens mij is survival world al met de nieuwe worldgenerator gemaakt, please correct me if im wrong.

Ook denk ik dat het voor de meeste survivalists wel t zelfde geldt dat als ze hun huis/mansion etc etc verliest en opnieuw moet gaan opbouwen, de interesse ook verloren gaat.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 21 November 2011, 23:34:09
Sowieso, als ik mijn inventory en storage niet mee mag nemen naar een nieuwe survival map dan hou ik definitief op met survival spelen. Sowieso snap ik niet waarom er een nieuwe survival map moet komen, alleen maar voor de snow biomes  en wat npc villages ?

En ik zie dit niet terug in het originele bericht dus ik ga er van uit dat resources heen en weer gebracht kunnen worden tussen de huidige main world en de nieuwe main world ?
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Rhan21 on 22 November 2011, 00:03:27
Sowieso, als ik mijn inventory en storage niet mee mag nemen naar een nieuwe survival map dan hou ik definitief op met survival spelen. Sowieso snap ik niet waarom er een nieuwe survival map moet komen, alleen maar voor de snow biomes  en wat npc villages ?

En ik zie dit niet terug in het originele bericht dus ik ga er van uit dat resources heen en weer gebracht kunnen worden tussen de huidige main world en de nieuwe main world ?

Daarom hebben we dit ook vroeg gepost, zodat jullie je meningen/inbreng nog kunnen brengen voordat het allemaal geimplementeerd gaat worden. Mocht het zo zijn dat er enorm veel mensen tegen een reset zijn dan gaan we natuurlijk kijken wat daar aan gedaan kan worden.

Over de resources heen en weer brengen, dat klopt. De inventories in de huidige mainworld en de nieuwe mainworld zijn aan elkaar gekoppeld.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Quazyx on 22 November 2011, 08:11:32
ik heb ook mijn twijfels bij /back, ik weet dat jullie graag VIP meer aantrekkelijk proberen te maken, /back is gewoon nodig als builder, anders moet je of steeds kei ver lopen of je moet anders overal een home neer zetten wat beide niet erg prettig is.

Ik zat bovendien te denken dat er misschien een introductie/tutorial op de nieuwe map moet komen. Iedereen die nieuw is kan eerst even die stappen door lopen met alle regels zodat de gewone spelers dat niet steeds hoeven te doen.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 22 November 2011, 10:06:31
ik heb ook mijn twijfels bij /back, ik weet dat jullie graag VIP meer aantrekkelijk proberen te maken, /back is gewoon nodig als builder, anders moet je of steeds kei ver lopen of je moet anders overal een home neer zetten wat beide niet erg prettig is.

Wij hebben bijna een jaar lang zonder /back gewerkt, het is dus absoluut niet nodig.
Het is heel simpel om alsnog de functionaliteit te hebben als non-VIP.
Je kunt namelijk nog steeds gebruik maken van /homes en deze zou je kunnen binden door gebruik te maken van improved chat. Het is meer werk(zoals wij het "vroeger" ook deden), maar als je dus VIP word krijg je de functionaliteit wel. Oh en toendertijd moest je /homes via de website gebruiken ;) En daarvoor zelfs nog was /homes er helemaal niet.

En die introductie bestaat al en daar word 90% van de tijd niks mee gedaan door een nieuwe speler.


Tevens nog een vraag, als ik mijn mobtower aanpas dat je de monsters zelf moet doden, mag ik dan een mob flag aan hebben ?
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 22 November 2011, 12:45:54
/back is inderdaad een luxe en niet noodzakelijk, zoals Gazeebo hierboven aangeeft.

@Gazeebo: Dat punt is besproken binnen het team maar er is geen consensus bereikt. Wat mij betreft moeten we het allemaal niet te strak maken, wat voor mij neerkomt op: Als je je huidige tower omzet naar het zelf killen van beesten is het imo prima die te gebruiken. Nieuwe towers e.d. horen echter in de resource-wereld.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: aacoba on 22 November 2011, 13:48:38
Protip: /homes add temp
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Quazyx on 22 November 2011, 14:34:40
een tutorial is niet duidelijk aan wezig, mocht hier toch een goede van zijn dan zou ik ook willen voorstellen om geheel nieuwe spelers hier te laten spawnen, dit bespaart een hoop moeite voor andere
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Quazyx on 22 November 2011, 15:15:35
ik vroeg me ook af of jelmarG misschien moest aftreden als admin, begrijp me niet verkeerd, want ik vind jelmar echt een toffe gozer, maar vanwege zijn ziekte kan hij er niet echt voor TC zijn, zijn echte leven gaat natuurlijk voor...
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: rogier14 on 22 November 2011, 15:21:42
lekker discreet.

misschien zou je dit even bespreken met de admins in een persoonlijk gesprek ipv op het forum.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 22 November 2011, 17:20:15
Bedankt voor je input Quazyx, maar dit onderwerp houden we liever binnen het adminteam.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Oxbk on 23 November 2011, 16:07:57
Als iemand die onlangs voor het eerst op de server kwam kijken:

Ik zou graag in de nieuwe mainworld een spawnplek willen zien waar iedereen die voor het eerst op de server komt daar terecht komt.

Hier staan dan een aantal signs met links naar de website.
En een aantal korte regels (respect etc.).
Ook staan hier de warp commands voor sommige projecten.
Ik wil dit wel bouwen, als jullie de spawnplek kunnen bepalen.

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Maddox on 23 November 2011, 16:12:00

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Mondeus on 23 November 2011, 16:18:39
Als Citadel gecopyd wordt wel ja.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Oxbk on 23 November 2011, 16:24:31

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S

Dan gaat er iets mis want ik heb eergisteren toen ik voor het eerst op de server kwam toch echt gezien dat ik ergens onder de grond spawn en oneindig val totdat ik /warp [iets] doe.
Gisteren nog een keer gezien toen ik mijn schoonbroer de server liet zien.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Rhan21 on 23 November 2011, 16:44:50

Momenteel spawn je namelijk onder de wereld en val je oneindig.

Ehm je spawned gewoon in Citadel hoor en de commands/regels staan daar ook. :S

Soms wil de spawnlocatie als je voor het eerst de server binnenkomt nog wel eens buggen.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: AlexMedia on 25 November 2011, 22:09:01
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 25 November 2011, 23:18:40
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?
Mag hopen van niet. Wat zou het nut van een nieuwe wereld zijn als je hem weer gaat vervuilen met oude chunks/projecten
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Rhan21 on 25 November 2011, 23:42:06
Gaan er projecten van de huidige wereld verplaatst/gekopieerd worden naar de nieuwe?

Nope.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: AlexMedia on 26 November 2011, 00:15:09
Ook Citadel niet?
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 26 November 2011, 00:18:17
Nee, die blijven gewoon staan op de oude world, die je nog gewoon kan bezoeken in 1.0
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: QuantumQ on 26 November 2011, 00:40:02
Ik vind het allemaal wel goed. Had alleen net /back ontdekt dus dat is wel een beetje jammer  :'(
Deze veranderingen zouden voor mij niet zoveel impact hebben, afgezien van dat ik mijn zuper (Ja, dit is expres met een z) mooie cobble huisje in de main world zal verliezen + mijn projectje in de survival dat toch al half dood was door Endermen die mijn muur niet wouden laten staan.
Alleen het idee van een exclusieve Survival + Sky lijkt mij niet echt een goede verandering. (omdat mijn ouders geen 15 euri willen gunnen ;D). Nog even dat het duidelijk voor mij is: De main world wordt kleiner, Er komt een resource world, de survival + de sky gaan dicht EN er gebeurt niks met  de newbie world... Right? :yes  :no

Ps. ik hoop dat de Update snel komt :D
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 26 November 2011, 00:44:43
Je verliest je huisje niet in de main world, die blijft gewoon.
Maar de nieuwe main world word wel kleiner ja.
Survival en Sky gaan niet dicht maar worden alleen toegangbaar voor VIPs (survival ook voor huidige leden met survival toegang die niet VIP zijn)
En newbie world... word regelmatig gereset :P
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: windwarrior on 26 November 2011, 00:46:04
QuantumQ,

Je cobblehuisje kan je een zone omheen laten toveren dan kan je er blijven bouwen. Je survival gebouwtje zul je inderdaad wel verliezen, maar je mag wel in de nieuwe survivalwereld spelen omdat je al rechten hebt in survival. Voor alle builders die al rechten hebben maken we een uitzondering :).

De oude mainworld verdwijnt dus niet, maar er komt een nieuwere betere wereld bij. Verder inderdaad een extra resoucewereld, en mogen alleen vips nog maar in sky bouwen.

/back raak je kwijt, maar als tip kan ik je geven een bind te maken met svardsclient voor tijdelijke homes.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 26 November 2011, 01:53:03
Sky is overigens wel toegankelijk voor alle ranks, alleen bouwen daar is VIP+
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: 88bram on 26 November 2011, 11:14:51
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Gazeebo on 26 November 2011, 11:41:55
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Voorheen hadden builders ook /tpchere en dat is toendertijd ook weggehaald ivm het feit dat VIP dan weinig voordeel had tegenover builder. /back word nu om dezelfde reden van builders afgenomen. Wil je teleporten? Heel simpel, doneer.
Zoals al uitgelegd was, er blijft nog volledige /homes functionaliteit voor builders dus ze kunnen nog precies hetzelfde doen als wat back deed alleen zal het wat meer werk kosten en moet je wat meer nadenken voordat je overal maar heen warped/homed.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Rhan21 on 26 November 2011, 13:41:30
Nog even dat het duidelijk voor mij is: De main world wordt kleiner, Er komt een resource world, de survival + de sky gaan dicht EN er gebeurt niks met  de newbie world

De huidige mainworld blijft beschikbaar, maar je zult alleen in zones kunnen bouwen. De nieuwe mainworld zal in eerste instantie kleiner worden. Naarmate er meer gebouwd gaat worden zal de map ook uitgebreid worden (net als de huidige mainworld destijds). Mogelijk zal SMP ook meer geoptimaliseerd worden waardoor we met de huidige resources grotere worlds kunnen 'draaien'.

Skyworld is toegankelijk voor iedereen, maar alleen VIP+ kan er bouwen. De newbieworld zal blijven en om bepaalde tijd gereset worden (afaik elke maand).
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Milenco on 26 November 2011, 14:46:27
Newbieworld wordt niet zozeer om de zoveel tijd gereset, het is meer dat we /care hebben als er iets is waardoor die gereset moet worden.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: 88bram on 26 November 2011, 16:24:07
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Voorheen hadden builders ook /tpchere en dat is toendertijd ook weggehaald ivm het feit dat VIP dan weinig voordeel had tegenover builder. /back word nu om dezelfde reden van builders afgenomen. Wil je teleporten? Heel simpel, doneer.
Zoals al uitgelegd was, er blijft nog volledige /homes functionaliteit voor builders dus ze kunnen nog precies hetzelfde doen als wat back deed alleen zal het wat meer werk kosten en moet je wat meer nadenken voordat je overal maar heen warped/homed.
Ben ik helemaal mee eens, hoop alleen op niet nog meer teleport gezeur van Builder- :)
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Sedative Svardskampe on 26 November 2011, 17:52:29
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Voorheen hadden builders ook /tpchere en dat is toendertijd ook weggehaald ivm het feit dat VIP dan weinig voordeel had tegenover builder. /back word nu om dezelfde reden van builders afgenomen. Wil je teleporten? Heel simpel, doneer.
Zoals al uitgelegd was, er blijft nog volledige /homes functionaliteit voor builders dus ze kunnen nog precies hetzelfde doen als wat back deed alleen zal het wat meer werk kosten en moet je wat meer nadenken voordat je overal maar heen warped/homed.
Ben ik helemaal mee eens, hoop alleen op niet nog meer teleport gezeur van Builder- :)

Dan geef je ze een quote van de Braboneger :P Gewoon betalen, afschuiven, aftikken met die mars
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: 88bram on 26 November 2011, 18:34:36
Grotendeels mee eens, alleen vind ik /back alleen voor VIP+ niet echt handig. Ik ben bang dat je dan gezeur krijgt, dan moeten we de Builders eerst teleporten en gaan ze vervolgens zeuren of ik ze weer wil terug teleporten.

Voorheen hadden builders ook /tpchere en dat is toendertijd ook weggehaald ivm het feit dat VIP dan weinig voordeel had tegenover builder. /back word nu om dezelfde reden van builders afgenomen. Wil je teleporten? Heel simpel, doneer.
Zoals al uitgelegd was, er blijft nog volledige /homes functionaliteit voor builders dus ze kunnen nog precies hetzelfde doen als wat back deed alleen zal het wat meer werk kosten en moet je wat meer nadenken voordat je overal maar heen warped/homed.
Ben ik helemaal mee eens, hoop alleen op niet nog meer teleport gezeur van Builder- :)

Dan geef je ze een quote van de Braboneger :P Gewoon betalen, afschuiven, aftikken met die mars
})
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Daz Bonez on 27 November 2011, 12:28:13
Mja in ieder geval, als die nieuwe survival wereld er komt, dan ga ik wel betalen.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Teutates on 27 November 2011, 12:51:25

[/quote]
Ben ik helemaal mee eens, hoop alleen op niet nog meer teleport gezeur van Builder- :)
[/quote]

Gewoon teleporteren naar een of andere lava meer >_<
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Oxbk on 30 November 2011, 15:40:39
Enig idee wanneer we overgaan?
Ben het zat om stone te minen en wil nu eindelijk iets gaan bouwen.
(ook al kom ik nog erg veel stone te kort)
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Rhan21 on 30 November 2011, 16:02:07
Enig idee wanneer we overgaan?
Ben het zat om stone te minen en wil nu eindelijk iets gaan bouwen.
(ook al kom ik nog erg veel stone te kort)

Als alles goed loopt kunnen we waarschijnlijk vanavond/vannacht over.
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: duvelke666 on 30 November 2011, 16:12:20
waarom gebeuren deze dingen altijd wanneer ik school heb  ;(
wil ook wel eens een keer er bij zijn wanneer er iets groots staat te gebeuren ;(
maybe ben ik wel net op tijd thuis ofzo
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Oxbk on 30 November 2011, 17:09:55
Enig idee wanneer we overgaan?
Ben het zat om stone te minen en wil nu eindelijk iets gaan bouwen.
(ook al kom ik nog erg veel stone te kort)

Als alles goed loopt kunnen we waarschijnlijk vanavond/vannacht over.

I love you  *;
Title: Re: Minecraft 1.0 & Tweakcraft
Post by: Jelmar on 21 December 2011, 06:19:33
Opening post aangepast met huidige implementatie van de werelden, in plaats van hoe het toentertijd gepland was.