Als er vervolgens tegen mij gezegd word dat ik heaven onder controle moet houden, geef ik mijn mening hier over en vervolgens ook over dark nation.
Svardskampe zegt WEER dat ik mij er niet mee moet bemoeien (net als de vorige keer op TS dat ik me stil moest houden in iets onvriendelijkere woorden).
Dit gedrag accepteer ik uiteraard niet.
Ik zou Svardskampe (en verder iedereen die geen skykeeper is) willen verzoeken zich minder bezig te houden met het regelen van skyworld, opmerkingen mogen natuurlijk altijd geleverd worden, maar laat de skykeepers wel hun werk doen. Het is tenslotte ook hun recht om hun mening ergens over te geven. Verder zijn dit problemen die jullie samen zullen moeten oplossen, dit is geen reden om iemand zijn rechten af te nemen. Als iemand echt van het thema afwijkt, en weigert te luisteren, dan is het wel 100% terecht om in te grijpen (mits overlegd met andere skykeepers).
Als skykeeper beheer je het thema van skyworld, niet van heaven OF dark. Ik ga dus niet tegen gravitone zeggen dat hij iets moet veranderen als ik niet tegen dark nation mag zeggen dat ze geen computers/monitoren en tl-balken mogen maken.
Wat dat betreft kunnen we net zo goed het hele thema schrappen en gewoon alles onder het kopje steampunk plakken.
Hier heb je zeker gelijk in. Ik vind ook dat het erg goed is dat er skykeepers zijn die veel voor beide naties bouwen, zodat er tips/opmerkingen/opbouwende kritiek geleverd kan worden aan beide kanten. Verder gelden de regels uiteraard voor beide naties hetzelfde. Het thema staat vast, het moet dus niet te modern worden. Wel vind ik dat er bepaalde moderne dingen moeten worden toegestaan, hier praat ik dus over de kanonnen die je nu tegenkomt in darknation (Steampunk). Ook de magische toren van heavennation vind ik goed in het thema passen (Fantasy).
Voor nu heb ik Svardskampe zijn bouwrechten afgenomen omdat hij niet wil luisteren naar een skykeeper wat betreft het thema en nu al tot 2 keer toe mij verbied om over het thema van dark nation te spreken.
Wil hij zijn bouw rechten terug dan kan hij contact met mij opnemen en dan overleggen we wat er gaat gebeuren.
Voor zover ik weet heeft Svardskampe zich goed aan de regels van het thema gehouden en heeft hij niet in andere stijlen gebouwd. Dat er wat onderlinge spanningen zijn is een persoonlijke kwestie, hiervoor kun je zijn rechten niet ontnemen imho, dat soort dingen lossen jullie maar op IRC op (en desnoods haal je een admin er bij). Dat geldt voor iedereen.
Het zou denk ik goed zijn als de skykeepers elk 1 deel voor hun verantwoording zouden krijgen zodat niet drie mensen hun commentaar op 1 ding gaan geven.
Ik denk dat dit juist alleen maar nadelen gaat geven. Het is juist goed dat de skykeepers zich met skyworld als geheel bezighouden. Hierdoor krijg je niet dat er in een bepaald deel maar één bepaalde stijl/smaak wordt aangehouden, maar meerdere stijlen die vrijwel iedereen mooi vind. Als er meerdere mensen zich met iets bezighouden heb je vaak wel wat onderlinge discussies, maar vaak ook hele leuke creatieve oplossingen voor het betreffende probleem.