Tweakcraft > Support

1.8 Custom client

(1/3) > >>

AlexMedia:
Allen,

Nu we al een paar weken over zijn op 1.8 (FlutterShy, nogmaals dank voor je vele harde werk!) heb ik de moeite genomen om een custom client samen te stellen voor de spelers van Tweakcraft.

In deze client zitten de meeste mods die ook in eerdere clients zaten. De client is gebaseerd op Minecraft 1.8.0 (niet 1.8.1!) en is voorzien van LiteLoader. Er zit dus geen Forge of FML in deze client.

Client downloaden

Inbegrepen mods
De volgende mods zitten in dit pakket:

* OptiFine 1.8 HD U D1
* GuntherDW's Custom Font Renderer*
* Kabo Village Marker**
* Macromod, voor keybinds
* Snowballs
* TCUtils Clientmod
* VoxelMap
* WorldEdit CUIDaarnaast wordt het Faithful32 resourcepack meegeleverd. Dit pack kun je zelf activeren via de instellingen.


*  Met deze mod kun je een ander lettertype gebruiken voor de chatberichten. Zie ook dit topic.
** Met deze mod kun je zien waar zich volgens de server villages bevinden. Via de instellingen van Liteloader (vanaf het startscherm op het kleine tabje rechts klikken, dan Kabo's Villager mod, dan Settings) kun je de opties aan of uitzetten.

Installatie-instructies
Het enige wat je hoeft te doen is het ZIP-bestand uitpakken in je .minecraft-map, en daarna een nieuw profiel aan te maken in je Minecraft-client. Je vindt de .minecraft-map standaard op de volgende locaties:

* Windows: C:\Users\[je naam]\AppData\Roaming\.minecraft
* Mac OS X: ~/Library/Application Support/minecraft
* Linux: ~/.minecraftStart je Minecraft-client op, en kies in de launcher voor New profile of Edit profile:



Kies daarna in de lijst voor 'release MC1.8-AlexMedia-U1':



Klik op Save Profile, daarna kun je beginnen met spelen. :)

Veel speelplezier! *O*

Ik ben niet aansprakelijk voor het verlies van screenshots, savegames, logs, toegang tot Tweakcraft.net of de gedragen slipjes van je vriendin. Gebruik op eigen risico, ik geef geen garantie, je hebt geen recht op geld terug en ik keer geen schadevergoedingen uit voor gevolgen van het spelen van Minecraft waaronder overstromingen, slechte cijfers op school, verbroken relaties. Gebruik is enkel toegestaan als je in het bezit bent van een originele Minecraft-licentie.

mhirr:
*zoent AlexMedia vol op de bek*

Maddox:
Ferry Nijs.

Don_Craft:
Werkt goed, bedankt *;

FlutterShy:
Ik zeg er wel best (welja, eerder alex) dat het installeren van forge ervoor kan zorgen dat je clientmods niet meer deftig sync'en met de Tweakcraft server. Dit omdat hij weigert door te geven aan de server dat je de betreffende mods geinstalleerd hebt bij het joinen (de befaamde "REGISTER" packet).

Alsook, is die villagermod zo zwaar voor je client dan? Ik weet dat mijn OpenGL code vrij sloppy was, maar ZO sloppy? :P.

Alsook, best zorg je dat je 1.8.45 neemt als liteloader versie als je die nog niet hebt, want zorgt ervoor dat je niet per reconnect meerdere keren dezelfde packets richting je clientmods stuurt.
Ging hem over deze ticket : https://www.assembla.com/spaces/liteloader/tickets/72#/activity/ticket:

EDIT: Alsook heb ik nog wat dingen te fixen voor TCUtils Client, zo bijvoorbeeld wat betere nametag rendering zodat het ook zichtbaar is in het donker, en wat bugfixes daarin (bv dat je nametag ook goed zichtbaar is als je croucht. Nu zie je dan de playername ipv de Nick).

Alsook kan ik kijken of het mogelijk is van een "HD Skin" soort feature te maken voor wie dat wil. No promises though :p.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version