Please login or register.

Login with username, password and session length

Author Topic: Peking  (Read 282188 times)

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: Peking
« Reply #45 on: 31 December 2010, 16:22:55 »
Ach hou toch op te zeuren man.

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #46 on: 2 January 2011, 09:35:36 »
Om verder gezeik over het plat-maken-door-een-admin (Grum in dit geval) te voorkomen :

Op een bepaald moment is er beslist (don't ask why) om alle chunks waar nog geen persoon fysieke veranderingen heeft gemaakt, met 'biomes' te injecteren en dus de chunk volledig from scratch te genereren. Dit was ongeveer 2 weken na de resleas van de officiƫle biomes patch dacht ik.
Als je nog ergens een oude map van de tweakcraft server zou terugvinden, zal je zien dat de locatie voor Peking bewust gekozen was vanwege het grote aantal water op die originele plek (droogleggen duurt minderlang dan berg weghakken).
Op een vrolijke dag stond ik op, om tot de conclusie te komen, dat ipv water er torenhoge bergen stonden.
Aangezien het onmogelijk was om van een biomes chunk naar een 'gewone' chunk terug te keren blijkbaar, heeft Grum gewoon de boel platgelegd, waar er origineel water was. Mogelijk is er te veel/te weinig weggehaald, maar je hoort me niet klagen. Ik denk zelfs, dat wanneer de biomes chunks waren gebleven, ik nu rustig terug EVE online aan't spelen was....
Peking, motherfucker! DO YOU SPEAK IT

Gazeebo

• Admin
  • Held
  • Je bent zelf
    • View Profile
« Reply #47 on: 2 January 2011, 12:50:47 »
Nou dat is een mooie verklaring zupertails :P
Lijkt mij duidelijk genoeg.

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #48 on: 8 January 2011, 12:57:19 »

Waar hebben we dit bordje nog gezien? :)
Kleine update : er is al serieus wat berg weg en er wordt op 2 plaatsen gefocus'd in Peking momenteel :
 - het grote binnenplein nadat je door de eerste gate gaat (vooral rots links ervan)
 - Deze bijna verdwenen rots, in de buurt van het eerste gebouwtje in Peking, waar je vroeger terechtkwam bij /warp peking

quimpy

• Nieuweling
  • *
    • View Profile
« Reply #49 on: 8 January 2011, 13:19:53 »

Kleine update : er is al serieus wat berg weg en er wordt op 2 plaatsen gefocus'd in Peking momenteel :
 - het grote binnenplein nadat je door de eerste gate gaat (vooral rots links ervan)
 - Deze bijna verdwenen rots, in de buurt van het eerste gebouwtje in Peking, waar je vroeger terechtkwam bij /warp peking
Lijkt me vet om aan mee te kunnen werken

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #50 on: 11 January 2011, 18:36:30 »

Lijkt me vet om aan mee te kunnen werken
STart diggin man ;)

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #51 on: 14 January 2011, 20:30:32 »
YES! der is een volledige berg weg :)
En nee ik ga geen screenshot uploaden van een leeg veld. Ben gewoon blij ^_^

Ragnarr

• Guest
« Reply #52 on: 21 February 2011, 23:52:26 »
Na mijn eigen project zo goed als voltooid te hebben, heb ik nu even niets te doen en omdat ik me al vanaf dat ik op tweakcraft kwam sta te verwonderen over wat een gaaf project dit is ben ik van plan mezelf eens een tijdje aan Peking te wijden.

Ik ben nl. een tijdje bezig geweest met dingen bijbouwen in Peking. Ben bijv. al gebouwde dingen aan het kopiƫren naar de andere kanten, een aantal dingetjes aan het oppoetsen/opruimen, en beheer nu ook de centrale opslag.

Mochten er mensen zijn die vragen hebben of nog s willen meebouwen dan kan je bij mij terecht iig zolang Zupertails er niet is.
Ik weet trouwens niet hoe het zit met de bouwrechten of hoe dat ingesteld staat, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Maar tot nu toe vind ik dat Peking er al onwijs gaaf uitziet en wil graag alle mensen bedanken die hier tot nu toe op wat voor manier dan ook aan hebben bijgedragen.

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #53 on: 4 March 2011, 07:20:03 »
ja, ik leef nog :)
nee, ik speel bitter weinig MC

iig, wil ik nog wel gerust wat verderdoen aan Peking nu er weer iemand is naast mezelf die wat gedrevenheid toont. ik zag inderdaad dat de binnenplaats al mooi is afgewerkt in spiegelbeeld, wat ook de bedoeling was, dus good job, Ragg ;)

vaag256

• VIP
  • Junior
  • **
    • View Profile
« Reply #54 on: 4 March 2011, 13:44:13 »
We hebben gister al weer een mooi stuk weggeblazen mbv oa m1ke en een beetje tnt :p
er komt de laatste tijd ook weer wat meer "oude garde" terug, dus ben benieuwd of we jou ook weer gaan zien :p

Ragnarr

• Guest
« Reply #55 on: 4 March 2011, 21:49:21 »
ja, ik leef nog :)
nee, ik speel bitter weinig MC

iig, wil ik nog wel gerust wat verderdoen aan Peking nu er weer iemand is naast mezelf die wat gedrevenheid toont. ik zag inderdaad dat de binnenplaats al mooi is afgewerkt in spiegelbeeld, wat ook de bedoeling was, dus good job, Ragg ;)

Hehe graag gedaan :)
Knappe jongen als iemand nog een foutje kan vinden in de bestaande gebouwen (though nu even niet i.v.m. oude back-ups...)

Als ik trouwens vragen mag Zupertails, er waren nog een paar dingen waar ik mee zat:
- in welk tijdperk/dynastie/era/periode was het de bedoeling dat Peking in gebouwd werd?
- Moeten de buitenste muren eigenlijk wel van dirt worden? Had nl. is een keer iets anders gezien, dat het van een steenachtig materiaal was. Dat alleen de poorten en bepaalde binnenmuren rood (dirt) zijn
- in je Forbidden Template staan geen tuinen getekend, zou het wat zijn om die toch te aan te leggen?

Bedankt en ik zou het leuk vinden als je weer eens komt kijken :D

Divania

• VIP
  • Nieuweling
  • **
    • View Profile
« Reply #56 on: 5 March 2011, 12:02:37 »
Ik wil ook mee helpen!

M1ke

• VIP
  • Volwaardig lid
  • **
    • View Profile
« Reply #57 on: 6 March 2011, 15:43:56 »
Vaag/Kwakkel & ik hebben een redelijke berg weggehaald dus er kan sowieso weer verder gebouwd worden.

Zupertails

• VIP
  • Junior
  • **
  • asterinzitmagget
    • View Profile
    • Zupertails' stuff
« Reply #58 on: 7 March 2011, 07:10:21 »
Als ik deze week niet te laat moet werken, zal ik proberen nog eens wat vaker online te komen.
ivm dirt als buitenste muur : IRL is dit een vorm van klei, die donkerrood geverfd is. De originele kleur van dirt in Minecraft kwam het dichtstbij.

Het Peking dat we bouwen, mag dat van vandaag zijn (i.e. er mag elektriciteit in liggen)

De tuinen waren voor mij een vorm van afwerking, zodat we zeker niet te veel gingen wegkappen, maar als je ze gaat aanleggen, be my guest.
Ik baseer me hoofdzakelijk op m'n PSD file voor de accuraatheid van de muren.(JPG versie op www.zupertails.be/stuff/minecraft/) De rest van de looks gaan uit van Google Maps foto's, goewel er soms van een bepaald detail bedroevend weinig te vinden zijn.

n0xius

• VIP
  • Volwaardig lid
  • **
    • View Profile
« Reply #59 on: 7 March 2011, 17:26:35 »
:) indien er nog gunpowder nodig is heb ik nog wel 1 big chest vol liggen for free.
  en wat moet er nog gedaan worden :) heb week vakantie en tijd over :P
Gone from tweakcraft

Forum » Tweakcraft » Projecten » Peking