Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Kleine schoonmaak.  (Read 60278 times)

leovanhaaren

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #75 on: 28 September 2011, 21:31:14 »
Ja Leo, ondanks dat jullie 'betaald' (lees: gedoneerd!) hebben, is de server daarmee niet van jullie. Die donatie is gedaan in het vertrouwen dat wij als team een minecraft server verzorgen, interne strubbelingen hoeven we aan niemand te verklaren. Dat hebben we nu - tot op zekere hoogte - wel gedaan, maar meer komt er gewoon niet. Overigens vind ik dit - zeker voor jou - een kinderachtige reactie, ik begrijp je drang naar informatie, maar je pakt het niet bijzonder tactisch aan.

Natuurlijk is de server niet van ons, van niemand niet. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat jullie openheid van zaken bieden. We zijn een community die al een jaar lang enorm groeit. Veel mensen zijn bevriend en hebben elkaar IRL ook al gezien.Om dan zomaar beslissingen te mogen nemen die meerdere mensen beïnvloeden word echt heel zwaar voor de community.

Nu we toch bezig zijn, ik vind het fijn dat je een stap terug hebt gedaan zodat je je kunt focussen op andere zaken. Het was al tijden duidelijk dat je geen tijd meer had voor tweakcraft, en dat is helemaal prima. Het was alleen jammer dat het tijden heeft geduurd voordat je dit zelf ook toe gaf. Als je die beslissing eerder had genomen ws je een hoop gezeur bespaart gebleven.

De timing is ook bijzonder ongunstig, net na een "shockwave" van het weggaan, komt deze klap. Deze klap zal waarschijnlijk grotere gevolgen hebben dan voorheen verwacht en dat vind ik echt jammer. Ik heb zelf ook het beste met mensen voor, ondanks enorme meningsverschillen die zich uiten in emotie.

Daarnaast is het taalgebruik van mij soms niet tactisch, maar de post van zowel Grum als Seren slaan echt alles. Meaglin-kliekjes? Sorry hoor, maar het merendeel hier is zeker 18 of 21+ en dat zijn basis-school termen. Dat admins hiermee akkoord gaan is ronduit belachelijk. Ik heb medelijden met de admins en members die zich nu gedwongen voelen om ja te moeten knikken omdat ze op tweakcraft willen blijven.

Zoals ik al zei is het jammer dat dit radicale gedrag, waarbij maar beperkte informatie word verschaft, leid tot een Chinese muur tussen admin en user. Wat jullie nu effectief creëren is een dictatuur, zoals gezegd was het "toch al geen democratie" en "deal with it". Jullie communiceren nu 1 ding perfect: "Wij tolereren geen tegenspraak tegen deze beslissing".

Misschien heeft M1ke nog wel een sterk punt ook, het merendeel van de admins heeft een direct probleem met enkele users waaronder mijzelf. Hier is nooit duidelijk gezegd wie, wat vind. Ik hoor dit altijd maar via via. Ik kan me dus goed voorstellen dat er niets tegen Meaglin of Freeman is gezegd. Ik heb zelf vannacht de post met verontwaardiging gelezen, en verwachte voor de volle 200% dat ik gebanned was. Zeker door de never-ending discussie over het vertrouwen in mij. Als jullie echt zoveel hinder van Meaglin en Freeman hebben ondervonden, wil ik echt graag dat je mij hierbij net zo eerlijk beoordeeld en dus ook banned.

Als mijn wens, en de wens van menig ander admin word gehonoreerd, dan wil ik graag van deze laatste mogelijkheid gebruik maken om jullie het beste te wensen en wil ik jullie bedanken voor het leuke jaar. Het is jammer dat het zo moet eindigen, maar het lijkt me het beste zo.

vistu

  • Admin
  • Volwaardig lid
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #76 on: 28 September 2011, 21:39:39 »
Ja Leo, ondanks dat jullie 'betaald' (lees: gedoneerd!) hebben, is de server daarmee niet van jullie. Die donatie is gedaan in het vertrouwen dat wij als team een minecraft server verzorgen, interne strubbelingen hoeven we aan niemand te verklaren. Dat hebben we nu - tot op zekere hoogte - wel gedaan, maar meer komt er gewoon niet. Overigens vind ik dit - zeker voor jou - een kinderachtige reactie, ik begrijp je drang naar informatie, maar je pakt het niet bijzonder tactisch aan.

Natuurlijk is de server niet van ons, van niemand niet. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat jullie openheid van zaken bieden. We zijn een community die al een jaar lang enorm groeit. Veel mensen zijn bevriend en hebben elkaar IRL ook al gezien.Om dan zomaar beslissingen te mogen nemen die meerdere mensen beïnvloeden word echt heel zwaar voor de community.

Nu we toch bezig zijn, ik vind het fijn dat je een stap terug hebt gedaan zodat je je kunt focussen op andere zaken. Het was al tijden duidelijk dat je geen tijd meer had voor tweakcraft, en dat is helemaal prima. Het was alleen jammer dat het tijden heeft geduurd voordat je dit zelf ook toe gaf. Als je die beslissing eerder had genomen ws je een hoop gezeur bespaart gebleven.

De timing is ook bijzonder ongunstig, net na een "shockwave" van het weggaan, komt deze klap. Deze klap zal waarschijnlijk grotere gevolgen hebben dan voorheen verwacht en dat vind ik echt jammer. Ik heb zelf ook het beste met mensen voor, ondanks enorme meningsverschillen die zich uiten in emotie.

Daarnaast is het taalgebruik van mij soms niet tactisch, maar de post van zowel Grum als Seren slaan echt alles. Meaglin-kliekjes? Sorry hoor, maar het merendeel hier is zeker 18 of 21+ en dat zijn basis-school termen. Dat admins hiermee akkoord gaan is ronduit belachelijk. Ik heb medelijden met de admins en members die zich nu gedwongen voelen om ja te moeten knikken omdat ze op tweakcraft willen blijven.

Zoals ik al zei is het jammer dat dit radicale gedrag, waarbij maar beperkte informatie word verschaft, leid tot een Chinese muur tussen admin en user. Wat jullie nu effectief creëren is een dictatuur, zoals gezegd was het "toch al geen democratie" en "deal with it". Jullie communiceren nu 1 ding perfect: "Wij tolereren geen tegenspraak tegen deze beslissing".

Misschien heeft M1ke nog wel een sterk punt ook, het merendeel van de admins heeft een direct probleem met enkele users waaronder mijzelf. Hier is nooit duidelijk gezegd wie, wat vind. Ik hoor dit altijd maar via via. Ik kan me dus goed voorstellen dat er niets tegen Meaglin of Freeman is gezegd. Ik heb zelf vannacht de post met verontwaardiging gelezen, en verwachte voor de volle 200% dat ik gebanned was. Zeker door de never-ending discussie over het vertrouwen in mij. Als jullie echt zoveel hinder van Meaglin en Freeman hebben ondervonden, wil ik echt graag dat je mij hierbij net zo eerlijk beoordeeld en dus ook banned.

Als mijn wens, en de wens van menig ander admin word gehonoreerd, dan wil ik graag van deze laatste mogelijkheid gebruik maken om jullie het beste te wensen en wil ik jullie bedanken voor het leuke jaar. Het is jammer dat het zo moet eindigen, maar het lijkt me het beste zo.
Het feit dat je niet geband bent, is het sprekende bewijs dat het geen persoonsgebonden kwesties zijn, dat er geen spraak is van het niet aankunnen van kritiek. Er zijn zaken voorgevallen die ertoe geleid hebben dat deze stap is gezet. Een stap die absoluut de schoonheidsprijs niet verdient, maar die na wikken en wegen de beste optie (b)leek voor de server en haar toekomst. De precieze details hiervan geven we niet, en daar zijn we inderdaad heel duidelijk over.

Zolang je je normaal gedraagt (en deze post is absoluut een vooruitgang ten opzichte van de vorige) en je aan de vooraf opgestelde regels houdt, zie ik niet in waar je je druk om zou moeten maken. Misschien zegt het dat we je - ondanks de nodige discussies - niet gebaand bent, en dat er anderen wel geband zijn, genoeg over de aard van het probleem.

Edit: fuuu @ vistu, lastig he, spelling.
« Last Edit: 28 September 2011, 21:42:29 by vistu »

rakky

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #77 on: 28 September 2011, 21:42:56 »
Ja Leo, ondanks dat jullie 'betaald' (lees: gedoneerd!) hebben, is de server daarmee niet van jullie. Die donatie is gedaan in het vertrouwen dat wij als team een minecraft server verzorgen, interne strubbelingen hoeven we aan niemand te verklaren. Dat hebben we nu - tot op zekere hoogte - wel gedaan, maar meer komt er gewoon niet. Overigens vind ik dit - zeker voor jou - een kinderachtige reactie, ik begrijp je drang naar informatie, maar je pakt het niet bijzonder tactisch aan.


Natuurlijk is de server niet van ons, van niemand niet. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat jullie openheid van zaken bieden. We zijn een community die al een jaar lang enorm groeit. Veel mensen zijn bevriend en hebben elkaar IRL ook al gezien.Om dan zomaar beslissingen te mogen nemen die meerdere mensen beïnvloeden word echt heel zwaar voor de community.

Nu we toch bezig zijn, ik vind het fijn dat je een stap terug hebt gedaan zodat je je kunt focussen op andere zaken. Het was al tijden duidelijk dat je geen tijd meer had voor tweakcraft, en dat is helemaal prima. Het was alleen jammer dat het tijden heeft geduurd voordat je dit zelf ook toe gaf. Als je die beslissing eerder had genomen ws je een hoop gezeur bespaart gebleven.

De timing is ook bijzonder ongunstig, net na een "shockwave" van het weggaan, komt deze klap. Deze klap zal waarschijnlijk grotere gevolgen hebben dan voorheen verwacht en dat vind ik echt jammer. Ik heb zelf ook het beste met mensen voor, ondanks enorme meningsverschillen die zich uiten in emotie.

Daarnaast is het taalgebruik van mij soms niet tactisch, maar de post van zowel Grum als Seren slaan echt alles. Meaglin-kliekjes? Sorry hoor, maar het merendeel hier is zeker 18 of 21+ en dat zijn basis-school termen. Dat admins hiermee akkoord gaan is ronduit belachelijk. Ik heb medelijden met de admins en members die zich nu gedwongen voelen om ja te moeten knikken omdat ze op tweakcraft willen blijven.

Zoals ik al zei is het jammer dat dit radicale gedrag, waarbij maar beperkte informatie word verschaft, leid tot een Chinese muur tussen admin en user. Wat jullie nu effectief creëren is een dictatuur, zoals gezegd was het "toch al geen democratie" en "deal with it". Jullie communiceren nu 1 ding perfect: "Wij tolereren geen tegenspraak tegen deze beslissing".

Misschien heeft M1ke nog wel een sterk punt ook, het merendeel van de admins heeft een direct probleem met enkele users waaronder mijzelf. Hier is nooit duidelijk gezegd wie, wat vind. Ik hoor dit altijd maar via via. Ik kan me dus goed voorstellen dat er niets tegen Meaglin of Freeman is gezegd. Ik heb zelf vannacht de post met verontwaardiging gelezen, en verwachte voor de volle 200% dat ik gebanned was. Zeker door de never-ending discussie over het vertrouwen in mij. Als jullie echt zoveel hinder van Meaglin en Freeman hebben ondervonden, wil ik echt graag dat je mij hierbij net zo eerlijk beoordeeld en dus ook banned.

Als mijn wens, en de wens van menig ander admin word gehonoreerd, dan wil ik graag van deze laatste mogelijkheid gebruik maken om jullie het beste te wensen en wil ik jullie bedanken voor het leuke jaar. Het is jammer dat het zo moet eindigen, maar het lijkt me het beste zo.

I'm with Leo ;)

landcross

  • Magazine Poster
  • Junior
  • *
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #78 on: 28 September 2011, 22:02:09 »
Ik heb de discussie nu een beetje gevolgd en ik wordt een beetje gek van iedereen die dit vind en dat vindt. Accepteer elkaars mening gewoon en klaar. Deze hele discussie is alleen maar slecht voor de server.

superferd

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #79 on: 28 September 2011, 22:13:04 »
Ik vind alles een beetje gek hier.... Als iemand niet in het team past niet tegen aankijken gewoon d'r uitgooien "niet perse iemands schuld, het gaat gewoon niet." Als je een beetje merkt dat je niet genoeg tijd hebt niet blijven proberen/forceren uit het team stappen en later als je weer beschikbaar bent kijken of je weer lid wilt worden... Raak je frustraties kwijt door te gaan vechten op survival ofzo, niet op deze manier. Er is niet een reden om respectloos met iemand om te gaan en zodra het wel gebeurd temp-ban.

Hoe moeilijk kan minecraft spelen zijn?...

pffff

theempire37

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 200
  • <generic nonsence>
    • View Profile
Re: Kleine schoonmaak.
« Reply #80 on: 29 September 2011, 00:52:39 »
0_0 een dag gelijk een topic van zoveel pagina's.

anyways, ik vind het misschien wat overhaast allemaal, maar zeker noodzakelijk om de volgende punten:
  • de communicatie binnen het admin team is ver onder de norm.
  • de mensen die het adminteam het meeste dwars zitten, zitten er zelf in! :/
  • met de onconstructieve manier waarop beslissingen werden genomen werd het hoog tijd dat iemand eens drastische maatregelen nam.

wat wel beter had gekunt is de mensen direct betrokken, eerst te benaderen, voordat de banhammer slaat. dit had de community chaos kunnen voorkomen die nu lkkr gaande is op dit forum.

alhoewel ik het niet volledig eens ben met de bans/demote's, kan ik er ook niet volledig naar oordelen. ik heb me veelal bezig gehouden met het plezier van het spel en de gezelligheid van de community. en dus niet met de achterliggende politiek.

ja, ik vind dat grumm wat meer van zich mag laten horen. maar eerlijk waar is hij eigenlijk heel actief met de server bezig.(hij is iig meer op de hoogte dan dat ik ben xD). grumm is, in mijn opinie, meer een "behind the scenes" persoon. eerlijk waar kan ik dat begrijpen met al zijn werk met bukkit. en ik heb veel respect voor hem dat hij naast dat nog steeds goed op de hoogte is van de server. Zelfs als hij Schijnbaar niet "actief" is op de server.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Kleine schoonmaak.