Aangezien het vorige topic vooral gebrabbel is over het graven en hoe het wel en niet opschiet heb ik maar even de kans gegrepen om een nieuwe topic te openen die enkel en alleen over het bouwproces van Hogwarts zal gaan.
Ik wil ook nog graag iets duidelijk wil maken, aangezien ik hier en daar al wat "klachten" heb gehoord over wat er inmiddels gebouwd is.
In elk boek en in elke film is het kasteel anders qua inrichting en plaatsing van bepaalde gebouwen. Aangezien hier echt geen touw op te trekken is heb ik 1 kaart genomen en deze heb ik volledig nagetekend in minecraft dimensies (pixels!!) Dus het kan best zo zijn dat je een bepaald gebouw of een bepaalde kamer ergens tegenkomt waar je hem niet verwacht.
Dit komt omdat deze kaart een collaboratie is van alle boeken en films en het is dusdanig uitgetekend dat er zoveel mogelijk gebouwd kan worden met een zo mooi mogelijk resultaat.
En tevens is er een heel erg mooi excuus, het is een magisch kasteel dus het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn

/warp hogwarts
Graaf status : 100%
Hier en daar zal misschien nog een hoekje afgeschaafd moeten worden om het geheel mooier te laten lijken maar het gehele complex kan nu gebouwd worden.
Bouw status :
Tja.. in procenten moeilijk aan te geven maar de volgende gebouwen staan er inmiddels :
Entrance Courtyard
Entrance Hall
Grand Staircase