Ten eerste, dat er een anti-afk vloer in ironfarm zit is in overleg gegaan met het admin team.
Het is al zeer lang bekend dat afk resources farmen niet gewenst is. De specifieke discussie/redenen voor ironfarm ga ik niet weer aan, dat kan je terug lezen in andere topics.
Het enige wat ik voor het leesgemak hier even zal herhalen : AFK-en bij mobdrop/golddrop heeft geen nut, het maximale aantal mobs is zeer snel bereikt (binnen een halve minuut ?), afk-en bij sheepfarm en bij guntherbos... tja

Maar als je afk-ed bij ironfarm dan blijven de golems spawnen, er zit geen limiet aan. Dus heb je op een gegeven moment 30 golems die je in 1 minuut allemaal neer knalt, vervolgens ga je weer bezig met niet MC/TC gerelateerde dingen en kom je na 30 minuten weer terug voor hetzelfde. Oftewel, veredelde afk.
Ik heb een tijd lang aan mensen gevraagd/aan mensen gezegd dat we liever niet willen dat ze te lang afk gaan staan bij de ironfarm omdat dat 100% tegen het motto van tweakcraft inbruist. Hier werd niet naar geluisterd, dus is de regel geforceerd.
Verder, dat jij 15 euro GEDONEERD hebt geeft je geen enkel extra recht of wat dan ook. Je hebt het privilege gekregen om gebruik te maken van wat extra commandos. Niet meer niet minder. Daarom heet het ook een donatie en geen contributie / betaling of iets dergelijks.
Over je opties, nee bedankt. De reden dat de huidige regels er zijn is enkel en alleen om de reden dat mensen op TweakCraft blijkbaar niet op een rationele manier kunnen denken op het moment dat ze legit easy mode mogen bouwen.
Die regels zijn er nu en daar heb je je dus maar aan te houden.
Dat je vervolgens een eigen farm gaat bouwen (of van plan bent te bouwen) betekend dus niet meer en niet minder dan dat je de regels probeert te omzeilen.
Daar ga ik dus in elk geval niet mee akkoord.
Dan nog het volgende feit, gisteren vroeg je in de chat of je een nieuwe ironfarm mag bouwen. Sheepy (een blauwe admin) zei nee. Hier was je het niet mee eens en zei je dat je dan maar naar een rode admin gaat. Jelmar gaf niet echt een antwoord maar zeer zeker weten zei hij niet ja. Toen ik online kwam en je mij vroeg zei ik net als Sheepy ook nee.
"Vroeger" als een speler iets aan een admin vroeg en die admin antwoord gaf, dan werd naar dat antwoord geluisterd in plaats van dat men blijft vragen tot ze een ja krijgen en als er geen ja komt werd er ook geen topic geopend om je zin dan maar via de community te krijgen.
Een discussie is prima, maar als je al gaat beginnen met "ik heb gedoneerd dus ik mag dit en dat" dan hou ik al op met luisteren.
Dan als laatste, wat is er mis met een afk tijd van 5 minuten? Dat is namelijk hoelang de vloer in de ironfarm blijft als je gedrukt hebt. Serieus, 1 keer drukken per 5 minuten en je kan ( en mag ) er zo lang staan als je wilt. Als die 5 minuten te veel moeite voor je zijn... tja