Vind het een goed plan. 1000 x 1000 is wel goed denk ik. Nou nog een thema.
Nog 1 opmerking trouwens, zou het ook kunnen dat je resources meeneemt van de oude wereld naar de nieuwe, maar niet andersom? Ik zou me voor kunnen stellen dat je bijv 4 blocks lapis nodig hebt, maar geen zin hebt om daarvoor te gaan cave crawlen. Dan kun je het dus van de oude wereld naar de nieuwe wereld transporteren. Maar andersom kan niet. Eventueel kun je dit via een admin laten doen (dat je het bij hem aangeeft en dat hij dan delete item uit oude wereld, /give item in nieuwe wereld doet.)
Ik zou sowieso de wereld eerst open gooien en dan eerst een paar dagen zonder bouwrechten zodat je eerst goed kan orienteren. Anders gaat iedereen beginnen met bouwen en heb je totaal geen orde (zie centrum en spawn).
edit: Ik zou wel een masterplan maken. Ben echt overtuigt dat dat moet. Maar het hoeft in het begin niet heel strikt. Bijv:
Je hebt als thema de middeleeuwen. Dan genereer je een wereld, stel een mooie wereld met wat bergen en wat valeien.
Je kijkt wat rond en je ziet een mooie vallei, dan zeg je: daar moeten boerderijen en velden.
Iets verderop is een heuvel, daar moet een toren. Een mooie berg aan de andere kant met een vlakke top, daar komt een kasteel bovenop.
In een andere vallei maak je een dorp, je hebt een kerkje nodig en wat huisjes met inrichting. Aan de waterkant wil je een haventje hebben.
Dan bepaal je nog wat dingen van: het is niet verplicht maar probeer 4 blokken ruimte in normale gebouwen te hebben. Geef dan evt wat plaatjes van huizen en geef dat als generale richtlijn (hoef je je niet aan te houden maar dat zorgt wel voor een goed thema) en iedereen heeft dan voor ogen wat het moet zijn en waar wat moet. Dan kunnen mensen zo zeggen van: ik ga bezig met dat dorpje, ik weet waar het moet, ik weet zelf wel ongeveer wat er in een dorp moet. Ik bekijk de foto's en maak wat huisjes. Waar die huisjes moeten, hoeveel huisjes en hoe ze er precies uit zien is dan te beslissen aan de bouwers zelf. Idem voor alle andere dingen zeg maar.
Dit is ook een beetje hoe de citadel werkt namelijk. JelmarG, Gravitone en ik weten alle drie ongeveer wat de stijl is, we weten ongeveer waar we wat willen hebben. Maar de precieze invulling in voor ons individueel. Hierdoor lijkt alles wel iets anders, maar het heeft wel 1 stijl en het past allemaal bij elkaar omdat er een idee achter het geheel zit.
edit2: Ik wordt eigenlijk best wel enthousiast. Je moet het wel aan zoveel mogelijk mensen laten weten, dus MOTD aanpassen, op de voorpagina. Hoe meer mensen er vanaf weten hoe beter het is. Denk dat als thema nr 1 een succes is dat je dan meer mensen krijgt toegestroomd