Ik heb drie bugs gevonden:
1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverrebootBij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.
Uit
de broncode van MC1110 maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.
2- Gates werken niet naar behorenIn easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.
De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.
3- Powered van pistons gedraagt zich raarIn easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:

Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.
Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.