Please login or register.

Login with username, password and session length

Author Topic: Peking  (Read 282743 times)

Rhan21

• VIP
  • Held
  • **
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #90 on: 22 January 2012, 11:03:48 »
Als je bepaalde blocks nodig hebt dan moet je het even zeggen. Succes ermee!

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #91 on: 22 January 2012, 11:56:42 »
redwool, en veel van dat :P witte wool is ook prima. En als je andere kleuren wool gemakkelijk kan herkleuren naar rood mag ook dat.

Maddox

• Admin
  • Held
  • Meester der Swagger
    • View Profile
« Reply #92 on: 22 January 2012, 11:57:38 »
Heb nog wel aardig wat rode bloemen staan, als je die nodig hebt. :)

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #93 on: 22 January 2012, 13:24:28 »
Ik ben nu toch echt tot de conclusie gekomen dat het bouwen niet gaat lukken met de kaart die Zupertails ons heeft achtergelaten. Omdat die kaart een beetje vergroot is (en dus erg pixelachtig/blurry) is het erg moeilijk om exacte maten over te nemen.
Daarbij komt nog eens dat de maten op de kaart die Zupertails heeft gebruikt niet overeenkomen met de maten ingame.

Ik kan wel de kaart gebruiken die ik hier voor gepost heb, die is erg netjes en pixels zijn ook echt pixels ( dus niet blurry ) maar dan word het hele complex wel iets kleiner. ( En kan het sneller gebouwd worden ? )
Een klein puntje, alles wat nu gebouwd is moet dan afgebroken worden en opnieuw neergezet worden zodat de maten weer goed kloppen.

Nou vraag je je misschien af, kan je niet gewoon verder bouwen met wat er staat en dan alles een beetje groter maken? Nou nee, omdat ik al zei dat de maten op de kaart en in game niet overeen komen en dus zal je heel snel problemen krijgen met aansluiten van links / rechts / midden etc. etc. Misschien dat Zupertails nog een andere kaart heeft gebruikt maar die nooit gepost heeft, maar aangezien wij daar geen beschikking over hebben lijkt mij de beste oplossing om wat er nu gebouwd is opnieuw te bouwen aan de hand van de kaart die ik hier voor gepost heb.

Als afsluiting : Peking ligt nu sowieso stil, als we het afbreken en allen van dezelfde nette kaart opnieuw beginnen kan er misschien ooit nog iets moois van gebouwd worden. Tevens is er nog niet super veel gebouwd als je kijkt naar wat er allemaal nog gebouwd moet worden.
Naja in elk geval, ik kan deze beslissing niet maken dus bij deze ligt Peking gewoon nog stil.

Milenco

• VIP
  • Held
  • **
    • View Profile
« Reply #94 on: 22 January 2012, 14:20:33 »
Als ik het zo hoor lijkt het me logischer/makkelijker om de goede kaart na te bouwen en inderdaad het huidige spul weer plat te gooien (of te laten moven met WE?).

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #95 on: 3 August 2012, 07:11:24 »
Even ter verduidelijking :
dit is NIET de kaart die ik gebruik om te bouwen!!!!!

Ik gebruik mijn eigen tekening BOVENOP deze kaart, gezien dit plannetje niet accuraat is op de meter (ja ja, ik weet het, perfectionist tot in de kist...)

Wat ik doe (af en toe), is de map van Google maps als transparante layer bovenop dit leggen, en stukken bijtekenen. Je zal bijvoorbeeld zien dat mijn eigen tekening (waar de bruine buitenmuren op getekend staan, en de rivier in aantal pixels is gedefinieerd) alles wat shift tov dit vermelde plannetje.

Ik zal binnen kort de midden-tempel nog even gaan vergelijken met wat het moet worden, zodat deze pixel-perfect kan zijn.

Er komt een plannetje aan, mensen. Ik heb alleen de tijd even nodig, en zoals sommigen al weten heb ik een kleine koter rondhuppelen, die vrij veel aandacht eist :)

Dit is de exacte map die zupertails gebruikt heeft en nu blijkt dus dat hij de map iets vergroot heeft. Op deze kaart zijn namelijk alle pixels netjes 1 pixel groot en op de kaart van zupertails zijn ze allemaal een beetje blurry.
Waarom post ik dit? geen idee :P Vond het kaartje toevallig.
*edit*
Waarom ik het post is omdat als ik verder wil gaan bouwen ik  aarschijnlijk op een gegeven moment in de knoei raak met dingen aan elkaar te zetten omdat door de vergroting in Zupertails plaatje de pixels af en toe te onduidelijk zijn om een goede meting te maken en die te vertalen naar minecraft. En aangezien er al een groot gedeelte gebouwd is kan dat op den duur dus voor problemen zorgen. Maar ja, we zullen zien :P
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Giordino

• Belangrijk
  • Admin
  • Held
  • VIP
    • View Profile
« Reply #96 on: 4 August 2012, 11:39:39 »
Goed om te zien dat er weer gewerkt wordt aan Peking  *O*

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #97 on: 4 August 2012, 20:25:19 »
Voor de angsthazen : ik ben alle weg te graven bergen in kleine "kottekes" aan't opdelen, zodat de mentale drempel niet zo hoog meer ligt :)

(ps : ik kan geen attachments toevoegen aan deze post, dus dan maar een externe link : )
« Last Edit: 4 August 2012, 20:27:15 by Zupertails »

Arnold

• VIP
  • Senior
  • **
  • I fap you
    • View Profile
« Reply #98 on: 4 August 2012, 23:53:46 »
Als ik mijn eigen graafslaafwerk af heb, dan wil ik je ook wel eens komen helpen met graven. :)
Hi

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #99 on: 5 August 2012, 10:34:19 »
Waarom ben je eigenlijk alles aan de buitenkant aan het afgraven nu? Binnen is alles afgegraven toch, dus je kan bouwen? :P

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #100 on: 7 August 2012, 08:19:00 »
my point exactly, maar dan omgekeerd :
Waarom binnenin al beginnen bouwen als de buitenkant nog niet eens af is?
Ik voorzie namelijk dat - eens de binnenkant is volgebouwd - het project een 'yeah, whatever' status krijgt en er geen kat nog met de afwerking aan de buitenkant gaat bezig zijn.
Diezelfde buitenkant is trouwens nog LANG niet af (en dan bedoel ik niet alleen het hersenloze graafwerk, maar ook het aanleggen van enkele kleine steigers, een weg aanleggen met boompjes zowel op de oevers als op de bruggen, gebouwen aan de buitenkant plaatsen - check google maps maar eens ^_^)

AAaaanyway, zoals al eerder vermeld : ik ben bezig aan de map, maar het duurt nog eventjes vanwege een zeven maanden oude 'hindernis' :)

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #101 on: 7 August 2012, 09:56:20 »
Ik denk dat veel mensen meer willen helpen op het moment dat ze wat gevarieerder werk kunnen doen. Zo is in elk geval gebleken uit zo goed als elk groot project in het verleden. Door alleen maar te kunnen graven houden mensen op een gegeven moment op met helpen en komt het project in de vergetelheid. Maar ja, jouw keuze ;) Ik ga zometeen in elk geval weer verder met graven.

Oh 1 tip. Aan de binnenkant zijn nog veel plekken waar water ligt en ik neem aan dat je dit wilt opvullen met dirt/cobble/whatever. Doe dit niet en kijk welk materiaal er als definitief moet komen zodat je op het moment dat je op die plek aankomt niet eerst weer een laag dirt/cobble moet weghakken om het alleen maar te vervangen met wat er hoort te liggen.

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #102 on: 8 August 2012, 16:35:11 »
thx4tip.
Mijn origineel plan was om hier overal cobble te leggen, maar gezien het mooie resultaat van de steentjes op het beginplein van Peking, lijkt me dat mooier te zijn.

Sowieso moet ik eerst nog uittekenen waar de parkjes komen; die gaan dan met simpele dirt bekleed zijn. Het wandelpad tussen de bomen zou ook nog iets speciaals moeten worden, niet zomaar cobble.
Ik ben aan't denken de buitenste rij met cobble te bekleden, en het hoofdgedeelte met een ander soort steen. In't echt zijn die paden namelijk ook andersgekleurd aan de zijkant.

Indien er iemand irl in Peking is geweest : welke kleur/steensoort heeft de grond in de huisjes?
Dit kan ik namelijk niet terugvinden op Google Maps/Streetview/Panorama

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #103 on: 15 August 2012, 22:55:09 »
Ik wou een testje maken qua bomen op de oever en looppad en zo.
Dus ik pak de googlemaps erbij en ik bedacht mij, vroeger hadden ze helemaal geen autoweg eromheen liggen.
Dus de vraag is, sommige dingen op google maps zijn veranderd met de tijd en zijn dus niet origineel peking meer. Wat wil je met dit soort dingen doen?

En je kan hier ook eens kijken voor wat inspiratie.
http://play.minecraftworlds.info:8123/#

In het menu (net als bij ons) op project 1845 klikken. Zij maken behalve de verboden stad ook alles wat er om heen ligt. Het complex word bij hun wel een heel stuk groter dus je kan de dingen sowieso niet 1 op 1 overnemen en dat wil je waarschijnlijk toch niet :P Maar wel goed voor inspiratie.

Oh en de buiten muren ( althans op google maps ) zijn volgens mij van een soort cobble/stonebrick achtig materiaal en dus niet van het rode materiaal wat we nu gebruiken (wol of dirt)
« Last Edit: 15 August 2012, 23:44:17 by Gazeebo »

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #104 on: 16 August 2012, 07:56:12 »
fuck that shit.
Minecraft worlds stal m'n idee :(

M'n zin om verder te doen is zwaar de grond in gezakt momenteel.
Ziet er btw gescripte crap uit en /give en zo...

Maar...om positief te blijven : ik kan hun bestaand plan gebruiken voor als die huisjes in het noorden ;)

Forum » Tweakcraft » Projecten » Peking