Weet je, dit is min of meer on-topic/off-topic. Maar toch mijn persoonlijke visie op dit alom terugkerende topic.
Zelf speel ik nog maar amper "vanilla"(ook al is onze server alles behalve vanilla), omdat ik vind dat we toch eens met de tijd mee moeten gaan. Ik ben begonnen met modded MC omdat je meer speeltijd hebt, meer tijd om echt iets te doen met je resources ipv dagen/weken lang dingen te moeten verzamelen om dan toch dat ene raam of die vloer in je gebouw te kunnen stoppen.
Het "vanilla" karakter van MC is niks meer dan iets moois bouwen. Waarom moeten we dan toch nog altijd moeilijk blijven doen om "waardes" van blocks en hoe moeilijk het is om ergens veel van te krijgen.
Ik snap dat veel mensen het oneerlijk vinden dat zij 100 uur hebben gespendeerd om een kist van X te krijgen en dan kan een ander het ineens in 10 uur doen, maar zo gaat dat in het leven.
Mijn opa kocht een liter benzine voor een dubbeltje, kijk wat je er nu voor betaald.
Hij moest een week werken voor 10 gulden, je krijgt nu het veelvuldige per uur.
Ja ik zat "vroeger" ook steen en been vol te houden dat we ons "vanilla" karakter moeten behouden, maar als ik dan kijk naar de leegloop van de server dan kan ik me toch niks anders indenken dan dat spelers verder kijken naar andere servers waar meer mogelijkheden zijn en waar ze meer echte speeltijd hebben.
Anyway.. genoeg van mij, zoals ik zei het is niet 100% on topic