Tweakcraft > Projecten

Pigrace / paardenrace

<< < (3/7) > >>

merijnh:
Ideetje voor de start, F1 style, 5 redstone lampen die 1 voor 1 aan gaan en dan gaan ze tegelijk uit en gaan de hokken open. Dat synchroniseren met noteblocks (Alex had dat idee al) zodat je een paar lage piepjes hebt voor elke lamp en dan een hoger piepje voor de start (lampen uit) (zie/hoor Ski wedstrijden).

Is dat met die lampen mogelijk Alex ?

Ze moeten wel een end van de start afstaan, in verband met het zicht vanuit het starthok als deze 2x2 is, je ziet niet veel vanuit dat hokje :P Ik dacht aan een mooie boog over de baan waar we ze netjes kunnen verbergen.

Na de start een "spannend muziekje" zou ook leuk zijn :P

webhawk:

--- Quote from: merijnh on 16 May 2013, 20:19:07 ---Ideetje voor de start, F1 style, 5 redstone lampen die 1 voor 1 aan gaan en dan gaan ze tegelijk uit en gaan de hokken open. Dat synchroniseren met noteblocks (Alex had dat idee al) zodat je een paar lage piepjes hebt voor elke lamp en dan een hoger piepje voor de start (lampen uit) (zie/hoor Ski wedstrijden).
Is dat met die lampen mogelijk Alex ?

--- End quote ---
Klinkt prima, maar ik denk dan dat je voor de 'vijfde lamp' geen redstone lamp moet gebruiken maar bijvoorbeeld glowstone om duidelijk te maken dat het de 'startlamp' is.


--- Quote ---Ze moeten wel een end van de start afstaan, in verband met het zicht vanuit het starthok als deze 2x2 is, je ziet niet veel vanuit dat hokje :P Ik dacht aan een mooie boog over de baan waar we ze netjes kunnen verbergen.

Na de start een "spannend muziekje" zou ook leuk zijn :P

--- End quote ---
Lijkt me beiden prima!

merijnh:

--- Quote from: webhawk on 16 May 2013, 21:42:36 ---Klinkt prima, maar ik denk dan dat je voor de 'vijfde lamp' geen redstone lamp moet gebruiken maar bijvoorbeeld glowstone om duidelijk te maken dat het de 'startlamp' is.

--- End quote ---

De "startlamp" bestaat niet bij F1, de start is als alle 5 lampen uit gaan. en trouwens, glowstone kan je niet uitzetten toch of wel ?
Maargoed we kunnen ook ergens anders voor kiezen hoor :)

AlexMedia:
Bedankt voor het testen met de paarden! Omdat we dus grotere starthokken nodig hebben gaan de fence gates overboord. Misschien kunnen we terugvallen op de [Gate] van BetterMechanics?

Glowstone licht altijd op. Redstone lamps kun je aan- of uitzetten door er een redstone-puls naar te sturen. Door een van de mods die op Tweakcraft draait kunnen we dat ook doen met pumpkins (worden jack-o-lanterns), maar dat gedrag is dus niet native.

Noteblocks gebruiken is iets dat zeker mogelijk is, en kan gesynchroniseerd worden met de lampen. Een heel muziekje inbouwen is ook mogelijk (er staan her en der complete muziekstukken op TC), maar dat is heel veel werk (ieder noteblock moet worden gestemd en getimed) en ik heb geen zin om dat te bouwen :P

De lampen kunnen op een boog worden geplaatst. Omdat we meerdere starthokken gaan hebben wilde ik de lampen ook meerdere keren plaatsen, zodat iedereen ze even goed kan zien. Voor de armaturen zouden we eventueel kwarts of iron blocks kunnen gebruiken.

merijnh:
De Gate ken ik niet, ik heb nu even wat geprobeerd met pistons maar als jij een beter idee hebt ..? Kunnen die 3 hoog glas worden ? (dan zijn de startlampen beter te zien dan bij 2 hoog)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version