Forum

Nieuws => Tweakcraft => Topic started by: Milenco on 22 June 2012, 20:35:51

Title: Mobtower-beleid
Post by: Milenco on 22 June 2012, 20:35:51
Na lang beraad en vele verzoeken hebben we een keuze met betrekking tot mobtowers. Vanaf heden is het toegestaan onbeperkt gebruik te maken van mobtowers. Dit betekent dat de limiet die er nu is ingesteld nu meer van toepassing is.

De reden dat we afstappen van de huidige beleid is de constante vraag vanuit de community hier wat aan te doen. Daarnaast 'evolueert' Minecraft natuurlijk qua ontwikkelingen en nieuwe features. Mobtowers zijn een 'vanille'-uitwerking waar de makers van Minecraft (notch en Jeb) zich van bewust zijn geweest toen ze (bijv.) goud farmbaar hebben gemaakt. Een veel gehoord tegenargument hierbij is de waarde van goud in de huidige opzet. We moeten niet vergeten dat iets vergelijkbaars een tijd geleden aan de hand was met klei. Destijds was klei erg beperkt beschikbaar maar sinds de 1.0-update is klei veel beter verkrijgbaar. Daarnaast is het naar onze mening oneerlijk tegenover de mensen die (toen er nog geen limiet werd gesteld aan golddrop) niet hebben gefarmd terwijl anderen (waaronder mijzelf) veel goud hieruit hebben verzameld.

We stellen echter wel een aantal voorwaarden aan het nieuwe beleid. Allereerst is het belangrijkste uitgangspunt dat er geen lag mag ontstaan. Dit geldt zowel voor de server als voor jullie. Serverlag kunnen we zelf goed in de gaten houden, met cliënt-lag bedoelen we een verlaagde/onspeelbare framerate in de buurt van mobtowers. Het idee dat mobs zelf gedood moeten worden houden we ook aan vast. Geen farms dus waarbij je enkel items kan rapen.

Om aan bovenstaande voorwaarde te voldoen hebben we besloten dat er van elk type 'farm' maar één aanwezig mag zijn op de server, welke voor alle spelers toegankelijk moet zijn. Omdat er van bepaalde soorten al farms bestonden, zullen deze worden gebruikt in de uitvoer van het beleid. Concreet betekent dit de volgende farms:

-Mobdrop (voor alle monsters) - /warp mobdrop
-Golddrop (voor Zombie Pigmen) - /warp golddrop

Een eventuele Ironfarm (welke Iron Golems kan minen) moet nog gebouwd worden. Jullie mogen in overleg met de admins bepalen wie deze taak op zich wil nemen.

We hopen hiermee tegemoet te komen aan de wens van de community en tevens hopen we het discussiepunt rondom mobtowers, wat nu al zo'n anderhalf jaar bezig is, hiermee te kunnen beëïndigen! :) We wensen jullie veel farmplezier!
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Snacx on 22 June 2012, 20:38:11
Nice :D

Overigens wil ik me bij deze beschikbaar stellen om (samen met een groepje) de irondrop te maken :)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Freaker5005 on 22 June 2012, 20:40:08
ik wil de iron farm maken
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Hsheepypx on 22 June 2012, 20:42:41
Warp: Blazefarm
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: bReChThOu on 22 June 2012, 20:43:47
Mag de golddrop dan nu weer open/gefixed worden? Bedankt!
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Milenco on 22 June 2012, 20:44:49
Warp golddrop is nu beschikbaar. Helaas werkt t effectief nog niet vanwege het ontbreken van BetterMechanics, maar zodra dat weer werkt kunnen jullie volop gaan minen. :)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Gazeebo on 22 June 2012, 23:25:19
Ik zie trouwens nog niet zo goed hoe je een echte iron-drop farm maakt. Ik heb bij verscheidene spelers een vierkant gezien met villagers en veel deuren, waar heel sporadisch een "iron man" spawned. Echter is deze spawnrate dusdanig laag dat ik het persoonlijk niet echt een farm vind.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Hsheepypx on 22 June 2012, 23:27:36
Ik zie trouwens nog niet zo goed hoe je een echte iron-drop farm maakt. Ik heb bij verscheidene spelers een vierkant gezien met villagers en veel deuren, waar heel sporadisch een "iron man" spawned. Echter is deze spawnrate dusdanig laag dat ik het persoonlijk niet echt een farm vind.
idd spawn iron golem is erg laag en dan heb je zoveel villagers nodig om meer rate tekrijgen is denk ik niet tedoen
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: TheSec on 23 June 2012, 12:50:25
@Milenco

Hoe zit het met survival ?
Zelfde beleid ?
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Milenco on 23 June 2012, 16:05:03
Zelfde beleid :)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Gazeebo on 24 June 2012, 00:35:38
De iron farm is inmiddels al hard aan gewerkt. Bij /warp ironfarm kan je hem bekijken en als je geluk hebt is er ook een iron golem aanwezig :)
Dank aan Freaker, Sheepy en Gertjan. Als ik iemand gemist heb, sorry :P
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Freaker5005 on 24 June 2012, 04:10:04
jah na 2e was het onmogelijk om nog naar de warp te gaan k heb nu heel wat villagers op geruimd aangezien sommige hokjes wel 300 villagers hadden
any way aan de admins en admins van zone probeer als je tijd hebt de populatie onder 500 te houden
met nog iets van 20 villagers in alle glaze hokjes dan zullen er geen problemen zijn ;)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Hsheepypx on 24 June 2012, 09:24:53
Zow jij was nog lang wakker :) ik weet wel hoe we dat op kunnen lossen de torch's  weg halen gaan ze niet meer breeden even kijken hoeveel er in zo een ding moeten voor een irongolem.
---
One Iron Golem will be able to spawn for every 15 Villagers in a village. So 15-31 Villagers spawn 1 Iron Golem, 32-47 spawn 2 Iron Golems etc..
laten we dan 32/33 aanhouden weet niet hoeveel torens of lege hokjes we dan behouden maar dat zien we dan wel.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: arcania85 on 25 June 2012, 17:03:06
+1 Faith in huma..... Server admins restored.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Quazyx on 25 June 2012, 18:22:40
+1 Faith in huma..... Server admins restored.

*Admins ??
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: superferd on 25 June 2012, 20:00:13
+1 Faith in huma..... Server admins restored.

*Admins ??

*@-'s?
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: bReChThOu on 26 June 2012, 10:40:02
De droprate van golddrop is nu extreem hoog, je kan nu veel sneller aan goud komen dan aan cobble door te minen. Is dit niet wat overdreven?
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Panorama on 26 June 2012, 12:47:40
De droprate van golddrop is nu extreem hoog, je kan nu veel sneller aan goud komen dan aan cobble door te minen. Is dit niet wat overdreven?
idd, je hebt binnen 5 minuten 3a4 stack nuggets binnen als het niet sneller is.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Milenco on 26 June 2012, 13:02:37
Dit is het beleid wat veel van jullie wouden. :) Daarnaast is cobble minen alsnog sneller hoor. ;) 1 goldblock is immers 81 nuggets ;)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: bReChThOu on 26 June 2012, 13:11:07
Mwa, het moet wel redelijk blijven, misschien kan Maddox een paar bruggen sluiten?
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Rhan21 on 26 June 2012, 13:12:41
Mwa, het moet wel redelijk blijven, misschien kan Maddox een paar bruggen sluiten?

Dit is dus altijd al de eeuwige discussie geweest, wat is een 'redelijke droprate'? Dat is niet te bepalen en dus is er maar besloten om geen limiet in te stellen (mits het geen lag veroorzaakt). Daar komt nog bij dat het ene persoon de huidige droprate redelijk vind en een ander niet.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Sander on 26 June 2012, 13:51:16
Waarom wil je de rate droppen? Ik vind het wel fijn :) Het is juist leuk om met Minecraft systemen te bouwen die dat soort dingen voor je doen.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: bReChThOu on 26 June 2012, 13:54:13
Omdat goud nu niks meer waard is... Is zonde maar als dat is wat iedereen wilt dan is het zo:)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: wuppieigor on 26 June 2012, 20:58:51
in normale survival is goud niet veel waard, alleeen voor potions en food, in main is het goed voor een schep en als bouwmateriaal, ik denk dat het vooral komt door het feit van infinite tools dat het nogal overpowered lijkt
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: AlexMedia on 26 June 2012, 21:38:38
De discussie over de droprates is vaak gevoerd en de conclusie is juist dat de mensen geen beperkte droprate wíllen.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Sander on 26 June 2012, 22:17:59
Omdat goud nu niks meer waard is... Is zonde maar als dat is wat iedereen wilt dan is het zo:)

Ok, het gaat inderdaad wel snel ben ik nu met je eens :) 1 brug minder zou niet erg zijn zeg maar.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: AlexMedia on 26 June 2012, 22:54:34
(http://jasonjeffrey.files.wordpress.com/2009/05/awjeeznotthisshitagain.jpg)

Sorry hoor, maar houdt dit gezever nou nooit op? Uit verschillende VIP-meetings wordt steeds duidelijk dat mensen dat bemoederende gedrag niet willen in main/world. Nu is er vanuit de admins eindelijk consensus over, en dan krijgen we wéér dit gezeur? |:(
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: superferd on 26 June 2012, 23:08:19
(http://www.nenah.org/Gifs/Feelings/not-this-conversation-again.gif)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Maddox on 26 June 2012, 23:35:27


Sorry hoor, maar houdt dit gezever nou nooit op? Uit verschillende VIP-meetings wordt steeds duidelijk dat mensen dat bemoederende gedrag niet willen in main/world. Nu is er vanuit de admins eindelijk consensus over, en dan krijgen we wéér dit gezeur? |:(
Ik hoop in ieder geval niet dat er wéér gezeurd gaat worden, deze discussies hebben meerdere duizenden chatregels geduurd en we willen er niet WEER aan beginnen.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: HellMilky on 27 June 2012, 00:37:07
(http://www.mywebpower.com/graphics/media/michael-jackson/michael-jackson-thriller-eating-popcorn-animated.gif)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Loev on 27 June 2012, 09:04:53
Gooi dit topic dan lekker dicht. Discussie is gesloten veel plezier met de mob towers. Altijd mensen die wat te zeuren hebben.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: bReChThOu on 27 June 2012, 09:07:39
Voor dit uit de hand gaat lopen: ik vroeg gewoon of dit echt de bedoeling was, want het gaat gewoon extreem hard nu. Toen ik Milenco wees op de andere golddrop een paar maand geleden werd deze onmiddellijk gesloten, vandaar mijn vraag/reactie nu. Maar als dit geen probleem is dan mag golddrop openblijven en dit topic idd dicht :Y)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Sander on 27 June 2012, 09:26:07
Voor dit uit de hand gaat lopen: ik vroeg gewoon of dit echt de bedoeling was, want het gaat gewoon extreem hard nu. Toen ik Milenco wees op de andere golddrop een paar maand geleden werd deze onmiddellijk gesloten, vandaar mijn vraag/reactie nu. Maar als dit geen probleem is dan mag golddrop openblijven en dit topic idd dicht :Y)

Same here!

Wist niet van de voorgeschiedenis over alle discussie die er al was, verklaart waarschijnlijk ook de typische manier waarop er door sommige gereageerd wordt op deze discussie ;)

Golddrop lekker open laten en dit topic (bij wijze van) lekker dicht.
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: WouterH on 27 June 2012, 13:54:26
Dus voor de duidelijkheid (en shits and giggles):


Wet mobdrop Tweakcraft
22 juni 2012

Artikel 1.
Iedere vorm van een mobdrop op Tweakcraft zonder limiet aan droprate is toegestaan, uitgezonderd de in artikel 2 genoemde uitzonderingen

Artikel 2.
Een mobdrop is niet toegestaan als
- deze mobdrop client- en serverlag veroorzaakt
- van deze mobdrop al eerdere en gelijkende versies op Tweakcraft bestaan
- de mobs in de mobdrop niet door de gebruiker van de mobdrop gedood worden

Artikel 3.
Onder Tweakcraft worden de volgende Minecraft mappen op de Tweakcraft server niet verstaan:
- Survival en alle daaraan verwante nether- en endmappen
- Adminworld
- Contestworlds


;)
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: Gazeebo on 27 June 2012, 14:00:33
Wel grappig dat de focus weer op een golddrop ligt, terwijl de mobdrop inmiddels een 10x zo hoge droprate heeft als voorheen :P En ook is hij vele malen sneller dan golddrop. Maar ja... daar droppen geen shinies dus niet belangrijk blijkbaar :P
Title: Re: Mobtower-beleid
Post by: HellMilky on 27 June 2012, 14:25:20
gazeebo, ssst. tis zo lekker rustig daar nu :$