Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: TC national library  (Read 8918 times)

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
TC national library
« on: 12 April 2012, 19:21:28 »
Hallo allen, ik ben al een tijdje bezig om een mooi concept voor een project de grond uit te stampen, maar dit sloeg in als een donderslag bij heldere (nacht)hemel, waarna ik gelijk verder ben gaan denken.

Mijn idee is dus een bibliotheek waar de oude citadel kathedraal zijn gelijke haalt. de grove schetsen die ik op de eerste nacht half wakker gemaakt heb laten zien dat het gebouw zelf op een plateau van 120 bij 200 komt te staan, wat nog groter kan worden bij de constructie van... een tuin? Vlak grasland? Ikzelf denk dat zoiets wel mooier zou zijn, aangezien dit plateau hol zal zijn, mogelijk met de opslag/kluizen/geheime archieven erin.

Er moet nog een hoop uitgewerkt worden, maar ik denk dat ik binnen niet al te lange tijd een redelijk accuraat concept klaar kan hebben. Maar post gerust suggesties, een mogelijke plek op de map(ik heb geen idee hoe ver een dergelijk project(+/- 80 hoog) van andere projecten gelegen moet zijn) of donateur(beter vroeg beginnen, ik ga een gigantische hoeveelheid boekenkasten nodig hebben).

Ik ben op de hoogte van het project ideeën topic, als dit daarin moet, hoeft me dat geen tweede keer gezegd te worden.

(het donderslag bij heldere hemel, half wakker schetsen mag met een korrel zout genomen worden :P)

EDIT: hieronder zal ik de namen van de bouwers en donateurs zetten
Donateurs:
Sammelaar

Bouwers:
MinecrafterII
Original_Dutch
« Last Edit: 10 June 2012, 20:31:17 by MinecrafterII »

wuppieigor

  • Junior
  • **
  • Posts: 89
  • geen idee
    • View Profile
    • mijn Steam :)

Gazeebo

  • Admin
  • Held
  • *****
  • Posts: 1421
  • Je bent zelf
    • View Profile
Re: CONCEPT: TC national library
« Reply #2 on: 13 April 2012, 07:21:56 »
Wat is het nou precies dat je wilt gaan maken ? 8)7 Een bibliotheek op een hoogte van 80 en die op de Citadel kathedraal lijkt?

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: CONCEPT: TC national library
« Reply #3 on: 13 April 2012, 10:02:34 »
In ieder geval een grote bibliotheek, waar de grootte vergeleken kan worden met die van de citadel. Het was meer een metafoor dan een daadwerkelijke richtlijn.

EDIT:
ik heb zodanig de ontwerpen af dat er begonnen kan worden met bouwen. Onderstaande link geeft toegang tot het foto-album met alle ontwerpen: http://s1106.photobucket.com/albums/h372/MinecrafterII/TC_library/
Legenda:

Zwart: De buitenmuur, of bij de doorsnedes van de hogere verdiepingen leegte
Donkergrijs: De binnenmuur
Lichtgrijs: Vloer
Lichtgroen: De boekenkasten
Donkergroen: lees tafels
Rood: Relingen of tussenmuren, in ieder geval hoort er niemand hier langs te komen
Donkerrood/roodgrijs: Trappen

Ook heb ik al een mogelijke plek kunnen vinden, maar voordat dat stuk land tot zone gebombardeerd wordt, wil ik er zeker van zijn dat er mensen zijn die hieraan mee willen helpen.
« Last Edit: 15 April 2012, 09:41:17 by MinecrafterII »

Suiker

  • VIP
  • Senior
  • **
  • Posts: 344
  • :^)
    • View Profile
Re: CONCEPT: TC national library
« Reply #4 on: 15 April 2012, 14:10:48 »
Nu snap ik nog niet wat er nu eigenlijk in komt hoor...

MinecrafterII

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 45
    • View Profile
Re: CONCEPT: TC national library
« Reply #5 on: 15 April 2012, 17:02:26 »
Dan zal ik het nog een keer proberen uit te leggen, zo simpel mogelijk.

Mijn concept is dus een bibliotheek, een hele flinke bibliotheek. De link naar het photobucket album in mijn vorige post gaat naar enkele doorsnedes en aanzichten van hoe ik denk dat de bibliotheek eruit gaat zien. Ik neem aan dat ik de kleuren duidelijk heb uitgelegd, met uitzondering van blauw, dit is het glas in de ramen. Tijdens de bouw komt er natuurlijk wel wat variatie en reliëf in voor, maar dat is lastig te maken in een 2D tekening. Onduidelijkheden zal ik zoveel mogelijk proberen op te helderen, als de notie van onduidelijkheid niet te onduidelijk is.

En dan nog een mededeling: onderhand ben ik al begonnen met een stuk grond te prepareren, dat in de buurt van de fluttershy pixelart ligt. Er is mij verteld dat alle pixelart uiteindelijk verplaatst zal worden naar de daarvoor bestemde wereld, en dat is het enige project dat in de buurt ligt van dit stuk grond. Als je wilt meehelpen kan ik bereikt worden via het forum, ingame of in de irc.

EDIT:
3 van de 4 gevels zijn onderhand af, daarna ga ik beginnen met de muren ertussen, minus het dak. Maar daar is deze edit niet voor, maar voor het volgende idee. dat donateurs van boekenkasten hun naam niet alleen vermeld zullen krijgen op het algemene bord, maar ook op de rij kasten waar die persoon de boekenkasten geleverd heeft. Als die persoon genoeg geleverd heeft voor een complete verdieping(altijd welkom) krijgt die verdieping ook zijn naam.

EDIT 2:
hier alvast 2 foto's, de netherbrick is een nieuwe toevoeging en nog niet overal doorgevoerd:
https://www.dropbox.com/s/ryfo6yjdqoxz3bl/2012-05-28_21.51.53.png
https://www.dropbox.com/s/nzhd5i5tj6olsb8/2012-05-28_21.53.02.png
« Last Edit: 28 May 2012, 22:15:21 by MinecrafterII »

Forum » Tweakcraft » Projecten » TC national library