Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: WouterH on 20 September 2011, 23:32:10

Title: 1.8, de server en jij!
Post by: WouterH on 20 September 2011, 23:32:10
Zoals jullie wel gemerkt hebben is Tweakcraft over naar 1.8! Dus update gerust je client en kom weer lekker online!

Nu Tweakcraft over is op 1.8 zul je merken dat kisten een beetje raar doen. Dit ligt aan de 1.8 update en het feit dat onze map van voor 1.8 is. Om dit op te lossen hebben Gunther en Edoxile een "cycler" plugin gemaakt. Door met een houten Hoe te rechtsklikken op een kist draait de kist vanzelf. Het openen van kisten lost het probleem ook min of meer op, maar niet helemaal. ;)

Verder zal er met 1.8 een grote verandering komen op Tweakcraft. In de afgelopen weken is namelijk gebleken dat een deel van de userbase een survival map wel erg leuk vind. Om deze users te faciliteren gaan wij vanaf 1.8 een survival map draaien. Deze map zal zonder plugins (behalve logblock) draaien. De map zal dus zo vanilla zijn als maar mogelijk is.

Onze visie mbt deze map zal zijn dat er zo min mogelijk "bemoeienis" en "regeltjes" zijn. De enige echt belangrijke regel is:

---> Hou het netjes, gedraag je en respecteer elkaar! Don't Be A Dick! <---

De viewdistance regel zal, vanzelfsprekend, dan ook niet gelden. Ook teleport, homes, warps, tooldurability etc zullen niet werken. De enige manier om van en naar de 1.8 survival wereld te teleporten is via het /world command.

De volgende logische vraag is natuurlijk: "Hoe kom ik op die survival map?"
Het antwoord daarop is: gecontroleerd via het forum. Op het forum zal een template komen te staan waarin je een kleine, simpele "sollicitatie" moet maken. De reden waarom wij dit doen is omdat we niet zomaar iedereen op die survival world willen hebben. Alleen de users die echt interesse hebben en waarvan wij zoiets hebben van: ja, die is te vertrouwen. We doen dit vooral omdat er weinig tot geen moderatie op die wereld zal zijn en we hebben geen zin in eindeloze hoeveelheden QQ doordat er overal gegriefed en gecamped wordt. Zie het als een soort van whitelist!

Kortom, 1.8 brengt veel nieuws met zich mee en ook Tweakcraft zal veranderen. Wanneer we precies de survival map maken hangt af van vistu (en de SA's natuurlijk). Vistu wil aanwezig zijn bij de opening van de map! :)

Tot slot nog wat kleine puntjes:
- Food zal volledig uit staan op de main buildwereld. Dit om logische redenen. Sprinten etc staat wel gewoon aan.
- Endermen blockplacement staat ook vanzelfsprekend uit.
- Er werd veel gepraat over een mogelijk nieuwe main buildwereld bij 1.8. We hebben besloten deze beslissing vooruit te schuiven naar 1.9 aangezien de biomefeatures op dit moment nog niet compleet zijn. Dat wil zeggen, de features die er op dit moment in zitten zijn nog half bugged en notch is zwaar aan het optimizen in 1.9. Verder doen we dit ook omdat met 1.8 dus al de nieuwe survival map komt en zo spreiden we het wat uit!
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Gazeebo on 20 September 2011, 23:43:08
Awesome, vooral die white list vind ik een goed idee. Ik neem aan als je je niet gedraagt dat je er weer vanaf gehaald word btw?
In elk geval, waar kan ik mij op geven? :P Kan niet wachten.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: DjThase on 20 September 2011, 23:43:36
Awesome, vooral die white list vind ik een goed idee. Ik neem aan als je je niet gedraagt dat je er weer vanaf gehaald word btw?
In elk geval, waar kan ik mij op geven? :P Kan niet wachten.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: wakcs on 21 September 2011, 00:02:16
naice, ik kom denk maar weer eens op de servert :P
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 08:52:57
Nog een vraagje over de survival map!

Prachtig idee! Maar, wat als je nu warped naar die world (als je dit kan) wordt je dan naar je 'eigen' coordinaten gewarped voor die world? Anders zou iedereen op dezelfde plek terecht komen en moet je altijd lopen naar je project om buiten de view distance van andere projecten te blijven.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: timoever on 21 September 2011, 09:54:23
Nog een vraagje over de survival map!

Prachtig idee! Maar, wat als je nu warped naar die world (als je dit kan) wordt je dan naar je 'eigen' coordinaten gewarped voor die world? Anders zou iedereen op dezelfde plek terecht komen en moet je altijd lopen naar je project om buiten de view distance van andere projecten te blijven.

"De viewdistance regel zal, vanzelfsprekend, dan ook niet gelden."

Lezen is lastig he? :x

Bovendien zal dit meer een map worden die draait om het survivalen, niet 'projecten' bouwen. Ik weet dat jij niet mee hebt gespeeld op de survival map van Vistu. Wat een beetje een aanleiding was naar de survivalmap op Tweakcraft. Maar je merkt vanzelf hoe we te werk gaan op de survival world.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 10:03:24
Timoever, bedankt voor je fijne antwoord. ;) Verder: dat jij al wel gespeeld hebt op die map maar nog niet iedereen, betekent nog niet dat ik geen vragen kan hebben natuurlijk.


Goed, de viewdistance regel geldt niet (daarin was ik te snel - had het vanochtend vroeg, te vroeg, dan ook voor het eerst gelezen). Maar op een survivalmap lijkt het me alsnog handig om op een eigen plek te spawnen (per speler). Je zal wel een hideout-achtig iets moeten hebben natuurlijk om te kunnen survivallen.

Daarnaast: hoe zit het met de inventory? Er zullen dan ook split inventories zijn neem ik aan tussen de survivalworld en de rest?
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Rhan21 on 21 September 2011, 10:51:13
Tussen de survivalwereld en de andere werelden zal inderdaad een gescheiden inventory zitten.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: timoever on 21 September 2011, 11:24:55
Timoever, bedankt voor je fijne antwoord. ;) Verder: dat jij al wel gespeeld hebt op die map maar nog niet iedereen, betekent nog niet dat ik geen vragen kan hebben natuurlijk.


Goed, de viewdistance regel geldt niet (daarin was ik te snel - had het vanochtend vroeg, te vroeg, dan ook voor het eerst gelezen). Maar op een survivalmap lijkt het me alsnog handig om op een eigen plek te spawnen (per speler). Je zal wel een hideout-achtig iets moeten hebben natuurlijk om te kunnen survivallen.

Daarnaast: hoe zit het met de inventory? Er zullen dan ook split inventories zijn neem ik aan tussen de survivalworld en de rest?

Ik hoop dat we gewoon gezellig met z'n allen op een spawn terecht komen en met z'n allen gaan bouwen, anders ga ik survival erg snel saai vinden als het hetzelfde als SP is en in je eentje.

Ik denk dat jij een heel ander idee hebt van 'survival' Sander. PVP wordt ook afgeraden.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Gazeebo on 21 September 2011, 11:29:09
Ik denk wat Sander bedoelt is als je spawned op x0, y0 en vervolgens loopt naar x100, y100 en dan terug gaat naar world 0 en dan weer naar world survival dat je dan weer op x100, y100 komt ipv weer op x0, y0.
Dat hij zeg maar je laatste plek in de survival wereld onthoud. Dat lijkt mij ook wel handig aangezien je anders inderdaad steeds weer naar de plek toe moet lopen waar je bezig was met "survivallen".

Aan de andere kant, als je altijd geforceerd op x0, y0 komt dan moet je er met zijn alleen voor zorgen dat je een goede spawn plek hebt. Wat dus ook weer goed is.

Ik heb nog wel een vraag op zich. Zo goed als alles staat zo ingesteld dat je dood kan, honger krijgt, tool durability etc. maar staat het ook aan dat creepers dingen kapot kunnen maken ?
En : Enderman blockplacement, wat houd dat precies in?
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Scriptor on 21 September 2011, 11:30:18
Ik hoop op een map/bouw style als zoiets als op de roeibootjeszeilclub.com/oid.kweetnietmeer server.
Dat is heerlijk casual, gewoon een plekje zoeke en bouwen, niks moeilijkdoen en iedereen bouwt naast elkaar zijn hutje etc.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: freeman21 on 21 September 2011, 11:31:46
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

verder zal griefen en onnodig killen bestraft worden met het ontzeggen van de toegang. als laatste toevoeging wil ik zeggen dat het geen projectwereld word en het 1e doel survival is. zoals tim al uitlegde

@gazeeboo creepers blazen indd alles op. en enderman verplaatsen blocken denk ik(tenzij gunth dat uitzet)

@scriptor dat is wel de insteek ja
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: timoever on 21 September 2011, 11:33:16
Het wordt gewoon episch en we gaan ons focussen op het verzamelen van veel DAAIMOOND!
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Rhan21 on 21 September 2011, 11:37:20
Ik hoop dat we gewoon gezellig met z'n allen op een spawn terecht komen en met z'n allen gaan bouwen, anders ga ik survival erg snel saai vinden als het hetzelfde als SP is en in je eentje.

Ik denk dat jij een heel ander idee hebt van 'survival' Sander. PVP wordt ook afgeraden.

Quote
Ik denk wat Sander bedoelt is als je spawned op x0, y0 en vervolgens loopt naar x100, y100 en dan terug gaat naar world 0 en dan weer naar world survival dat je dan weer op x100, y100 komt ipv weer op x0, y0.
Dat hij zeg maar je laatste plek in de survival wereld onthoud. Dat lijkt mij ook wel handig aangezien je anders inderdaad steeds weer naar de plek toe moet lopen waar je bezig was met "survivallen".

Voor zover ik weet is het idee als volgt:
Als je voor de eerste maal de survival world binnenkomt zul je net als de andere spelers gewoon op de spawnplek komen (middenpunt van de map dus). Zodra je eenmaal in de world hebt gespeeld en je gaat naar een andere world is je laatste locatie op de survival world 'opgeslagen'. Zodra je teruggaat naar de survival world kom je dus weer op die plek terecht, anders zou je doormiddel van het switchen van worlds een /spawn commando hebben.

Het is dus wel zo dat je op dezelfde plek als iedereen komt als je voor het eerst de wereld binnengaat. Hierna ben je vrij om ergens een huis/shelter te bouwen. PvP (dat houdt ook griefing en stelen in) staat AAN. Logblock staat ook aan voor de 'extreme' gevallen waarin iemand zich totaal heeft misdragen. Herhaaldelijk pesten, mensen spawn campen e.d. zal worden bestraft, dus houd het netjes, gedraag je en respecteer elkaar! Don't be a dick!

Quote
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

verder zal griefen en onnodig killen bestraft worden met het ontzeggen van de toegang. als laatste toevoeging wil ik zeggen dat het geen projectwereld word en het 1e doel survival is. zoals tim al uitlegde

Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus). Verder ben ik het er wel mee eens dat onnodig gezeik en kinderachtig gedrag voorkomen moet worden, we zijn tenslotte (voor een groot deel) gewoon volwassenen onder elkaar.

Quote
Ik heb nog wel een vraag op zich. Zo goed als alles staat zo ingesteld dat je dood kan, honger krijgt, tool durability etc. maar staat het ook aan dat creepers dingen kapot kunnen maken ?
En : Enderman blockplacement, wat houd dat precies in?

Creepers staan gewoon aan en ze kunnen dus ook dingen kapot maken. Hetzelfde geldt voor Endermen. Een Enderman heeft namelijk de eigenschap om blocks op te pakken en je hiermee aan te vallen. 'Blockplacement' staat in de survivalworld gewoon aan, in de mainworld daarentegen niet.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 11:43:11
Dank voor de opheldering iedereen.

Heb nu denk ik een goed idee wat de survivalworld voor gaat stellen.. PvP ben ik normaal niet zo voor, maar vind het nu wel bij het principe passen. Goed je resources beschermen dus...

Zin in! ;)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: freeman21 on 21 September 2011, 12:16:44
Quote
Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus.)

dat is wat ik bedoelde met onnodig killen pvp eye for an eye is prima maar spawnrapen daarintegen niet
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 12:57:39
Quote
Dit is dus ook niet waar. Mits mensen het gewoon netjes houden (iemand een keer doden als hij/zij je bestolen heeft o.i.d. is dus niks mis mee) is er niets aan de hand. Zo min mogelijk regeltjes en moderatie dus. Als jij vind dat je iemand zo nodig moet afmaken, ga je gang. Maar kijk dan niet raar op als je huis de volgende dag in puin ligt o.i.d. (eye-for-an-eye dus.)

dat is wat ik bedoelde met onnodig killen pvp eye for an eye is prima maar spawnrapen daarintegen niet

Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Rhan21 on 21 September 2011, 13:03:22
Ik doelde eigenlijk meer op deze zin:

Quote
inderdaad pvp zal dan ook niet worden gewaardeerd.

(Even voor de duidelijkheid)
Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd en zoals freeman21 hierboven ook aangeeft: hoewel player versus player actie dus gewoon is toegestaan, wordt het herhaaldelijk doden van een persoon ('camping/raping/pesten') niet gewaardeerd. Spelers die zich niet aan deze regels kunnen houden (oftewel zich gedragen als een dick) worden gewaarschuwd en/of bestraft in de vorm van een - permanente - toegang ontzegging van de survival wereld.

Quote
Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)

Inderdaad, daarom verwacht ik ook geen problemen onder de community wat betreft PvP. Over de traps en secrets; hier ben ik zelf ook heel enthousiast over! Lijkt me echt leuk om je 'diamond voorraad' op een plek te verbergen waar andere spelers moeilijk bij kunnen komen d.m.v lava/dispensers enzovoort. :D

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen (uiteraard niet verplicht) om de andere resources met elkaar te delen. Op vistu's server deden we dit ook en dit had een zeer leuke sfeer als gevolg. Mocht je dan wat uit de public storage willen pakken, zorg dan ook dat je er wat in dumpt (wederzijdse bijdrage dus). :)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 13:11:40
(Even voor de duidelijkheid)
Zoals ik in mijn vorige post heb gezegd en zoals freeman21 hierboven ook aangeeft: hoewel player versus player actie dus gewoon is toegestaan, wordt het herhaaldelijk doden van een persoon ('camping/raping/pesten') niet gewaardeerd. Spelers die zich niet aan deze regels kunnen houden (oftewel zich gedragen als een dick) worden gewaarschuwd en/of bestraft in de vorm van een - permanente - toegang ontzegging van de survival wereld.

Quote
Precies, maar volgens mij heerst er bij de harde kern gelukkig geen 'onnodig killen' mentaliteit.

Het mooie hiervan is, is dat je nu ook echt je best kunt doen om je resources te beschermen met allerlei traps en secrets ;)

Inderdaad, daarom verwacht ik ook geen problemen onder de community wat betreft PvP. Over de traps en secrets; hier ben ik zelf ook heel enthousiast over! Lijkt me echt leuk om je 'diamond voorraad' op een plek te verbergen waar andere spelers moeilijk bij kunnen komen d.m.v lava/dispensers enzovoort. :D

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen (uiteraard niet verplicht) om de andere resources met elkaar te delen. Op vistu's server deden we dit ook en dit had een zeer leuke sfeer als gevolg. Mocht je dan wat uit de public storage willen pakken, zorg dan ook dat je er wat in dumpt (wederzijdse bijdrage dus). :)

Helemaal voor.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Gazeebo on 21 September 2011, 13:13:22
Dus in principe is dit een no-rules server waarbij je mag stelen, doden, grieven etc. en is het niet de admin die je straft, maar de community(wat veel leukere straffen kan veroorzaken :P)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Rhan21 on 21 September 2011, 13:23:19
Yep!

Tenzij het natuurlijk zo ver uit de hand loopt dat een admin moet gaan ingrijpen, maar daar ga ik niet van uit.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Loev on 21 September 2011, 14:51:53
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 15:02:09
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)

Zeker!

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: WouterH on 21 September 2011, 15:04:50
Haha gaaf! Ik voorzie een groot aantal geheime ingangen voor huizen :)

Zeker!

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?

Sneaken.... dan zie ze jouw nametag niet meer.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Loev on 21 September 2011, 15:06:33
Ik zal trouwens wel enorm de balen erin hebben als mensen een gedeelte van mijn huis afbreken.

Onder survival versta ik:
* Ik heb een slaapplaats nodig voor de nacht, dus ik gebruik even deze die ik tegen kom.
* Ik heb eten nodig, in deze kist ligt eten. Dank u!
* Ik zie een graanveld en ik heb honger! Ik haal het leeg.
* Mijn wapens zijn bijna kapot en ik zie wat liggen in een kist. Deze neem ik mee.

Een huis slopen gaat mij te ver. Hoe denken anderen hierover?
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 21 September 2011, 15:26:28

Dan voorzie ik alleen wel nog iets. De name-tags van andere spelers zijn zichtbaar, ook door muren heen in die wereld waardoor je je hideout zou kunnen verraden, ook al ben je 'binnen'. Is daar iets aan te doen?

Sneaken.... dan zie ze jouw nametag niet meer.

Ah.. ok. That's worth a try. :) Ik zocht eigenlijk wel nog naar iets consistenters; dat de range dat je iemands nametag ziet verkleind kan worden. Volgens mij kun je nu wel 50 blocks ver kijken en dan zie je nog steeds iemands tag.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: landcross on 21 September 2011, 15:44:23
Dus om met de nieuwe 1.8 blocks in de normale wereld te bouwen moeten we nog even wachten?

(ik heb namelijk stone bricks nodig ;) )
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: WouterH on 21 September 2011, 15:47:44
Stonebrick kun je natuurlijk al maken in de normale server... Gewoon het standaard recipy. Je kan zelfs mossy en cracked maken. Kijk op de wiki voor een "bug" met stairs waarmee het kan. Hoe we dat straks definitief aanpakken is even kijken.

Vines kun je nog niet krijgen op de buildwereld. Maar dat komt er ook tzt wel.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: NitroX infinity on 21 September 2011, 16:09:06
We krijgen met 1.9 toch een nieuwe wereld? als die en de huidige geen gescheiden inventory hebben dan kun je ze van de nieuwe importeren.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Gerjojo on 22 September 2011, 15:21:51
Twitterbericht van Notch: 1.9 pre is beschikbaar, maar om de NPC's te hebben moet je een nieuwe wereld starten. Zitten we daar voor de survivalmap op te wachten of gaan we gewoon lekker door zoals het nu gaat en dan maar zonder NPC's? Heb een beetje het idee dat het anders per release nu een nieuwe map gaat worden met die functionaliteits en inhoudsveranderingen....
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Fama on 22 September 2011, 16:01:25
Ik heb gister ookal toegang gevraagd, maar wacht nog op antwoord.

Duurde het bij jullie lang? Kan niet wachten om daar te spelen.

Opzettelijk huisjes stuk maken vind ik wel ver gaan, maar stuff stelen enz is fair game imho.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Rhan21 on 22 September 2011, 16:10:33
Ik heb gister ookal toegang gevraagd, maar wacht nog op antwoord.

Duurde het bij jullie lang? Kan niet wachten om daar te spelen.

Opzettelijk huisjes stuk maken vind ik wel ver gaan, maar stuff stelen enz is fair game imho.

Als het goed is heb je gewoon toegang. Als je in-game bent moet je maar even /world survival proberen. :D
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Fama on 22 September 2011, 16:14:35
Ik heb gister ookal toegang gevraagd, maar wacht nog op antwoord.

Duurde het bij jullie lang? Kan niet wachten om daar te spelen.

Opzettelijk huisjes stuk maken vind ik wel ver gaan, maar stuff stelen enz is fair game imho.

Als het goed is heb je gewoon toegang. Als je in-game bent moet je maar even /world survival proberen. :D

Dat zou mooi zijn, als ik thuis ben van werk eens even testen.

thx :)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: 88bram on 22 September 2011, 16:53:53
Live vanuit de Nether in 1.9:
(http://img11.imageshack.us/img11/2531/20110922165044.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/11/20110922165044.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

De nieuwe mob schiet vuurballen, en dropt nieuwe items:D

(http://img97.imageshack.us/img97/6829/20110922165432.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/97/20110922165432.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
een soort nether slimes, springen heel hoog. Lijken niets te droppen.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: wakcs on 22 September 2011, 16:58:29
het enige wat ik atm in 1.9 heb gemerkt is dat je maar 1x kan springen bij 1x spatie indrukken, en dat je xp krijgt voor het springen :-X
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: 88bram on 22 September 2011, 17:10:27

Wtf:O
zie dit:
<script src='http://img846.imageshack.us/shareable/?i=20110922170642.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>(http://img846.imageshack.us/img846/458/20110922170642.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/846/20110922170642.png/)</noscript>


Rode koeien met paddenstoelen op hun rug (:O) en een nieuw soort grass.  Ook gegeneerde paddenstoelen. Gevonden midden in een ocean biome.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Sander on 22 September 2011, 17:14:59
Ja, wist dat het eraan zat te komen. Wordt niet echt blij van die fantasydingen... ;)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: 88bram on 22 September 2011, 17:23:52
Ja, wist dat het eraan zat te komen. Wordt niet echt blij van die fantasydingen... ;)
Volgens mij spawnen ze alleen op dat gras (het is een beetje paars). Ze droppen alleen vlees trouwens. Die biome kom je denk ik niet vaak tegen. Ik ben namelijk eerst een heel stuk door the Nether gereisd.

edit: spelfout.
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Ragnarr on 22 September 2011, 17:29:01
Ik heb gister ookal toegang gevraagd, maar wacht nog op antwoord.

Duurde het bij jullie lang? Kan niet wachten om daar te spelen.

Opzettelijk huisjes stuk maken vind ik wel ver gaan, maar stuff stelen enz is fair game imho.

Als het goed is heb je gewoon toegang. Als je in-game bent moet je maar even /world survival proberen. :D

nop, nog niet
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Maddox on 22 September 2011, 18:22:25
Hier nog wat van 1.9:

(http://i54.tinypic.com/j9yee9.png)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Quazyx on 22 September 2011, 19:57:30
iig Thesec en ik hebben een village gevonden waar we een echt mooie en goed beveiligde schuilplaats willen bouwen:)
als iemand wilt weten waar moet je maar ff ingame vragen:)
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: MoondustNL on 23 September 2011, 14:47:24
De nether word mooier :D

Moon
Title: Re: 1.8, de server en jij!
Post by: Loev on 26 September 2011, 08:59:41
Gisteren liep ik tegen de border aan van de survival world. Ik heb in totaal iets van 20 minuten gelopen vanaf spawn. Kan dit kloppen? Is deze wereld zoveel kleiner?

//edit ik heb net de post van Meaglin gelezen. De coördinaten waar ik was lagen niet in de buurt van (-)1250. Post vanavond wel een screenshot.