: | Scheidingsteken (bijv: 1:3 voor stone en dirt) |
| | Scheidingsteken (bijv: 1|3 voor stone en dirt) |
, | Scheidingsteken (bijv: 1,3 voor stone en dirt) |
@ | Hoeveelheid (bijv: 1@10 voor 10 stone per rit) |
- | Gebied (bijv: 1-3 voor stone, grass en dirt) |
! | Niet (bijv: !1 voor geen stone) |
; | Datavalue (bijv: 35;4 voor gele wol) |
N+ (als de cart naar het noorden loopt doe dan dit)
S+
E+
W+
Voorbeeldendeposit items
41,42,57
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle iron, gold en diamond blokken mee.deposit items
35;4
Als een storagecart daar langs komt neemt hij alle gele wol mee.deposit items
35
!35;4
Als een storagecart daar langs komt neem hij alle wol mee behalve de gele.deposit items
all items
!35-60
Neemt alle items mee, behalve de nummers 35 tot en met 60.deposit items
1@256
Neemt elke rit 4 stacks stone mee.deposit items
35;1-35;15
Neemt alle wol mee, behalve witte wol.deposit items
N+35
Neemt alle wol mee, maar alleen als de cart naar het noorden rijdt.Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.
Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.
Elevators
Door middel van een bordje 'elevator' (op de eerste regel) te plaatsen aan het einde van een track is het mogelijk een cart verticaal te teleporteren. Hierbij moeten twee bordjes geplaatst worden; eentje waar de cart tegenaan rijdt, eentje waar de cart uitkomt. De maximale afstand die verticaal overbrugt kan worden in 30 meter/blocks.
Je kan ook aangeven welke kant een cart op moet (omhoog/omlaag). Indien het bordje redstone powered is, zal de cart omlaag gaan. Anders probeert de cart naar boven te teleporteren.
Hoe zit het als er een speler in de cart zit :)?
gister even bezig geweest samen met Sander(craft) voor een mooi automagisch systeem.
Ik plaatse een flinke lading dirt in een kist en liet vervolgens een cart langs gaan om op te pikken.
Dubbele kist zat zowat vol (meer dan in 1 enkele kist past) cart gaat erlangs en maakt zijn ronde af, vervolgens check ik de dubbele kist en die was gewoon compleet leeg en de andere kisten hebben er niets bij gekregen.
Ik zou nog steeds heel graag de functie zien om langzame powered rails te maken. Een tweede type waarmee je juist langzaam gaat ipv super snel.Dat zal van Mojang zelf moeten komen. Enige wat wij "zouden" kunnen doen is een block maken die zou kunnen poweren zoals bij MinecartMania toendertijd.
[accel]
20%
Of een combinatie van beide.
If(signValue contains "%") relatief; else absoluut;
mss een idee om iets te maken waardoor de carts met chests losse drops kunnen oprapen (geen idee eigenlijk of dat er al is, gebruik zelf geen tweakcart, en kan gezien vakantie niet ingame komen om het te vragen)?
///
Dit is een behoorlijk intensief karwij wat waarschijnlijk best wat lag gaat veroorzaken. Er is al wel een alternatief d.m.v. Craftbook, waarbij je met een redstone stroompje items op de grond in een omliggende kist kan stoppen.
heb ze gevonden bij het bordje:nvm zie me eigen fout >.< geen : gebruiken :P maar ;
Collect items
44:1-44:14
wrrm komt die hij 44?
*edit*Ja ik heb inderdaad de bug verwijderd omdat je de bug bij de verkeerde repository hebt gezet, overigens vind ik de omschrijving zeer summier en zie niet wat er nou precies fout gaat.
De bug report over de sign locatie is op github verwijderd met als melding dat het in de verkeerde sectie stond. Ik heb er geen zin in om weer de bug te onderzoeken en uit te vinden wat het precieze probleem was qua locaties en screenshots. Beetje gemiste kans vind ik ;)
Om elevators omhoog of omlaag te laten gaan, plaats je up of down op de tweede regel.elevator up
Edit: Waarom ben ik nu weer ingelogd als Vera :S
Om elevators omhoog of omlaag te laten gaan, plaats je up of down op de tweede regel.elevator up
Edit: Waarom ben ik nu weer ingelogd als Vera :S
of
elevator down
was het toch?
if(line.equals("invert")) {
return sign.getBlock().isBlockPowered() ? unpoweredDirection : poweredDirection;
}
Is dit part van TweakCart2 ? of een andere mod. Ik kon het namelijk niet terugvinden in de source op github.
Edit:
Zie hieronder. Gevonden!
https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java
(https://github.com/TweakCraft/TweakCart2Plugins/blob/master/Elevators/src/net/tweakcraft/tweakcart/elevator/ElevatorParser.java)
En naast Up en Down is er ook Invert
@Rossi, invert inverteerd de werking van hoe de elevator wordt aangestuurd met redstone, oftwel was het eerst als je de elevator powered dat ie dan omhoog gaat nu gaat ie dan omlaag.
speed control
150%
Versnel 50% en hou die snelheid 16 blocks vastspeed control
50%@12
Vertraag 50% en hou die snelheid 12 blocks vastejector
west
Eject players aan de westzijde van het spoornotice
hoi
stuurt hoi naar degene in de minecart waar overheen gereden wordtmoet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:
- | √ | - |
√ | _ | √ |
√ | # | √ |
- | - | - |
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:
- √ - √ _ √ √ # √ - - -
_ = rails
# = niet beschikbaar
√ = wordt gelezen
- = wordt niet gelezen
Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)
- | - | - |
- | _ | - |
- | √ | - |
- | √ | - |
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:
- √ - √ _ √ √ # √ - - -
_ = rails
# = niet beschikbaar
√ = wordt gelezen
- = wordt niet gelezen
Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)
moet het bordje onder het blok staan of er tegen aan of maakt dat niet uit?Ik heb zojuist een testje gedaan, op de volgende plekken wordt het bordje gelezen:
- √ - √ _ √ √ # √ - - -
_ = rails
# = niet beschikbaar
√ = wordt gelezen
- = wordt niet gelezen
Feature request: ook de onderste rij doorzoeken (of in ieder geval het block onder #), zodat de bordjes wat mooier weggewerkt kunnen worden. :)
Iets als dit heb ik al meer dan een jaar geleden gepost, over de signs links en rechts boven de rail, met screenshots en alles op github. Maar omdat het op de "verkeerde plek" gepost was is er nooit wat mee gedaan :+
Verder bedoel ik er niks mee natuurlijk (Y)
intersection
n[a#]e!n
sw[a]s
e[c&;m#]s:[c#]w
Richtingen:
n - noord
e - oost
s - zuid
w - west
* - elke richting
Types:
m - normale minecart
c - storage minecart
p - powered minecart
h - hopper minecart
t - explosive minecart
o - command minecart (mochten die ooit gebruikt worden)
a - alle minecarts
Staten:
# - vol (in het geval van hopper en storage minecarts betekent dit dat er items in zitten, in het geval van normale minecarts een persoon)
& - leeg
@ - zowel vol als leeg (standaard waarde als staat niet aangegeven wordt)
Hoi
Hoe kan je met powerd rail een volle minecart vooruit laten rijden?
Vanaf powerd rail gaat hij 4 bloks goed en vertraagd daarna weer.
Hij haalt geen 8 rails meer....
Vroeger wel, toen werkte alles perfect, maar tegenwoordig en je enorm veel powerd rail nodig...
gr
TC2 lijkt problemen te hebben met de twee nieuwste houtsoorten.
Acacia en dark oak respectievelijk ID's 162 en 162;1.
Wanneer deze door een cart langs kisten worden vervoerd worden ze beiden in de eerste de beste kist gedropt waar item ID 162 of 162;1 op staat.
Ik heb verschillende bordjes gebruikt met verschillenden opmaak en zelf de ignore functie.
Met de ignore functie wordt het gehele ID 162 genegeerd.
Een vraagje: Ik wil in mijn storage een autocrafter voor blocks als diamond enzo zetten, maar ik wil natuurlijk niet dat ie 4 diamond daarin pleurt als ie er maar 4 heeft, en dan die dingen laat verdwijnen. Kan ik met carts zorgen dat de cart alleen 9 diamonds in een kist dropped? Met @ geprobeerd, maar dan pakt ie er ook minder dan 9. Dus eigenlijk, if amount => 9 collect 9, else do nothing.
Even de lastige devver uithangen: ik heb begrepen dat ieder block-ID moet worden toegevoegd aan de sourcecode van TC2. Waarom is dit?
Zo te zien heeft de klasse org.bukkit.Material (http://jd.bukkit.org/dev/doxygen/d6/d0e/enumorg_1_1bukkit_1_1Material.html) een lijst met alle materialen die Bukkit kent, is het niet mogelijk om hieruit te halen wat je nodig hebt?
collect items
263
Collect items
5,17
BLAP
Oh right idd, dan moeten we er maar boeken van maken ofzo ;)Boeken in item frames mogelijk?
maar dan zijn we nogsteeds niet van die stomme arbitraire ID's af... Verder gaat dat natuurlijk mis bij nieuwe blokken :P. Nouja we zien wel wat we hieraan gaan doen.Dat zal denk ik ook afhangen van wat het Bukkit-team ermee gaat doen? Als Minecraft intern afziet van block-IDs/data values hoeft het nog niet zo te zijn dat de devvers van Bukkit dat ook doen.