Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: Milenco on 30 November 2011, 21:11:37

Title: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 30 November 2011, 21:11:37
We zijn op dit moment bezig de server te updaten naar 1.0.

*De server is nu down, we zetten alles nu over op 1.0.
*De server start maar heeft nog wat probleempjes. Working on it.
*De server draait, admins zijn de afwerking nu ingame aan het regelen. De server gaat snel voor public open.
* De server is over op 1.0 en weer open voor iedereen.

Het nieuwe beleid en aangepaste regels kan je HIER (http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=976.0) vinden.
Eventueel kan je een custom client installeren, zie HIER (http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=995.0).
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Quazyx on 1 December 2011, 07:56:56
bedankt adminteam!
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Daz Bonez on 1 December 2011, 11:48:11
Kickass

dus als ik vip wordt kan ik op de survival wereld?
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 1 December 2011, 12:58:35
Ik heb een paar opmerkingen.

Enchanting werkt niet op de archive map. Je level word hier namelijk niet geupdate en dus kan je geen gebruik maken van enchants. Je level word pas geupdate zodra je een hostile monster kapot maakt , maar aangezien deze uitstaan op de archive map is dit onmogelijk.

We kunnen niet op de nieuwe main map via /world main of via de portal hub( was volgens mij al bekend ). Wel kan je er komen als je /world main_nether doet en dan in de portal stapt die vlakbij de spawn zit.

De resource hub en de portal hub zien er tof uit!

Word er gewerkt aan een nieuwe mobdrop? Zo nee, als ik mijn toren aanpas aan de nieuwe regels kan deze dan verplaatst worden naar de resource wereld ?
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 1 December 2011, 13:04:43
Er zijn inderdaad nog een aantal kinderziektes. We zijn van de meeste op de hoogte maar post ze vooral (voor het geval we wat over het hoofd zien). We zijn/gaan druk bezig deze dingetjes op te lossen.
Word er gewerkt aan een nieuwe mobdrop? Zo nee, als ik mijn toren aanpas aan de nieuwe regels kan deze dan verplaatst worden naar de resource wereld ?

Er wordt atm niet gewerkt aan een mobdrop door de admins, dat is aan de users om daar invulling aan te geven conform het nieuwe beleid. Als jouw mobtower akkoord is onder het nieuwe beleid kunnen we die inderdaad moven naar resourceworld (zoals we ook met squidfarm gedaan hebben)
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: wakcs on 1 December 2011, 14:46:57
toen sliep ik nog :P
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 1 December 2011, 15:45:48
Ik heb een mobtoren aangepast dat de monsters blijven leven. Ze worden getransporteerd naar een bak met water waar je ze vervolgens zelf moet killen.
De bak met water is vanwege de creepers die nog wel eens schade willen aan brengen en dit kan nu dus niet omdat in het water zitten.
Als een admin het zou willen beoordelen of dit goed genoeg is zou ik dat fijn vinden en eventueel verplaatsen naar resourcewereld :)
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 1 December 2011, 16:24:15
Ook nog iets, in de survival world heb ik nog gewoon mijn oude inventory.
Betekend dit dat we ook onze storage nog terug mogen krijgen? Zo niet, is het dan niet verstandig een inventory reset te doen alvorens mensen massaal beginnen te bouwen? Zou wel zo eerlijk zijn aangezien er vast wel een paar slimmerikken waren die een groot deel van hun storage in hun inventory gepropt hebben en die nu dus een oneerlijk voordeel hebben tegenover de mensen die dit niet gedaan hebben.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Rhan21 on 1 December 2011, 16:26:13
Ook nog iets, in de survival world heb ik nog gewoon mijn oude inventory.
Betekend dit dat we ook onze storage nog terug mogen krijgen? Zo niet, is het dan niet verstandig een inventory reset te doen alvorens mensen massaal beginnen te bouwen? Zou wel zo eerlijk zijn aangezien er vast wel een paar slimmerikken waren die een groot deel van hun storage in hun inventory gepropt hebben en die nu dus een oneerlijk voordeel hebben tegenover de mensen die dit niet gedaan hebben.

Agreed.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 1 December 2011, 16:50:57
Ook nog iets, in de survival world heb ik nog gewoon mijn oude inventory.
Betekend dit dat we ook onze storage nog terug mogen krijgen? Zo niet, is het dan niet verstandig een inventory reset te doen alvorens mensen massaal beginnen te bouwen? Zou wel zo eerlijk zijn aangezien er vast wel een paar slimmerikken waren die een groot deel van hun storage in hun inventory gepropt hebben en die nu dus een oneerlijk voordeel hebben tegenover de mensen die dit niet gedaan hebben.

Dit was niet de bedoeling! Oops? Ik kan nu helaas niets doen zelf, maar imo moet dan survival opnieuw gegenned worden en ook inventory reset. Inv reset doe ik nu al wel vast
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 1 December 2011, 16:52:02
Dus hier uit neem ik op dat storages NIET overgezet worden ? Hoe zit het met projecten dan die overgezet gaan worden waarbij kisten staan met spul er in ?
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 1 December 2011, 16:54:05
Alle invs zijn al deleted zover ik kan zien. Afaik is het nooit de bedoeling geweest dat we inventories/storages zouden overzetten, enkel sommige gebouwen. Als hier kisten in staan worden die uiteraard dan ook verwijderd/leeg gemaakt.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Teutates on 1 December 2011, 17:13:13
Alle invs zijn al deleted zover ik kan zien. Afaik is het nooit de bedoeling geweest dat we inventories/storages zouden overzetten, enkel sommige gebouwen. Als hier kisten in staan worden die uiteraard dan ook verwijderd/leeg gemaakt.

zou mijn survival project tijdelijk in een archief kunnen ?

ik zal ongeveer 2 weken nodig hebben om resources op peil te krijgen en anders is het toch voer voor de enders :/ er staan redelijk wat torches maar nog geen 100% safe zone van monster spawn.

Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 1 December 2011, 17:56:34
Alle invs zijn al deleted zover ik kan zien. Afaik is het nooit de bedoeling geweest dat we inventories/storages zouden overzetten, enkel sommige gebouwen. Als hier kisten in staan worden die uiteraard dan ook verwijderd/leeg gemaakt.

Hate to burst your bubble.. maar inventories zijn NIET gereset.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 1 December 2011, 18:52:59
Nu wel :+

Ik ben snel de world ff langs gegaan en zie zo ook niet 123 losse kisten met inhoud.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Mondeus on 2 December 2011, 07:56:19
*please correct me if im wrong*
Ik had begrepen dat er in de nieuwe main world alleen gebouwd kon worden in een aangevraagde zone, nu ben ik op een random plek en ik dan daar gewoon bouwen.

-Wordt de inv tussen nieuwe main en old wel gedeeld?
-is dit ook geen oneerlijk voordeel?
nvm Q is A'ed
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 2 December 2011, 09:27:23
*please correct me if im wrong*
Ik had begrepen dat er in de nieuwe main world alleen gebouwd kon worden in een aangevraagde zone, nu ben ik op een random plek en ik dan daar gewoon bouwen.

-Wordt de inv tussen nieuwe main en old wel gedeeld?
-is dit ook geen oneerlijk voordeel?
nvm Q is A'ed


Voor de oude main geldt: Over een maand kan je daar alleen nog maar bouwen in zones. Over de nieuwe main is een dergelijke uitspraak afaik niet gedaan. :P
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Mondeus on 2 December 2011, 09:29:40
Ik meen me te herinneren dat er gesproken werd om zone's te maken om zo terrainrape* tegen tegaan.

*scuse ma language
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Teutates on 2 December 2011, 11:04:45
Er zijn inderdaad nog een aantal kinderziektes. We zijn van de meeste op de hoogte maar post ze vooral (voor het geval we wat over het hoofd zien). We zijn/gaan druk bezig deze dingetjes op te lossen.
fake ores( in survival iniedergeval)
exp wat verdwijnt / level (in survival iniedergeval) (volgens mij komt het door naar andere wereld reizen  )
water wat van kleur veranderd / gras als het nacht word ( clientside error )


Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Giordino on 2 December 2011, 11:48:23
Ik meen me te herinneren dat er gesproken werd om zone's te maken om zo terrainrape* tegen tegaan.

*scuse ma language

Daarvoor hebben ze resource wereld juist in het leven geroepen afaik
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Gazeebo on 2 December 2011, 15:20:47
Er zijn inderdaad nog een aantal kinderziektes. We zijn van de meeste op de hoogte maar post ze vooral (voor het geval we wat over het hoofd zien). We zijn/gaan druk bezig deze dingetjes op te lossen.
fake ores( in survival iniedergeval)
exp wat verdwijnt / level (in survival iniedergeval) (volgens mij komt het door naar andere wereld reizen  )
water wat van kleur veranderd / gras als het nacht word ( clientside error )

Het water/gras, hoe is dat een client side error en weet je hoe je het kan fixen ?

De fake ores ben ik ook tegengekomen, ze verdwijnen als je ze zelf of er om heen probeert te minen.
De exp verdwijnt niet helemaal, het is alleen door gebruik van /world even niet zichtbaar. Je moet reloggen om het weer zichtbaar ( en bruikbaar ) te maken. Als je via een portal gaat dan blijft het volgens mij.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Quazyx on 2 December 2011, 17:27:33
met terrainrape wordt volgensmij gewoon het claimen van ruimte bedoeld giordino?
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Jelmar on 3 December 2011, 01:24:27
Terrain rape is meer dingen als hele stranden weggraven omdat je zand nodig hebt, om maar een voorbeeld te noemen.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: B3njam1n1987 on 3 December 2011, 05:41:29
Goed om te zien dat de fake ores al gemeld zijn. Ik werd net vrij gefrustreerd toen keer op keer de diamant als sneeuw voor de zon verdween, ook in de gewone wereld iig!
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Maddox on 3 December 2011, 11:54:41
Goed om te zien dat de fake ores al gemeld zijn. Ik werd net vrij gefrustreerd toen keer op keer de diamant als sneeuw voor de zon verdween, ook in de gewone wereld iig!
Die fakes ores is toch een x-ray protectie en kan je alleen zien al heb je x-ray?
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 3 December 2011, 14:26:15
Die fake ores worden idd neergezet zodat je _overal_ diamant ziet met Xray. Soms wordt t echter te traag geupdate waardoor je nog steeds ironore/diamond ziet op t moment dat je eigenlijk stone of iets anders hoort te zien.
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: AlexMedia on 4 December 2011, 01:27:08
Mogen die fake ores (tijdelijk) uit? Het is niet mooi om op plekken waar ik mooi een smooth stone gang heb gemaakt ineens random iron ore te zien... lelijk :(
Title: Re: Tweakcraft draait 1.0
Post by: Milenco on 4 December 2011, 01:43:33
Mogen die fake ores (tijdelijk) uit? Het is niet mooi om op plekken waar ik mooi een smooth stone gang heb gemaakt ineens random iron ore te zien... lelijk :(

Die fake ores zijn bedoelt om X-ray tegen te gaan. Momenteel levert het inderdaad wat problemen op, ze zijn nu op een lagere stand gezet.