Laat me dit nog eens duidelijker uitleggen:
Het is erg lastig, niet omdat wij lui zijn (zoals velen denken), maar omdat het allerlei complicaties met zich mee brengt. Ten eerste, maakt de C10-T render geen 'heel plaatje' uit zichzelf, maar splitst het op in meerdere kleine plaatjes. Admins zouden een one-image render kunnen maken, maar dit gebeurd standaard niet. Ten tweede, de coördinaten op de map kloppen niet met de coördinaten van de zones: op de map zit het coördinaat (0,0) ongeveer in het midden, terwijl bij de meeste imagelibraries (0,0) linksboven zit. Dit is niet het grootste probleem, dat kan wel omgerekend worden. Een groter probleem is de rendersize. Als er ook maar een klein stukje land bijkomt, omdat de borders b.v. fuxxored zijn o.i.d., dan kunnen we opnieuw gaan zoeken naar het (0,0) coördinaat, óf we zouden een systeem moeten maken wat automatisch het (0,0) punt zoekt, maar dit is lastiger omdat je dan image-sections moet gaan vergelijken. Daarbij komt nog het probleem van sub-zones, die er uit gefilterd moeten worden, en overlappende zones, die duidelijk te onderscheiden van elkaar moeten zijn. Als laatste is het zo dat we qua CPU-usage niet te veel bloated programmatjes willen draaien, en dat je dit dus eigenlijk in C/C++ wil hebben (om de load zo licht mogelijk te houden).
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar de hoeveelheid werk die het kost versus de moeite om even goed om je heen te kijken/lopen als je een nieuwe zone wil is imo gewoon te groot. En over Gunther: die heeft het al druk zat met alle plugins geupdate houden en de server draaiende houden, en hij wil zelf ook nog een beetje kunnen bouwen, dus ik zou deze taak niet op hem afschuiven.
@Nitro, als je dit met de hand om de week wil gaan updaten dan wens ik je veel succes; dat gaat hem echt niet worden
.