Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Gazeebo on 6 July 2013, 16:04:02

Title: Discussie Survival beleid
Post by: Gazeebo on 6 July 2013, 16:04:02
Naar aanleiding van het "survival drama" topic, hier een opsomming van de huidige regelgeving in de survival wereld. Plaats hier je voorstel voor een eventueel nieuw survival beleid zodat we er binnen aanzienlijke tijd een stem over kunnen uitbrengen.

--------------------

 - Je mag grieven zolang je iemand zijn basis niet compleet vernietigd/onklaar maakt. Dit houd dus in dat je wel hier en daar een boobytrap mag plaatsen en/of een paar gaten graven op zoek naar geheime kistjes of toegang te verkrijgen tot een basis.

 - Stelen uit kisten mag en als je iemand dood mag je deze items ook houden.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Gazeebo on 6 July 2013, 16:11:06
Ik zal maar direkt beginnen :

Ik ben het eens met dit huidige beleid. Survival is ooit begonnen precies zoals hier onder beschreven met als enige wijziging dat we nu niet meer een basis compleet mogen vernietigen.

Dit beleid is gewijzigd omdat mensen de survival wereld en de gewone wereld niet gescheiden konden houden en er veel geruzie ontstond op de server en er voor de admins ontzettend veel werk was om deze problemen op te lossen.

Toen het beleid omgezet werd naar niet stelen en niet grieven werd er veel geklaagd en was de survival wereld een stuk minder populair.

Daarna werd stelen uit kisten toegestaan en dat leek goed te gaan, er waren geen ruzies waardoor er werd besloten om grieven ook toe te staan.

Op een enkele keer na, door iemand die de regels niet helemaal goed gelezen had, is dit beleid op het moment goed te handhaven en lijken mensen zich er ook aan te houden. Er zijn geen noemenswaardige problemen en mensen lijken de survival wereld en de bouw werelden gescheiden te kunnen houden icm relaties tussen de spelers.



Natuurlijk zijn er mensen die NIET spelen omdat ze het niet eens zijn met het huidige beleid, maar de hoeveelheid spelers die WEL spelen is hoger waardoor ik vind dat het huidige beleid succesvol is en behouden moet worden.

Hou de survival in survival, zeg nee tegen een extra bouwwereld  *O*
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: wave535 on 6 July 2013, 19:11:44
Ik vind het huidige beleid prima, met als note erbij: mensen denk ff na, en ga niet te ver enzo, hou het leuk
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: aacoba on 6 July 2013, 22:15:02
Ik vind het huidige beleid prima, met als note erbij: mensen denk ff na, en ga niet te ver enzo, hou het leuk

Dat is het probleem nu juist :/
Sommige mensen kunnen die vrijheid naar mijn mening niet aan, daarom zijn er regels nodig denk ik.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Jelmar on 6 July 2013, 22:27:37
Voor de pvp'ers en de liefhebbers van echte survival, volgens mij is het dan een idee om er een échte survival world van te maken. Met andere woorden, we zetten passive health regen uit.  Een delay op het /world command vind ik ook wel passen binnen dit concept.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: M1ke on 7 July 2013, 03:00:11
Voor de pvp'ers en de liefhebbers van echte survival, volgens mij is het dan een idee om er een échte survival world van te maken. Met andere woorden, we zetten passive health regen uit.  Een delay op het /world command vind ik ook wel passen binnen dit concept.
QFT
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Gazeebo on 7 July 2013, 15:59:21
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Snacx on 9 July 2013, 22:23:45
Ik ben ooit begonnen aan survival voordat de grote reset er was. De sfeer was naar mijn inzien goed en er werd geholpen aan het opbouwen en zelfs lekker meegebouwd.

Na de grote reset veranderde iedereen in deze grote boeman en vond het leuk om maar keer op keer mijn bedje kapot te meppen en m'n kisten leeg te roven. Toegegeven, ik ben super slecht in survival en ermee gestopt door deze reden.

Zelfs na deze dramatische ervaring is mijn mening ongewijzigd.
Survival = survival; alles is veroorloofd
Als iemand de tijd spendeert om een monopolie te krijgen op iets dan zal hij/zei het wel verdient hebben. Andere spelers kunnen altijd samenspannen om diegene eens goed terug te pakken.

Het slopen, stelen van andermans spul of het treiteren van een bepaalde persoon blijft triest.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: iwritecode on 10 July 2013, 12:17:01
Ik vind survival erg leuk... en hoe minder regels... hoe beter...

Is het mogelijk om de character tag uit te zetten? Zo word ik nog wel eens gevonden.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: bReChThOu on 10 July 2013, 12:21:02
Ik vind survival erg leuk... en hoe minder regels... hoe beter...

Is het mogelijk om de character tag uit te zetten? Zo word ik nog wel eens gevonden.

Mensen hebben playerraders, en zombe berekent de afstand en richting van de spelers die binnen de 200 blocks van je verwijderd zitten. Zo ben je ALTIJD opspoorbaar, ook al zit je in het midden van een grot of 50 blocks onder de grond.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Giordino on 10 July 2013, 12:25:18
En als mensen nou gewoon is zo eerlijk én sportief zijn om dat uit te zetten dan heeft het wel nut !
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: bReChThOu on 10 July 2013, 12:26:25
En als mensen nou gewoon is zo eerlijk én sportief zijn om dat uit te zetten dan heeft het wel nut !


De ervaring leert me dat dat niet gebeurt, dus ik zou er ook niet van uit gaan.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: bazkara on 10 July 2013, 13:30:41
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.

Nu we op 1.6.2 zitten hoe denken mensen nu over het voorstel van jelmar?
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Marterino on 10 July 2013, 13:33:03
Tot op het moment van schrijven is de huidige survival wereld een echte survival wereld.
In 1.6 komt pas de feature om passive health regen uit te zetten, maar ik vind het prima om deze nieuwe feature ook aan te zetten (of dus eigenlijk uit :+).

Ik ben ook benieuwd naar de ideeen van mensen die voor het veranderen, of in elk geval bekijken, van het huidige beleid waren.

Nu we op 1.6.2 zitten hoe denken mensen nu over het voorstel van jelmar?

Nou, ik vind het helemaal top.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Spanko on 10 July 2013, 22:58:34
Inderdaad, ik zie zelf eigenlijk alleen maar voordelen aan de "UHC" modus. Handige die nieuwe gamemode parameters!
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: wave535 on 16 July 2013, 14:22:48
*schopje*

Komt er dus een reset? of niet? en blijft het beleid hetzelfde?
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Gazeebo on 16 July 2013, 14:59:53
Zoals het er nu naar uit ziet lijkt het dat de enige wijziging in het survival beleid is dat passive health regeneration uitgezet word.
Er zijn verder geen voorstellen gedaan voor een wijziging in het beleid en de mensen die er het meest om vroegen hebben hun mond gehouden en/of weten niet wat ze aan het beleid willen wijzigen.
Het zou niet erg logisch zijn om dit topic te sluiten en het uit te gaan voeren als de mensen, waarvoor dit topic grotendeels gemaakt is, hun mening niet hebben gegeven.

Aan de andere kant, het topic is nu al anderhalve week open. Ik sluit hem op 20 juli, dan heeft men 2 week de tijd gehad om het beleid te bespreken en eventuele wijzingen aan te vragen.

Daarna kunnen we de reset gaan klaar maken, mits mensen het daar mee eens zijn.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Marterino on 16 July 2013, 19:23:31
Zoals het er nu naar uit ziet lijkt het dat de enige wijziging in het survival beleid is dat passive health regeneration uitgezet word.


Behalve dat ook een map reset?
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: aacoba on 16 July 2013, 19:44:37
Ik zou het toch fijn vinden als de map vergroot zou worden, ik hoef nu maar 3 min te lopen om aan de andere kant van de map te komen, wat mij betreft mag ie wel 2 keer zo groot  :yes
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Hsheepypx on 17 July 2013, 12:59:13
ik zou hem ook wel iets groter willen zien
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: bazkara on 17 July 2013, 14:00:15
bazkara's wenslijstje

1) geen /world meer om gevechten te onvluchten

2) grotere map

3) UHC mode

4) Niet elkaar wegpesten uit de wereld (speel het spel op een leuke manier en niet als de ultieme badguy
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Gazeebo on 17 July 2013, 15:13:06
Ik vind als survival dit keer wel actief word en blijft, dat er dan altijd nog over een vergroting gedacht kan worden. De wereld is nu voor het overgrote deel verlaten en met het gemiddelde aantal spelers die actief spelen kunnen ze allemaal een gebied van ongeveer 500*500 ter beschikking hebben.

Dan zie ik aan de andere kant liever de main map een stukje groter, aangezien de main map vele malen actiever is en mensen bouwwerken liever (langer) zien blijven staan.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Bolukan on 17 July 2013, 15:17:50
Bolukan's wenslijstje

1) geen /world meer om gevechten te onvluchten
2) grotere map zodat je niet altijd direct ontdekt wordt
3a) Spelers die de survival-sfeer versterken door koeien te doden, bomen in brand te steken, etc. moeten net zoveel online zijn als anderen, en niet alleen ad hoc "om de survivalsfeer te versterken."
3b) Niet elkaar wegpesten uit de wereld (speel het spel op een leuke manier en niet als de ultieme badguy
4a) Een nu nog niet bestaande servermod die reisminimap blokkeert.
4b) de chat mod disablen (met F4 niet meer zien wie dichtbij is)
5) Dat de portals vanuit de nether weer aansluiten op de portals in main survival (heeft na laatste reset nooit gefunctioneert)
6) Van te voren einddatum (5 maanden) afspreken, zodat je naar een climax kunt toewerken.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Marterino on 17 July 2013, 17:11:40
Bolukan's wenslijstje

1) geen /world meer om gevechten te onvluchten
2) grotere map zodat je niet altijd direct ontdekt wordt
3a) Spelers die de survival-sfeer versterken door koeien te doden, bomen in brand te steken, etc. moeten net zoveel online zijn als anderen, en niet alleen ad hoc "om de survivalsfeer te versterken."
3b) Niet elkaar wegpesten uit de wereld (speel het spel op een leuke manier en niet als de ultieme badguy
4a) Een nu nog niet bestaande servermod die reisminimap blokkeert.
4b) de chat mod disablen (met F4 niet meer zien wie dichtbij is)
5) Dat de portals vanuit de nether weer aansluiten op de portals in main survival (heeft na laatste reset nooit gefunctioneert)
6) Van te voren einddatum (5 maanden) afspreken, zodat je naar een climax kunt toewerken.


Oh laat ik dan maar even gelijk zeggen dat /world survival_main uit survival nether ook maar gefixed moet worden.... /ext werkt ook in survival_nether ik zeg het maar even...
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Bolukan on 17 July 2013, 18:36:28
Bolukan's wenslijstje

1) geen /world meer om gevechten te onvluchten
2) grotere map zodat je niet altijd direct ontdekt wordt
3a) Spelers die de survival-sfeer versterken door koeien te doden, bomen in brand te steken, etc. moeten net zoveel online zijn als anderen, en niet alleen ad hoc "om de survivalsfeer te versterken."
3b) Niet elkaar wegpesten uit de wereld (speel het spel op een leuke manier en niet als de ultieme badguy
4a) Een nu nog niet bestaande servermod die reisminimap blokkeert.
4b) de chat mod disablen (met F4 niet meer zien wie dichtbij is)
5) Dat de portals vanuit de nether weer aansluiten op de portals in main survival (heeft na laatste reset nooit gefunctioneert)
6) Van te voren einddatum (5 maanden) afspreken, zodat je naar een climax kunt toewerken.


Oh laat ik dan maar even gelijk zeggen dat /world survival_main uit survival nether ook maar gefixed moet worden.... /ext werkt ook in survival_nether ik zeg het maar even...


via /world main naar main_survival terugkeren was soms ook de enige optie om levend terug te keren.

bedenk dat je alleen survival moet kunnen verlaten via nether. dat voorkomt /world main vluchters. haha

praktisch: een portal naar main at spawn en verder /world geheel uitschakelen.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Marterino on 17 July 2013, 18:37:33
Dat is nu zo ja
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Jelmar on 18 July 2013, 17:22:10
Ondanks dat ik passive health regen uitzetten eerder genoemd heb, vraag ik me af hoe de mensen hier daar tegenover staan. Vinden mensen dit een leuke extra uitdaging, of zal het betekenen dat mensen nog sneller stoppen met survival?
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Bolukan on 18 July 2013, 23:11:23
Ik zou het vanilla houden. Wel een grotere map aub (in het kader van niet snel stoppen)
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Marterino on 19 July 2013, 17:22:55
Als passive health uit staat dan is er wel een grotere uitdaging aan
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Uberdude on 19 July 2013, 17:26:52
met passive health regen uit zullen er ook meer mensen kiezen om niet meer te gaan survivalen dus dat lijkt mij geen goed plan om dit zo te bespreken er moet eerder een poll worden gemaakt voor opties in de survival wereld.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Giordino on 19 July 2013, 20:43:28
imho is passive health uit echt survival je moet iets doen om je health aan te vullen ipv rustig wachten, maar goed ik speel dan ook geen surv.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Jelmar on 19 July 2013, 20:48:25
Het kan ook voor sommigen wel leuk zijn, maar ik vraag me af of het voor andere mensen niet een reden zal zijn om nog eerder te stoppen. We hebben al niet een hele drukke survival wereld, ik vraag me af of het handig is om het nog moeilijker te maken.
Title: Re: Discussie Survival beleid
Post by: Hsheepypx on 20 July 2013, 19:37:58
met passive health regen uit zullen er ook meer mensen kiezen om niet meer te gaan survivalen dus dat lijkt mij geen goed plan om dit zo te bespreken er moet eerder een poll worden gemaakt voor opties in de survival wereld.
+1