Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: Sedative Svardskampe on 11 December 2010, 02:54:33

Title: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 11 December 2010, 02:54:33
De tl;dr voor mensen die niet willen lezen;
Het plan is om een PvP-area op te zetten. In dit gebied moet <alles> komen wat met PvP te maken gaat hebben, kwestie van het overzichtelijk te houden.

Voordelen hiervan zijn;
- Je moet geen 100 warps afgaan om te zien waar er toevallig mensen zijn om mee te kunnen doen wanneer je zin hebt in een pvp-potje.
- Je moet niet alle warps vanbuiten kennen waar er kan worden ge-pvp't kan worden.

In dit gebied zou TNT ook enabled worden. Meaglin is hier ook mee bezig. Dit heeft tot gevolg dat we kanongevechten (http://www.youtube.com/watch?v=wgUAlwwBO1I) kunnen houden, met als gevolg de legio aan PvP-spellen die we kunnen spelen.
Om het terrein te behouden, zou het terrein eerst opgeslagen moeten worden door de admins (/csave) en deze na de ravage van het pvp-spel, terug heel gemaakt moeten worden (/crestore). Er wordt aan gewerkt dit geautomatiseerd te laten verlopen. (Wanneer er 0 spelers zijn -> automatisch een /crestore).


Map is upgedate, een kwartslag gedraaid.
http://img138.imageshack.us/img138/9964/locatie.png (http://img138.imageshack.us/img138/9964/locatie.png)

Dit is het gebied tot zover uitgezet. Ik heb met cobblestone een lijntje gelegd om dit ook op de map duidelijk te maken.
Ik heb heel de kaart afgespeurd, ik heb hele delen gelopen, en er staat nog geen bordje. Bovendien lag er nog overal klei dat ik zelf heb weggenomen gelijk . Dit betekent dus dat er hier niemand iets kan claimen. Deze grond is bezet.
Op het moment staat er wel een toren, die verlaten lijkt te zijn. De maker heeft een maand om zich te melden.

Aangezien het gebied te groot is, om in 1x aan te pakken, is de werkwijze als volgt.
De hoogte wordt bepaald, en de secties waaraan we werken worden daarop gebaggerd. De secties waar we aan werken. De volgorde van het bouwen gaat als volgt; F-D-A-B-C-2-3-4. Tussen elke sectie, dus de oranje lijnen, zou er een weg van 3 blocks breed moeten komen om  je een beetje te kunnen oriënteren. Er mag een metrostation onder deze wegen komen, al heb ik er geen zin in dit zelf te realiseren. Daarvoor ben ik niet genoeg cart-expert. Maar ik heb gezien dat er mensen zijn die dit wel zijn, bijvoorbeeld rdvm88 en het team voor Mineville. Het staat vrij dit ook hier te doen. (maar ondergronds).
De hoogte waarop het gebaggerd moet worden is y=73.62 (Houdt F3 ingedrukt). Dit is dus wanneer je op die laag staat.
De cobble lijn langs de rand ligt hier 1 boven. Dus op y=74.62. Op deze hoogte ligt ook de dubbele halfsteps van het forum.

De warp is "/warp pvp"

F; het forum.
Hier zal je terecht komen wanneer je naar de battlegrounds toewarpt (/warp pvp stem ik voor). Clans mogen langs dit forum een clanhuis neerzetten. Een clan telt als clan als ze met minstens 6 personen zijn, en werkelijk 6. Geen 3 en 3 anderen die er met hun naam voor spek en bonen op de lijst staan om in aanmerking te komen voor een clanhuis.
Ik ben aan het overwegen alvast wat voorgevels naar te zetten. Kwestie van geen leeg plein te hebben.

A; Castle Wars en Seafight
In deze arena staan 2 kastelen met 3 torentjes tegenover elkaar. Nu is het doel om alle 3 de torens neer te krijgen, en je eigen te behouden. Je kan dit doen vanop afstand (zie cannon), of op de conventionele griefmanier. Hou wel in gedachten dat health en PvP aanstaan, en je dus de andere ploeg op allerlei manier kan dwarsbomen;

*Grachten maken van lava
*Traps maken waarbij iemand bedolven wordt onder zand.
*De ander zijn kasteel ondermijnen
*De ondermijning van de tegenstanders ondermijnen.

Bij Seafight zijn dit 2 schepen die tegenover elkaar staan.


B; 1 vs 1 arena's.
Verschillende vormen, van gewoon plain, een veld, een veld met muurtjes als obstakels, een veld met tunnels,...je noemt het maar.


C; Steal - the - Gold/Capture the flag.
Een gold block zit in een obsidian structuur, hoog zichtbaar op de basissen, met daaronder een lege plek. Het is de bedoeling hierbij je eigen block te beschermen, en het andere te roven. De ensceneringen kunnen later nog bepaald worden, mits dit deel al op de wat langere baan staat.

D; MineWorms

Een heuvelachtig gebiedje, en een paar kanonnen; kwestie van elkaar aan flarden schieten.


Sectie 2; Wetteloos gebied
Ren grote wildernis-achtige map. Cleanstone, lava, bergjes en ruines als obstakels om grote clan wars te houden of als wetteloos gebied. Je weet maar nooit of er iemand met pijl en boog zit te sniperen vanachter die ruïnemuur...
Het is ook mogelijk hier de al wat meer georganiseerde clanbattles uit te voeren.


Sectie 3; Survivalmode
Waves van zombies, creepers, skeletons, en spiders. Dit moet nog in overleg gebeuren met de admins i.v.m. plugins en welke geïmplementeerd moet worden/Een remake van het colosseum, maar dan fatsoenlijk. Geen dirt of cobble, maar een groot fier gebouw, met 3 lagen rondbogen zoals het hoort.
Af en toe zou er een ronde moeten komen van varkens, of een pig spawner om af en toe het HP te kunnen healen.

Sectie 4; uitbreidingsgebied

Heb je nog ideeën die niet in de andere secties thuishoren? Hier blijft ruimte voor gereserveerd.
Title: Re: Castle Wars
Post by: HeadAche01 on 11 December 2010, 16:28:08
Klinkt best grappig in mijn oren :D
Eventueel kan je ook steal the gold doen, jij moet het ene kasteel infiltreren en een gold blok stelen, als je dat in je eigen kasteel op een bepaald punt zet, heb je gewonnen.
Oh en kastelen moeten wel een beetje groot zijn :P niet van die kleine dingetjes.
Title: Re: Castle Wars
Post by: Rhan21 on 11 December 2010, 22:57:17
Zie al veel leuke ideeën langs komen hier.  :D
Title: Re: Castle Wars
Post by: Sedative Svardskampe on 13 December 2010, 01:10:03
Klinkt best grappig in mijn oren :D
Eventueel kan je ook steal the gold doen, jij moet het ene kasteel infiltreren en een gold blok stelen, als je dat in je eigen kasteel op een bepaald punt zet, heb je gewonnen.
Oh en kastelen moeten wel een beetje groot zijn :P niet van die kleine dingetjes.

Prachtig inderdaad :), dat kan inderdaad ook gedaan worden, al lijkt dat mij moeilijker te registreren. Of we moeten ergens een heel zichtbare plek maken bovenin van obsidian met in het midden vooraan een open plek waar het gouden blok dan geplaatst dient te worden.

Maar ik zou hier graag een reactie van een admin zien of dat het geregeld kan worden?

Ik zoek alleen nog ff een lekker stuk zee dat we dicht kunnen baggeren om dit op te doen. En veel dirt, om dus te baggeren :P (Geen grind, want dan zou je niet kunnen ondermijnen want dan zou alles op je donderen)
Title: Re: Castle Wars
Post by: Rhan21 on 13 December 2010, 11:21:48
En je moet natuurlijk zorgen voor prijzengeld!
Als er niks te winnen valt zul je niet veel belangstelling hebben ben ik bang.
Title: Re: Castle Wars
Post by: HeadAche01 on 13 December 2010, 20:38:04
Wat dacht je van defend the castle, je krijgt een kasteel van smooth, wel groot en mooi, je krijgt een chest met arrow, en endless waves aan zombies :D
Je kan dan ook natuurlijk overal traps zetten, helemaal als bridge mod (http://www.youtube.com/watch?v=gw7PNhk8v3U (http://www.youtube.com/watch?v=gw7PNhk8v3U))
En de waves van zombies moeten natuurlijk wel steeds groter worden. Als je gaat minen onder je kasteel, en je vergeet genoeg toortsen te plaatsen, spawnen ze daar natuurlijk ook :P

Maar degene(n) die het het langst volhoudt/volhouden in een competitie krijgen een plek in de wall of fame of course en mss een prijsje.

Alleen nu nog approval van een admin :O
Title: Re: Castle Wars
Post by: Sedative Svardskampe on 14 December 2010, 02:08:50
Op het moment is de dichtsbijzijnde warp, /warp Nederland. Deze staat ook aangegeven op de kaart hierboven.
Title: Re: Castle Wars
Post by: Sedative Svardskampe on 14 December 2010, 17:28:43
<Ligging is veranderd. Freeman's post is niet meer van toepassing>
Title: Re: Battlegrounds
Post by: HeadAche01 on 15 December 2010, 19:16:32
Je zit best dicht bij helm's deep he, moet je even aan theempire vragen of je niet binnen viewrange zit, zou ik denken.
Title: Re: Battlegrounds
Post by: Sedative Svardskampe on 15 December 2010, 20:13:12
Ik zal het vragen, maar het is bij sectie 4. Dat is dus een sectie die op de heel lange baan staat.
Title: Re: Battlegrounds
Post by: Milenco on 15 December 2010, 23:33:32
Vind het een erg leuk idee! :)
Title: Re: Battlegrounds
Post by: Sedative Svardskampe on 16 December 2010, 07:08:10
Ik ben bijna helemaal rond gegaan met cobble. Het is echt voldoende ver van Helms Deep, er zit nog een berg tussen ook.

Maar in sectie A staat er helemaal bovenin een toren, met een lege kist, en een bordje bij de ingang met "te huur". Zonder naam of iets dergelijks.
Ik zou deze toren inderdaad graag huren :). Wil de maker hiervan zich alsjeblief melden? Indien deze dat niet doet, dan neem ik aan dat alle tekenen er gewoon op wijzen dat deze simpelweg verlaten is? (Nl. lege kisten en het bordje "te huur")
Er staat een bordje aan de ingang, met de verwijzing naar mijn naam en dit topic. Als ik nog niets hoor van de maker binnen een afzienbare termijn (zeg een maand?), dan kunnen we toch wel concluderen dat dit verlaten is en niks meer mee gedaan wordt.
Het is dat het nét binnen het domein ligt. Voor de rest is er geen enkel gebouw te vinden.
Title: Re: Battlegrounds
Post by: theempire37 on 16 December 2010, 16:21:21
Ik ben bijna helemaal rond gegaan met cobble. Het is echt voldoende ver van Helms Deep, er zit nog een berg tussen ook.

Maar in sectie A staat er helemaal bovenin een toren, met een lege kist, en een bordje bij de ingang met "te huur". Zonder naam of iets dergelijks.
Ik zou deze toren inderdaad graag huren :). Wil de maker hiervan zich alsjeblief melden? Indien deze dat niet doet, dan neem ik aan dat alle tekenen er gewoon op wijzen dat deze simpelweg verlaten is? (Nl. lege kisten en het bordje "te huur")
Er staat een bordje aan de ingang, met de verwijzing naar mijn naam en dit topic. Als ik nog niets hoor van de maker binnen een afzienbare termijn (zeg een maand?), dan kunnen we toch wel concluderen dat dit verlaten is en niks meer mee gedaan wordt.
Het is dat het nét binnen het domein ligt. Voor de rest is er geen enkel gebouw te vinden.

ik ga helms deep toch nog grotendeels omringen met nep-bergen van iets van 40-50 hoog dus het is waarschijnlijker dat de battlezone de bergen wel ziet maar helms deep de battlezone niet ziet :)
Title: Re: Battlegrounds
Post by: WouterH on 16 December 2010, 17:32:57
Erg leuk idee, hier nog een paar tips waar ik zo op kan komen:

Maak de 1 vs 1 arena's en de steal the gold arena niet te groot, het lijkt me namelijk de bedoeling dat je de hele arena kan zien vanaf ieder punt. Vooral bij steal the gold is dat leuk want dan kun je zien of iemand je goud jat, en dan moet je weer als een malle richting je gold terwijl je ook weer anderen tegen kan komen enzo. In 1 vs 1 arena's wil je natuurlijk ook niet eeuwig lopen zonder iemand tegen te komen.
Wat ik denk dat wel leuk is is een arena met allemaal gangen, ook boven elkaar, met veel hoeken en nissen enzo. Lekker donker ook (niet helemaal pitch black) zodat je nooit weet wanneer de vijand om de hoek komt. Eventueel kun je dit ook implementeren als pve, dus dat zombies spawnen enzo, veel hoeken en dan bijvoorbeeld met een team door die gangen lopen. Zombie survival! (ps. je kan dit ook team vs team doen. Met de zombies als extra obstakel)

Waar je trouwens wel op moet letten is dat player names zichtbaar zijn door de muren, dat kan afbreuk doen aan de spanning en die survival dingen. Misschien kan daar een plugin voor worden gemaakt oid? Weet de limitaties daarvan niet zo. Gewoon dat je in de pvp zone de namen niet ziet, of pas als je binnen 5 m staat ofzo.

Wat me ook wel leuk lijkt, niet echt pvp, is een groot kasteel en dan allemaal spawns die op de muren afstormen. Dan kun je met een heel team/hele server samen het kasteel defenden. Soort multiplayer zombieshooter.

Wou je trouwens het hele gebied vlak maken? Het lijkt me veel leuker als je juist het bestaande terrein gebruikt. Misschien een beetje veranderen om het gelijk/gebalanceerd te houden. Maar niet helemaal vlak.

Nou ja, dat was mijn inbreng zo'n beetje. :P
Title: Re: Battlegrounds
Post by: Sedative Svardskampe on 16 December 2010, 20:04:11
Quote
Erg leuk idee, hier nog een paar tips waar ik zo op kan komen:

Maak de 1 vs 1 arena's en de steal the gold arena niet te groot, het lijkt me namelijk de bedoeling dat je de hele arena kan zien vanaf ieder punt. Vooral bij steal the gold is dat leuk want dan kun je zien of iemand je goud jat, en dan moet je weer als een malle richting je gold terwijl je ook weer anderen tegen kan komen enzo. In 1 vs 1 arena's wil je natuurlijk ook niet eeuwig lopen zonder iemand tegen te komen.


Dat is ook het plan, maar er moet genoeg ruimte zijn voor verschillende 'maps'.

Quote
Wat ik denk dat wel leuk is is een arena met allemaal gangen, ook boven elkaar, met veel hoeken en nissen enzo. Lekker donker ook (niet helemaal pitch black) zodat je nooit weet wanneer de vijand om de hoek komt. Eventueel kun je dit ook implementeren als pve, dus dat zombies spawnen enzo, veel hoeken en dan bijvoorbeeld met een team door die gangen lopen. Zombie survival! (ps. je kan dit ook team vs team doen. Met de zombies als extra obstakel)
Goed idee :), Kan in de survival-sectie komen.

Quote
Waar je trouwens wel op moet letten is dat player names zichtbaar zijn door de muren, dat kan afbreuk doen aan de spanning en die survival dingen. Misschien kan daar een plugin voor worden gemaakt oid? Weet de limitaties daarvan niet zo. Gewoon dat je in de pvp zone de namen niet ziet, of pas als je binnen 5 m staat ofzo.

Wat me ook wel leuk lijkt, niet echt pvp, is een groot kasteel en dan allemaal spawns die op de muren afstormen. Dan kun je met een heel team/hele server samen het kasteel defenden. Soort multiplayer zombieshooter.
Het idee van de survivalmode dus :P

Quote
Wou je trouwens het hele gebied vlak maken? Het lijkt me veel leuker als je juist het bestaande terrein gebruikt. Misschien een beetje veranderen om het gelijk/gebalanceerd te houden. Maar niet helemaal vlak.

Nou ja, dat was mijn inbreng zo'n beetje. :P

Ik wilde het terrein vlak maken, en vanaf die hoogte manipuleren. Anders krijgen we problemen in de hoogteverschillen i.v.m. carts die eronderdoor lopen, muren die niet gelijk zijn...


Alle punten zijn trouwens aangeduid. Heel het vierkant is in cobblestone aangegeven en het middelpunt staat een bordje :)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 16 December 2010, 22:47:08
Ik wil het metro-systeem wel aanleggen, heb al redelijk wat minecart ervaring op single-player nu enkel nog iron en redstone minen/vinden. Reserveer je dan wel wat plaats? Vooral stations hebben de neiging wat plaats in te nemen...
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 17 December 2010, 12:48:56
Alles van minecarts wil ik dan graag onder de grond houden. Hier is niks gepland, dus je hebt 200x200 blocks ruimte onder het forum voor het station, en de tracks moeten onder de wegen komen te liggen. Maar dat is voor later :P wanneer het project voornamelijk gedaan is, kunnen de carts pas toegevoegd worden als addendum.

Eerst zou het fijn zijn moesten mensen helpen al het forum aan te leggen. De lijnen zijn al gelegd, en hierbinnen in moet het betegeld worden met halfstone.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 17 December 2010, 22:12:34
Het forum schiet al goed op, morgen nog wat bergjes platmaken, dit deel is wel iets meer werk door debergen die er liggen...
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 18 December 2010, 05:40:34
Inderdaad, de helft is al belegd. Een kwart ligt wijdopen, en moet alleen nog bestraat worden, en een ander kwart ligt een bergje op, waar al veel van weggehakt is inmiddels.

De stash is upgedate, het ziet er nu wat professioneler uit, met een mooi bordje voor elke soort, en genoeg kisten om het te huisvesten, en toch niet met een hele hoop lege te zitten.

Als het goed is, zijn dit alle helpers tot nu toe, maar meestal sta ik er maar met 3 man tegelijk :(. Geef een seintje als je er niet bijstaat en het toch wel verdient.

Helpers
FrozenFear
pjv1
nislim
imacbest
Rhan21
Animal_M
setchaos
Piquin
MrSteffer
MrKris
duvelke666
DragonGuard1989
_Anthor_
timoever

Sponsors;
Meaglin
FrozenFear
Djmaddox
Milenco
ArkaClone
_Anthor_


Helpers krijgen voorrang bij het vormen van guilds, en hun respectievelijke plots. Hun namen komen natuurlijk ook op de Muur van Faam.

Ik verwacht eigenlijk nog wat meer hulp van de community :(. Het is voor jullie gebruik dat er een PvP-area komt. Huisjes enzo zijn slechts persoonlijk belang.
Helpen met de mobtower van Anthor is ook goed natuurlijk :P, dat betreft ook publiekelijk belang.

Overigens gaan we nog vééél dirt nodig hebben. Dus moest je een paar kisten overhebben, voel je vrij deze bij Battlegrounds te doneren.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 18 December 2010, 10:38:58
Heb net nog een uurtje bezig geweest, vooral dirt en sand. Ik heb ook nog enkele extra dirt chests gezet, andere zaten vol...

EDIT: Hoe lang hebben jullie gisteren nog bezig geweest, grootste deel van die berg is weg
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: ArcanisNl on 18 December 2010, 13:36:07
Als je nog arrows/gunpowder nodig bent, kunnen ik en _anthor_ deze wel sponseren. We hebben straks toch genoeg als we onze mobtower klaar hebben.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 18 December 2010, 17:25:31
Heb net nog een uurtje bezig geweest, vooral dirt en sand. Ik heb ook nog enkele extra dirt chests gezet, andere zaten vol...

EDIT: Hoe lang hebben jullie gisteren nog bezig geweest, grootste deel van die berg is weg

DragonGuard1989 en ik zijn nog een tijdje bezig geweest ja :P

@Arcanis; dat zou fijn zijn ja, maar ik denk dat dat een verantwoordelijkheid is voor de guildleiders. Over guilds gesproken, de layout van het plein zou een dergelijk iets moeten worden. Een soort romeinse lay-out, met gotisch-middeleeuwse stijl gebouwen.

Note wel, dit heb ik uit de losse hand even geschetst, zonder een latje of iets dergelijks.


(http://img838.imageshack.us/img838/5168/img016e.jpg)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 18 December 2010, 19:07:35
Plein is nu volledig gedaan. Bedankt voor het kaartje ziet er goed uit morgen nog wat verder doen.

P.S. Zie ik daar nu carts staan? :)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 18 December 2010, 19:50:18
Ja, 2 ingangen om naar de benedenverdieping voor het ondergronds station. Staat ingepland :P.

De secties een kwartslag gedraaid om Helms Deep niet in de weg te zitten. Een faalhaas heeft in sectie 3 zitten bouwen, wat niet eerder was. (Zie kaartje eerste post). Ik ga er nu een bordje bijzetten.

(http://img171.imageshack.us/img171/663/nieuwemap.png)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 18 December 2010, 21:26:06
Kan vanavond niet meer online komen ga morgen nog wat verder doen. Is het de bedoeling de obligatie zones ook te gaan aanpassen? Of deze gewoon laten zoals ze nu is en enkel enkele hindernissen toe te voegen? Welke van de gebouwen op het forum kunnen wij nog bouwen?

P.S. laat mij iets weten als ik aan het metro-staten kan beginnen. Heb zelf al enkele stacks redstone en iron bijeen gezocht.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 19 December 2010, 00:04:30
Op het forum wacht ik een beetje op rvdm, dat zij een beetje ontwerpt. Maar er zijn nog uitsteeksels aan de zijkant van het forum, dat moeten cobblestone weggetjes worden, helemaal tot de grens.

En de minecarts kun je pas maken op het einde, wanneer het helemaal af is :P

En het was mijn plan, om eerst alles van arena op te hogen met dirt naar hoogte 73, en dan daarop de obstakels te bouwen. Alles is standaard vlak, en dan er artificieel erbovenop gezet.
Frozenfear wilde zelfs de toppen van bergen tot 69 afgraven om zeker geen cleanstone in de directe ondergrond te hebben.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 19 December 2010, 11:26:50
Ik ga even pauzeren ben het een beetje beu... Ik en PJV1 hebben deze ochtend het dirt gebouwpje nog omgezet in smooth. Het deel van het Opp snapte ik niet zo goed maar ik vermoedde dat het gwn dichtleggen was, de smoothstone was toch bijna op dus niet meer aan begonnen. Zou je wel alles gelijkleggen? Word het landschap dan niet een beetje saai en eentonig + het werk dat het kost om dat allemaal toe te leggen...
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 19 December 2010, 18:00:42
Ik ga even pauzeren ben het een beetje beu... Ik en PJV1 hebben deze ochtend het dirt gebouwpje nog omgezet in smooth. Het deel van het Opp snapte ik niet zo goed maar ik vermoedde dat het gwn dichtleggen was, de smoothstone was toch bijna op dus niet meer aan begonnen. Zou je wel alles gelijkleggen? Word het landschap dan niet een beetje saai en eentonig + het werk dat het kost om dat allemaal toe te leggen...

Ik begrijp het dat je het een beetje beu geraakt. Ik ben heel blij dat je zoveel gedaan hebt, en inderdaad was het gewoon dichtleggen.

En het kost inderdaad wat werk, maar daarom wilde ik ook niet heel de vlakte in 1x aanpakken, maar arena per arena. Mapje per mapje. We hebben rechte oppervlakken nodig voor maps zoals het colosseum en dergelijke. Ook wordt het landschap niet eentonig, aangezien alles artificieel wordt toegevoegd. Op sommige maps komen wel heuveltjes, geen zorgen over eentonigheid.

Ik vraag echt niet aan één stuk door de gehele oppervlakte van 1050x1050 vol te gooien met dirt :P
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: theempire37 on 20 December 2010, 00:41:39
mochten jullie op de een of andere manier te weinig dirt hebben, eer staat bij helms deep nog wel wat, kgeloof iets van 4 kisten
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: freeman21 on 21 December 2010, 23:37:47
is het de bedoeling dat in stuk C alles met dirt naar de hoogte gevult word?
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 22 December 2010, 00:20:31
is het de bedoeling dat in stuk C alles met dirt naar de hoogte gevult word?
We zijn begonnen met CTF op te vullen en dat moet idd tot 1 onder de cobble road zoals nu al een stukje gedaan is.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 22 December 2010, 04:56:30
De eerste arena is 100x150 blocks groot, dus dat is niet heel C :P.

Ong. 1/4 is al gedaan.

Schrijf je nu in voor clanplots by the way! Helpers krijgen privileges natuurlijk. (Minder mensen nodig voor groter plot, voorrang op anderen, dat soort zaken).
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Rhan21 on 22 December 2010, 15:39:16
Ik heb gisteren de guild/clan Ctrl Alt Del (CAD) opgericht, we hebben nu 14(15) leden inclusief mezelf, we zitten nu dus op de max!

-Rhan21
-pjmtheman
-Meaglin
-dekemp
-Milenco
-GuntherDW
-imacbest
-SerendipityNL
-Xerox99
-Piquin
-leovanhaaren
-daPet
-iwritecode
-ArcanisNL
-theempire37 (onder voorbehoud i.v.m max)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 22 December 2010, 22:43:22
Heb vandaag samen met milenco en n0xius nog een beetje gewerkt aan aan het vullen van ctf. Morgen ga ik nog wat verder doen, maar zou je wel nog wat dirt kunnen bijeen zoeken?

Vanaf wanneer gaan de werken aan de guild huizen beginnen?
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: theempire37 on 23 December 2010, 10:23:50
Ik heb gisteren de guild/clan Ctrl Alt Del (CAD) opgericht, we hebben nu 8 leden inclusief mezelf.

-Rhan21
-pjmtheman
-Meaglin
-dekemp
-Milenco
-GuntherDW
-imacbest
-SerendipityNL

En er zijn nog een aantal mensen die er over aan het nadenken zijn.
Ik weet niet of er een max. op een aantal leden zit, lijkt me wel verstandig? Om 1 grote guild te voorkomen. (max 15 leden oid, inclusief leider)
Als er nog mensen zijn die lid willen worden hoor ik het wel! :P

Svard, als het mogelijk is zouden we graag het plot N4 met de L vorm willen, maar daar spreek ik je nog wel even over ingame. :)
Ondertussen ga ik nog even verder werken aan /warp pvp!

ik zou wel graag in de guild komen :). als ik nog iets moet doen om te helpen zeg het me maar :)
ik ben redelijk acitef op t forum dus als je her post moet ik het wel ontvangen ;)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 23 December 2010, 18:14:50
Er zijn ook nog andere guilds te joinen, kijk eens op het guildbord op de warp van pvp.

En de bouw aan guildhuizen kan beginnen zodra je een plot krijgt toegewezen, die je krijgt bij een x-aantal spelers.

3 voor een lv1 plot, 5 voor een lv2, 7 voor een lv3 en 9 voor een lv4.
Op het moment is 1 lv4 plot al vergeven aan rhan en co. Plot 1 is semi-gereserveerd voor DragonGuard1989 zodra hij een derde speler erbij krijgt.

Ik denk dat ik als regel ga stellen dat ik bij het bereiken van 14 mensen in 1 guild ga vragen of ze zich in 2 willen delen.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: HeadAche01 on 27 December 2010, 11:49:48
Zomaar een ideetje:

Soort van aangepaste crysis power struggle :D

Power struggle uitleg kan je hier vinden:
http://www.gamer.nl/video/41837/uitleg-crysis-power-struggle-spelmodus
Hiervan de kleinste map namelijk plantation
(http://pnmedia.gamespy.com/planetcrysis.gamespy.com/images/multiplayermaps/plantation.jpg)

Mijn idee is dus, je hebt 2 basis, zoals in plantation. Alleen geen turrets en vehicles, dat is nl best moeilijk te maken.

Er zijn energy sites, daarvan moet ik nog een layout bedenken, maar stel je er niet teveel van voor. Deze kan je overnemen, en om de minuut spuugt zo'n energy site een lightstone dust (oid) uit.
Als je 9 lightstone dust hebt, kan je een superweapon maken (lightstone block oid). Dit moet wel in de proto factory. Als je hiermee rechtsklikt schiet hij af als een boog, en hiermee moet je het vijandelijke hq raken. Dit krijgt dan 50% damage.

Dan zijn er nog de spawnbunkers, hierin spawn je, en deze kan je ook overnemen.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: nislim on 28 December 2010, 18:29:26
Is het echt nodig het minecart station 8 onder de grond te steken zolang ik me beperk tot het gebied in het midden waar niet gebouwd wordt moet 2 of 4 diep toch ook al volstaan?
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 28 December 2010, 21:46:12
Hmm, dat is ook goed ja, voor het plein waar niemand bouwt inderdaad.
Als je onder plots door wil, minstens 8 diep wel houden.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: imacbest on 16 January 2011, 10:37:22
bij pvp kwam toch ook castle fight? we kunnen dan met dispencers (uit de nieuwe update) een pijleregen maken :P
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Chub1337 on 16 January 2011, 10:48:13
bij pvp kwam toch ook castle fight? we kunnen dan met dispencers (uit de nieuwe update) een pijleregen maken :P

Je kan ze ook snel laten schieten met een 5 clock: http://www.youtube.com/watch?v=lNwZhw7evyM&feature=related
Je zou zeggen, kan sneller, ja klopt, maar als je wordt geraakt, kan je even niet meer geraakt worden, en op het moment dat dat weer kan, is de volgende pijl alweer onderweg, is dus meest effectieve manier dit ;)

-Chub1337

P.S. Als ik klaar ben met mijn project in Mineflags, wil ik af en toe wel helpen met de pvp :D (Maar dan moet ik wel eerst niet in te kunnen loggen op de server.. Is ie down? :/ )
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: theempire37 on 16 January 2011, 13:59:01
volgens mij is dit wat ze ook zoeken in het doolhof, van die vallen. bijv als je op een plate stapt dat het de dispencer activeert en dat het begint met pijlen vuren.
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Sedative Svardskampe on 24 January 2011, 02:45:23
:) Voel je vrij het te maken.

Beslis even wel of het survival, 1 vs 1, CTF of Versus is.

Survival is met mobs, waves verslaan en overleven.
CTF: Capture the flag en alle varianten daarop (Struggle is een CTF variant bv.)
1 vs. 1; kleine arena's bedoeld voor 1 vs 1, of misschien  net 2 vs. 2
Versus beslaat alle andere waarbij twee teams (team=minstens 3 players=minimumeis guild) het tegen elkaar opnemen.

Survival ligt achter het plot van Tanknut, naast de hoofdweg. (Nog niks bebouwd)
CTF het stuk daarachter in de hoek. (2 Arena's in aanbouw)
1 vs 1 het stuk met de boxing rings (en 2 metrostations voor het gemak)
Versus heeft op het moment nog 1 arena; LastManFloating
Als je het niet zeker weet, vraag het mij ingame, IRC of e-mail (vincentpajak«at»hotmail.kom) (<- debiel geschreven om geen hopen spam te ontvangen van crawlers).

Op het moment ben ik even gepauzeerd met ctf_2fort, heb er het schijt aan gekregen, dus ben ik even tijdelijk bezig aan een project dat tenminste eens af geraakt, Megatoilet :)
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Chub1337 on 24 January 2011, 10:04:13
[...] et ctf_2fort, heb er het schijt aan gekregen, dus ben ik even tijdelijk bezig aan een project dat tenminste eens af geraakt, Megatoilet :)

][_, (()) ][_, /!\

volgens mij is dit wat ze ook zoeken in het doolhof, van die vallen. bijv als je op een plate stapt dat het de dispencer activeert en dat het begint met pijlen vuren.

Het doolhof? Wie? Wat? Waar? Hoever is het bouw-stadium?

-Chub1337
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: MoondustNL on 29 June 2011, 13:47:18
Dit is misschien een leuk idee om pvp weer leven in te blazen :
http://www.youtube.com/watch?v=seP0g7uMmiY&NR=1&feature=fvwp

Moon
Title: Re: Battlegrounds (/warp pvp)
Post by: Quazyx on 24 October 2011, 19:50:40
is het een idee om dit kleinschalig in survival kunnen doen.