Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Mineville  (Read 198735 times)

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Mineville
« on: 29 October 2010, 20:47:54 »
Mineville, het exclusieve villa-eiland voor de Tweakcrafters!

Indeling:


Regels:
« Last Edit: 1 January 2011, 16:48:22 by Milenco »

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #1 on: 29 October 2010, 23:02:40 »
Zou een villawijk niet een vloeiender stratenpatroon moeten hebben?

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #2 on: 29 October 2010, 23:50:39 »
Hoe bedoel je dat precies? Alle villa's grenzen nu direct aan een straat en ook aan een park. De witte markering heb ik snel even erop gezet, die ga ik nog uitwerken tot de kruispunten.

Of doel je op een rondweg o.i.d?

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #3 on: 29 October 2010, 23:59:42 »
Ik doel op niet zulke rechte wegen en dat de plots niet zo aan elkaar grenzen.

NitroX infinity

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 168
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #4 on: 30 October 2010, 14:46:38 »
Even een voorbeeldje in elkaar geflanst.



Is 480x480 maar dat valt in te krimpen door minder ruimte tussen de huizen zelf te laten (is nu 16).
De villa's grenzen niet direct aan de straat maar daar zijn oprijlanen dan ook voor bedoeld.

Een villawijk zou m.i. een ruimtelijk een natuurlijk gevoel moeten geven, niet het gevoel dat je in de bebouwde kom woont.

Cookie_NL

  • Nieuweling
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #5 on: 30 October 2010, 15:27:18 »
Zoiets als wat Nitrox voorsteld vind ik ook wat beter, omdat het wat natuurlijker uitziet. Al mag van mij zelfs helemaal geen vlakte gemaakt worden, maar gewoon alles glooiend houden. Al wordt dat laatste wel lastig om te bebouwen.

En zoals ik al eerder zei, was ik van plan om een landhuis te maken. Mijn eerste berekeningen is 17 lang, 24 breed en 15 hoog(zonder dak), dit is een ruwe schatting op basis wat ik uit gezet had op server.
Dit komt ook redelijk in de buurt wat in de wijk past. Al wou ik wel een mooie tuin erom heen hebben. Dus dit wordt te groot om het er tussen te plaatsen.

Maar een villawijk is sowieso wel een interessante aanvulling naast plotcity. Misschien wel leuk om het speciaal voor vips beschikbaar te stellen.
Naam op Tweakers: Larrs

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #6 on: 30 October 2010, 16:46:40 »
Bedankt voor de reacties en tips. Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet helemaal tevreden ben met de huidige 'saaie' vorm van de wijk maar kon er geen goede oplossing voor verzinnen (bij het schuin laten lopen van de straten bijv. ziet het er gauw een stuk minder mooi uit). Het ontwerp van Nitrox ziet er een stuk beter uit, dus ik denk dat ik daar een goed ontwerp voor ga maken (hoewel ik de straten denk ik wel recht houd met de voorgestelde vorm). Daarnaast kreeg ik vanmorgen de tip eens te kijken naar Starfish Island uit GTA Vice City en dat lijkt me ook een goed idee (een nagebouwde versie in Sim City: http://i31.tinypic.com/25yyex3.jpg ). Ik ga vanavond of morgen een plattegrond maken welke deze 2 ideeen combineert (dus een wijk op een eiland met een minder saaie vorm en meer afstand tussen de huizen). Daarnaast zat ik eraan te denken de kavels te vergroten tot 40x40 doordat een park grenzend aan elk huis in dit ontwerp ontbreekt.

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #7 on: 30 October 2010, 19:18:10 »
Nieuwe (snelle schets) van de villawijk, waarbij het concept van een wijk op een eiland (met 2 toegangspunten) is verwerkt, evenals meer ruimte tussen de kavels. De diameter van het eiland is nu 500 pixels en biedt plaats aan 30 villa's (hiermee wordt de exclusiviteit ook vergroot). Tevens is het hele eiland symmetrisch (wat ik zelf mooier vindt staan), maar lijkt het toch niet op een standaard saaie wijk.



Graag op- of aanmerkingen! :) Ben zelf in elk geval al een stuk meer tevreden over deze plattegrond.

Edit: Bij nader inzien is dit eiland wel iets té perfect rond. Ik wil de symmetrie van de huizen/wegen wel graag bewaren, maar ik ga het strand en het eiland een iets afwijkendere vorm geven nog. :P
« Last Edit: 30 October 2010, 20:16:54 by Milenco »

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #8 on: 30 October 2010, 20:29:09 »
Dat eiland ziet er idd erg leuk uit, heb je ook al een bepaalde bouwstijl in gedachten dan? (modern/klassiek (traditioneel)/victoriaans etc)  :D

Hangt er natuurlijk ook van af welke stijl je de wegen geeft, je sprak namelijk ook al van stoplichten en dergelijke dus dan lijkt het mij niet logisch als je klassieke (renaissance) villa's er neer zet.  :P
Lijkt me erg leuk om te kijken hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, leuk project!  :)

rvdm88

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #9 on: 30 October 2010, 20:30:40 »
klinkt leuk,
maar kijk eens voor de grap naar RL voorbeeldjes op google maps, daar kan je goeie inspiratie van krijgen! :D

bijvoorbeeld:
(Palm Springs, Ca, USA)



(Beverly Hills, CA, USA)


misschien is iets in deze stijl wel leuk ;)

mijn voorkeur zou uitgaan naar de 1na onderste die met die 4 wegen en pleintjes aan het einde

Anon47385

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 14
  • Hey Hey, Yea Yea
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #10 on: 30 October 2010, 20:45:50 »
De één-na-onderste lijkt mij x2 wel leuk :P dus één middenweg en dan 8 takken, 4 aan elke kant.
ALS JE DIT KUNT LEZEN DAN BEN JE NIET MN POST AAN HET LEZEN

rvdm88

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #11 on: 30 October 2010, 20:57:36 »
zoeits als dit dus ;)
ik was al bezig met het verminecraften van het ontwerp:

dit is op 100% 1 pix = 1 blok

btw de grijze rand is photoshop, niet op letten! ;)

elke "vierkante" plot is 28x30 groot

en tusse elke zijweg zitten dus 2 van die plotten

hier is een arm uit het plan, deze kan herhaalt worden tot oneindigheid
« Last Edit: 30 October 2010, 21:04:43 by rvdm88 »

Anon47385

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 14
  • Hey Hey, Yea Yea
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #12 on: 30 October 2010, 21:04:19 »
Waarom niet 30x30?
ALS JE DIT KUNT LEZEN DAN BEN JE NIET MN POST AAN HET LEZEN

rvdm88

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #13 on: 30 October 2010, 21:06:06 »
ok fine...



elke strook is 72x182 groot
deze dus:
« Last Edit: 30 October 2010, 21:16:10 by rvdm88 »

Milenco

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Villawijk
« Reply #14 on: 30 October 2010, 21:46:58 »
Mooi dat jullie het verder oppakken. Het idee van pleintjes spreekt me wel aan, maar ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander ervan om Beverly Hills na te bouwen zoals in Rvdm's voorbeeld. Ik vind het persoonlijk gelijk weer terugvallen op een redelijk 'saai' ontwerp (no offense. Ik weet dat ik niet veel recht van spreken heb met m'n non-architectele aanleg :P) en daarnaast komt ook het idee van rijtjeswoningen/bebouwde kom terug met weinig ruimte voor natuur om de huizen heen.

Ik zal eens kijken of ik die pleintjes kan verwerken in m'n eigen ontwerp, waarbij ik gelijk de vorm van het eiland eens onder handen zal nemen. 

Forum » Tweakcraft » Projecten » Mineville