Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Jelmar on 26 July 2013, 01:10:01

Title: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Jelmar on 26 July 2013, 01:10:01
Gezien het feit dat het 'normaal' spawnen van horses op Tweakcraft niet gaat lukken (in verband met de spawn mechanics van minecraft), hebben we besloten op random plekken op de main en world maps hier en daar wat paarden uit te zetten. Deze kunnen jullie vervolgens opzoeken, meenemen en verder zelf breeden.

Voor de paarden accessoires zullen we een uitval doen naar custom recipes. Hier onder staan enkele mogelijkheden. We willen het liefste dat de recipes een duur element bevatten. Maar, jullie suggesties zijn welkom.

(http://i.imgur.com/wdbG7cD.png)(http://i.imgur.com/9H55nNI.png)(http://i.imgur.com/JAdpVGN.png)
Mogelijke recipes voor de verschillende Horse Armors.

(http://i.imgur.com/ofcYuEK.png)
Mogelijk recipe voor Saddles,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met iron blocks.

(http://i.imgur.com/U1udtYu.png)
Mogelijk recipe voor de Name Tag,
zoals voorgesteld door Alex,
maar dan met een iron block.

Dit topic is tot vrijdagavond 21:00u open voor suggesties en overleg, dan kunnen we de recipes daarna meteen implementeren en de horses uitzetten.


Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: AlexMedia on 26 July 2013, 01:31:26
Helemaal goed, ik zeg doen. *O*
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: mhirr on 26 July 2013, 01:42:13
Ha! Prima. Al vind ik het zadel iets te 'goedkoop'. Diamanten sporen? Logisch is dat paarden op/in
Plains spawnen. En bestaat het koeienslachthuis nog? Wèg d'r mee. Zelf koeien vinden en breeden om aan leer te kunnen komen is logischer.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: merijnh on 26 July 2013, 10:05:28
mooi  8)

Zadels zijn ook verkrijgbaar bij villagers, je moet ze alleen unlocken bij de butcher.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: aacoba on 26 July 2013, 10:09:46
Nu Inron toch geen zak meer waard is lijkt dit me prima  *O*
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: bazkara on 26 July 2013, 10:17:46
ik zou het ook niet erg vinden als de lege vakjes opgevuld werden met een stuk string of iets derglijks :)
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Panorama on 26 July 2013, 11:30:48
ik zou het ook niet erg vinden als de lege vakjes opgevuld werden met een stuk string of iets derglijks :)
Ja daar ben ik het mee eens. Sommigen recipe's lijken mij nog een beetje cheap. Misschien is het een mogelijk om ze iets duurder te maken en ingewikkelder.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Giordino on 26 July 2013, 12:11:40
Ik zou zeggen doe een voorstel pano  ;)

Oh en   *O* Paarden *O*
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Panorama on 26 July 2013, 13:21:13
Ik zou zeggen doe een voorstel pano  ;)

Oh en   *O*Paarden *O*
Nou iedereen weet onderhand wel dat er nu een iron farm is, dus is iron eigenlijk niet heel veel waard meer. Daarom vondt ik het een beetje cheap lijken omdat je iron zo gemakkelijk kunt krijgen. Ik zou zeggen doe dan eerder iets met quartz ofzo, dat is al wel lastiger te krijgen dan iron.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: AlexMedia on 26 July 2013, 13:27:29
Niet mee eens, voor alle voorgestelde recepten moet je genoeg moeite doen. Voor armor heb je een aantal ingrediënten nodig (diamond is nog steeds zeldzaam), voor de benodigde zadels moet je eerst moeite doen om een paar koeien om te leggen, en voor nametags mag je eerst een slime afslachten. Ik denk dat er genoeg effort zit in het maken van de items, zeker als je rekening houdt met het doel van de server (bouwwerelden faciliteren).

Ik neem aan dat de voorstellen die hier gedaan worden, niet gelden voor survival?
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: mhirr on 26 July 2013, 13:35:16
...is het niet eens met AlexMedia, wel met Panorama. 't Is niet voor niks dat MC heeft bedacht dat zadels zeer zeldzaam zijn. Dit moet op TC ook zo zijn. Mijn voorstel: 1) kwatz of diamant in de recipe opnemen, 2) het koeienslachthuis afschaffen en 3) Nether niét resetten (er is, geloof me, nog kwatz genoeg). Bouwers hebben een klein voordeeltje; zij weten waar kwatz- en diamant-ore's te minen zijn.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Giordino on 26 July 2013, 14:03:41
Goud is ook redelijk makkelijk verkrijgbaar haast vergelijkbaar aan Iron dus op dat punt zijn ze gelijk aan elkaar.
En duur iron te vervangen door kwartz wordt de standaard armor duurder dan de dia.

Voor het zadel zou je de ijzerstaven kunnen vervangen door een losse dia ?

Meestal is het zo dat er geprobeerd wordt om recipe "logisch" te houden tov item.
Dus vanuit dat oogpunt zou ik zeggen voor het zadel (om het dan duurder te maken zoals sommige willen) de twee ijzerstaven vervangen door 2 losse dia's.

Wil ik nog zeggen dat uiteindelijk alles cheap is omdat de meeste genoeg van de ingrediënten op "voorraad" hebben.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: wave535 on 26 July 2013, 14:04:42
Niet eens met mhirr. Ik vind het recept voor saddles wel goed zo. Ook snap ik het punt van de koeienslachthuis afschaffen niet echt. Ten eerste, de snelste manier om aan leather te komen (via die oude farm met die spawners) is door de admins al geblokkeerd. De andere optie om aan leather te komen is door zelf steeds weer koeien terug te breeden. Dit is toch wel wat werk, en saddles moeten ook weer niet TE duur worden, aangezien het ook om het plezier gaat. Ik ben voor Nether WEL resetten, want ja: er is nog wel quartz, maar ik vind persoonlijk dat je beter overal in the nether quartz kan minen, waardoor het waarschijnlijk wat minder waard wordt, maar het bouwen nog wel wat bevorderd. Je moet er nog steeds moeite voor doen, en op die manier wordt het vergelijkbaar met clay. En wat betreft het kleine voordeeltje: Iedereen weet toch waar je diamond's kan minen ;)? En voor quartz, als je even in de chat vraagt of iemand een plek weet voor quartz heb je dat ook al gedaan.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: mhirr on 26 July 2013, 14:10:38
En bedenk: op dit moment spawnt er helemaal niets meer... geen koeien, geen wolven, geen schapen... om te voorkomen dat we over de ocelots struikelen.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: AlexMedia on 26 July 2013, 14:15:16
Zadels en nametags zijn niet 'zeer zeldzaam', in een nieuw-gegenereerde wereld heb je een redelijke kans om er eentje te vinden in een kistje in een cave. Daarnaast kun je bij butcher-villagers terecht om te ruilen voor een saddle. Vaak vragen ze daar een paar emeralds voor, die je weer kunt krijgen door met een andere villager kippenvlees te ruilen voor emeralds....

Je moet er enige moeite voor doen om ze te krijgen, maar ze zijn niet zo zeldzaam als bijvoorbeeld circular stone.

TC mag dan wel proberen om zo dicht mogelijk bij vanilla te blijven (met toevoegingen als Craftbook, warps en homes), tegelijkertijd is het wel een bouwwereld waarbij creativiteit gestimuleerd wordt, en niet (te veel) gelimiteerd. Voor echt hardcore Minecraften kun je terecht in de survival-wereld, waar die extraatjes niet aanwezig zijn.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Jelmar on 26 July 2013, 14:20:23
In mijn optiek zijn er twee verschillende manieren van 'duur'. Duur qua specifieke materialen, en duur qua effort of hoeveelheid werk. Kunnen we niet kijken of we daar een mix tussen kunnen maken?

Een saddle met drie leather is op zich best 'duur'. Als je een hele zwik saddles wilt maken, zoals ze bijv. bij oeitown graag willen, zul je eerst toch flink koeien moeten breeden en killen bijvoorbeeld. Dat vergt weer een extra handeling.

We kunnen altijd bekijken of we de ironblocks hier en daar kunnen vervangen met wat anders?
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Bolukan on 26 July 2013, 15:38:56
Agree Jelmar. Had dat ook als reactie, maar heb dat niet gepost.
Het mooiste is dat je eerst A moet maken, daarmee B kunt maken en dat kunt toevoegen aan het zadel-recept.

En dan ook nog de ijzers in de furnace moeten bakken
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: AlexMedia on 26 July 2013, 16:17:55
Ik ben het eens met Jelmar: je moet wat moeite doen om er wat voor terug te krijgen. Voor onze racebaan hebben we gelukkig al een aardige hoeveelheid zadels gedoneerd gekregen (waarvoor dank!), maar als we er meer willen is het geen probleem om koeien te zoeken, te breeden en te killen.

Een diamant toevoegen aan het recept ben ik geen voorstander van - in echte zadels zit ook geen diamant. Bovendien gebruik ik die diamonds liever voor iets nuttigs, zoals armor.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: mhirr on 26 July 2013, 16:24:06
In het zádel niet... maar dan heb je m'n sporen nog niet gezien.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Prail on 26 July 2013, 16:31:39
Persoonlijk ben ik er helemaal tevreden mee. Ik zou er geen probleem mee hebben als dit echte recipes worden en dat er een soort horsefarm komt :D
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Gazeebo on 26 July 2013, 18:11:49
Er is voor gekozen om de houtblokken te vervangen met de ironblokken omdat hout erg simpel te verkrijgen is. Naar ons optiek eigenlijk iets te simpel.

Voor iron moet je OF gaan minen en geluk hebben dat je wat iron tegenkomt wat opzich wel makkelijk te doen is, maar vergelijkbaar met het vinden van kistjes in dungeons.
OF je moet wat tijd spenderen bij de iron farm, wat weer gelijk staat aan de tijd die je anders zou spenderen aan het zoeken van de iron/saddles.

Er is dus geprobeerd om een balans te vinden tussen de hoeveelheid tijd die je ermee bezig bent en de zeldzaamheid van de materialen.  Het is waar dat het nu waarschijnlijk makkelijker zal zijn dan hoe het origineel bedacht is door Mojang, maar wat dat betreft is alles op TC iets gemakkelijker dan hoe het origineel bedacht is.

Onthoud ook dat geen recipe die we nu hebben vast staat, er kan altijd iets aangepast worden mocht het te makkelijk/moeilijk gevonden worden.
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: AlexMedia on 26 July 2013, 18:46:44
Ik begrijp de beweegredenen om te kiezen voor iron ipv hout, ik ben het er ook mee eens. :)
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: Jelmar on 26 July 2013, 23:03:45
Gezien het feit dat er niet echt bezwaren of suggesties zijn geweest, zullen de recipes uit de opening post vanaf vanavond bruikbaar zijn. Ook zijn er zowel op main als op world paarden gespawned op random plekken.

Have fun!
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: wave535 on 26 July 2013, 23:05:45
Lekker bezig admins! Goed werk!
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: merijnh on 26 July 2013, 23:22:21
Tof! Bedankt!  *O*
Title: Re: Horses en bijbehorende recipes
Post by: mhirr on 27 July 2013, 06:49:14
niet langer "te mooi om waar te zijn", thx!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RswoQJUGI6Q[/youtube]